Pranje traperica u perilici nije dobra opcija. Izvršni direktor jedne slavne tvrtke ponovno je naglasio da nikada u njoj ne biste trebali prati svoje traperice.
Izvršni direktor Levi’sa tvrdi da ne biste trebali stavljati svoje traperice u perilicu rublja. “Pravi zaljubljenici u traperice” navodno znaju da to ne bi trebali raditi. Nedavno je Charles Bergh ponovno govorio na temu pranja traperica kako bi pojasnio svoj stav, rekavši CNBC-u da je više protiv perilica rublja nego pranja općenito.
Pranje traperica u perilici nije preporučljivo
“Nikada nisam rekao da ne perete svoje traperice”, objasnio je izvršni direktor Levi’sa, prije nego što je otkrio što pravi zaljubljenici u traperice trebaju raditi.
“Pravi zaljubljenici u traperice, ljudi koji zaista vole svoje traperice, reći će vam da nikada ne stavljate svoje traperice u perilicu rublja. Ja ih nikada ne perem u perilici rublja.”
“Ako svoje traperice zamažem curryjem, očistit ću to. Ali očistit ću samo tu mrlju. Ako traperice postanu zaista prljave, ako sam bio vani i znojio se u njima ili nešto slično, pa traperice postanu zaista prljave, oprat ću ih pod tušem.”
Kad je riječ o pranju traperica pod tušem, trebali biste ih nositi u tušu i ribati ih sapunom dok su još na vama.
Pranje traperica u perilici šteti okolišu – perite ih pod tušem
Nije sve to neka zavjera ‘velikih proizvođača traperica’, Bergh smatra da je stavljanje odjeće u perilicu rublja ono što stvara veliki dio ugljičnog otiska svakog odjevnog predmeta, budući da industrija traperica troši mnogo vode u proizvodnji, ali i ljudi koji ih peru troše mnogo vode. Bez obzira na to jeste li traperice stavili u perilicu nakon što ste ih nosili samo jednom ili ste tip osobe koja ih stavlja u perilicu nakon nekoliko nošenja ili ako su zaprljane, potrošit ćete određenu količinu resursa i štetiti okolišu.
Prema Oxfamu, izrada jednog para traperica košta 33,4 kg ugljičnog dioksida, pri čemu je ugljični trošak traperica u Velikoj Britaniji ekvivalentan trošku aviona koji leti oko svijeta 2 372 puta.
I dok izvršni direktor Levi’sa kaže da ne stavljate traperice u perilicu rublja, suosnivač ekološkog brenda za čišćenje predlaže alternativni način.
Kelly Love iz tvrtke Branch Basics preporučuje da traperice izložite suncu nekoliko dana jer će toplina, svjetlo i zrak navodno razgraditi mikrobe i očistiti ih.
Nekad smo s pomalo superiornim osmijehom gledali američke filmove i mislili: „Aww, kako slatko, ali to kod nas nikad ne bi prošlo.“ Danas? Danas Europom paradiraju kolone automobila okićenih ružičastim i plavim balonima, dok mladi par u Zagrebu, Pragu ili Milanu pritišće tipku koja će – uz dim, konfete i svjetlosne efekte vrijedne polufinala Eurosonga – otkriti je li njihova beba on ili ona.
Čim otvorite oči, ruke se već refleksno pružaju prema telefonu. Alarm utihne, a vi, napola još sanjivi, već kucate po ekranu. Provjeravate poruke, pregledavate Instagram, skrolate TikTok – a da i ne ustanete iz kreveta. Možda mislite: „Samo malo, brzo ću pogledati...“ No, što ako vam kažemo da upravo taj ‘mali trenutak’ može upropastiti cijelo jutro?
Petra Pinjuh danas je ime koje izaziva znatiželju i divljenje, ali njezin put do coacha za partnerske veze i seksulanost nije bio klasičan, niti očekivan. Iza nje stoji uspješna korporativna karijera, godine vođenja timova i postizanja ciljeva u svijetu prodaje, ali i duboka spoznaja da „savršeno“ izvana ne znači ispunjeno iznutra. Upravo to nezadovoljstvo, pomiješano s intuicijom i strašću za ljudskim odnosima, dovelo ju je do odluke da napusti siguran posao i zakorači u svijet koji mnogi još uvijek smatraju tabuom.
Ako ste milenijalac – osoba rođena između 1981. i 1996. godine – možda ćete se osjećati prozvano jer postoji fenomen koji je upravo vas stavio pod lupu: millennial pause.
Postoji trenutak na internetu koji otkriva više o našoj dobi nego sve ankete zajedno. Nije to filter, ni emoji, ni traper kroj iz ormara – nego način na koji pritišćemo “record” i kako se izgledamo u prvih par sekundi videa.
Ghosting, gaslighting, negging… kao da popis toksičnih ljubavnih trendova nije već dovoljno dug, na scenu je stigao još jedan – quiet dumping. Najkraće rečeno, riječ je o ljubavnom ponašanju koje kombinira pasivnu agresiju quiet quittinga iz poslovnog svijeta i emocionalnu okrutnost ghostinga, ali uz daleko suptilniju, dugotrajniju i često bolniju metodu prekida.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.