Primijetili ste već da je i ovaj listopad obojen u ružičasto. I ne, to ne znači da je ružičasta odjevna boja sezone jesen-zima 2023., već je kao i svake godine sve u znaku podrške ženama koje vode borbu protiv karcinoma dojke. Ovo je mjesec u kojem barem jednom u godini ne žmirimo na potresna, ali iznimno bitna svjedočanstva žena koje skreću pozornost na važnost samopregleda i ranog otkrivanja karcinoma, kao i na važnost psihološke podrške oboljelima i njihovim bližnjima.
Marina Hasija(33) kaže kako su joj ružičasti listopad i brojne kampanje o borbi protiv raka dojke spasile život, jer su ju nagnale da učini samopregled i otkrije malu, neobičnu i bolnu kvržicu na dojci u svojoj 23. godini. Upravo zato danas otvoreno progovara o borbi za život i o potpori bližnjih koja joj je bila toliko važna na putu ozdravljenja.
Iako nije imala genetske predispozicije za maligne bolesti, jasno se sjeća jednog predavanja na fakultetu kad su pričali o karcinomu, a nju je prožeo neki čudan osjećaj:
„Nisam taj osjećaj povezala ni sa čim, mislila sam da je samo zagušljivo u predavaonici, ali ga se točno sjećam. Nakon toga je došao listopad, mjesec borbe protiv raka dojke, i znam da su me poruke iz tih kampanja odjednom pronalazile na svakom kutu“,priča nam ova stručnjakinja za odnose s javnošću.
Dva mjeseca kasnije odlučila je obaviti samopregled dojke i tad je napipala kvržicu: „Ponovno sam osjetila onaj čudni unutarnji osjećaj s predavanja i bilo mi je jasno da je rak vjerojatno tada krenuo“, ispričala nam je dalje. Prvi nalaz bio je uredan i svi oko nje su odahnuli, no duboko u sebi znala je da nešto nije u redu pa se vratila na dodatne pretrage s kojima je dobila potpuno drugačiji nalaz, a nakon samo nekoliko dana podvrgnuta je operaciji.
Podrška bližnjih i optimizam da će sve biti dobro
Iako je tumor izvađen, Marina se morala suočiti sdodatnim terapijama, od kojih je svaka imala neke svoje posljedice i s kojima se također trebalo uhvatiti u koštac.
Danas, deset godina kasnije, Marina je podijelila svoju priču u sklopu kampanje Budi TU. Budi CE.koja uz Cedevita okus Pink Grejp donacijom podržava udruge za borbu protiv raka dojke, a oboljelima i njihovim bližnjima pomaže kroz savjete psihologa i svjedočanstva žena koje su preboljele ovu zloćudnu bolest.
Marina i psiholozi slažu se oko toga kako Biti TU za svoje bližnje koji se bore s ovom teškom bolešću:
Zadržite optimizam da će sve biti dobro, ali zapamtite da ne morate uvijek biti jaki.
Kad je najteže i kad vam se plače najbolje je pustiti da to izađe iz vas, a onda obrisati suze i diviti se malim sitnicama poput sunčevih zraka i pustiti bližnje da budu tu uz vas.
Budite iskreni i vrlo jasno recite onima koji vas okružuju kad želite razgovarati o bolesti, a kad biste radije razgovarali o drugim temama. Jednako tako, ako ste podrška, pitajte svoje oboljele o čemu danas žele razgovarati i kako provesti dan.
Recite bližnjima da vas i dalje pozivaju na druženja, a vi dođite ako ste dobro. Ako niste, lezite i gledajte serije ili što vas već veseli dok ne budete bolje.
Otvoreno tražite pomoć oko stvari koje niste u stanju sami napraviti. Vaši bližnji će biti sretni ako mogu biti korisni i pomoći, a vi ćete odahnuti.
Čitajte što o svemu kažu psiholozi i oni koji su ovu borbu već prošli.
„10 godina kasnije, mogu reći da sam puno toga naučila. Koliko god snage da ti uzme ta podmukla bolest, ipak ti da neki inat koji ti pokaže da zapravo možeš sve, čak i ono što u najluđim projekcijama nisi mogao niti zamisliti. Često te slomi, ali i izvuče iz tebe najjači štit i oklop, a najslađe je kad kasnije shvatiš da si ih uspio držati i u svojoj najslabijoj fazi. To stanje nosiš cijeli život i nije uvijek lako, ali ti u mnogim stvarima preusmjeri fokus na ono bitno, a ujedno je i dobar podsjetnik da o svom zdravlju treba brinuti. Zato su tu kampanje i ljudi koji dijele svoju priču što mislim da je zaista važno, jer ako samo jedna osoba zbog toga ipak obavi preventivni pregled, već smo učinili puno.“
Cijelu Marininu priču pogledajte u videu na stranici kampanje Budi TU. gdje možete pronaći i članke sa savjetima psihologa te video svjedočanstva žena koje su uspješno prebrodile karcinom.
Ekipa Judo kluba osoba s invaliditetom Ishi ovoga je tjedna boravila u francuskom Houlgateu, gdje se tijekom vikenda održava završni turnir iz serije natjecanja Europske judo unije namijenjenih judokama s invaliditetom. Hrvatsku na ovom prestižnom događaju predstavlja 15 sportaša Ishija, koji će snage odmjeriti s konkurencijom iz cijele Europe.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Ponekad se čini da savršen beauty trenutak zahtijeva cijeli arsenal proizvoda, no onda se pojave oni mali, pažljivo osmišljeni dragulji koji sve mijenjaju. Upravo takva mala revolucija stiže iz suradnje dvaju domaćih brendova – Ruka Beauty i JN Beauty – koji su udružili estetiku, stručnost i filozofiju „manje je više“ te stvorili mini glam duo koji stane u svaku torbicu, a pruža neočekivano snažan efekt.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.