Pet žena protiv algoritma: Priča o borbi koja bi mogla promijeniti djetinjstvo
Na Drugom programu Hrvatske radiotelevizije večeras se prikazuje dokumentarni film „Zamka društvenih mreža – pet žena protiv pet velikih platformi“, koji bez senzacionalizma, ali s potpunom jasnoćom, razotkriva najopasniji oblik moći našeg doba – onu koja oblikuje svijest djece iza ekrana. U vremenu kad je granica između zabave i ovisnosti postala neprimjetna, a djetinjstvo se pretvoreno u tržište pažnje, pet žena iz različitih dijelova svijeta odlučilo je suočiti se s nečim što nadilazi pojedinačnu odgovornost. Njihova borba nije samo pravna, nego duboko osobna, jer svaka od njih zna što znači izgubiti dijete u digitalnom vakuumu.
Dokumentarni film „Zamka društvenih mreža“ otvara prostor koji se u javnosti rijetko iskreno propituje – pitanje tko zapravo upravlja našim emocijama, mislima i svakodnevicom kad smo neprestano spojeni. Alexis, Elisabet, Sofia, Laure i Socheata nisu junakinje u klasičnom smislu; one su majke, liječnice, odvjetnice, žene koje su prepoznale da je tišina opasnija od otpora. Njihov glas ne zvuči kao prosvjed, već kao poziv na buđenje – za generaciju koja raste pred kamerom, ali bez pogleda u oči.
„Zamka društvenih mreža“: Film koji pokazuje što se događa kad djeca postanu korisnici, a ne ljudi
Ono što „Zamka društvenih mreža“ donosi nije samo statistika o vremenu provedenom na ekranima ili podaci o ovisnosti. Film razotkriva emocionalni krajolik koji stoji iza svake minute skrolanja, svaku nesanicu, svaku tišinu u sobi u kojoj dijete sjedi pod svjetlom telefona. Pokazuje kako algoritmi prepoznaju slabosti brže nego roditelji, kako se društvena validacija pretvara u valutu, a osamljenost u tržišnu nišu.
Dok pratimo Alexis, prvu koja je Metu tužila zbog poticanja na samoubojstvo, u njezinu se pogledu vidi više od osobne tragedije – vidi se borba protiv svijeta koji mjeri vrijednost djeteta prema broju lajkova. Elisabet je u samo nekoliko dana okupila desetke tisuća roditelja i potaknula zabranu pametnih telefona u školama. Sofia, psihijatrica, liječi djecu koja su u dobi od sedam godina već ovisna o ekranima, a Socheata pomaže policiji u potrazi za internetskim predatorima. Laure pak mijenja zakone koji štite tehnološke divove, pokušavajući sustav nagnati da prepozna ono što je ljudsko.
Film ne optužuje tehnologiju, nego podsjeća da moć bez odgovornosti uvijek završava istom posljedicom – gubitkom čovjeka.
Ekipa Judo kluba osoba s invaliditetom Ishi ovoga je tjedna boravila u francuskom Houlgateu, gdje se tijekom vikenda održava završni turnir iz serije natjecanja Europske judo unije namijenjenih judokama s invaliditetom. Hrvatsku na ovom prestižnom događaju predstavlja 15 sportaša Ishija, koji će snage odmjeriti s konkurencijom iz cijele Europe.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.