Anamarija Brkić za HELLO!: Dok su u drugim zemljama države i lokalne vlasti prepoznale potencijal modne industrije i ulagale u nju kroz razne poticaje, obrazovne programe i promociju, kod nas to nije bio slučaj

Anamarija je od A’MARIE stvorila brend koji zagovara odgovoran pristup modi, a njezin rad na tom polju prepoznali su i kupci i struka.

13 rujna 2024

a'marie intervju anamarija brkić FOTO: Sanja Jagatić
HELLO
HELLO! #HelloItsMe

Anamarija Brkić, jedno od najistaknutijih imena hrvatske modne scene, kroz svoj brend A’MARIE već više od dva desetljeća neumorno oblikuje modni izričaj regije. Njezin put u svijetu dizajna započeo je u vremenu kada je moda u Hrvatskoj bila u povojima, a prilike za mlade dizajnere bile rijetkost. Iako su izazovi bili brojni, Anamarija je od samih početaka znala da njezina vizija i osjećaj za ženstvenost kroz jednostavne, a istovremeno smjele linije, može unijeti nešto novo, svježe i autentično na scenu. Njezin debi na Cro-a-Porteru, jednom od najvažnijih modnih događaja u regiji, bio je ne samo profesionalna prekretnica, već i potvrda da hrvatska modna scena može biti prostor kreativnosti i inovacije.

A’MARIE brend, kojeg je Anamarija pomno gradila, danas predstavlja više od same odjeće. Ovaj brend je manifestacija filozofije življenja – suptilnog balansa između održivosti, elegancije i suvremenih trendova. Anamarijin dizajnerski potpis prepoznatljiv je po čistim linijama, minimalizmu, ali i odvažnim detaljima, dok je evolucija brenda pratila i njezinu osobnu i profesionalnu transformaciju. Posebno je važno istaknuti njezin prijelaz prema održivoj i etičkoj modi, što je u vremenu masovne i brze mode bio izniman iskorak. Kroz suradnju s lokalnim proizvođačima i korištenje prirodnih, organskih materijala, Anamarija je stvorila brend koji zagovara odgovoran pristup modi, a njezin rad na tom polju prepoznali su i kupci i struka.

PROČITAJTE: Posjetili smo spektakularnu izložbu posvećenu Coco Chanel – Opravdala je sva naša očekivanja

Unatoč izazovima koje je hrvatska modna industrija doživjela, uključujući gospodarsku krizu i nalet brze mode, Anamarija je ostala dosljedna svojoj viziji. Prilagodila je svoj brend potrebama tržišta, kreirajući linije koje su nosive, trajne i izrađene s naglaskom na kvalitetu i bezvremenost. Kolekcija “BASIC”, koja je namijenjena ženama koje traže svestrane i trajne komade, izazvala je veliki interes i redefinirala poimanje sezonske mode.

Ono što Anamariju izdvaja nije samo njezin dizajn, već i sposobnost da prepozna širu sliku – modu kao refleksiju društva, kulture i osobnog izraza. Dok se modna scena neprestano mijenja, A’MARIE ostaje simbol istinskog hrvatskog dizajna, prožetog lokalnim vrijednostima, održivošću i autentičnošću. Razgovor s Anamarijom Brkić prilika je da uronimo u njezinu inspiraciju, filozofiju dizajna, ali i pogledamo u budućnost hrvatske mode kroz oči jedne od njezinih najvažnijih predstavnica.

a'marie intervju anamarija brkić

FOTO: Sanja Jagatić

Kako je izgledao Vaš početak u svijetu mode, posebno u vrijeme kada je hrvatska modna scena tek počinjala rasti? Sjećate li se svoje prve kolekcije na Cro-a-Porteru?

Početak moje karijere u svijetu mode bio je uzbudljiv, ali i izazovan. Kada sam se tek počela baviti dizajnom, hrvatska modna scena bila je u povojima, a prilike za mlade dizajnere bile su rijetke. Bila je to era kada su se mnogi tek počinjali upoznavati s idejom autorskog dizajna i individualnog stila, a moda se tek počela ozbiljnije shvaćati kao dio kulture i identiteta. Sjećam se svog prvog izlaska na Cro-a-Porter kao da je bio jučer. Imala sam tremu, ali i nevjerojatno uzbuđenje jer sam znala da je to prilika da se izrazim i pokažem nešto novo i autentično.

Moja prva kolekcija bila je inspirirana kontrastima između suptilnog i smjelog – spojila sam minimalističke linije s odvažnim krojevima. U to vrijeme, takav pristup nije bio čest na domaćoj sceni, ali vjerovala sam u svoju viziju. Kolekcija je bila moj prvi pravi korak u svijetu mode, ali i test hrabrosti jer je nosila sa sobom rizik da ne bude prihvaćena. No, upravo taj rizik bio je pokretač mog kreativnog procesa. Cro-a-Porter je bio platforma koja je dala priliku mladim dizajnerima da se izraze, ali i suoče sa stvarnošću modne industrije.

Bilo je izazovno raditi u uvjetima gdje nismo imali dostupne sve resurse poput materijala ili stručne podrške koju danas mladi dizajneri imaju, no to nas je dodatno motiviralo da budemo inovativni i kreativni. To prvo iskustvo na Cro-a-Porteru mi je pokazalo koliko je važno ostati vjeran sebi i svojoj viziji, čak i kada je scena mala i neizvjesna. Sjećam se i prvih reakcija publike i kritike – bila je to mješavina iznenađenja i oduševljenja, a taj prvi uspjeh bio je samo poticaj da nastavim dalje. Ta kolekcija i taj trenutak bili su odskočna daska koja me gurnula naprijed, a također su mi pomogli da shvatim koliko je važno izgraditi autentičan glas u modi, bez obzira na trendove ili pritiske tržišta.

Kako se Vaš brend promijenio od tada? Što je za Vas bila ključna prekretnica u njegovom razvoju?

Brend A’Marie prošao je značajnu evoluciju od svojih početaka do danas. Kada sam započela, moj fokus je bio na istraživanju ženstvenosti kroz jednostavne linije i minimalističke krojeve, želeći stvoriti komade koji su bezvremenski i nosivi. Međutim, kako sam rasla kao dizajnerica, tako je rastao i brend. Počela sam se igrati različitim teksturama, materijalima i tehnikama kako bih stvorila jedinstvene kreacije koje su, i dalje, bile u skladu s mojom vizijom – ali su nudile nešto više, nešto neočekivano. Ključna prekretnica za mene bila je spoznaja da moda nije samo o odjeći, već o pričama koje pričamo kroz te komade i o osjećajima koje izazivaju u onima koji ih nose.

Jedan od ključnih trenutaka u razvoju A’MARIE bila je odluka da se usmjerimo na održivost i etičku proizvodnju. Početak suradnje s lokalnim proizvođačima i fokus na prirodne i organske materijale bila je velika promjena. To je zahtijevalo puno istraživanja, truda i prilagodbe, ali smatrala sam da je to pravi put za naš brend. Željela sam da A’MARIE bude više od samo odjeće – da predstavlja filozofiju življenja, usklađenu s prirodom i osobnim stilom. Kada su kupci i modna zajednica prepoznali naš trud u održivosti, to je bila velika prekretnica koja nam je donijela novu bazu klijenata koji cijene transparentnost i kvalitetu.

Također, uvođenje limitiranih kolekcija i posebnih linija bilo je ključno. Htjela sam stvoriti osjećaj ekskluzivnosti i jedinstvenosti. Naša kolekcija “BASIC“ je izazvala veliko zanimanje jer je bila namijenjena ženama koje žele kvalitetne komade, od prirodne tkanine koje mogu nositi godinama i u svim prilikama. Ta linija nije bila samo prodajni uspjeh, već je redefinirala način na koji gledamo na modne sezone – kao nešto manje o prolaznim trendovima, a više o trajnosti i svestranosti.

PROČITAJTE: Fashionistice pozor! Uz novu A’Marie kolekciju ljeto može trajati zauvijek

Danas, kada gledam unatrag, vidim kako se A’MARIE transformirao iz lokalnog brenda u prepoznatljivo ime koje s ponosom nosi svoje vrijednosti i stil. Ta evolucija bila je nužna i neizbježna – baš kao i sve u modi, koja je uvijek u pokretu, tražeći nove načine da izrazi ono što je autentično i važno.

a'marie intervju anamarija brkić

FOTO: Sanja Jagatić

Hrvatska modna scena nekad i sad: Kako biste usporedili hrvatsku modnu scenu u vrijeme kada ste započeli karijeru i danas? Što se promijenilo nabolje, a što je lošije?

Hrvatska modna scena prošla je kroz nevjerojatnu transformaciju od vremena kada sam započela svoju karijeru do danas. Kada sam počinjala, scena je bila prilično ograničena – mali broj dizajnera, nekoliko modnih događanja i gotovo nikakva medijska pozornost. Modna industrija bila je u svojim počecima, a mnogi su dizajneri morali raditi s minimalnim resursima i gotovo bez ikakve podrške. U tom kontekstu, Cro-a-Porter i slične inicijative bile su poput svjetionika; pružale su platformu za dizajnere da se izraze i pokažu što mogu, ali bilo je i puno izazova. Prvi su koraci uvijek najteži jer su puni neizvjesnosti i pitanja o tome kako će publika prihvatiti nešto novo.

Danas je scena daleko razvijenija i dinamičnija. Imamo puno više mladih i talentiranih dizajnera koji se pojavljuju svake godine, a njihov rad je vidljiviji zahvaljujući društvenim mrežama i digitalnim platformama. Otvorila su se vrata za razne stilove i estetike, od avangardnog dizajna do minimalizma, i to je nešto što je sceni dalo širinu i raznolikost koja prije nije postojala. Osim toga, današnji dizajneri imaju bolji pristup obrazovanju i resursima, što im omogućuje da se razvijaju i napreduju brže nego prije. Publika je također puno osvještenija i otvorenija za domaće brendove, što je veliki pomak u odnosu na ranije godine kada je strana moda bila sinonim za kvalitetu i stil.

Što se promijenilo nabolje, rekla bih da je to definitivno svijest o važnosti održivosti i etičke proizvodnje. Sve više dizajnera i brendova sada uzima u obzir ekološki otisak i društvenu odgovornost, što je globalni trend, ali i kod nas uzima sve više maha. Također, digitalizacija i rast e-trgovine omogućili su hrvatskim dizajnerima da dosegnu globalnu publiku, što je nešto što je bilo nezamislivo na početku moje karijere. Sada vidimo kolekcije domaćih dizajnera na međunarodnim modnim sajmovima i u renomiranim magazinima, što pokazuje da je kvaliteta tu i da je naša scena postala relevantna i na globalnom nivou.

Međutim, nisu sve promjene nužno pozitivne. Ono što je možda lošije u današnje vrijeme je zasićenje tržišta. S mnogo više dizajnera i brendova, dolazi i puno veća konkurencija, što može biti iscrpljujuće, posebno za male brendove koji se bore da se istaknu. Također, brza moda i konzumerizam, iako manje prisutni u odnosu na veće zemlje, i dalje utječu na tržište i percepciju mode. Mnogi mali dizajneri bore se da opstanu i nađu svoje mjesto jer su kupci često vođeni cijenom, a ne kvalitetom ili etikom proizvodnje.

Također, primjećujem i da se modna kritika promijenila. Nekada smo imali više ozbiljnog modnog novinarstva koje je kritički i analitički pristupalo kolekcijama i događanjima. Danas je često sve svedeno na lajkove i brzinske objave na društvenim mrežama, što može dovesti do plitkog razumijevanja mode kao kulture i umjetnosti. Ipak, vjerujem da je ovo samo faza prilagodbe novim tehnologijama i platformama te da ćemo u budućnosti ponovno pronaći ravnotežu.

Sve u svemu, hrvatska modna scena danas je puno raznolikija, zrelija i profesionalnija nego prije. Ima prostora za sve, od velikih imena do mladih talenata, a izazovi s kojima se suočavamo sada više su prilike za rast nego prepreke. Na kraju dana, sve se svodi na strast, viziju i upornost – a toga u Hrvatskoj nikad nije nedostajalo.

a'marie intervju anamarija brkić

FOTO: Sanja Jagatić

Pad modne scene: U jednom trenutku, hrvatska modna scena je doživjela pad. Po Vašem mišljenju, što je uzrokovalo taj pad i je li moguće vratiti modnu industriju na stare staze slave?

Pad hrvatske modne scene dogodio se postupno i bio je rezultat nekoliko različitih faktora koji su se međusobno isprepleli. Jedan od glavnih uzroka bio je gospodarski pad koji je pogodio Hrvatsku, ali i širu regiju, tijekom i nakon globalne financijske krize. Ljudi su tada počeli puno opreznije trošiti novac, a moda, posebno autorska i dizajnerska, postala je luksuz kojeg su se mnogi odrekli. To je izravno utjecalo na dizajnere i brendove, koji su se morali prilagoditi smanjenoj kupovnoj moći i općem smanjenju interesa za visoku modu. Tu smo se mi vrlo brzo snašli i prenamijenili ponudu iz unikatne luksuzne ponude, u svakodnevne, pristupačne i nosive linije.

Još jedan ključan faktor bila je pojava brze mode, koja je uzdrmala ne samo hrvatsko, već i globalno modno tržište. Veliki lanci jeftinije, masovno proizvedene odjeće preplavili su tržište, nudeći trendove po vrlo niskim cijenama. To je postalo primamljivo za mnoge potrošače, posebno mlađu populaciju koja se brzo okreće novim trendovima. Na taj način, mali domaći brendovi i dizajneri nisu se mogli natjecati s brzinom i cijenama koje su te velike tvrtke nudile, a mnogi su na kraju bili prisiljeni zatvoriti svoje radnje ili drastično smanjiti proizvodnju.

Dodatni razlog pada scene bila je i nedostatak institucionalne podrške i ulaganja u modnu industriju kao važan segment kulture i kreativnog gospodarstva. Dok su u drugim zemljama države i lokalne vlasti prepoznale potencijal modne industrije i ulagale u nju kroz razne poticaje, obrazovne programe i promociju, kod nas to nije bio slučaj. To je stvorilo klimu u kojoj su dizajneri morali sami financirati svoje kolekcije i razvoj poslovanja, često bez ikakve potpore, što je dugoročno neodrživo. Uz to, i medijska pažnja prema modi se smanjila; sve manje se pričalo o domaćim modnim događanjima, a kritičko modno novinarstvo gotovo je nestalo.

Međutim, vjerujem da nije sve izgubljeno i da se modna industrija vratila na staze stare slave, ali na drugačiji način. Danas živimo u vremenu kada se koncept luksuza i mode mijenja. Ljudi sve više cijene održivost, kvalitetu i autentičnost, i to je prilika za male brendove i domaće dizajnere. Povratak na stare staze slave nije nužno cilj; mislim da je ključno pronaći nove načine kako približiti modu ljudima i stvoriti nešto dugotrajnije i značajnije.

Potrebno je jačanje suradnje unutar same modne industrije – povezivanje dizajnera, stilista, modnih novinara i drugih profesionalaca kako bi se izgradila snažnija zajednica koja može zajednički raditi na promociji domaće mode. Također, važno je educirati potrošače o vrijednosti dizajnerskog rada i ručne izrade te im približiti proces nastanka odjeće kako bi shvatili zašto je dizajnerski komad skuplji, ali i dugotrajniji.

PROČITAJTE: Osjetite raskoš svake niti na svojoj koži u novoj A’MARIE kolekciji

Uz modernu tehnologiju i platforme poput društvenih mreža, sada je lakše nego ikada prije  dosegnuti globalnu publiku. Mnogi hrvatski dizajneri već koriste ove alate za širenje svjesnosti o svojim brendovima i povezivanje s kupcima iz cijelog svijeta. Umjesto da pokušavamo vratiti prošlost, trebali bismo se fokusirati na budućnost i stvoriti novu priču o hrvatskoj modi koja je prilagođena današnjem vremenu i potrebama.

Dakle, iako je pad scene bio bolan i izazovan, bio je prilika za redefiniranje onoga što hrvatska moda može biti. S pravim pristupom, podrškom i inovacijama, vjerujem da možemo izgraditi još jaču i relevantniju modnu scenu.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by A’marie (@amarie_official)

Cro-a-Porter i Fashion.hr: Koliko su vam modna događanja poput Cro-a-Portera i Fashion.hr pomogla u karijeri? Smatrate li da takvi događaji imaju istu važnost danas kao što su imali prije?

Modna događanja poput Cro-a-Portera i Fashion.hr bila su ključna za moj razvoj kao dizajnerice i za izgradnju brenda A’MARIE. Kada sam započela svoju karijeru, takvi su događaji bili gotovo jedina prilika da dizajneri predstave svoje kolekcije široj publici i dobiju medijsku pažnju. Cro-a-Porter je, primjerice, bio više od samo modnog događanja; bio je kulturni fenomen koji je okupio ne samo dizajnere, već i fotografe, stiliste, novinare i mnoge druge kreativce iz različitih područja. Za mene, to je bila platforma na kojoj sam mogla ne samo pokazati svoje kolekcije, već i komunicirati svoju viziju i stil javnosti. Prva iskustva na Cro-a-Porteru donijela su mi neprocjenjivo samopouzdanje i prepoznatljivost, što je u ranoj fazi karijere izuzetno važno.

Fashion.hr, s druge strane, također je bio vrlo značajan jer je omogućio susret sa širim krugom potencijalnih klijenata i ljubitelja mode. Ta su događanja uvijek bila prilika da se umrežimo s kolegama iz industrije, stvorimo nove suradnje i dobijemo izravan feedback od publike i medija. Oni su doslovno oblikovali modnu scenu kakvu poznajemo danas. Kroz njih smo imali priliku promatrati kako se moda razvija i mijenja te kako se ukusi publike prilagođavaju i razvijaju. Za mene, sudjelovanje na ovakvim događanjima bilo je od vitalne važnosti jer je omogućilo konstantno unapređenje i pomicanje granica vlastitog dizajna.

Međutim, vjerujem da su se vremena promijenila, a s njima i uloga ovakvih modnih događanja. Danas, s porastom digitalnih platformi i društvenih mreža, dizajneri imaju mnogo više mogućnosti i kanala kroz koje mogu doći do publike. Ono što smo nekada mogli postići samo izlaskom na pistu, danas možemo komunicirati putem Instagrama, online kampanja, virtualnih revija i e-trgovine. To je smanjilo ekskluzivitet i jedinstvenost fizičkih modnih događanja, ali ih nije potpuno umanjilo. I dalje vjerujem da je direktan kontakt s publikom i prezentacija uživo nešto što stvara nezamjenjivu emociju i iskustvo.

Ono što danas nedostaje je ta intenzivna energija i iščekivanje koje su nekoć pratili Cro-a-Porter i Fashion.hr. Smatram da bismo se trebali prilagoditi novim trendovima i tehnologijama, možda i kombinirati fizičke revije s digitalnim iskustvima kako bismo postali relevantni mlađoj publici koja je sve više online. To može uključivati virtualne revije, live streaming, interaktivne platforme za angažman publike ili kombinaciju fizičkih i digitalnih iskustava.

Za dizajnere u usponu, ova događanja još uvijek mogu biti važna jer im pružaju priliku da se predstave, ali sada je ključno da budu dio šire strategije koja uključuje i digitalne medije i platforme. Osobno, smatram da je kombinacija tradicionalnih modnih događanja i modernih digitalnih metoda komunikacije ključ za budućnost.

Snaga sada leži u sposobnosti spajanja najboljeg iz oba svijeta – fizičkog i digitalnog – kako bi moda bila dostupna, angažirajuća i uzbudljiva za sve.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by A’marie (@amarie_official)

Vaše kreacije nose mnoge poznate Hrvatice, poput Jelene Veljače i Ive Radić. Kako su te suradnje utjecale na prepoznatljivost vašeg brenda?

Suradnja sa slavnim osobama, imale su značajan utjecaj na prepoznatljivost i razvoj brenda A’MARIE. Kada poznate osobe, koje su same po sebi vrlo vidljive i utjecajne, odluče nositi vaše kreacije, to je snažan oblik potvrde vašeg rada i vizije. Brojne su suradnje iza nas i uvijek su došle prirodno jer dijelimo sličnu estetiku i filozofiju – eleganciju, jednostavnost i kvalitetu prije svega. Kad netko poput Jelene ili Ive nosi našu odjeću, to ne djeluje samo kao promocija, već kao iskrena podrška domaćem dizajnu. Njihov osobni stil i utjecaj daju dodatnu dimenziju našim kreacijama i omogućuju ljudima da vide kako se one mogu nositi u stvarnom životu. To je pomoglo u stvaranju snažne povezanosti s našim postojećim klijentima, ali i privuklo nove koji su možda prvi put čuli za naš brend upravo kroz njih. Ta vrsta preporuke je neprocjenjiva jer dolazi iz osobnog iskustva i izravne povezanosti s publikom.

Osim toga, poznate osobe često imaju velik utjecaj na društvenim mrežama, a danas je to jedan od ključnih kanala za promociju brenda. Kad je, primjerice, Teuta Mesaroš objavila fotografiju u jednoj od naših bluza na Instagramu, reakcije su bile fantastične. Postovi sa slavnim osobama privlače više pažnje, komentara i dijeljenja, a to dodatno povećava vidljivost i domet brenda. Ta se vidljivost može preliti u direktne prodaje, ali i u dugoročno jačanje imidža brenda kao poželjnog i relevantnog na tržištu. Ljudi su često inspirirani stilom poznatih osoba, i kada ih vide kako nose naše komade, automatski stvaraju vezu između brenda i određenog stila ili lifestylea.

Suradnje s poznatim Hrvaticama također su pomogle u pozicioniranju brenda kao luksuznog, ali pristupačnog izbora za žene koje cijene kvalitetu i posebnost dizajna. Njihova podrška pomaže u stvaranju osjećaja zajedništva i povezanosti među ženama koje se odlučuju za A’MARIE, jer je to više od odjeće – to je stav i filozofija. Ove suradnje su pokazale koliko je važno biti autentičan i graditi dugoročne odnose koji se temelje na međusobnom poštovanju i povjerenju.

Naravno, s popularnošću dolazi i odgovornost da uvijek pružimo najbolje. Kad poznate osobe nose naše kreacije, to postavlja očekivanja i na nama je da ih ispunimo. Na kraju, smatram da suradnje s poznatim osobama nisu samo marketinški alat, već i potvrda kvalitete i vizije koju smo izgradili kroz godine. One su pomogle da se A’MARIE učvrsti kao prepoznatljivo ime na hrvatskoj modnoj sceni, ali i kao brend kojem žene vjeruju, bez obzira na trendove.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by A’marie (@amarie_official)

Poznati ste po održivim kolekcijama i korištenju materijala poput ECONYL® i Lenzing-MicroModala. Kako potičete kupce da usvoje održive modne navike?

Održiva moda nije samo trenutni trend za A’MARIE; to je temeljna filozofija koja oblikuje svaki aspekt našeg rada, od dizajna i odabira materijala do proizvodnih procesa i načina na koji komuniciramo s našim kupcima. U svijetu u kojem se moda prebrzo mijenja, smatram da je naša odgovornost, kao dizajnera i brendova, ponuditi drugačiji pristup – onaj koji je usklađen s prirodom, a ne protiv nje. Korištenje inovativnih i ekološki prihvatljivih materijala kao što su ECONYL® i Lenzing-MicroModal bio je prirodan korak za nas. Ti materijali, koji su izrađeni od recikliranih i obnovljivih izvora, ne samo da smanjuju naš ekološki otisak već i podižu svijest o tome koliko je važan svaki izbor koji činimo.

Poticanje kupaca da usvoje održive modne navike zahtijeva obrazovanje, inspiraciju i ponudu konkretnih rješenja. Vjerujem da promjena počinje pričom – pričanjem priča o svakom komadu koji dizajniramo, o materijalima koje koristimo, te o tome kako i gdje su proizvedeni. Našim kupcima želimo pokazati da svaki komad ima vlastitu pozadinsku priču, da je ručno izrađen s pažnjom i da nosi poruku o važnosti očuvanja okoliša. Trudimo se educirati naše kupce o održivosti kroz različite kanale – od naših društvenih mreža i web stranice do događanja u butiku gdje planiramo organizirati radionice i razgovore o održivoj modi.

Jedan od načina na koji potičemo održive navike je kroz koncept „kupuj manje, ali bolje“. Vjerujemo u kvalitetu iznad kvantitete i kreiramo komade koji su bezvremenski, svestrani i dugotrajni, što znači da mogu biti nosivi godinama, a ne samo jednu sezonu. Na taj način pomažemo kupcima da izgrade održiviji ormar koji se temelji na nekoliko visokokvalitetnih komada, umjesto na brzoj modi koja potiče masovnu potrošnju. Također nudimo savjete o održavanju odjeće kako bi naši komadi ostali u savršenom stanju što je dulje moguće. To uključuje jednostavne korake poput pranja na niskim temperaturama, izbjegavanja sušilica i korištenja ekološki prihvatljivih sredstava za čišćenje.

Osim toga, koristimo naše platforme za podizanje svijesti o ekološkim pitanjima i dijeljenje inspirativnih priča o održivim inovacijama u modi i šire. Redovito dijelimo sadržaj o važnosti odabira održivih materijala, o načinu izrade naše odjeće te o tome kako moda može biti alat za pozitivne promjene. Vjerujemo da osviještenost i edukacija igraju ključnu ulogu u stvaranju održivih modnih navika. Naši kupci su informirani i motivirani da budu dio promjene, i to je ono što čini stvarnu razliku.

Na kraju, ono što želimo postići je promjena perspektive – moda ne mora biti brzopotezna i prolazna. Ona može biti promišljena, održiva i, što je najvažnije, osobna. Potičemo naše kupce da razmišljaju o modi kao dugoročnoj investiciji u sebe, svoj stil i naš planet. Stvaranje svijesti o održivim praksama nije lako, ali vjerujemo da zajedno možemo napraviti pozitivnu promjenu. Na kraju krajeva, svaki put kada netko odabere A’MARIE, oni ne biraju samo odjeću, već i vrijednosti koje dolaze s njom.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by A’marie (@amarie_official)

Trudnička kolekcija ‘Loved by Mommy’: Nedavno ste pokrenuli kolekciju namijenjenu trudnicama. Što Vas je inspiriralo da se upustite u dizajniranje takvih komada?

Pokretanje kolekcije ‘Loved by Mommy’ bio je jedan od onih projekata koji je proizašao iz osobnog iskustva i duboke povezanosti s novom životnom fazom kroz koju sam prolazila. Prije otprilike četiri godine, kad sam i sama bila trudna, shvatila sam koliko je izazovno pronaći odjeću koja je istovremeno udobna, praktična i estetski privlačna. U tom osjetljivom i prekrasnom razdoblju života, svaka žena želi osjećati ne samo udobnost, već i osjećaj ljepote i samopouzdanja. Osjetila sam da tržište nije dovoljno odgovorilo na potrebe žena koje žele izgledati moderno i elegantno, a pritom nositi odjeću koja je prilagođena njihovom mijenjajućem tijelu.

PROČITAJTE: A’Marie novom modnom pričom dokazuje da basic odjeća itekako može biti nevjerojatno chic

Kao dizajnerica i kao buduća mama, željela sam stvoriti kolekciju koja bi slavila trudničko iskustvo na drugačiji način – s naglaskom na ženstvenost, udobnost i funkcionalnost. Inspiracija je došla iz svakodnevnih izazova s kojima sam se susretala, ali i iz želje da svim trudnicama ponudim komade koji će im omogućiti da se osjećaju posebno u svakom trenutku trudnoće. ‘Loved by Mommy’ je osmišljen da prati ženu od prvih mjeseci trudnoće pa sve do kasnijih faza, a kasnije i tijekom razdoblja dojenja. Svaki komad dizajniran je s ljubavlju i pažnjom, razmišljajući o tome kako odjeća može olakšati svakodnevicu, a istovremeno pružiti priliku da se izrazi stil i osobnost.

Proces stvaranja ove kolekcije bio je duboko osoban i intiman. Kao buduća majka, htjela sam osjetiti osjećaj slobode i nesputanosti u svojoj odjeći, a istovremeno imati mogućnost da se nosim sa svim fizičkim promjenama na najbolji mogući način. To me motiviralo da dizajniram komade koji se lako prilagođavaju tijelu, ali i koje je moguće nositi i nakon trudnoće, što smatram vrlo važnim jer vjerujem u dugotrajnu vrijednost odjeće. Na primjer, haljine s podesivim vezicama i tunike koje se mogu prilagoditi tijelu tijekom različitih faza trudnoće bile su ključne značajke ove kolekcije.

Od samog početka, fokusirala sam se na korištenje prirodnih, nježnih materijala poput organskog pamuka i lana, koji su ne samo udobni već i sigurni za kožu. Tijekom trudnoće, koža je često osjetljivija, pa sam htjela osigurati da svaki komad bude ugodan na dodir i prozračan. Na taj način sam spajala svoju filozofiju održive mode s praktičnim potrebama trudnica. Također, bilo mi je važno stvoriti komade koji će se lako kombinirati i nadograđivati, čime sam trudnicama željela omogućiti jednostavnost u kreiranju svakodnevnih outfita.

Odaziv na ‘Loved by Mommy’ kolekciju bio je nevjerojatan i brzo je postala jedna od najomiljenijih linija u našem brendu. Mislim da je razlog tome što su žene prepoznale iskrenu emociju i namjeru iza svakog dizajna. Kroz ovu kolekciju željela sam pokazati da trudnički stil može biti elegantan i moderan, a ne samo funkcionalan. Mnoge su mi žene kasnije zahvaljivale što sam im pomogla da se osjećaju lijepo i samouvjereno u tako važnom razdoblju života, i to je nešto što mi je donijelo nevjerojatnu radost i osjećaj ispunjenja.

Na kraju, ‘Loved by Mommy’ nije bila samo kolekcija odjeće, već izraz ljubavi prema ženama i slavljenje majčinstva u svim njegovim fazama. To je bio projekt koji je došao iz srca i bio je inspiriran vlastitim iskustvom kao buduće mame, i drago mi je da je naišao na tako pozitivan odaziv kod žena koje dijele slične potrebe i želje.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by A’marie (@amarie_official)

Multifunkcionalnost u modi: Vaši komadi su često višenamjenski. Mislite li da je multifunkcionalnost ključno rješenje za održivost u modnoj industriji?

Multifunkcionalnost u modi oduvijek je bila jedno od ključnih načela mog dizajnerskog pristupa, i vjerujem da je to izuzetno važno za budućnost održivosti u modnoj industriji. U svijetu gdje se sve više suočavamo s izazovima prekomjerne proizvodnje i potrošnje, stvaranje višenamjenskih komada odjeće predstavlja promišljeniji, odgovorniji i praktičniji pristup. Kada dizajniram komade koji mogu imati više funkcija – na primjer, haljinu koja se može nositi na više načina, tuniku koja se može pretvoriti u suknju ili komad koji može biti prikladan i za dan i za večer – ne samo da nudim više mogućnosti stiliziranja, već i potičem ideju da je manje – više.

Multifunkcionalnost omogućava ženama da s manje odjeće naprave više kombinacija i izraze svoju kreativnost. To je također praktičan način da se smanji potreba za neprekidnim kupovanjem novih stvari, što direktno pridonosi smanjenju otpada i zagađenja u modnoj industriji. Kada kupci prepoznaju vrijednost i svestranost višenamjenskih komada, oni počinju donositi promišljenije odluke i ulagati u kvalitetne komade koji traju i prilagođavaju se različitim situacijama. Ovaj pristup pomaže u borbi protiv „brze mode“ i konzumerizma koji su toliko štetni za okoliš.

Osim toga, vjerujem da multifunkcionalni komadi nude više od same praktičnosti – oni također donose zadovoljstvo u svakodnevno odijevanje. Svaka žena zna kako se može osjećati moćno kad otkrije novi način nošenja omiljenog komada ili kada shvati da njezina odjeća nije ograničena na jednu određenu priliku. Ta vrsta slobode i kreativnosti ključna je za izgradnju osobnog stila, a osobni stil je ono što brend A’MARIE uvijek nastoji njegovati. Kroz takav dizajn, želim potaknuti žene da vide modu kao igru, nešto što ih može osnažiti i inspirirati.

Uvođenje višenamjenskih komada u kolekcije također zahtijeva promišljen dizajn i inovaciju. Svaki komad mora biti funkcionalan, udoban i estetski privlačan u svakom svom obliku. Taj izazov zahtijeva dublje razmišljanje o kroju, materijalu i strukturi odjeće. Na primjer, haljina s podesivim trakama ili suknja koja se može pretvoriti u top, mora izgledati jednako elegantno u svim svojim varijacijama. Ovaj način dizajniranja pomaže u stvaranju komada koji nisu samo trendovski već i bezvremenski – što je srž održive mode.

Također, multifunkcionalnost je blisko povezana s filozofijom „manje je više“. Ulaganjem u višenamjenske komade, klijenti mogu izgraditi garderobu koja je kompaktna, ali bogata mogućnostima, što je idealno ne samo za održivost već i za moderni način života. Danas, više nego ikada, ljudi žele pojednostaviti svoje živote i fokusirati se na ono što je bitno. Moda koja može pratiti ovaj novi način razmišljanja definitivno ima prednost u očima modernih potrošača.

Iako multifunkcionalnost nije jedino rješenje za održivost, smatram da je to ključan korak u pravom smjeru. Ona nudi održivu alternativu bez ugrožavanja stila, kvalitete ili izražavanja osobnosti. Multifunkcionalni komadi postaju bitan dio svakodnevnog života i omogućuju nam da napravimo promjenu prema održivijem i promišljenijem pristupu modi. Na taj način, moda ne mora biti neprijatelj okoliša – ona može biti njegovo rješenje. Na kraju, vjerujem da je budućnost mode upravo u tom spoju funkcionalnosti, kreativnosti i održivosti.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by A’marie (@amarie_official)

Kako gledate na budućnost održive mode u Hrvatskoj? Mislite li da se svijest o ekološkoj odgovornosti kod hrvatskih kupaca povećava?

Gledajući na budućnost održive mode u Hrvatskoj, osjećam se optimistično, iako sam svjesna da je pred nama još dug put. U posljednjih nekoliko godina primijetila sam značajan porast svijesti o važnosti ekološke odgovornosti među hrvatskim kupcima. Sve više ljudi prepoznaje negativne učinke brze mode na okoliš i društvo te traži alternativu koja je održivija i etičnija. Ta promjena je rezultat globalnih trendova, ali i lokalnih inicijativa koje podižu svijest o održivoj modi i potiču kupce da se informiraju i donose promišljenije odluke. Svakodnevno primjećujem sve veći broj ljudi koji žele znati više o podrijetlu odjeće, načinu proizvodnje i materijalima koji se koriste, što je sjajan pokazatelj da se svijest mijenja.

Vjerujem da se ekološka odgovornost više ne može ignorirati, bilo na globalnoj ili lokalnoj razini. Modna industrija jedan je od najvećih zagađivača, a potrošači su sve osvješteniji o tome. Vidimo rastući trend prema slow fashion pokretu, gdje je fokus na kvaliteti, dugovječnosti i etičkoj proizvodnji. Mislim da se ta svijest sve više manifestira i kod nas. Kupci žele investirati u kvalitetne, bezvremenske komade umjesto da konstantno mijenjaju garderobu. Oni traže odjeću koja je etički proizvedena i koja nosi priču – priču o održivosti, transparentnosti i odgovornosti prema okolišu i ljudima koji tu odjeću stvaraju.

Iako smo na dobrom putu, važno je napomenuti da je održiva moda u Hrvatskoj još uvijek u fazi rasta i razvoja. Mnogi kupci tek počinju razumijevati što znači održiva moda i koliko je važno podržavati brendove koji ulažu u ekološki prihvatljive prakse. To zahtijeva kontinuiranu edukaciju i informiranje javnosti. Brendovi poput našeg, ali i mnogi drugi dizajneri i poduzetnici, trebaju nastaviti raditi na podizanju svijesti i educiranju potrošača o važnosti održive mode. Vjerujem da se kroz izravnu komunikaciju, transparentnost i inovativne projekte možemo povezati s kupcima na dubljoj razini i potaknuti ih na promjene u njihovim navikama.

PROČITAJTE: Omiljeni minimalistički brend A’Marie predstavlja novu kolekciju Toasted Almond

Budućnost održive mode u Hrvatskoj, prema mom mišljenju, ovisit će o suradnji između dizajnera, medija, influencera i samih potrošača. Svaki segment društva ima važnu ulogu u oblikovanju percepcije i navika kada je u pitanju moda. Važno je da se mediji i utjecajni pojedinci više uključe u promoviranje održivih brendova i isticanje njihove važnosti. Isto tako, potrebno je da brendovi i dizajneri budu transparentni u vezi s njihovim praksama i kontinuirano nastoje poboljšati svoje procese kako bi postali još održiviji.

Ujedno, smatram da je podrška lokalnim, održivim brendovima jedan od ključnih faktora za budući rast. Kada ljudi shvate da kupnjom od domaćih, održivih dizajnera ne samo da podržavaju etičke prakse, već i jačaju lokalno gospodarstvo, vjerujem da će se svijest nastaviti razvijati. Važno je također raditi na stvaranju platformi i događanja koja će promovirati održive prakse, povezati dizajnere s potrošačima i pružiti edukativne sadržaje o tome što znači kupovati održivo.

Sve u svemu, svjesna sam da se promjene ne događaju preko noći, ali vjerujem da je budućnost održive mode u Hrvatskoj svijetla. Vidim rastući interes i potrebu za promjenom, a to je već pola uspjeha. Naša je odgovornost kao dizajnera i brendova da nastavimo zagovarati i prakticirati održivost, stvarajući odjeću koja poštuje ljude i planet. Ako nastavimo raditi na tome zajedno – kupci, dizajneri, mediji i zajednica – uvjerena sam da možemo stvoriti održivu modnu budućnost u Hrvatskoj koja će biti primjer i inspiracija drugima.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by A’marie (@amarie_official)

Utjecaj potresa na posao: Zagrebački potres imao je velik utjecaj na vaš atelje i trgovinu. Kako ste se nosili s tim izazovima i kako je to promijenilo vaš način rada?

Zagrebački potres bio je jedan od najizazovnijih trenutaka u mom životu, kako poslovno, tako i privatno. Potres nije samo fizički oštetio naš atelje i trgovinu, već je duboko utjecao na naš svakodnevni život. U to vrijeme bila sam trudna i suočavala se s nesigurnostima i strahovima koje donose trudnoća i pandemija, a potres je samo dodatno pojačao taj osjećaj nesigurnosti i ranjivosti. Morali smo napustiti naš dom i pronaći privremeni smještaj u trenutku kada je sve oko nas bilo neizvjesno. Biti u situaciji da istovremeno brinem za svoju obitelj, trudnoću i budućnost poslovanja uistinu je bio veliki izazov.

Preseljenje u trenutku kada je cijeli svijet stao zbog pandemije nije bilo lako. Osjećala sam se izgubljeno i pomalo paralizirano. Trudnoća je već po sebi posebno iskustvo, a kombinacija s pandemijom i posljedicama potresa učinila je to razdoblje još stresnijim. Svi naši planovi i rutina odjednom su se promijenili. Atelje je morao biti zatvoren i prenamijenjen, a trgovina je također pretrpjela značajnu štetu. To nas je prisililo da brzo reagiramo i prilagodimo se novonastalim okolnostima. S obzirom na to da smo fizički morali napustiti prostor, morali smo se prebaciti na digitalni rad i usredotočiti se na online prodaju kako bismo održali posao.

No, kako to obično biva u krizama, i ovaj izazov donio je nove prilike za rast i introspekciju. Suočena s takvim nepredvidivim promjenama, naučila sam koliko je važno biti fleksibilan i brzo se prilagoditi. Uvijek sam cijenila blizinu i osobni kontakt s klijentima, ali situacija nas je prisilila da razvijemo nove načine komunikacije i rada. Premještanje fokusa na online platforme značilo je da moramo biti još kreativniji i inovativniji u načinu na koji pristupamo našim kupcima, ali i unijeti osjećaj zajedništva i podrške kroz digitalne kanale. Rad od kuće i promjena dinamike rada omogućili su mi da shvatim važnost balansiranja između privatnog i poslovnog života, čak i u ovim izazovnim okolnostima.

Također, taj period mi je donio duboku zahvalnost prema onome što imam – zdravlje, obitelj, posao i podršku naših klijenata i prijatelja. U vrijeme kada je sve izgledalo nestabilno, oslonila sam se na ono što je bilo najvažnije – sigurnost moje obitelji i zajedništvo s mojim timom. Ovaj izazov nas je sve zbližio i naučio koliko je važno imati snažnu zajednicu koja se međusobno podržava. Bilo je to vrijeme učenja i prihvaćanja promjena.

Iako smo fizički napustili prostor, to nije značilo da smo napustili našu kreativnu energiju i misiju. Iskoristili smo taj trenutak kao priliku za reinvenciju i introspekciju. Ponovno smo promislili o našem pristup dizajnu, proizvodnji i interakciji s kupcima. Rad u ograničenim uvjetima podsjetio me koliko je važno ostati utemeljen na osnovnim vrijednostima – održivosti, kvaliteti i bliskosti s našim klijentima. Potres nas je natjerao da usporimo i dublje razmislimo o tome što zaista želimo postići i kako možemo ostati vjerni našoj filozofiji unatoč svim izazovima.

Ova situacija naučila me da ponekad moramo otpustiti kontrolu i vjerovati u proces, čak i kada se čini da je sve izvan kontrole. U konačnici, prošli smo kroz izazovnu fazu s novim lekcijama i dubokom zahvalnošću za sve što imamo. Iako su ti trenuci bili teški, vjerujem da su nas učinili jačima i spremnijima za budućnost. Naučili smo koliko je važna otpornost i kako izgraditi nove prilike iz naizgled nepremostivih prepreka.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by A’marie (@amarie_official)

Tijekom pandemije morali ste se prebaciti na online poslovanje. Koje ste izazove i prilike uočili u tom prijelazu?

Pandemija je donijela globalne promjene koje su utjecale na sve aspekte našeg života, a modna industrija nije bila iznimka. Tijekom pandemije morali smo se brzo prilagoditi novoj stvarnosti i prebaciti fokus na online poslovanje kako bismo nastavili održavati kontakt s našim klijentima i održali poslovanje. Taj prijelaz nije bio jednostavan i donio je mnoge izazove, ali i nove prilike koje su otvorile vrata prema novim načinima rada i komunikacije.

Jedan od najvećih izazova bio je stvoriti osjećaj bliskosti i osobne veze putem digitalnih kanala. Naša modna filozofija uvijek se temeljila na osobnom pristupu, gdje klijenti mogu doći u trgovinu, isprobati odjeću, osjetiti tkanine i dobiti personalizirane savjete. Kad je pandemija zatvorila fizičke trgovine, morali smo pronaći način kako tu jedinstvenu povezanost i iskustvo prenijeti u digitalni svijet. To je zahtijevalo puno kreativnosti i inovativnog razmišljanja o tome kako možemo angažirati naše klijente putem interneta i pružiti im osjećaj da su i dalje dio A’MARIE zajednice.

Osigurali smo detaljne opise proizvoda, visokokvalitetne fotografije i videozapise te virtualne konzultacije kako bi naši klijenti mogli dobiti sve potrebne informacije o našim komadima, čak i kada nisu fizički prisutni. Ovaj prijelaz potaknuo nas je na razvoj sadržaja koji klijentima omogućuje da bolje upoznaju naš brend, kolekcije i filozofiju. Također smo se fokusirali na društvene mreže kao ključno sredstvo za održavanje kontakta s našom publikom, dijeljenje priča iza kolekcija i promoviranje održivih praksi.

Online poslovanje također nam je omogućilo da proširimo svoju publiku izvan granica Hrvatske. Otvorila su se vrata za međunarodne kupce koji su putem digitalnih kanala mogli otkriti naše kolekcije i filozofiju brenda. To je bila velika prilika za rast i širenje poslovanja, ali je zahtijevalo i prilagodbu logističkih operacija, korisničke podrške i marketinških strategija kako bismo odgovorili na potrebe međunarodnog tržišta.

Prijelaz na online poslovanje također je zahtijevao brzu prilagodbu u smislu organizacije tima i rada od kuće. Bilo je važno osigurati da svi u timu budu usklađeni, motivirani i opremljeni potrebnim alatima za rad na daljinu. To je promijenilo dinamiku rada i pokazalo koliko je važno imati fleksibilan tim koji je spreman na brze promjene i prilagodbe.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by A’marie (@amarie_official)

Koliko tehnologija, poput e-commercea ili reciklaže materijala, igra ulogu u vašem svakodnevnom poslovanju?

Tehnologija danas igra ključnu ulogu u modnoj industriji, i to u svakom aspektu – od dizajna i proizvodnje do marketinga i prodaje. U našem svakodnevnom poslovanju, tehnologija je postala nezamjenjiv alat koji omogućava ne samo efikasniji rad nego i održavanje održivih praksi. Kroz korištenje naprednih tehnologija i inovativnih metoda reciklaže materijala, možemo bolje odgovoriti na potrebe naših klijenata i doprinijeti očuvanju okoliša.

E-commerce je za nas postao posebno važan, pogotovo tijekom pandemije, kada su fizičke trgovine bile zatvorene ili su radile s ograničenjima. Preko naše online trgovine možemo dosegnuti širu publiku, uključujući međunarodne kupce, i pružiti im priliku da istraže naše kolekcije i priče iza svakog komada iz udobnosti svog doma. Tehnologija nam omogućava da ponudimo visokokvalitetno online iskustvo koje uključuje detaljne opise proizvoda i sadržaje poput videozapisa i priča koje prikazuju naše kolekcije u pokretu. To omogućava našim klijentima da steknu osjećaj za tkanine, kroj i dizajn, čak i kada ne mogu biti fizički prisutni u trgovini.

Tehnologija nam također omogućava bolje upravljanje inventarom i predviđanje potreba tržišta, što je posebno važno za brendove koji se bave održivom modom. Kroz analizu podataka iz e-commerce platforme, možemo brže reagirati na zahtjeve klijenata i izbjeći prekomjernu proizvodnju, što direktno doprinosi održivosti. Na taj način možemo bolje planirati kolekcije, prilagoditi se potrebama kupaca i smanjiti količinu otpada. Fleksibilnost koju nam pruža online poslovanje pomaže nam da budemo agilni i brzo se prilagodimo promjenama na tržištu, što je ključno u današnjoj modnoj industriji.

Reciklaža materijala je još jedan važan segment gdje tehnologija igra presudnu ulogu u našem poslovanju. Korištenje inovativnih materijala poput recikliranog poliamida ECONYL® ili prirodnih vlakana poput Lenzing-MicroModala zahtijeva napredne tehnologije proizvodnje koje smanjuju negativan utjecaj na okoliš. Tehnologija reciklaže omogućava nam da ponovno upotrijebimo materijale i smanjimo otpad, a istovremeno stvaramo visokokvalitetne komade koji su izdržljivi i ugodni za nošenje. Održivi materijali koji se koriste u našim kolekcijama prolaze rigorozne procese obrade kako bi zadržali svoju kvalitetu i estetiku, a sve to je moguće zahvaljujući napretku u tehnologiji reciklaže.

PROČITAJTE: Until Next Time Summer: Predjesenska kolekcija A’MARIE idealna je za povratak u grad

Uz tehnologiju, naš cilj je kontinuirano istraživati nove materijale i procese koji će dodatno smanjiti naš ekološki otisak. Stalno smo u potrazi za inovacijama koje mogu unaprijediti našu proizvodnju i ponuditi alternativu tradicionalnim metodama.

Također, tehnologija nam pomaže u održavanju transparentnosti u poslovanju. Kroz digitalne platforme možemo lako komunicirati s našim klijentima i educirati ih o našim održivim praksama, materijalima koje koristimo i našoj viziji održive mode. Na taj način možemo stvoriti dublju vezu s našim kupcima i uključiti ih u našu misiju stvaranja boljeg modnog svijeta.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by A’marie (@amarie_official)

Koga smatrate svojim najvećim uzorima u modnom dizajnu, bilo na globalnoj sceni ili unutar Hrvatske?

Uvijek sam vjerovala da inspiracija dolazi iz mnogih izvora – od prirode, arhitekture, umjetnosti do svakodnevnog života, ali postoje neki modni dizajneri i cijenim rad dizajnerica kao što su Phoebe Philo , Isabel Marant i Stella McCartney. Phoebe Philo, utjecala je na način na koji gledam na modu – minimalistička estetika, s naglaskom na kvalitetu i udobnost, koja zrači autentičnom snagom i samopouzdanjem. Philo je uvijek znala kako balansirati između suvremenog dizajna i praktičnosti, što je utjecalo na moj pristup stvaranju odjeće koja je i funkcionalna i elegantna. Isabel Marant je za mene sinonim za francuski chic – spoj ležernog stila i sofisticiranosti. Njezina sposobnost da stvori komade koji su istovremeno moderni i bezvremenski je ono što me uvijek privlači. Volim kako njezini dizajni nude slobodu, ženstvenost i stav, a svaki komad nosi dozu nepogrešivog pariškog šarma. Savršeno kombinira boho vibe s urbanim stilom, stvarajući odjeću koja je i cool i ugodna za nošenje. Inspirirana stilom ulice i duhom slobode, svaki njezin komad priča priču o samopouzdanju i stilu koji je jednostavan, ali nikada dosadan. Stella McCartney, s druge strane, inspirira me svojim neumornim zalaganjem za održivost i etičnost u modi. Kao netko tko dijeli slične vrijednosti, duboko cijenim njezin pionirski rad u korištenju održivih materijala i inovativnih pristupa proizvodnji koji su dokaz da moda može biti odgovorna i luksuzna u isto vrijeme.

Na kraju, moji najveći uzori nisu nužno samo dizajneri, već i sve žene koje nosim na umu dok dizajniram svoje kolekcije. To su žene koje cijene bezvremensku estetiku, koje vole kvalitetu i koje žele odjeću koja ih prati kroz sve faze života. Njihova svakodnevna priča, njihove potrebe i želje najviše me inspiriraju da stvaram komade koji su svestrani, elegantni i prilagodljivi njihovom načinu života. Na kraju dana, moda za mene nije samo odjeća, već način kako se izražavamo, kako se osjećamo i kako živimo – i tu inspiraciju nalazim svuda oko sebe.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by A’marie (@amarie_official)

Kakvi su vam planovi za globalnu ekspanziju? Vidite li mogućnosti za proširenje A’Marie brenda izvan Hrvatske?

Globalna modna scena uvijek je bila zanimljiva i izazovna, a planovi za globalnu ekspanziju brenda A’MARIE prirodan su korak u našem daljnjem razvoju. Kroz godine smo se fokusirali na izgradnju snažnog identiteta brenda u Hrvatskoj, s naglaskom na održivost, kvalitetu i bezvremenski dizajn. Sada, kada smo uspostavili prepoznatljivost i povjerenje na domaćem tržištu, vjerujemo da je vrijeme da podijelimo našu filozofiju i viziju sa širom međunarodnom publikom.

Vidim mnogo mogućnosti za proširenje brenda A’MARIE izvan Hrvatske, posebno na ona tržišta koja cijene autentičnost, održivost i zanatsku izradu. Naša pažnja prema detaljima, korištenje visokokvalitetnih, ekološki prihvatljivih materijala i jedinstveni dizajnerski pristup čine nas atraktivnim brendom za žene koje traže nešto posebno, s pričom i vrijednostima koje stoje iza svakog komada. To su vrijednosti koje su univerzalne i koje mogu pronaći odjek u mnogim različitim kulturama i tržištima.
Imamo brojne upite i moguće suradnje s buticima i koncept trgovinama u odabranim gradovima poput Pariza, Londona i New Yorka, gdje bi naši komadi mogli pronaći svoje mjesto među kupcima koji cijene održivost, luksuz i kvalitetan dizajn.

Naravno, globalna ekspanzija nosi sa sobom izazove, posebno u smislu održavanja autentičnosti brenda i kontrole nad proizvodnjom i kvalitetom. Međutim, smatram da je upravo to naš adut – ostati dosljedni svojim vrijednostima i filozofiji, bez obzira na veličinu tržišta. Ne želimo biti masovni brend; želimo ostati autentični i posebni, usmjereni na žene koje cijene priče, emocije i vrijednosti iza svakog komada. Naš cilj je stvoriti trajne veze s klijentima širom svijeta, koji prepoznaju i cijene našu predanost održivosti i zanatskom pristupu.

Također, radimo na jačanju naših kanala komunikacije i marketinga kako bismo prilagodili našu poruku međunarodnim tržištima, istovremeno zadržavajući autentičnost brenda. Vjerujem da žene širom svijeta traže modu koja je više od same odjeće – traže priču, svrhu i osjećaj povezanosti, a to je upravo ono što A’MARIE želi ponuditi.

U konačnici, vidim globalnu ekspanziju kao prirodni korak u evoluciji našeg brenda. S vjerom u naš tim, naše vrijednosti i snagu naših kolekcija, uzbuđena sam zbog budućih koraka i prilika koje nas čekaju. Proširenje na globalnu scenu neće biti samo širenje naše prisutnosti, već i širenje naše misije i filozofije – stvarati modu koja je promišljena, održiva i koja povezuje ljude bez obzira na granice.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by A’marie (@amarie_official)

Koji Vam je omiljeni materijal? Što vas privlači određenim materijalima i kako birate one koji su u skladu s vašom filozofijom održivosti?

Moji omiljeni materijali za rad su prirodni i ekološki prihvatljivi materijali poput organskog pamuka, Lenzing-MicroModala svile i recikliranih vlakana ECONYL®. Privlače me materijali koji imaju svoju priču i koji se ponašaju u skladu s okolišem.

Privlače me materijali koji nude taktilno iskustvo i koji odišu prirodnom ljepotom. Volim prirodne tkanine poput organskog pamuka i svile jer pružaju udobnost i eleganciju, a ujedno su održivi izbori. Materijali moraju biti mekani na koži, ali i dovoljno izdržljivi da traju. Uvijek biram materijale koji balansiraju estetiku i funkcionalnost te koji su u skladu s mojim vrijednostima – održivost i kvaliteta iznad svega.

Možete li nam otkriti na čemu trenutno radite i što možemo očekivati u nadolazećim kolekcijama?

Trenutno radimo na nekoliko uzbudljivih projekata koji će, vjerujem, oduševiti naše klijente i pratitelje. Iako ne možemo otkriti sve detalje, mogu reći da smo fokusirani na inovacije koje donose svježinu i autentičnost našim kolekcijama. Osim novih dizajna koji će kombinirati bezvremensku eleganciju s modernim trendovima, pripremamo i jedan veliki korak naprijed – novu web stranicu koja će našu estetiku i filozofiju održivosti još bolje približiti našoj zajednici. Radimo na tome da naše digitalno iskustvo bude što intuitivnije, inspirativnije i personalizirano.

Ovo je samo početak onoga što dolazi, i jedva čekamo podijeliti sve s vama kada za to dođe vrijeme.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by A’marie (@amarie_official)

Kako biste opisali povezanost između odjeće koju dizajnirate i svoje osobnosti? Postoje li neki osobni elementi koji se reflektiraju u vašim kreacijama?

Vjerujem da moda nije samo odjeća koju nosimo, već odraz onoga tko smo. U svakom komadu koji dizajniram, postoji dio moje osobnosti – strast prema minimalističkoj estetici, ljubav prema detaljima i posvećenost održivosti. Volim stvarati odjeću koja je istovremeno jednostavna i upečatljiva, koja omogućuje osobi da se izrazi bez potrebe za previše riječi. Moj dizajn često odražava moj vlastiti stil i sklonost bezvremenskim komadima koji se mogu nositi na mnogo različitih načina.

Osobni elementi koji se reflektiraju u mojim kreacijama uključuju čiste linije, neutralne tonove i visokokvalitetne materijale. Uvijek težim balansiranju između funkcionalnosti i elegancije, jer smatram da odjeća treba biti udobna, ali i snažan izraz identiteta. Moje kreacije su stvorene da bi se nosile svaki dan, ali s dozom sofisticiranosti koja je uvijek prisutna. To je ono što smatram najbližim mom osobnom izrazu – jednostavno, ali moćno, prilagodljivo, ali jedinstveno.

Utjecaj društvenih medija: Koliko su društvene mreže važan dio Vašeg brenda? Vidite li ih kao alat za promociju ili nešto više?

Društvene mreže danas su neizostavan dio svakog brenda, a za nas su mnogo više od samog alata za promociju. One su prostor gdje možemo direktno komunicirati s našom zajednicom, dijeliti našu priču, filozofiju i vrijednosti, te dobiti povratne informacije u stvarnom vremenu. Vidimo ih kao platformu koja omogućuje autentičnu povezanost i angažman s našim pratiteljima.

Kroz društvene mreže ne samo da predstavljamo nove kolekcije i projekte, već također pružamo uvid u proces dizajniranja, izvor inspiracije i priče iza naših komada. Vjerujem da je ključ uspjeha u stvaranju dvosmjerne komunikacije i zajednice koja dijeli iste vrijednosti. Društvene mreže nam pomažu da budemo transparentni, da se povežemo sa svojim kupcima na osobnijem nivou i da razumijemo njihove potrebe. U konačnici, one su produžetak našeg brenda i služe kao most između naše kreativne vizije i onih koji nas podržavaju.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by A’marie (@amarie_official)

Što biste savjetovali mladim dizajnerima koji tek ulaze u modni svijet u Hrvatskoj? Kako im možete pomoći da se bolje pozicioniraju na sceni?

Mladim dizajnerima koji tek ulaze u modni svijet u Hrvatskoj savjetovala bih da uvijek ostanu vjerni sebi i svojoj viziji. U svijetu mode, autentičnost je ono što vas čini prepoznatljivima i nezaboravnima. Umjesto da slijedite kratkotrajne trendove, usudite se stvarati nešto što odražava vaš jedinstveni pogled na svijet. Budite hrabri, istražujte različite tehnike i materijale, i ne bojte se eksperimentirati.

Pored toga, važno je imati jasnu priču koja stoji iza vašeg brenda – nešto što će vas razlikovati od drugih. Razvijajte snažnu mrežu kontakata i ne zaboravite na moć umrežavanja, suradnje i međusobne podrške u industriji.

PROČITAJTE: Stigla je nova kolekcija najpoželjnijih kupaćih kostima sezone

Kako bih im pomogla da se bolje pozicioniraju na sceni, voljela bih ih potaknuti na međusobnu suradnju i podršku, dijeljenje resursa i iskustava, kao i pružanje savjeta o poslovnom aspektu mode, koji je jednako važan kao i kreativni. Razmjena iskustava i znanja može biti izuzetno vrijedna u ovom poslu. Također, društvene mreže i digitalna prisutnost danas su ključni za vidljivost; važno je znati kako ih koristiti na način koji istinski odražava vašu estetiku i poruku brenda.

I na kraju, nikada nemojte podcijeniti moć upornosti. Moda je zahtjevna industrija, ali s posvećenošću, strasti i spremnošću da učite i rastete, moguće je izgraditi uspješan brend.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by A’marie (@amarie_official)

druge vijesti

princezini dnevnici 3

Millenijalci oduševljeni: Treći nastavak filma Princezini dnevnici službeno u razvoju, Anne Hathaway se vraća u Genoviju

Prošlo je 23 godine otkako su Princezini dnevnici prvi put zasjali na našim ekranima i 20 godina od izlaska drugog nastavka, Princezini dnevnici 2: Kraljevske zaruke. Međutim, milenijalci nikada nisu izgubili nadu u mogućnost trećeg dijela ove obožavane franšize, osobito nakon godina šuškanja da bi Princezini dnevnici 3 mogli biti u pripremi.

Film/TV

05 listopada 2024