Sinoć je u bečkoj Galeriji Frank svečano otvorena izložba akademske slikarice Ivone Šimunović „After all“ uz umjetnički razgovor sa Simone Sentall, voditeljicom kolekcije TBA21 i kustosicom izložbe Jelenom Tamindžija Donnart.
Osim Simone Sentall iz TB21, izložbu su posjetili Marijana Schneider, kustosica Muzeja moderne umjetnosti Salzburg, Lisa Ortner-Kreil, kustosica Kunstforum Wien, Jasper Sharp, direktor Phileas austrijskog ureda za suvremenu umjetnost, Tatiana Wiesner – Pavlova, kustosica i autorica knjige Behind the Gallery, Tevž Logar, nezavisni kustos, Silvia Jaklitsch direktorica izdavačke kuće Verlag für Moderne Kunst, Adel Bahtanović ispred zaklade UNIQA SEE Future te brojni ljubitelji i posjetitelji međunarodnog sajma suvremene umjetnosti Vienna Contemporary koji se upravo održava u Beču.
Izložba „After all“ je dio višegodišnjeg projekta platforme Nomad – Hrvatskog ureda za suvremenu umjetnost, koji je posvećen međunarodnoj promociji umjetnika iz Hrvatske i susjednih zemalja. Projekt okuplja iznimne umjetnike kao što su Lovro Artuković, Jasmina Cibic, Šejla Kamerić, Zlatan Vehabović i Jelena Bando, te doprinosi njihovom prepoznatljivom djelovanju na europskoj umjetničkoj sceni.
Nova serija Ivone Šimunović nastavlja se na ranije cikluse pa se prepoznatljivi motivi prožimaju i ovom serijom, bilo da se radi o motivu kruga ili pak apstrahiranih formi s natruhama figuracije iz inventara svakodnevice. Umjetnica, kojoj su ostali tek predmeti obremenjeni uspomenama, poriv za borbu protiv zaborava pronalazi u neprestanom ponavljanju radnje intuitivnog poteza kista gdje u svojevrsnom fizičkom buntu gustih namaza i premazivanja površine uljnim bojama nastoji vremenu oduzeti sposobnost prolaznosti. Iako su prisutni povremeni izleti u figuraciju poput centrotavola, umjetnica ostaje odana svojevrsnim emotivnim pejzažima gdje, poput umjetnika romantizma, reljef promatra kao odraz svoje duše. Njezin je duh zarobljen u relativnom vakuumu bez apsolutne mase, vremena i prostor , vakuumu u kojem figurativni detalji sjećanja iščezavaju dok se ona grčevito drži za kist i platno ne dopuštajući vremenu da briše konture najdražeg joj lica.
Kustosica Jelena Tamindžija Donnart je istaknula da se umjetnost Ivone Šimunović ne može definirati tek kao nova apstrakcija na horizontu suvremene hrvatske umjetnosti, već kao apstrakcija koju Rothko naziva „umjetnošću koja živi i diše“ te objasnila: „U koloristički snažno nabijenim radovima pažljivo će oko primijetiti mala zarezivanja, gusto nanesene slojeve boje koje reljefno podižu površinu te namaze boje koji se skrivaju i povremeno izviru na površinu kao da hvataju zrak za nove i izazovnije kompozicijske zarone. Forme nestaju i ponovno se stvaraju simulirajući istovremeno tehnike akvarela u kojem se slikar prevario s količinom boje i intenzivnog impasta kao sukobljavanje paradoksalnih osjećaja. Šimunović u svojim radovima ispisuje sentimentalne kartografije poput iskusnog kormilara koji je prošao sva stanja mora, ne bojeći se pokazati svoje slojevite ožiljke i dopustiti im da polagano izblijede.“
Ivona Šimunović rođena je u Dubrovniku 1979. godine gdje je završila srednju Umjetničku školu Luke Sorkočevića. Diplomirala je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 2002. u klasi Zlatka Kauzlarića Atača. Izlaže na samostalnim i grupnim izložbama. Od 2020. radi kao kustos pedagog u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik gdje sudjeluje u osmišljavanju, organizaciji i realizaciji edukativnog programa Umjetničke galerije Dubrovnik.
Izložba „After all“ može se pogledati do 17.rujna, a organizirana je uz podršku partnera: Grad Dubrovnik, Dubrovačko-neretvanska županija, Turistička zajednica Grada Dubrovnika, Ministarstvo kulture i medija RH, FACE Croatia, Maistra i Nomad.
U Laubi ništa nije slučajno. Ni datumi, ni selekcija, ni energija. Od 27. do 29. lipnja, ova omiljena zagrebačka destinacija za kulturu, estetiku i dobar ritam ponovno otvara vrata NESVRSTANIMA — sajmu suvremene umjetnosti koji je u osmom izdanju prerastao u više od izložbe, više od sajma. To je događaj sezone.
U ambijentu koji odiše rafiniranim luksuzom i nenametljivom profinjenošću, u samom srcu prestižnog monobrand storea Eichholtz by Mashroom, 8. svibnja 2025. svečano je otvorena izložba suvremene umjetnice Dorin Zelenika pod nazivom „Uvertira u svjetlo“. Riječ je o izložbi koja transcendira klasične granice likovne forme, dizajna interijera i emocionalnog doživljaja, te nudi posjetiteljima iskustvo koje se pamti – onkraj vizualnog.
U vremenu kada sve više težimo autentičnim doživljajima i mjestima koja brišu granice između svakodnevice i inspiracije, izložba „Šutej – Počeci“ nameće se kao pravo kulturno otkriće – i to ne u klasičnoj galeriji, nego u prostorima nove poliklinike Bilić Vision. Smještena na Ksaverskoj 10, ova suvremena zdravstvena ustanova pretvara se 13. svibnja u prostor susreta umjetnosti i života, medicine i memorije, baštine i budućnosti.
U vrijeme kada Zagreb, posebno njegov centar, trpi posljedice obnove nakon potresa, a galerijskih je prostora sve manje, otvorenje Art Square Gallery na adresi Trg bana Jelačića 11, predstavlja sjajnu vijest za umjetničku zajednicu i zaljubljenike u kulturu.
Dana 4. ožujka 2025., tijekom Pariškog tjedna mode, održano je prvo izdanje Grand Dîner du Louvre, večere koju je organizirao muzej u čast svojoj izložbi LOUVRE COUTURE. Umjetnost i moda: Izjave kroz odjeću.
Ljeto na Jadranu ove godine otvara svoja vrata uz glazbenu čaroliju koja se ne propušta! Najbolji ljetni provod očekuje nas 6. i 7. lipnja u Vodicama, a 7. lipnja na pozornici CMC festivala zasjat će dvije glazbene zvijezde – Max Hozić i riječki duo Matíja Woo.
Madison De La Garza, mlađa sestra Demi Lovato, poznata kao djevojčica iz serije Kućanice, otkrila je da se ostavila droge kako bi ponovno učvrstila odnos s majkom.
Ako tražiš glazbu koja će te odvesti na putovanje kroz najdublje emocije i uzbudljive žanrovske preokrete, novi album Među zvijezdama makedonskog benda CODE 369 prava je eksplozija zvuka koju ne smiješ propustiti. Ovaj bend iz Bitole, poznat po neustrašivom spajanju funka, jazza, rocka i popa, svojom drugom studijskom pločom potvrđuje status jedne od najuzbudljivijih glazbenih pojava u regiji.
Matična tvrtka Coachelle, AEG prijeti pravnim postupkom protiv redatelja koji je napravio koncertni film koristeći pronađene snimke kontroverznog nastupa Franka Oceana na festivalu 16. travnja.