Najpoznatija greška u povijesti Oscara: Kako je La La Land pogrešno proglašen najboljim filmom?
Dva tjedna uoči najveće godišnje filmske večeri, prisjetimo se najvećeg gafa u povijesti Oscara. Kako je La La Land proglašen najboljim filmom, iako nije pobijedio?
Tijekom gotovo sto godina koliko se dodjeljuju, na Oscarima su se događali razni skandali. Od Marlona Branda koji je odbio nagradu za najboljeg glumca iz protesta zbog odnosa Hollywooda prema Indijancima do Willa Smitha koji je ošamario voditeljaChrisa Rocka nezadovoljan njegovim šalama. Ipak, jedan je skandal drugačiji od drugih.
Na dodjeli Oscara 2017. La La Land je bio najveći favorit, stigavši na dodjelu s čak 14 nominacija. Nakon što je osvojio šest kipića, uključujući one za najbolju glumicu (Emma Stone) i redatelja (Damien Chazelle), nikome nije bilo pretjerano čudno kada su glumačke legende Warren Beatty i Faye Dunaway pročitale upravo ovaj mjuzikl kao dobitnika nagrade za najbolji film.
Producenti su izašli i počeli držati govore, kada je nastala pomutnja na pozornici – iz produkcije su objasnili da se dogodila pogreška te je najbolji film zapravo jedan drugi – Moonlight.
Kako se to dogodilo? Ususret ovogodišnjoj ceremoniji, prisjetimo se najpoznatijeg fijaska u povijesti dodjele Oscara.
Kako je La La Land pogrešno proglašen najboljim filmom 2017.?
Kada se pogleda snimka Warrena i Faye kako dolaze na pozornicu, može se primijetiti kako on nosi pogrešnu kuvertu – onu s imenom najbolje glumice, što je bila kategorija koja je netom proglašena.
Nakon kratkog govora, Beatty otvara kuvertu, ali mu je nešto neobično. Na papiru piše Najbolja glumica – Emma Stone, La La Land. Nije mu posve jasno što se dogodilo.
Faye Dunaway ne shvaća o čemu je riječ te čita jedini naslov koji piše na papiru – La La Land.
Nakon što su prva dva producenta filma održali govore, ljudi iz produkcije dolaze i objašnjavaju im zabunu koja se dogodila. Treći producent, Fred Berger, ipak uzima mikrofon kako bi objasnio: „Izgubili smo“.
Producent Justin Horowitz preuzima stvar u svoje ruke, stišava slavlje ostatka ekipe La La Landa koja se pojavila na pozornici i govori u mikrofon: „Ovo nije šala, došlo je do pogreške“. U tom se trenutku na pozornici pojavila prava omotnica, te je Horowitz pokazuje i govori da je Moonlight pravi pobjednik. Producenti La La Landa su predali Oscare producentima Moonlighta, a Beatty je voditelju Jimmyju Kimmelu te svima na pozornici objasnio što se dogodilo i da se nije šalio.
Zašto je pogreška s pobjedom filma La La Land zapravo dobra za Akademiju?
Kako se dogodila ovakva pogreška? Zapravo, ona je dokaz da je na Oscarima doista sve tajno. Glasove zbraja vanjska računovodstvena tvrtka, i samo dvoje ljudi zaduženih za stavljanje papira s imenima pobjednika u kuverte zna tko je osvojio Oscara prije nego što prezenter pročita ime dobitnika.
Nitko drugi, pa ni producenti same dodjele, ne znaju unaprijed tko će biti nagrađen. Paradoksalno, ali ovaj veliki gaf zapravo je donio nešto dobro Akademiji– dokazao je da je njihov proces glasovanja doista potpuno tajan.
Dokumentarni film redateljskog dvojca Biljane Tutorov i Petra Glomazića, nastao uz hrvatsku kreativnu i produkcijsku podršku, uvršten je u prestižni World Cinema Documentary Competition, donoseći globalnoj publici intimnu i borbenu priču majke i kćeri koje čuvaju svoju planinu i identitet.
Serijal Apetitlih, koji već tri nedjelje na HRT1 u 16:50 vodi gledatelje na kulinarsko putovanje kroz povijest i okuse, postao je jedno od najugodnijih televizijskih iznenađenja sezone. Reakcije publike jasno pokazuju da su autori pogodili savršenu mjeru između edukativnog i zabavnog sadržaja. Od putovanja vlakom nekadašnjim rutama Austro-Ugarske, do mirisa tradicionalnih jela koja se prenose generacijama, serijal uspijeva istodobno probuditi nostalgiju i inspirirati gledatelje da sami zavire u stare kuharice svojih baka.
83. izdanje Zlatnih globusa donosi najveći broj nominacija za film One Battle After Another, ulazak vampira u utrku za prestižne nagrade i - po prvi put u povijesti - posebnu kategoriju za podcaste.
HBO je, tijekom glamurozne prezentacije za medije u užurbanoj i uvijek inspirativnoj atmosferi New Yorka, službeno najavio vijest koja je uzbudila obožavatelje diljem svijeta, potvrdivši da franšiza „Igra prijestolja“ ulazi u svoju najsnažniju razvojnu fazu do sada, jer će dvije velike serije iz Westerosa dobiti nove sezone svake godine sve do 2028., tako da se publika može pripremiti na kontinuirani povratak u ovaj mračno-epski svemir koji i dalje oblikuje suvremenu televiziju.
Modni svijet ponovno bruji – Miranda Priestly se vraća! Nakon gotovo dva desetljeća, Meryl Streep i Anne Hathaway ponovno su zajedno na velikom platnu u nastavku filma Vrag nosi Pradu. Prvi teaser koji je upravo objavio 20th Century Studios pokazuje trenutak koji je već zaludio internet: Miranda i Andy susreću se u dizalu, a Streep u svojem prepoznatljivom stilu izgovara legendarno: „Dugo ti je trebalo.”
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.