Barbie je originalan scenarij, a ne adaptirani scenarij, tvrdi redatelj i producent Judd Apatow.
Odluku Akademije filmskih umjetnosti i znanosti o klasificiranju filma Grete Gerwig Apatow smatra uvredom. Akademija je naime objavila da će se scenarij filma Barbie smatrati adaptiranim scenarijem, a ne originalnim.
“Uvredljivo je za pisce reći da su radili na postojećem materijalu“, napisao je. “Nije postojao materijal ili priča. Postojala je prazna ploča.”
Filmovi o postojećim likovima u pravilu se smatraju adaptiranim scenarijima – na primjer, svaki nastavak je automatski adaptirani scenarij, čak i ako je sama priča potpuno originalna. Isto je u pitanju i s filmovima o likovima koji su već postojali prije nego što je napisan scenarij. S druge strane, Američki sindikat scenarista (WGA) nominirao je Barbie u kategoriji najboljeg originalnog scenarija, što pokazuje da je u slučaju ovoga filma stvar diskutabilna.
Greata Gerwig scenarij za Barbie napisala je sa suprugom
Greta Gerwig je napisala scenarij za Barbie sa suprugom Noahom Baumbachom. Službeno glasovanje za nominacije za Oscara počelo je u četvrtak, a trajat će do utorka. Nominacije će biti objavljene 23. siječnja.
It’s insulting to the writers to say they were working off of existing material. There was no existing material or story. There was a clear box. https://t.co/8phHXmag7Q
U slučaju filma Barbie, njegov je scenarij naravno temeljen na lutkama Barbie i Ken (i Allan, ne smijemo njega zaboraviti) tvrtke Mattel. Međutim, pobornici ideje da je u pitanju originalni scenarij ističu da Gerwig i Baumbach nisu koristili nikakvu prethodno postojeću priču ili karakterizaciju likova, nego su osmislili potpuno novu priču s likovima koji su ranije postojali. Slična se situacija često događa kod filmova temeljenih na stvarnim ličnostima.
Ako je scenarij napisan tako da prati neku biografiju osobe – kao što je slučaj sa scenarijem filmaOppenheimer, koji je temeljen na knjizi Američki Prometej – u pitanju je adaptacija, međutim ako scenaristi napišu film temeljen na stvarnoj osobi bez korištenja jednog konkretnoga djela o toj osobi, onda je u pitanju originalni scenarij.
Ako scenarij za Barbie bude u kategoriji adaptiranih, teško će do Oscara
S druge strane, sam film Barbie potpisuje scenarij riječima „temeljen na likovima u vlasništvu brenda Mattel“, a Mattel je tijekom godina objavljivao i druge adaptacije svoga proizvoda u obliku crtanih filmova i drugih medija. To je glavni argument onima koji tvrde da bi Barbie na Oscarima ipak trebao biti u konkurenciji za adaptirani scenarij.
Greta Gerwig i suprug Noah Baumbach autori su scenarija.FOTO: Profimedia
A ako se to dogodi, put do kipića bit će znatno otežan. Naime sva tri velika konkurenta ovogodišnje sezone nagrada – Oppenheimer, Killers of the Flower Moon te Poor Things su adaptirani scenariji.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.
Dokumentarni film redateljskog dvojca Biljane Tutorov i Petra Glomazića, nastao uz hrvatsku kreativnu i produkcijsku podršku, uvršten je u prestižni World Cinema Documentary Competition, donoseći globalnoj publici intimnu i borbenu priču majke i kćeri koje čuvaju svoju planinu i identitet.
Serijal Apetitlih, koji već tri nedjelje na HRT1 u 16:50 vodi gledatelje na kulinarsko putovanje kroz povijest i okuse, postao je jedno od najugodnijih televizijskih iznenađenja sezone. Reakcije publike jasno pokazuju da su autori pogodili savršenu mjeru između edukativnog i zabavnog sadržaja. Od putovanja vlakom nekadašnjim rutama Austro-Ugarske, do mirisa tradicionalnih jela koja se prenose generacijama, serijal uspijeva istodobno probuditi nostalgiju i inspirirati gledatelje da sami zavire u stare kuharice svojih baka.
83. izdanje Zlatnih globusa donosi najveći broj nominacija za film One Battle After Another, ulazak vampira u utrku za prestižne nagrade i - po prvi put u povijesti - posebnu kategoriju za podcaste.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.
Pjevačica i bivša predstavnica Hrvatske na Eurosongu otkrila je intimni trenutak sreće i podijelila fotografije sa svojim partnerom, uz dirljivu poruku o zahvalnosti i ljubavi.
Sedmerostruka dobitnica Porina pokazala je da se ne boji modnih iskoraka – crna čipkana haljina domaćeg brenda ELFS dokaz je da Mia zna balansirati seksepil i sofisticiranost.