Žuta haljina iz filma Barbie i tajno značenje: Iznenadit će vas, ali ovo je možda najbitniji outfit te priče
Uz prugasti kupaći kostim, u kojem se na policama pojavila prva Barbie, a koji je odlično prikazan u istoimenom filmu, mnogi smatraju da je najvažniji outfit - jednostavna žuta haljina.
15 rujna 2023
15 rujna 202315:00
Dina PlevnikZamjenica glavnog urednika / Deputy editor
Premijera filma Barbie daleko je iza nas, no o tom se filmu još itekako govori, a njegov utjecaj vidljiv je u raznim segmentima iz stvarnog svijeta, pogotovo u industriji mode i ljepote. Dok su se brojni high street brendovi prihvatili suradnji s Mattelom i stvorili limitirane Barbie kolekcije koje je publika odlično prihvatila, o outfitima iz filma još se uvijek razglaba. Vjerovali ili ne, kostimografkinja filma otkrila je koji je možda najbitniji outfit iz filma i ovdje nije riječ o jednoj od nejvjerojatnih ružičastih kreacija već o žutoj haljini iz filma Barbie koji su rijetki nakon gledanja filma zapamtili. Zašto je upravo ta haljina tako bitna?
Žuta haljina iz filma Barbie – po čemu je posebna?
Jednostavnu žutu haljinu s V-izrezom i šišmiš rukavima Barbie nosi nakon što odluči napustiti svoj ružičasti svijet i otkriti kako izgleda stvarni život. Kostimografkinja Jacqueline Durran objasnila je zašto je odabrala baš tu boju i taj model haljine za izuzetno bitan dio priče o odrastanju lutkice Barbie u filmu.
“Barbike su prošle kroz sve i svašta i sada su najispunjenije verzije samih sebe”, otkrila je Jacqueline Durran za Variety.
“Htjela sam pratiti povijest Mattela sa kostimima u filmu. Pitala sam ih koji je bio najpopularniji kostim u posljednjih 5 do 10 godina. Ispalo je da je to bila žuta haljina. Namjeravala sam kopirati tu haljinu, ali zapravo ne bi bilo dovoljno prepoznatljivo. Htjeli smo napraviti nježno žutu haljinu s decentnim detaljima. Pa smo tu žutu boju prepoznatljivu za Mattel otisnuli na bijelu svilu”.
Žuta haljina iz filma Barbie dobila je i “ljudski” modni dodatak
Uz žutu haljinu u filmu Margot Robbie nosi i tanki zlatni lančić s privjeskom u obliku srca.
Jacqueline Durran objasnila je kako je Barbie u filmu i ranije nosila modne detalje u obliku srca, poput glomaznih naušnica no taj joj je lančić s privjeskom, djelovao posebno ranjivo i “ljudski”.
Osvježite svoj stil uz popularne brendove Converse i Vans i iskoristite ekskluzivnu promociju u kojoj pri kupnji dva artikla drugi, jeftiniji, plaćate samo 0,10 eura.
Nova holiday kolekcija “Je suis à moi” brenda Moé donosi nježnu, ali snažnu poruku o ženi koja živi u skladu sa sobom i svojim ritmom, ženi koja ne traži tuđe potvrde i ne podliježe očekivanjima drugih, već u potpunosti pripada sebi i prostoru u kojem se osjeća najposebnije – u vlastitoj koži. Kolekcija, koja spaja profinjeni satenski sjaj, delikatnu talijansku čipku i siluete koje grle tijelo bez da ga sputavaju, zamišljena je kao oda intimnosti, ritualu samoće i slavlju vlastite snage i elegancije. Tri komada – NUIT, FLEUR i ÂME – simboliziraju tri stanja žene: njezinu noć, njezin procvat i njezinu dušu, dok svaki kroj evocira trenutke koje žena posvećuje samo sebi, svojoj nježnosti, svojoj snazi i svojoj tihoj eleganciji.
Ponekad se najvažnije stvari događaju u tišini. U kratkom trenutku prije žurbe, u dahu koji se produbi kad se sve drugo stiša, u onom osjećaju kada znaš da ne moraš nikamo stići da bi bila dovoljno. Upravo iz tih trenutaka nastala je nova MIAMIA kolekcija jesen/zima 2025./2026., “Trenutak koji traje”, zamišljena kao prostor u kojem žena može usporiti, biti prisutna i birati ono što joj istinski odgovara.
Newyorški metro – mjesto susreta, kontrasta i neočekivanih priča – sada je i inspiracija za najnoviju Métiers d’Art kolekciju Chanela. „Metro pripada svima. Studenti, tinejdžeri, inovatori, državnici – svi ga koriste. Poput filmskih junaka, svaki od njih piše svoju priču kroz ono što nosi“, opisuje Matthieu Blazy, umjetnički direktor modnih aktivnosti Chanela.
Nova eNVy room Bridal 2026 kolekcija predstavlja najveće i najraznovrsnije izdanje brenda do sada, a otvara i novo poglavlje u kojem se prepoznatljiv dizajnerski rukopis nadograđuje smirenim i promišljenim smjerovima. Kolekcija nastaje kao rezultat dugogodišnjeg razvoja estetike koja je brendu donijela snažnu poziciju u domaćoj bridal modi, a temelji se na jasnoj konstrukciji, pažljivo biranim materijalima i stabilnom osjećaju mjere.
Proljeće 2026. donosi kolekciju koja spaja ikonične siluete, reciklirane materijale i inovacije u održivosti, uz platformu za dijalog i promjene unutar modne industrije.
U svijetu gdje se moda sve rjeđe doživljava samo kao odjeća, a sve češće kao osobna poetika i manifest kreativnosti, CHANEL je povukao potez koji će se dugo prepričavati. Kuća je službeno objavila da je A$AP Rocky – glazbenik, glumac, ikona stila i čovjek koji podjednako lako mijenja ritam kao i estetike – postao njihov novi ambasador. I dok se modni svijet još pita može li nešto ovako biti očekivano, odgovor je jednostavan: kada je u pitanju Rocky, neočekivano je postalo njegov zaštitni znak.
Stigla je dugoočekivana zimska kolekcija brenda MINAMI. Riječ je o hrvatskom brendu koji je zadnjih pet godina dosljedan svojoj filozofiji spajanja profinjenosti i jednostavnosti. Naime, u svakom njegovom komadu vidljiva je ravnoteža između jasnog, oblikovanog kroja te opuštene siluete, stvarajući pritom prepoznatljiv osjećaj bezvremenskog luksuza koji naglašava modernu ženstvenost.
Postoji nešto gotovo meditativno u darivanju biljke – osobito one koja je u isto vrijeme i skulptura, i dizajnerski predmet, i živi podsjetnik na pažnju koju ste nekome posvetili. Upravo zato posljednjih godina sve više kreativnih duša otkriva ljepotu kokedama, delikatnih zelenih kugli omotanih mahovinom koje izgledaju kao da lebde između prirode i umjetnosti.
Nakon gotovo tisuću dana šutnje, potresa i dugotrajnih radova, jedan od najintimnijih prostora hrvatske kulturne baštine ponovno će oživjeti: Atelijer Meštrović sredinom prosinca otvara svoja vrata s novim stalnim postavom, promišljenim s iznimnom pažnjom i dubokim poštovanjem prema životu i djelu Ivana Meštrovića.