Već je svima poznato da je film BarbieGrete Gerwig trijumfirao na box officeu ovoga ljeta te postao najgledaniji film godine, a podjednako je omiljen i od publike i od kritike. Zbog toga se mnogi pitaju – može li Barbie iznenaditi i u ožujku odnijeti najvrjedniju nagradu u američkoj kinematografiji – titulu Oscara za najbolji film.
Za Barbie Oscari su teška misija
Ako je suditi po nedavnoj povijesti, to nije previše vjerojatno. Iako je Akademija posljednjih godina, nakon što je broj nominiranih filmova u kategoriji povećan s 5 na 10, znala nominirati i neke više komercijalne filmove, poput prošlogodišnjih Avatar: The Way of Water i Top Gun: Maverick, za najvažniju nagradu na Oscarima gotovo su isključivo pretplaćeni tzv. „art“ filmovi.
Greta Gerwig oduševila je filmom Barbie.FOTO: Profimedia
Prošlo je gotovo 20 godina – od 2004. – otkako je najgledaniji film godine ujedno bio i najbolji film po izboru Akademije – tada je to bio posljednji dio trilogije Lord of the Rings: The Return of the King, koji je na toj dodjeli poharao konkurenciju te izjednačio rekord Titanica i Ben-Hura s 11 osvojenih Oscara u istoj večeri.
No nije uvijek bilo tako. U prvih 50 ceremonija Oscara, do 1976., dvanaest najgledanijih filmova godine pobjeđivalo je u konkurenciji najboljega filma – posljednji je bio Rocky. Sljedećega ljeta, u kinima se pojavio prvi nastavak franšize Star Wars, što se obično smatra početkom ere ljetnih blockbustera, velikih filmova koji su donijeli mnogo novca, ali s tim uspjehom nisu došle i nagrade.
Od spomenute 1976. samo četiri filma – uz spomenuti Return of the King, to su i Rain Man, Forrest Gump te Titanic – uspjeli su biti najgledaniji film godine te pobijediti u kategoriji najboljega filma. Svaki od tih filmova bio je izrazito kulturno relevantan, a upravo je to ono što se Barbie ne može poreći. Što je zanimljivo, trenutno se čini da bi mu najveći rival trebala biti upravo druga polovica Barbenheimer dua – Oppenheimer Christophera Nolana.
U kojim je ostalim kategorijama Barbie konkurentan?
Scenarij filma, koji su napisali redateljica Greta Gerwig i njezin partner Noah Baumbach, smatra se jednim od najvećih favorita za nagradu – iako još uvijek nije jasno hoće li biti nominiran u kategoriji originalnog ili adaptiranog scenarija.
Greti se smiješi i još jedna – nakon one za Lady Bird iz 2017. – nominacija u kategoriji najboljeg redatelja. Film bi trebao dobiti i više nominacija u tehničkim kategorijama, poput kamere, kostimografije i scenografije.
Margot Robbie i Ryan Gosling osvojili su svijet kao Barbie i Ken.FOTO: Profimedia
Što se glumaca tiče, na svojim trenutnim predviđanjima Variety drži Ryana Goslinga kao favorita za nagradu u kategoriji najboljega sporednoga glumca za ulogu Kena. U kategoriji mu je najveći rival vjerojatno Robert Downey Jr. Obojica se smatraju gotovo sigurnima za nominaciju.
Margot Robbie u ulozi Barbie, na svoju žalost, imat će mnogo teži put do nominacije. Većina stranica i kladionica koje prate utrku ne smatraju da će upasti među pet nominiranih, prvenstveno zbog snažne konkurencije, koja uključuje Lily Gladstone u Killers of the Flower Moonte Emmu Stone u Poor Things.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.
Dokumentarni film redateljskog dvojca Biljane Tutorov i Petra Glomazića, nastao uz hrvatsku kreativnu i produkcijsku podršku, uvršten je u prestižni World Cinema Documentary Competition, donoseći globalnoj publici intimnu i borbenu priču majke i kćeri koje čuvaju svoju planinu i identitet.
Serijal Apetitlih, koji već tri nedjelje na HRT1 u 16:50 vodi gledatelje na kulinarsko putovanje kroz povijest i okuse, postao je jedno od najugodnijih televizijskih iznenađenja sezone. Reakcije publike jasno pokazuju da su autori pogodili savršenu mjeru između edukativnog i zabavnog sadržaja. Od putovanja vlakom nekadašnjim rutama Austro-Ugarske, do mirisa tradicionalnih jela koja se prenose generacijama, serijal uspijeva istodobno probuditi nostalgiju i inspirirati gledatelje da sami zavire u stare kuharice svojih baka.
83. izdanje Zlatnih globusa donosi najveći broj nominacija za film One Battle After Another, ulazak vampira u utrku za prestižne nagrade i - po prvi put u povijesti - posebnu kategoriju za podcaste.
Umjetna inteligencija sve je prisutnija u našim životima, a njezina primjena iz dana u dan postaje raznolikija. AI više nije samo alat za analizu podataka ili industrijsku automatizaciju sada sudjeluje u kreativnosti, glazbi, komunikaciji i svakodnevnim navikama. Unatoč čestim raspravama o prednostima i rizicima, jedno je sve jasnije: kada se koristi odgovorno, AI može povezati ljude na načine koji su prije bili nezamislivi.
U potrazi za božićnim poklonom koji nije tek još jedan predmet, već promišljena gesta, modno osviještene žene uvijek traže isto: estetiku, kvalitetu i priču. De’llure je upravo takav izbor, nakit koji ne viče, ali se pamti. Brend koji dolazi iz “tvornice luksuza” zagrebačke obitelji Prahir u sebi nosi onu rijetku ravnotežu između suvremenog minimalizma i suptilnog glamura, idealnu za fashionistice koje znaju da je pravi stil uvijek nenametljiv.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.