Nitko nije vjerovao u lagane vjenčanice – eNVy room ih je pretvorio u senzaciju

Dvadeset godina postojanja i stvaranja nije samo broj, nego cijeli univerzum iskustava, ideja i strasti koje su oblikovale eNVy room u brend s jasno prepoznatljivim rukopisom. Njihova estetika uvijek je živjela na raskrižju kontrasta – tamo gdje stroga arhitektonska konstrukcija susreće fluidnu senzualnost, a lakoća pokreta postaje jednako važna kao i monumentalna silueta. Haljine i odijela nastaju kao svojevrsni dijalog između discipline i slobode, jer moda za eNVy room nikada nije bila puka dekoracija, već način da se ispriča priča o samopouzdanju, identitetu i emociji.

11 rujna 2025

envy room
HELLO
HELLO! #HelloItsMe

U njihovim kolekcijama svaka linija ima svrhu, a svaki rez priča novu dimenziju ženstvenosti. Korzet je postao njihov neizostavni potpis – uvijek iznova reinterpretiran, asimetričan ili transparentan, on utjelovljuje filozofiju balansa između čvrste konstrukcije i razigrane lakoće. Uz njega, prepoznatljivost donose i odvojivi rukavi, voluminozni ili nježno padajući, detalji koji podižu siluetu i daju joj osobnost. Njihove vjenčanice nisu samo modni komadi, one su produžetak osobnosti – lagane, oslobađajuće i udobne, ali istovremeno dramatične i snažne.

Iz sezone u sezonu eNVy room gradi kontinuitet, no nikada ne pristaje na stagnaciju. Njihove kolekcije sazrijevaju, postaju promišljenije, ali uvijek zadržavaju dozu igre, eksperimenta i svježine. Inspiracija često dolazi iz arhitekture, filma ili samog materijala, a proces nastanka haljine nikada nije linearan – on je putovanje kroz skice, dekonstrukcije, prilagodbe i iznenadna otkrića u tkanini. Upravo ta nepredvidljivost čini njihov kreativni proces živim i uzbudljivim.

Hrabar iskorak u bridal segment prije petnaest godina postao je trenutak koji je obilježio scenu – eNVy room je vjenčanice učinio lakšima, modernijima i dostupnijima, otvorivši potpuno novu priču za generacije mladenki koje su tražile slobodu i eleganciju u istom dahu. Njihov arhiv danas živi kroz reinterpretacije mladih talenata, dokazujući da moda može biti i dijalog između prošlosti i budućnosti. Za njih eksperiment nikada nije prijetnja, nego prilika da se DNK brenda rastegne i pročita iznova.

U vremenu koje donosi stalne društvene promjene, eNVy room ostaje vjeran svom senzibilitetu, ali uvijek s pogledom prema budućnosti. Njihove kreacije nisu samo odgovor na trend, već refleksija duha vremena, pretočena u komade koji osnažuju, zavode i ostaju autentični. Dvadeset godina kasnije, njihova misija ostaje ista – stvoriti modu koja nije samo odjeća, već iskustvo, osjećaj i priča. A ono što slijedi u idućih dvadeset godina obećava jednako snažan balans između tradicije i inovacije, kontinuiteta i istraživanja, snage i lakoće.

envy room

14.05.2024., Rimac Campus, Zagreb – Modna revija Envy room povodm 20 godina postojanja.

Kako biste opisali “srž” estetike eNVy rooma u jednoj rečenici?

Našu estetiku najjednostavnije je opisati kao dijalog između discipline i slobode, između arhitektonske konstrukcije i fluidne senzualnosti. Već više od dva desetljeća gradimo rukopis koji se temelji na kontrastima, jer vjerujemo da upravo u njima moda dobiva svoju snagu i postaje zanimljiva. Uvijek nas je privlačila preciznost kroja i jasna silueta, gotovo poput arhitekture, jer odjeća može oblikovati stav, dati sigurnost i naglasiti samopouzdanje onoga tko je nosi. No jednako nam je važno da ti komadi imaju i onu drugu dimenziju – lakoću, mekoću i fluidnost koja odjevni predmet pretvara u nešto senzualno i emotivno. Naše haljine i odijela zato istovremeno djeluju kao oklop i kao igra, nude sigurnost i provokaciju u isto vrijeme. Taj balans kontrasta – strogo i razigrano, zatvoreno i prozirno, monumentalno i krhko – postao je naš DNK. Naša estetika je i odraz vremena u kojem stvaramo: suvremena, oslonjena na globalne modne kodove, ali uvijek interpretirana kroz naš osobni filter. Upravo zato su naše kolekcije prepoznatljive – u njima se isprepliću arhitektonske siluete, dekonstrukcije, ženstvene haljine, transparentni slojevi i kontrasti koji su pažljivo odmjereni. U konačnici, to je moda koja osnažuje i zavodi, ali prije svega ostaje autentična i dosljedna našem senzibilitetu.

Koja vas vjenčanica iz dosadašnje arhive najviše inspirira i zašto?

Teško bismo izdvojili samo jednu, pa kada bismo morali birati, uzeli bismo dvije. Prva je iz kolekcije Bridal 2018. – kaskadna vjenčanica s višeslojnim volanima od transparentne organze, arhitektonskog korzeta i skulpturalne siluete. Ona je kroz godine postala naš apsolutni bestseller i svojevrsna signature vjenčanica. Svake sezone ju iznova reinterpretiramo – mijenjajući tkaninu, teksturu, dezen ili odnos gornjeg dijela i kaskada – i iako se stalno mijenja, uvijek zadržava prepoznatljiv DNK. Upravo ta sposobnost transformacije i dalje nas inspirira.

Druga vjenčanica je iz novije, Bridal 2024. kolekcije. Riječ je o bogatoj A silueti s uzdignutim visokim prorezom, arhitektonskim rezovima i asimetričnim korzetom, nošenoj preko mini kombinezona. Transparentna i lagana, a istovremeno monumentalna i snažna, ta haljina nam je posebno važna jer objedinjuje kontraste koje volimo – slobodu i disciplinu, senzualnost i strogu konstrukciju.

PROČITAJTE: Eksperiment, inovacija i šarenilo – Otkrijte vizualni potpis Aurore Hercigonje

Obje su vjenčanice na svoj način vrlo lagane i oslobađajuće, i upravo zato su nam posebno bliske. One savršeno utjelovljuju ono što želimo postići našim dizajnom – da se u haljini osjeti i snaga i lakoća, da ona istovremeno priča priču o glamuru i o slobodi. Ujedno su i primjeri estetike eNVy rooma koju gradimo već više od dva desetljeća – estetike koja spaja arhitektonske forme s lakoćom pokreta i koja je prepoznatljiva i kada se mijenja i kada ostaje vjerna sebi.

envy room

Kako se vaš pristup dizajnu promijenio tijekom 20 godina rada u modi?

Naš pristup dizajnu tijekom više od dvadeset godina dosta se promijenio, iako smo uvijek ostali vjerni svojoj estetici. Na samom početku radili smo vrlo intuitivno, vođeni čistim entuzijazmom i željom da pokažemo nešto novo. Nismo imali toliko iskustva pa smo se više oslanjali na instinkt, što je našim kolekcijama davalo svježinu i dozu hrabrosti. Kako su godine prolazile, naučili smo koliko su važni disciplina i preciznost – od same konstrukcije do načina na koji se haljina kreće kad žena u njoj zakorači. Danas smo puno pažljiviji u odabiru materijala i razmišljamo o svemu – kako će tkanina izgledati pod svjetlima, kako će se ponašati u pokretu i kako će se žena u njoj osjećati.

S vremenom se promijenio i naš fokus – nekad nam je važniji bio izgled, a danas jednako razmišljamo i o osjećaju. Želimo da se žene u našim kreacijama osjećaju snažno, slobodno i posebno, a ne samo lijepo odjeveno. Naše su kolekcije postale zrelije i promišljenije, ali i dalje zadržavaju onu dozu igre i istraživanja koja nas prati od početka. Ono što nam je uvijek važno jest da postoji kontinuitet – da ljudi u svakoj novoj kolekciji prepoznaju naš rukopis, ali da ih ipak iznenadimo nekim novim elementom.

PROČITAJTE: Studentica iz Bosne koja mijenja hrvatsku bridal scenu – Kako je Marija Maros s minimalizmom i emocijom osvojila eNVy room

Danas nas i dalje vodi ista strast kao i prije dvadeset godina, ali sada iza nje stoji puno više iskustva. Naučili smo kako spojiti kreativnost s disciplinom i kako pomiriti tradiciju s inovacijom. Upravo ta kombinacija čini naš rad prepoznatljivim i gura nas naprijed iz sezone u sezonu.

Koji detalj u eNVy room vjenčanicama smatrate neizostavnim “potpisom” brenda?

Ako bismo morali izdvojiti jedan detalj koji se uvijek vraća u našim vjenčanicama i koji smatramo svojim potpisom, to bi bio naš korzet. Mi ga nikada ne promatramo samo kao klasičan element koji oblikuje figuru, nego ga uvijek reinterpretiramo i dajemo mu neku novu dimenziju. Često je asimetričan, ponekad naglašen arhitektonskim rezovima, a ponekad potpuno prozračan i građen od transparentnih slojeva. On je zapravo točka u kojoj se najbolje vidi ono što nazivamo našim dijalogom između discipline i slobode – konstrukcijski je vrlo precizan, ali vizualno i estetski dopušta igru.

Uz korzet, naši odvojivi rukavi također su postali prepoznatljiv potpis. Bilo da se radi o voluminoznim oblicima od organze, nježno padajućim slojevima ili čistim, minimalističkim linijama – rukavi su element kroz koji često pokazujemo dramatičnost i ženstvenost. Oni daju silueti posebnu energiju i vrlo često su detalj koji publika i mladenke odmah povežu s nama.

Osim toga, trudimo se da svaka vjenčanica, koliko god izgledala monumentalno, uvijek bude lagana i udobna. Ta lakoća, koja se možda ne vidi na prvu, za nas je jednako važan potpis kao i kroj ili konstrukcija. Jer vjerujemo da vjenčanica mora biti produžetak osobnosti, a ne ograničenje.

envy room

Kada gledate svoje rane kolekcije, što vidite – evoluciju ili kontinuitet?

Kada gledamo svoje rane kolekcije, vidimo i evoluciju i kontinuitet. S jedne strane, jasno se vidi naš put – od prvih kolekcija koje su bile vođene čistim instinktom i eksperimentom, do današnjih koje su puno promišljenije, tehnički preciznije i jasnije ispričane. Naučili smo koliko konstrukcija, materijal i sam detalj mogu promijeniti cijeli dojam. Danas puno pažnje posvećujemo svakom koraku – od izbora tkanine do načina na koji će odjeća “živjeti” u pokretu, no istovremeno ostavljamo prostor za igru i istraživanje.

Istovremeno, postoji nit kontinuiteta koja nas nikada nije napustila – arhitektonske siluete, korzeti i kontrasti između strogoće i lakoće uvijek su bili naš zaštitni znak. Ono čega se najviše bojimo je stagnacija. Ne želimo da naše kolekcije danas izgledaju isto kao prije pet, deset ili dvadeset godina. Za nas je evolucija nužna – ona pokazuje da rastemo i kao ljudi i kao dizajneri. To je vrlo slično životu: nismo isti kao prije godinu dana, a kamoli kao prije deset. Svatko se razvija, mijenja poglede i senzibilitet, pa tako mora i dizajn.

PROČITAJTE: Od metalnih vezica do perja – Kimi Bičanić stvara modne komade koje nitko nije očekivao

Pri tome ne pratimo slijepo trendove, ali uvijek osluškujemo duh vremena. Vjerujemo da je to jako važno za svakog dizajnera – biti svjestan trenutka u kojem stvaraš. Mi te impulse prepoznajemo, uzimamo ih i prevodimo u vlastiti senzibilitet. Na taj način svaka kolekcija ostaje suvremena, ali i vjerna našem DNK-u. Upravo ta ravnoteža – između kontinuiteta i promjene, između nasljeđa i duha trenutka – ono je što naš rad održava svježim i relevantnim.

Što vas je najviše iznenadilo u interpretacijama studenata?

Najviše nas je iznenadila hrabrost i sloboda s kojom su studenti pristupili reinterpretaciji našeg arhiva. Kada dajete nekome svoj DNK, svoje bridal ikone i signature komade, uvijek postoji mali strah da će ih tretirati previše doslovno ili s previše opreza. Međutim, njihovi radovi pokazali su upravo suprotno – unijeli su u njih svoju osobnost, mladenačku energiju i svježinu, i to na načine na koje mi sami nikada ne bismo razmišljali. To nam je bilo fascinantno.

Neki su komadi bili gotovo radikalni u dekonstrukciji, dok su drugi pronašli nježnije, romantične puteve, ali u svakom od njih osjetio se iskreni dijalog s našom estetikom. Iznenadilo nas je koliko su dobro razumjeli srž onoga što radimo, a opet su imali hrabrosti odmaknuti se i stvoriti nešto potpuno svoje. Vidjeli smo haljine koje su se pretvarale u streetwear, bridal motive pretočene u sportske kodove, kao i arhitektonske elemente koje su oblikovali u sasvim nove volumene.

envy room

Je li bilo trenutaka kada ste mislili: “Ovo je potpuno drugačije od eNVy rooma, ali funkcionira”?

Da, bilo je nekoliko takvih trenutaka i upravo su oni bili najuzbudljiviji. Kada radiš ovakav projekt, očekuješ da će studenti povući paralele s onim što već poznaješ u vlastitom radu, ali zapravo najveće iznenađenje dođe onda kada vidiš nešto što se na prvu čini potpuno suprotno tvom senzibilitetu – a ipak ima smisla. Bilo je interpretacija u kojima su naši bridal komadi doslovno preokrenuti naglavačke, dekonstruirani do kraja i pretvoreni u nešto što više izgleda kao streetwear nego vjenčanica. To je u startu djelovalo jako daleko od onoga što je eNVy room, ali kada smo promotrili cjelinu, shvatili smo da nosi istu snagu i izražava istu ideju slobode, samo drugim jezikom.

Također, neki su studenti unijeli izrazito sportske elemente u ono što je izvorno bilo vrlo romantično i svečano. U prvim trenucima to nam je bilo gotovo šokantno jer sport i bridal na papiru zvuče kao nespojiva kombinacija. Ali kada smo vidjeli izvedbu, shvatili smo da to funkcionira jer su uspjeli uhvatiti duh vremena i spojiti ga s našim DNK-om. Upravo ti trenuci dokazali su nam koliko moda može biti široka i koliko inspiracije može donijeti kada se pusti svježim očima da je reinterpretiraju.

PROČITAJTE: Mladi dizajner transformira luksuznu vjenčanicu u urbani hit – Kako traper komplet iz eNVy rooma redefinira modu

Za nas je to bila dragocjena lekcija – da eNVy room može živjeti i izvan naših okvira, i da ponekad upravo ono što je “najudaljenije” od našeg senzibiliteta otvara prostor za novu vrstu kreativnosti.

Kako birate koji studentski rad najbolje komunicira dijalog prošlosti i budućnosti?

Ne biramo – jer ovo nije bilo natjecanje. Cilj projekta eNVision nikada nije bio odabrati “najboljeg” studenta, nego pokazati različite načine na koje se naš arhiv može reinterpretirati i doživjeti. Svaki rad donio je vlastitu priču, vlastiti senzibilitet i to nam je bilo najvažnije. Netko je kroz arhitektonske rezove naglasio našu disciplinu, drugi je posegnuo za romantičnim kodovima, treći je sve preokrenuo i unio potpuno drugačiji kontekst – i upravo u toj raznolikosti vidimo snagu projekta.

Za nas je vrijednost bila u dijalogu, a ne u natjecanju. Htjeli smo stvoriti platformu na kojoj studenti mogu pokazati kako prošlost i budućnost mogu razgovarati kroz njihov osobni jezik. Nije važno tko to “najbolje” radi, jer moda ionako nikada nije jednoznačna – ona je uvijek niz mogućih interpretacija. Nama je bilo fascinantno vidjeti koliko se različitih odgovora može roditi iz istog polazišta i kako svaka vizija može biti jednako relevantna.

envy room

Koliko ste otvoreni prema eksperimentima koji potpuno odstupaju od vašeg stila?

Otvoreni smo prema eksperimentima jer vjerujemo da se moda upravo kroz njih najviše razvija. Svjesni smo da naš rukopis ima jasan i prepoznatljiv okvir, ali ne želimo da nas taj okvir sputava. Kada netko unese ideju koja potpuno odstupa od našeg senzibiliteta, to za nas nije prijetnja nego prilika da vidimo koliko se naš DNK može rastegnuti i pročitati na novi način. U ovom projektu posebno nas je intrigiralo promatrati kako studenti razmišljaju izvan granica koje bismo mi sami postavili.

I u vlastitim kolekcijama često smo istraživali odmake – bilo kroz spajanje večernje mode sa sportskim elementima, bilo kroz igru s potpuno transparentnim materijalima u vrlo strogo građenim krojevima. Takvi su nam trenuci uvijek donosili najviše uzbuđenja jer su otvarali vrata u nepoznato. Zato i studentske eksperimente gledamo s radoznalošću, čak i kad na prvu nemaju nikakve poveznice s našim stilom.

PROČITAJTE: Ira Kosmačin – Od djevojčice sa sketchbookom do modnog izraza koji spaja emociju i eleganciju

Važno nam je jedino da eksperiment nije prazan, da nije tu samo zbog šoka, nego da donosi novu ideju ili emociju. Ako to uspije, onda takav rad doživljavamo kao izuzetno vrijedan. Nama je puno bliže istraživanje i rizik nego ponavljanje istog, jer vjerujemo da se kreativnost mora stalno kretati. Upravo zato smatramo da su odstupanja od vlastitog stila ne samo dopuštena, nego i nužna ako želite ostati svježi i relevantni.

Koji studentski rad vas je natjerao da pogledate vlastitu arhivu novim očima?

Bilo bi nezahvalno i nepravedno izdvojiti jedan studentski rad jer je svaki od njih donio nešto posebno i vrijedno. Kod nekih smo odmah osjetili blizak senzibilitet, gotovo toliko da smo ih mogli zamisliti kao dio naših vlastitih kolekcija. Ti radovi su nas posebno dirnuli jer su pokazali koliko jasno neki mladi dizajneri prepoznaju naš DNK i kako ga znaju prenijeti kroz svoj osobni rukopis. S druge strane, jednako snažan dojam ostavili su radovi koji su bili potpuno različiti od onoga što mi radimo. U njima smo vidjeli hrabrost, igru i drugačiji pogled, a opet je inspiracija našim arhivom bila nedvojbeno prisutna. Upravo to nam je bilo fascinantno – kako se isti izvor može pretočiti u toliko različitih izraza.

Shvatili smo da ono što mi ponekad uzimamo zdravo za gotovo – određene motive, konstrukcijske rezove ili detalje – netko drugi može sagledati iz potpuno novog kuta i pretvoriti u nešto neočekivano. To nas je natjeralo da pogledamo vlastiti arhiv novim očima i podsjetilo nas koliko je on zapravo živ materijal. Nakon više od dva desetljeća stvaranja, divno je vidjeti da taj arhiv nije zatvorena priča, nego riznica iz koje se mogu iznova rađati potpuno nove interpretacije. Upravo u tome leži najveća vrijednost ovog projekta – činjenica da naš rad može inspirirati, ali i proživjeti novo čitanje kroz kreativnost drugih.

envy room

Kako izgleda vaš proces transformacije ideje u haljinu – od skice do gotovog kroja?

Pa zapravo nemamo strogo postavljena pravila kada je riječ o stvaranju haljine – i to je ono što naš proces čini zanimljivim i nepredvidljivim. Nekad sve krene od skice na tabletu ili računalu, gdje odmah zamišljamo siluetu i konstrukciju. Drugi put ideja nastane iz samog materijala – kada u rukama osjetimo teksturu, prozračnost ili težinu tkanine i pustimo da nas ona vodi prema određenom obliku. Ponekad nas inspirira i arhitektura, film ili neki detalj iz svakodnevnog života, pa taj osjećaj pokušamo pretočiti u formu haljine.

Nakon početnog impulsa kreće puno eksperimentiranja. Dogodi se da skica izgleda savršeno, ali kad je prenesemo u materijal, shvatimo da ne funkcionira onako kako smo zamišljali. Tada kreće dekonstrukcija, prilagodba i ponovno slaganje dok ne pronađemo balans. Često radimo više varijacija iste ideje, a tek usporedbom vidimo što doista „živi“ i što najbolje prenosi ono što želimo reći kolekcijom.

PROČITAJTE: Studentica koja broji svaki šav – Unutarnji svijet Chiare Gatti iza suradnje s eNVy roomom

U cijelom tom procesu sudjeluje i naš tim – krojačice, konstruktorice, suradnici – svatko unese svoj doprinos i tako haljina raste i oblikuje se korak po korak. Zato nikada ne možemo reći da postoji samo jedan jasan put od ideje do gotovog komada. Svaka haljina ima svoju priču i često nastaje na način koji ni sami ne bismo mogli predvidjeti na početku. Upravo ta nepredvidljivost i stalno istraživanje su za nas najveći čar kreativnog procesa.

Što mislite o spoju tradicije i eksperimenta u modi – gdje je granica, a gdje sloboda?

Pa to je zapravo teško pitanje jer se moda uvijek kreće između ta dva pola – tradicije i eksperimenta. Mi vjerujemo da je upravo taj spoj ono što modu čini živom i uzbudljivom. Tradicija je baza, nešto što daje stabilnost i identitet, a eksperiment je ono što otvara vrata budućnosti i tjera nas da stalno tražimo nova rješenja. Da nema tradicije, sve bi bilo prolazno i površno, a bez eksperimenta bi bilo dosadno i statično.

Granica između tradicije i eksperimenta u modi zapravo nikada nije čvrsto zadana. Ona se stalno mijenja, a najviše je određuje kontekst vremena u kojem živimo i stvaramo. Nama je važno da taj odnos nikada ne bude crno-bijel, nego da postoji prirodan protok između jednog i drugog. Ponekad tradicija dobiva novu snagu upravo kroz male, suptilne pomake, dok eksperiment tek dobiva puni smisao kada se naslanja na ono što mu prethodi. Vjerujemo da kolekcija vrijedi onda kada u njoj istovremeno možeš prepoznati uporište u klasičnom kroju i osjećaj svježine koji dolazi iz neočekivanog detalja.

Ali pritom uvijek mislimo i na komercijalnu stranu i na tržište. Moda je umjetnost, ali je i posao, i naš je zadatak pronaći balans. Haljina može biti vizualno fascinantna i eksperimentalna, ali ako žena u njoj ne vidi sebe, ako ju ne može nositi ili se u njoj ne osjeća dobro, onda ona gubi svoju svrhu. S druge strane, svjesni smo da neki modeli možda nikada neće biti komercijalni, ali njihova uloga je drugačija – oni nose cijelu kolekciju, daju joj priču, privlače pažnju na reviji i kasnije žive kroz snimanja i editoriale. Upravo ti modeli često pomognu da se prodaju oni drugi, komercijalniji komadi, jer kreiraju atmosferu i želju koja stoji iza cijele kolekcije.

envy room

Kako birate materijale koji će najbolje prenijeti emociju haljine?

Kod nas izbor materijala nikad nije slučajan, jer on u velikoj mjeri određuje emociju haljine. Vjerujemo da tkanina može prenijeti jednako snažnu poruku kao i sam kroj – može naglasiti snagu, dati dramatičnost ili unijeti lakoću i nježnost. Kada radimo kolekciju, prvo se pitamo kakav osjećaj želimo stvoriti, a onda tražimo materijal koji to najbolje može prenijeti.

Ako želimo naglasiti arhitektonsku konstrukciju, biramo čvršće tkanine koje će zadržati formu. Kada tražimo fluidnost i mekoću, posežemo za laganijim materijalima koji se kreću s tijelom. Volimo i spajati kontraste – recimo, strogi kroj u laganoj tkanini – jer takvi spojevi često daju neočekivane i zanimljive rezultate.

Na kraju, jednako nam je važan i dojam žene koja će haljinu nositi. Materijal mora biti udoban, mora se ponašati prirodno i davati osjećaj slobode. Zato za nas prava tkanina nije samo ukras, nego ključan element koji određuje cijeli karakter haljine.

Je li studentska perspektiva promijenila način na koji pristupate vlastitim kreacijama?

Pa ovo je prvi put da smo radili ovakav projekt sa studentima, tako da nam je cijelo iskustvo bilo novo i osvježavajuće. Nismo znali što očekivati i iznenadilo nas je koliko su ozbiljno i kreativno pristupili zadatku. Njihova perspektiva je potpuno drugačija – bez opterećenja koje mi imamo nakon dva desetljeća rada, bez kalkulacija i kompromisa koje donosi tržište. Upravo zato su njihovi radovi djelovali tako svježe i ponekad neočekivano.

Ne bismo rekli da nam je netko konkretno „promijenio“ način rada, ali sigurno su nas natjerali da preispitamo neke stvari koje možda uzimamo zdravo za gotovo. Kada vidiš kako netko tvoj arhiv interpretira na svoj način – nekad vrlo blisko, a nekad radikalno drugačije – shvatiš da isti izvor može voditi u bezbroj smjerova. To nam je otvorilo pogled na naš vlastiti rad iz druge perspektive.

PROČITAJTE: Ona stvara modu koja priča priče – Amanda Berišaj otkriva kako spaja tradiciju, emociju i inovaciju – i sanja Pariz i Milano

U tom smislu, ovo iskustvo nam je pokazalo da uvijek treba ostati otvoren i radoznao. Možda nije promijenilo naš osnovni pristup, ali nam je sigurno dalo dodatnu dozu inspiracije i podsjetilo nas koliko je važno ne zatvoriti se u vlastite obrasce.

envy room

Koji je najhrabriji dizajnerski potez koji ste napravili u svojoj karijeri?

Svakako bismo rekli da je naš najhrabriji dizajnerski potez bio trenutak kada smo se odlučili ozbiljno posvetiti bridal kolekcijama. Naravno da su i naši kolege dizajneri i prije radili vjenčanice, ali to je uglavnom bilo u drugom planu, bez posebne vidljivosti. Mi smo bili prvi brend u Hrvatskoj koji je tada napravio cjelovitu bridal kolekciju, sa svim elementima – kampanjom, lookbookom, prezentacijom – kao što se radi s ozbiljnim prêt-à-porter kolekcijama. To je prije petnaestak godina bilo potpuno novo i zapravo pionirski potez na našem tržištu.

Ono što nas je tada posebno razlikovalo jest da smo osmislili vjenčanice koje su bile lagane, nepretenciozne i udobne, u kojima je mladenka mogla cijelu noć plesati i osjećati se slobodno. I pritom smo ih pozicionirali cjenovno u rangu tadašnjeg najma vjenčanica u salonima, što je bilo gotovo revolucionarno – posebno zato što je svaka bila izrađena po mjeri, individualno prilagođena svakoj mladenki. Time smo otvorili vrata i nekim novim generacijama mladenki, koje su odjednom mogle birati drugačiji pristup – moderniji, svježiji i dostupniji.

Upravo taj potez bio je hrabar jer smo ušli u prostor koji dotad nije postojao na sceni u tom obliku. Nakon nas i drugi su se dizajneri odvažili baviti se bridal modom, neki više, neki manje uspješno, ali taj prvi iskorak zauvijek je ostao upisan kao trenutak kada je eNVy room otvorio jedno novo poglavlje u hrvatskoj modnoj priči. Sve nakon toga, rekli bismo, doista je postalo povijest.

Kako definirate “modu budućnosti” u kontekstu hrvatske scene?

Za nas “moda budućnosti” u hrvatskom kontekstu znači prije svega prostor u kojem se povezuju kreativnost, inovacija i održivost. Hrvatska modna scena je mala i zato ima potencijal biti fleksibilna – brže reagirati, riskirati i stvarati autentične priče koje ne ovise samo o globalnim trendovima. Vjerujemo da moda budućnosti ovdje neće biti kopija onoga što dolazi izvana, nego nova kombinacija lokalne tradicije, zanatskog znanja i suvremenih senzibiliteta.

Ono što je, nažalost, realnost jest da kod nas ne postoji institucionalna krovna organizacija koja bi se sustavno bavila promocijom “Made in Croatia” mode i brendiranjem domaćih dizajnera. Italija, primjerice, ima Camera Nazionale della Moda Italiana, koja štiti, promovira i povezuje svoje dizajnere na globalnoj razini. Takva platforma kod nas bi napravila ogromnu razliku jer bi osigurala veću vidljivost, podršku i kontinuitet cijeloj sceni.

Jednako tako, mi smo odrasli u vremenima kada su postojale velike modne manifestacije s vrhunskim produkcijama, koje su okupljale publiku, medije i dizajnere na jednom mjestu. To su bila događanja koja su stvarala atmosferu i gradila scenu, a danas, nažalost, gotovo da ih i nema. Vjerujemo da je upravo takva vrsta platforme važna za budućnost – ne samo zbog dizajnera, nego i zbog publike koja kroz njih stječe naviku praćenja mode.

PROČITAJTE: ’Moda nije natjecanje, nego zajedništvo’ – Studentica koja je reinterpretirala eNVy room vjenčanicu otkriva svoj tajni modni potpis

Unatoč svemu, i dalje vjerujemo u potencijal domaće scene, posebno generacija koje dolaze. Oni razumiju digitalne alate i društvene mreže jednako dobro kao i zanat, i upravo kroz tu kombinaciju mogu ispričati nove modne priče. Budućnost hrvatske mode vidimo u generaciji koja će biti hrabra u dizajnu, a istovremeno svjesna tržišta i ljudi koji te komade nose.

Koliko je važno da mladi dizajneri reinterpretiraju klasične forme, a koliko da stvaraju potpuno novo?

Vjerujemo da je i jedno i drugo važno, samo na različite načine. Reinterpretacija klasičnih formi mladim dizajnerima daje priliku da nauče osnove zanata, da razumiju zašto su neki krojevi postali bezvremenski i kako funkcioniraju na tijelu. To je svojevrsna škola kroz praksu, jer tek kad savladaš klasične konstrukcije, možeš ih mijenjati i graditi nešto svoje. U tom smislu, klasične forme su temelj – bez njih bi sve bilo samo eksperiment bez strukture.

S druge strane, moda ne može živjeti samo od prošlosti. Potpuno nove ideje, one koje na prvu djeluju radikalno ili neočekivano, otvaraju prostor budućnosti i čine scenu uzbudljivom. Mladi dizajneri tu imaju prednost jer dolaze neopterećeni, hrabri i nesputani pravilima tržišta, pa upravo iz takvih eksperimenata često nastaju inovacije.

Nama je najzanimljivije kada se te dvije krajnosti spoje – kada se u novoj kreaciji osjeti poštovanje prema tradiciji, ali i potreba da se ispriča nova priča. Ipak, tu dolazi i komercijalni dio. Moda nije samo umjetnost, ona je i posao, i dizajneri moraju razmišljati o tome kako će njihove ideje živjeti izvan piste. Haljina može biti fascinantna kao koncept, ali ako nema potencijal da pronađe svoje mjesto u ormarima i životima žena, onda se gubi veza s publikom.

Zato bismo rekli da je dizajn ujedno i vrlo zahtjevna slagalica – sastavljena od tradicije, eksperimenta, tržišta, osobnog senzibiliteta i vremena u kojem živimo. Kada se svi ti elementi poslože na pravi način, nastaje moda koja je istovremeno i relevantna i uzbudljiva, a to je, vjerujemo, ono čemu svaki dizajner teži.

Što smatrate ključnim za uspješan dijalog između iskusnih dizajnera i mladih talenata?

Poštovanje i otvorenost – to smatramo ključnim za uspješan dijalog između dizajnera koji su duže na sceni i mladih talenata. Upravo je projekt eNVision to jasno pokazao. Mi nismo nastupili kao mentori, već smo studentima dali slobodu da sami odaberu kako će interpretirati naš arhiv i signature vjenčanice. Naša je uloga bila otvoriti vrata, a njihova je bila da unesu svoju energiju i vlastiti pogled na ono što smo stvarali više od dva desetljeća.

Bilo je zanimljivo vidjeti kako se pritom dogodio pravi dijalog – ne u smislu da mi njih učimo ili vodimo, nego u smislu da smo jedni drugima pokazali različite načine razmišljanja. Njihovi radovi su nas natjerali da vlastitu estetiku sagledamo iz novog kuta, a oni su kroz naš arhiv pronašli inspiraciju za gradnju svog izraza. Tu se jasno vidjelo koliko je važna otvorenost za učenje, ali i svijest o iskustvu koje stoji iza postojećih kolekcija.

PROČITAJTE: Patricia Brnin za HELLO! – Od vjenčanja do ulice! Kako sam bridal mode pretvorila u ready-to-wear?

Za nas je eNVision bio dokaz da takva razmjena može biti vrlo zahtjevna slagalica – spoj različitih senzibiliteta, generacija i načina rada – ali upravo zato i toliko vrijedna. Kada se iskrenost i otvorenost stave ispred hijerarhije, nastaje prostor u kojem i iskusniji i mladi mogu rasti zajedno.

Kako moda odražava društvene promjene i koliko se vi inspirirate tim trendovima?

Moda je uvijek ogledalo društva i jako jasno pokazuje promjene koje se oko nas događaju. To se vidi kroz siluete, materijale, boje, ali i kroz način na koji se moda prezentira. Kada društvo teži slobodi i individualnosti, i moda postaje hrabrija, razigranija, dok u nesigurnijim vremenima često prevladaju klasičnije forme i naglasak na trajnosti. Nama je zanimljivo promatrati te pomake jer oni govore puno više od same estetike – oni su odraz duha vremena.

Mi se ne vodimo slijepo trendovima, ali svakako osluškujemo ono što se događa u društvu. To nam pomaže da kolekcije ostanu suvremene i relevantne, ali uvijek kroz naš filtar i naš senzibilitet. Primjerice, u posljednjim sezonama osjećamo veliku potrebu za ravnotežom – žene žele da moda istovremeno pruža snagu i lakoću, i upravo to pokušavamo prenijeti kroz kontraste u našim kolekcijama.

Na kraju, vjerujemo da moda mora biti više od odjeće – ona je način komunikacije, način na koji ljudi izražavaju svoj stav, vrijednosti i emocije. Zato nas društvene promjene uvijek inspiriraju, ali nikada na doslovan način. Nama je važno uhvatiti atmosferu vremena i pretočiti je u odjeću tako da ona govori sama za sebe, a opet ostaje vjerna eNVy room estetici.

Kada gledate prema budućnosti, što želite da publika pamti o eNVy room brendu sljedećih 20 godina?

Kada gledamo prema budućnosti, želimo da ljudi pamte eNVy room kao brend koji je uvijek donosio emociju, eleganciju i osobnost. Nama nikada nije bilo dovoljno napraviti lijepu haljinu – želimo da ona nosi priču, da u njoj žena osjeti snagu, slobodu i posebnu vrstu glamura koja nije nametnuta, nego prirodna. Ako kroz idućih dvadeset godina ljudi budu govorili da smo stvorili komade u kojima su se osjećali kao najbolja verzija sebe, to će biti najveći kompliment.

Želimo da se pamti i naš rukopis – arhitektonske siluete, prepoznatljivi korzeti i kontrasti između strogoće i lakoće. To su elementi koji nas definiraju, ali jednako želimo da se pamti i naša spremnost da riskiramo, da istražujemo i da se razvijamo. Ono čega se najviše bojimo je stagnacija, pa bi nam bilo važno da se kroz idućih dvadeset godina vidi naš kontinuitet, ali i stalna evolucija.

PROČITAJTE: Ana Piplica za HELLO! – Upornost i emocija moja su najveća snaga – možda baš zato sam izabrana za suradnju s eNVy roomom

Na kraju, voljeli bismo da se uz naše ime veže i osjećaj inspiracije – da smo otvorili prostor mladima, da smo pokazali kako upornost i vjera u vlastitu viziju mogu stvoriti dugovječnu priču. Ako nas publika i tijekom sljedećih dvadeset godina bude doživljavala kao brend koji spaja glamur s iskrenim dizajnom i ljudskom toplinom, znat ćemo da smo ostvarili ono što smo željeli.


Oznake:

20 godina eNVy room arhitektonske haljine arhitektonske siluete arhitektonski krojevi asimetrične vjenčanice balans snage i lakoće bridal estetika bridal ikone eNVy room bridal kolekcija eNVy room bridal mini kombinezon bridal moda Hrvatska bridal moda inspiracija bridal moda regija budućnost hrvatske mode couture haljine couture vjenčanice dekonstrukcija mode dizajnerske haljine hrvatska dizajnerske vjenčanice ekskluzivne vjenčanice eksperiment i tradicija u modi eNVision projekt eNVy room eNVy room 20 godina eNVy room bridal kolekcija eNVy room haljine eNVy room intervju eNVy room intervju 2025 eNVy room signature vjenčanice eNVy room vjenčanice evolucija eNVy room fluidna senzualnost glamur i sloboda haljine s korzetom hrvatska bridal industrija hrvatska moda hrvatska modna autentičnost hrvatska modna edukacija hrvatska modna elegancija hrvatska modna inspiracija hrvatska modna povijest hrvatska modna scena hrvatska svečana moda hrvatska večernja moda hrvatska visoka moda hrvatske modne kolekcije hrvatske vjenčanice hrvatski brend hrvatski brend vjenčanica hrvatski bridal brend hrvatski bridal dizajn hrvatski couture dizajneri hrvatski dizajn budućnosti hrvatski dizajnerski brend hrvatski dizajnerski potpis hrvatski luksuzni brend hrvatski mladi dizajneri hrvatski modni arhiv hrvatski modni dizajneri hrvatski modni dvojac hrvatski modni identitet hrvatski modni kontrasti hrvatski modni rukopis inovacija u bridal modi intervju intervju eNVy room kontinuitet i promjena u modi korzet vjenčanice lagane vjenčanice luksuzne haljine Hrvatska luksuzne vjenčanice moda budućnosti hrvatska moda i arhitektura moda i disciplina moda i društvene promjene moda i identitet moda i senzualnost moda i sloboda moda inspirirana arhitekturom moda za mladenke hrvatska moderne vjenčanice modna priča eNVy room modni brend eNVy room modni DNK eNVy room modni eksperimenti hrvatska modni intervju hrvatska modni kontrasti Nikica Ivančević odvojivi rukavi prêt-à-porter bridal reinterpretacija vjenčanica studentske reinterpretacije mode suvremena estetika vjenčanica suvremena hrvatska couture scena suvremena moda hrvatska suvremene haljine suvremene vjenčanice suvremeni bridal dizajn transparentni slojevi unikatne haljine Hrvatska unikatne vjenčanice Vjeko Franetović vjenčanice s prorezom voluminozni rukavi

druge vijesti