Pod zvjezdanim nebom Hvara: Balet Pepeljuga pretvorio grad u bajku koju će se dugo pamtiti
Pod zvjezdanim nebom Hvara balet Pepeljuga Sergeja Prokofjeva, u koreografiji Lea Mujića i u izvedbi HNK Ivana pl. Zajca iz Rijeke zatvorio je 64. Hvarske ljetne priredbe. Publiku je oduševila raskošna izvedba u kojoj su plesači u savršenom skladu s glazbom donosili prizore koji su se nizali poput priča na sceni. Dugi aplauzi i ovacije potvrdili su da Hvar i dalje snažno živi s umjetnošću i kulturom, a festival je zaključen u atmosferi koja je kroz emociju spojila publiku i plesače.
Ovogodišnje Hvarske ljetne priredbe ponudile su raznolik program – od klasičnih i popularnih koncerata, nastupa lokalnih klapa i folklornih društava, do plesnih i kazališnih predstava te izložbi domaćih i stranih autora. U razdoblju od 21. lipnja do 9. rujna održano je više od trideset događanja na dvanaest lokacija, s nastupima više od 300 izvođača. Tijekom tri mjeseca Hvar je bio pozornica umjetnosti koju je pratilo više od 5 500 posjetitelja.
„Zahvaljujem publici i svim umjetnicima i suradnicima koji su svojim sudjelovanjem učinili ovogodišnje Hvarsko ljeto posebnim. Naša misija je da Hvar živi kulturu tijekom cijele godine, stoga već od jeseni i kroz zimu nastavljamo s programima i veselimo se svima koji će nam se pridružiti i izvan ljetne sezone,“ poručila je Jelena Mićić, ravnateljica Javne ustanove u kulturi Hvar 1612.
Hvar prepoznaje umjetnost kao važan dio života zajednice, a upravo spoj lokalne tradicije, svjetske umjetnosti i mediteranskog načina života čini Hvarske ljetne priredbe posebnim događanjem.
Tijekom ljeta otok nije bio samo destinacija za odmor, već mjesto gdje kultura živi na svakom koraku, na ulicama, trgovima i povijesnim lokacijama, pretvarajući ih u prirodne scene gdje umjetnici i publika zajedno stvaraju nezaboravne trenutke. Ulice i trgovi tijekom festivala postali su dio predstave, a posjetitelji nisu bili samo promatrači nego i sudionici, upijajući ritam Hvara i energiju ljeta.
Festival pokazuje da umjetnost stvara trenutke koji ostaju u pamćenju, povezujući lokalnu zajednicu i turiste kroz zajedničko iskustvo ljeta, kulture i kreativnosti. Hvar svake godine uspijeva spojiti bogatu tradiciju s modernim umjetničkim izrazima, otvarajući vrata novim talentima i idejama, dok ulice, trgovi i kazališta pod zvjezdanim nebom oživljavaju kao mjesto gdje umjetnost i svakodnevni život stvaraju jedinstvenu simfoniju koja traje dugo nakon što se svjetla festivala ugase.
U Zagrebačkom kazalištu mladih jučer je održano novo izdanje tribine Čitanje kazališta autora i voditelja Srđana Sandića, koje je ovoga puta bilo posvećeno jednoj od najiščekivanijih drama aktualne kazališne sezone – ACID/KISELINA Tene Štivičić.
Ususret premijeri predstave, Srđan Sandić razgovara s psihologinjom Lidijom Arambašić i spisateljicom Ivanom Bodrožić o moći, etici i kreativnim procesima u suvremenom kazalištu.
U prepunom Knapu, atmosfera je bila gotovo opipljiva. Smijeh, emocija i aplauz ispunili su prostor dok je Nexstage teatar službeno započeo svoju kazališnu priču premijerom predstave “Ljudina” – i publika je već na prvoj izvedbi pokazala da je riječ o pravom hitu.
Postoji nešto gotovo nestvarno u trenutku kada se uoči blagdana upale svjetla pozornice, a Zagreb nakratko postane kulisa najljepše božićne priče. Orašar, balet koji generacijama budi nostalgiju, toplinu i onu posebnu iskru djetinjstva, ove godine dobiva novo, raskošno ruho – i to jedno od najveličanstvenijih koje smo ikada vidjeli na domaćoj sceni.
Sinoć je HNK Ivana pl. Zajca bio ispunjen onom posebnom, gotovo električnom tišinom koja vlada nekoliko trenutaka prije velikog umjetničkog događaja. A kada se zastor napokon podigao, riječku je publiku dočekao svijet koji se nije samo gledao – nego i osjećao. Premijerna izvedba „Venezuele“, jedne od najznačajnijih koreografija vizionarskog Ohada Naharina, opravdala je svako očekivanje i više od toga. Ovacije koje su ispunile kazalište trajale su minutama, kao spontani i iskreni odgovor na djelo koje je publiku istovremeno razoružalo i oduševilo.
U svijetu gdje se granice između pokreta, glazbe i osjećaja brišu, na scenu riječkog HNK-a Ivana pl. Zajca dolazi jedno od najintrigantnijih suvremenih plesnih djela – „Venezuela“, koreografski dragulj svjetski slavnog izraelskog umjetnika Ohada Naharina.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.