Sinoć je u bečkoj Galeriji Frank svečano otvorena izložba akademske slikarice Ivone Šimunović „After all“ uz umjetnički razgovor sa Simone Sentall, voditeljicom kolekcije TBA21 i kustosicom izložbe Jelenom Tamindžija Donnart.
Osim Simone Sentall iz TB21, izložbu su posjetili Marijana Schneider, kustosica Muzeja moderne umjetnosti Salzburg, Lisa Ortner-Kreil, kustosica Kunstforum Wien, Jasper Sharp, direktor Phileas austrijskog ureda za suvremenu umjetnost, Tatiana Wiesner – Pavlova, kustosica i autorica knjige Behind the Gallery, Tevž Logar, nezavisni kustos, Silvia Jaklitsch direktorica izdavačke kuće Verlag für Moderne Kunst, Adel Bahtanović ispred zaklade UNIQA SEE Future te brojni ljubitelji i posjetitelji međunarodnog sajma suvremene umjetnosti Vienna Contemporary koji se upravo održava u Beču.
Izložba „After all“ je dio višegodišnjeg projekta platforme Nomad – Hrvatskog ureda za suvremenu umjetnost, koji je posvećen međunarodnoj promociji umjetnika iz Hrvatske i susjednih zemalja. Projekt okuplja iznimne umjetnike kao što su Lovro Artuković, Jasmina Cibic, Šejla Kamerić, Zlatan Vehabović i Jelena Bando, te doprinosi njihovom prepoznatljivom djelovanju na europskoj umjetničkoj sceni.
Nova serija Ivone Šimunović nastavlja se na ranije cikluse pa se prepoznatljivi motivi prožimaju i ovom serijom, bilo da se radi o motivu kruga ili pak apstrahiranih formi s natruhama figuracije iz inventara svakodnevice. Umjetnica, kojoj su ostali tek predmeti obremenjeni uspomenama, poriv za borbu protiv zaborava pronalazi u neprestanom ponavljanju radnje intuitivnog poteza kista gdje u svojevrsnom fizičkom buntu gustih namaza i premazivanja površine uljnim bojama nastoji vremenu oduzeti sposobnost prolaznosti. Iako su prisutni povremeni izleti u figuraciju poput centrotavola, umjetnica ostaje odana svojevrsnim emotivnim pejzažima gdje, poput umjetnika romantizma, reljef promatra kao odraz svoje duše. Njezin je duh zarobljen u relativnom vakuumu bez apsolutne mase, vremena i prostor , vakuumu u kojem figurativni detalji sjećanja iščezavaju dok se ona grčevito drži za kist i platno ne dopuštajući vremenu da briše konture najdražeg joj lica.
Kustosica Jelena Tamindžija Donnart je istaknula da se umjetnost Ivone Šimunović ne može definirati tek kao nova apstrakcija na horizontu suvremene hrvatske umjetnosti, već kao apstrakcija koju Rothko naziva „umjetnošću koja živi i diše“ te objasnila: „U koloristički snažno nabijenim radovima pažljivo će oko primijetiti mala zarezivanja, gusto nanesene slojeve boje koje reljefno podižu površinu te namaze boje koji se skrivaju i povremeno izviru na površinu kao da hvataju zrak za nove i izazovnije kompozicijske zarone. Forme nestaju i ponovno se stvaraju simulirajući istovremeno tehnike akvarela u kojem se slikar prevario s količinom boje i intenzivnog impasta kao sukobljavanje paradoksalnih osjećaja. Šimunović u svojim radovima ispisuje sentimentalne kartografije poput iskusnog kormilara koji je prošao sva stanja mora, ne bojeći se pokazati svoje slojevite ožiljke i dopustiti im da polagano izblijede.“
Ivona Šimunović rođena je u Dubrovniku 1979. godine gdje je završila srednju Umjetničku školu Luke Sorkočevića. Diplomirala je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu 2002. u klasi Zlatka Kauzlarića Atača. Izlaže na samostalnim i grupnim izložbama. Od 2020. radi kao kustos pedagog u Umjetničkoj galeriji Dubrovnik gdje sudjeluje u osmišljavanju, organizaciji i realizaciji edukativnog programa Umjetničke galerije Dubrovnik.
Izložba „After all“ može se pogledati do 17.rujna, a organizirana je uz podršku partnera: Grad Dubrovnik, Dubrovačko-neretvanska županija, Turistička zajednica Grada Dubrovnika, Ministarstvo kulture i medija RH, FACE Croatia, Maistra i Nomad.
U sezoni kada Dubrovnik diše punim plućima i svaka kaldrma priča svoju priču, na samim zidinama grada rađa se još jedna – tiha, snažna i neodoljivo lijepa. Tvrđava Bokar, savršeno sačuvana čuvarica povijesti iz 15. stoljeća, od 9. srpnja do 1. rujna postaje pozornica za izložbu "Libertas Bells" renomirane hrvatske umjetnice Dubravke Lošić.
Dubrovačka palača Sponza, nekadašnji dragulj renesansne arhitekture i čuvar bogate povijesti, ponovno je zasjala punim sjajem. Ne samo kao povijesni spomenik, već kao živa umjetnička platforma koja spaja prošlost i sadašnjost. Nakon iscrpne obnove, ovaj prepoznatljivi simbol grada otvorio je svoja vrata izložbi “Iza zidina” akademskog slikara Pietra Bobana – događaju koji je odmah postao kulturni hit Dubrovnika.
Što se dogodi kad pogled na Grad nije samo vizualan doživljaj, nego unutarnji pejzaž emocija, memorije i svjetla? Mladi dubrovački umjetnik Pietro Boban u svojoj novoj izložbi "Iza zidina" nudi upravo takvu – duboko osobnu, gotovo intimnu – viziju Dubrovnika. Kroz jedinstvenu tehniku dvostranog slikanja na prozirnom pleksiglasu, gradske znamenitosti poput Minčete, Lovrijenca i crkve sv. Vlaha pretvara u slojevite slike koje u isti mah pripadaju stvarnosti i snu.
Dubrovnik poznajemo kroz razglednice, fotke s putovanja i vrveće ulice pune turista. Ali što se događa kada netko ovaj grad, njegovu povijest i duh, ne gleda izvana — nego iznutra? Pietro Boban, akademski slikar i sin dubrovačkih ulica, u svojoj novoj izložbi “iza zidina” upravo to donosi: intimnu i osobnu viziju grada koji živi u njegovom srcu.
U Laubi ništa nije slučajno. Ni datumi, ni selekcija, ni energija. Od 27. do 29. lipnja, ova omiljena zagrebačka destinacija za kulturu, estetiku i dobar ritam ponovno otvara vrata NESVRSTANIMA — sajmu suvremene umjetnosti koji je u osmom izdanju prerastao u više od izložbe, više od sajma. To je događaj sezone.
U ambijentu koji odiše rafiniranim luksuzom i nenametljivom profinjenošću, u samom srcu prestižnog monobrand storea Eichholtz by Mashroom, 8. svibnja 2025. svečano je otvorena izložba suvremene umjetnice Dorin Zelenika pod nazivom „Uvertira u svjetlo“. Riječ je o izložbi koja transcendira klasične granice likovne forme, dizajna interijera i emocionalnog doživljaja, te nudi posjetiteljima iskustvo koje se pamti – onkraj vizualnog.
U vremenu kada sve više težimo autentičnim doživljajima i mjestima koja brišu granice između svakodnevice i inspiracije, izložba „Šutej – Počeci“ nameće se kao pravo kulturno otkriće – i to ne u klasičnoj galeriji, nego u prostorima nove poliklinike Bilić Vision. Smještena na Ksaverskoj 10, ova suvremena zdravstvena ustanova pretvara se 13. svibnja u prostor susreta umjetnosti i života, medicine i memorije, baštine i budućnosti.
U vrijeme kada Zagreb, posebno njegov centar, trpi posljedice obnove nakon potresa, a galerijskih je prostora sve manje, otvorenje Art Square Gallery na adresi Trg bana Jelačića 11, predstavlja sjajnu vijest za umjetničku zajednicu i zaljubljenike u kulturu.
Ako vam je ljeto već bilo vruće, pripremite se – Joško Gvardiol upravo je podigao temperaturu na novu razinu. U savršeno isklesanom izdanju, naš nogometni Adonis pojavio se u oskudnim kupaćim gaćicama i ostavio nas bez daha. Doslovno.
Trideset godina od jednog od najmračnijih trenutaka europske povijesti, Srebrenica i dalje snažno odzvanja u svijesti svijeta. Ove godine, ta tišina boli i sjećanja dobila je plemeniti glas – onaj Vojvotkinje od Edinburgha, koja je, u ime kralja Charlesa III., posjetila Bosnu i Hercegovinu i sudjelovala na komemoraciji u Potočarima.