Ove jeseni kazalište dolazi na potpuno novu razinu – evo što ne smijete propustiti
Zagrebačko kazalište mladih sinoć je predstavilo sezonu 2025./26., a događaj je bio istovremeno kulturno, društveno i glazbeno iskustvo koje publiku nije ostavilo ravnodušnom. U elegantnom foajeu ZKM-a, ravnateljica Snježana Abramović Milković predstavila je čak osam premijernih izvedbi koje će obilježiti nadolazeću sezonu, a atmosferu je upotpunio energični party za sve posjetitelje.
Prvi ovogodišnji premijerni komad režirao je renomirani Ivica Buljan, a riječ je o dramatičnoj i intrigantnoj adaptaciji književnog hita Johana Harstada – Max, Mischa i ofenziva Tet. Svojim potpisom Buljan donosi napetost, angažman i umjetničku preciznost koja publiku vodi kroz slojevitu priču o prijateljstvu, idejama i društvenim tenzijama.
Sinoć je hrvatskoj publici svoj rad predstavila i slovenska redateljica Nina Rajić Kranjec, uvrštena među pet najznačajnijih mladih europskih redatelja. Njezina prva suradnja sa ZKM-om uključuje režiju triju drama Miroslava Krleže – Golgota, U logoru i Vučjak – u kojima spisateljski majstor pronalazi svoj suvremeni odjek kroz Rajić Kranjecin jedinstveni redateljski izraz.
Sezona će donijeti i tekst međunarodno nagrađivane hrvatske dramske spisateljice Tene Štivičić – Acid / Kiselina u režiji litavskog redatelja Antanasa Obcarkasa, dok publiku posebno veseli povratak kontroverznog, uvijek angažiranog Olivera Frljića, koji će u drugom dijelu sezone režirati Vještice iz Salema Arthura Millera.
Sinoć je, u kontekstu recentnih događaja u Hrvatskoj vezanih uz umjetničke slobode, publika mogla pratiti i Misiju ZKM-a – snažnu poruku o važnosti kazališta kao prostora istine, kritičkog promišljanja i preispitivanja društvenih i političkih kretanja. Tekst je emotivno pročitao glumac Frano Mašković, dodatno naglašavajući angažman i posvećenost kazališta misiji kulturnog i društvenog dijaloga.
Kako bi se otvorenje sezone zaokružilo, uslijedio je ekskluzivni party u kojem su publiku zabavljali glazbenici iz predstava ZKM-a – Ivanka Mazurkijević & Damir Martinović Mrle, te sam Darko Rundek. Atmosfera je bila spoj umjetničke energije i opuštenog druženja, potvrđujući da ZKM nije samo prostor kazališne izvedbe, već i mjesto gdje se kultura, glazba i zajedništvo stapaju u jedinstveno iskustvo.
Ova sezona ZKM-a obećava vrhunsku umjetničku kvalitetu, međunarodne suradnje i angažirane predstave koje ne samo da zabavljaju, već i potiču kritičko razmišljanje. Zagrebačka kazališna scena upravo je dobila svoju pravu kulturnu feštu, a publika je sinoć imala priliku biti dio te čarolije.
U Zagrebačkom kazalištu mladih jučer je održano novo izdanje tribine Čitanje kazališta autora i voditelja Srđana Sandića, koje je ovoga puta bilo posvećeno jednoj od najiščekivanijih drama aktualne kazališne sezone – ACID/KISELINA Tene Štivičić.
Ususret premijeri predstave, Srđan Sandić razgovara s psihologinjom Lidijom Arambašić i spisateljicom Ivanom Bodrožić o moći, etici i kreativnim procesima u suvremenom kazalištu.
U prepunom Knapu, atmosfera je bila gotovo opipljiva. Smijeh, emocija i aplauz ispunili su prostor dok je Nexstage teatar službeno započeo svoju kazališnu priču premijerom predstave “Ljudina” – i publika je već na prvoj izvedbi pokazala da je riječ o pravom hitu.
Postoji nešto gotovo nestvarno u trenutku kada se uoči blagdana upale svjetla pozornice, a Zagreb nakratko postane kulisa najljepše božićne priče. Orašar, balet koji generacijama budi nostalgiju, toplinu i onu posebnu iskru djetinjstva, ove godine dobiva novo, raskošno ruho – i to jedno od najveličanstvenijih koje smo ikada vidjeli na domaćoj sceni.
Sinoć je HNK Ivana pl. Zajca bio ispunjen onom posebnom, gotovo električnom tišinom koja vlada nekoliko trenutaka prije velikog umjetničkog događaja. A kada se zastor napokon podigao, riječku je publiku dočekao svijet koji se nije samo gledao – nego i osjećao. Premijerna izvedba „Venezuele“, jedne od najznačajnijih koreografija vizionarskog Ohada Naharina, opravdala je svako očekivanje i više od toga. Ovacije koje su ispunile kazalište trajale su minutama, kao spontani i iskreni odgovor na djelo koje je publiku istovremeno razoružalo i oduševilo.
U svijetu gdje se granice između pokreta, glazbe i osjećaja brišu, na scenu riječkog HNK-a Ivana pl. Zajca dolazi jedno od najintrigantnijih suvremenih plesnih djela – „Venezuela“, koreografski dragulj svjetski slavnog izraelskog umjetnika Ohada Naharina.
Ponekad se čini da savršen beauty trenutak zahtijeva cijeli arsenal proizvoda, no onda se pojave oni mali, pažljivo osmišljeni dragulji koji sve mijenjaju. Upravo takva mala revolucija stiže iz suradnje dvaju domaćih brendova – Ruka Beauty i JN Beauty – koji su udružili estetiku, stručnost i filozofiju „manje je više“ te stvorili mini glam duo koji stane u svaku torbicu, a pruža neočekivano snažan efekt.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.