Haute Couture Week u Parizu: Kada moda prestaje biti odjeća i postaje umjetnost
Pariz ponovno diše visoku modu. Tjedan koji svake sezone nadilazi granice onoga što odjeća može biti, postaje manifest najuzvišenije estetike – Haute Couture Week, vrijeme kada modni dizajn postaje likovna umjetnost, emocija, iskustvo.
I ove godine imale smo privilegiju biti dijelom tog rituala raskoši i kreativnosti, prisustvujući prezentacijama četiri iznimna brenda čija je svaka vizija odjeknula poput poetskog manifesta: Tamara Ralph, BY FANG, Georges Hobeika i Yara Shoemaker.
Tamara Ralph: Dekadencija sedefa u novoj eri ženstvenosti
Nakon odvažnog iskoraka iz sjene kuće Ralph & Russo, Tamara Ralph nastavlja stvarati vlastiti svemir visoke mode – onaj u kojem se moć i senzualnost isprepliću u savršenoj ravnoteži.
Ovosezonska kolekcija bila je posveta “Mother of Pearl” – sedefu kao simbolu slojevitosti, unutarnje snage i eterealne ljepote. Haljine su bile nalik skulpturama: izrađene od bisernih satena i transparentnih tkanina koje hvataju svjetlo u pokretu, svaka od njih osmišljena da slavi žensko tijelo, ali ga i oslobodi.
Detalji poput oversized bisernih ogrlica i šešira nalik školjkama nadovezivali su se na inspiraciju, dok je paleta boja – od svijetle vanilije do šampanjca – pojačavala dojam suptilnog luksuza. Atmosfera na reviji? Tiha, gotovo sveta. Publika je disala u istom ritmu, očarana svakim novim izlaskom.
BY FANG: Azijski minimalizam koji šapuće glasno
Kreativna direkcija brenda BY FANG pokazala je da tišina može imati nevjerojatnu snagu. Umjesto klasične revije, pariško-pekinški brand odlučio je couture kolekciju predstaviti kroz intimnu instalaciju – hommage drevnoj japanskoj umjetnosti origamija.
Siluete su bile precizne, gotovo meditativne – skulpturalne forme, ručno naborani moduli, trodimenzionalne cvjetne aplikacije. Jedna od najposebnijih haljina? Nježna nijansa breskve, gornji dio strogo strukturiran, donji od lepršavog tila – poput balansa yin i yanga u modnom obliku.
BY FANG dokazuje da visoka moda može biti tiha, ali nikako ne i neprimjetna. Svaka kreacija djeluje poput šapta – onog koji dugo ostaje u mislima.
Georges Hobeika: Elegancija kao način postojanja
Kada Georges Hobeika kroči na pistu, znate da slijedi vizualna simfonija. Njegova kolekcija za proljeće/ljeto 2025. bila je oda bezvremenskoj ženstvenosti, ali s dozom drame koja ostavlja bez daha.
Pastelne nijanse lavande, mente i ružičaste suptilno su kontrastirale s crvenim i crnim akcentima. Materijali poput čipke, organze i tafta donijeli su bogatstvo tekstura, dok su ručno izrađeni detalji – aplikacije od kristala, perli i slojevi tkanina – stvarali magiju pri svakom koraku modela.
Hobeika zna kako krojiti ne samo haljinu, već i priču. Njegove kreacije nose poznate svjetske dive, ali ono što ih čini posebnim je činjenica da se svaka žena u njima osjeća kao da može biti glavna junakinja vlastitog filma.
Yara Shoemaker: Emocija pretočena u luksuz
Yara Shoemaker svoju je viziju visoke mode ove sezone utkala u priču koja spaja prirodne elemente i suvremenu estetiku. Kolekcija je oscilirala između eterealnog i dramatičnog – od romantičnih pastelnih tonova do bogatih nijansi smaragda i tamne rubin crvene.
Haljine su bile poput poglavlja iz knjige o ženi koja ne traži pažnju – ona je ima. Volumeni, slojevitost, izvezene aplikacije od perli i kristala – sve je bilo savršeno odmjereno, a pritom emotivno snažno. Svaka silueta je bila u savršenom balansu između romantične teatralnosti i suvremenog minimalizma.
Shoemaker ne stvara haljine – ona priča priče, koristi tkaninu kao jezik, a emociju kao početnu točku.
Moda koja dira, nadahnjuje i – ostavlja bez daha
Prisustvovati Haute Couture Weeku nije samo vizualni spektakl – to je iskustvo koje obogaćuje. U svijetu koji je sve brži i glasniji, couture moda nas poziva da zastanemo, pogledamo bliže i osjetimo dublje.
U svakom sloju tkanine, svakom ručno uvezenom biseru i precizno oblikovanom kroju krije se ono neizrecivo – strast, trud, vizija i ljubav prema ljepoti. I u tome je prava čarolija visoke mode: ne da nas samo odjene, već da nas dotakne.
Osvježite svoj stil uz popularne brendove Converse i Vans i iskoristite ekskluzivnu promociju u kojoj pri kupnji dva artikla drugi, jeftiniji, plaćate samo 0,10 eura.
Nova holiday kolekcija “Je suis à moi” brenda Moé donosi nježnu, ali snažnu poruku o ženi koja živi u skladu sa sobom i svojim ritmom, ženi koja ne traži tuđe potvrde i ne podliježe očekivanjima drugih, već u potpunosti pripada sebi i prostoru u kojem se osjeća najposebnije – u vlastitoj koži. Kolekcija, koja spaja profinjeni satenski sjaj, delikatnu talijansku čipku i siluete koje grle tijelo bez da ga sputavaju, zamišljena je kao oda intimnosti, ritualu samoće i slavlju vlastite snage i elegancije. Tri komada – NUIT, FLEUR i ÂME – simboliziraju tri stanja žene: njezinu noć, njezin procvat i njezinu dušu, dok svaki kroj evocira trenutke koje žena posvećuje samo sebi, svojoj nježnosti, svojoj snazi i svojoj tihoj eleganciji.
Ponekad se najvažnije stvari događaju u tišini. U kratkom trenutku prije žurbe, u dahu koji se produbi kad se sve drugo stiša, u onom osjećaju kada znaš da ne moraš nikamo stići da bi bila dovoljno. Upravo iz tih trenutaka nastala je nova MIAMIA kolekcija jesen/zima 2025./2026., “Trenutak koji traje”, zamišljena kao prostor u kojem žena može usporiti, biti prisutna i birati ono što joj istinski odgovara.
Newyorški metro – mjesto susreta, kontrasta i neočekivanih priča – sada je i inspiracija za najnoviju Métiers d’Art kolekciju Chanela. „Metro pripada svima. Studenti, tinejdžeri, inovatori, državnici – svi ga koriste. Poput filmskih junaka, svaki od njih piše svoju priču kroz ono što nosi“, opisuje Matthieu Blazy, umjetnički direktor modnih aktivnosti Chanela.
Nova eNVy room Bridal 2026 kolekcija predstavlja najveće i najraznovrsnije izdanje brenda do sada, a otvara i novo poglavlje u kojem se prepoznatljiv dizajnerski rukopis nadograđuje smirenim i promišljenim smjerovima. Kolekcija nastaje kao rezultat dugogodišnjeg razvoja estetike koja je brendu donijela snažnu poziciju u domaćoj bridal modi, a temelji se na jasnoj konstrukciji, pažljivo biranim materijalima i stabilnom osjećaju mjere.
Proljeće 2026. donosi kolekciju koja spaja ikonične siluete, reciklirane materijale i inovacije u održivosti, uz platformu za dijalog i promjene unutar modne industrije.
U svijetu gdje se moda sve rjeđe doživljava samo kao odjeća, a sve češće kao osobna poetika i manifest kreativnosti, CHANEL je povukao potez koji će se dugo prepričavati. Kuća je službeno objavila da je A$AP Rocky – glazbenik, glumac, ikona stila i čovjek koji podjednako lako mijenja ritam kao i estetike – postao njihov novi ambasador. I dok se modni svijet još pita može li nešto ovako biti očekivano, odgovor je jednostavan: kada je u pitanju Rocky, neočekivano je postalo njegov zaštitni znak.
Stigla je dugoočekivana zimska kolekcija brenda MINAMI. Riječ je o hrvatskom brendu koji je zadnjih pet godina dosljedan svojoj filozofiji spajanja profinjenosti i jednostavnosti. Naime, u svakom njegovom komadu vidljiva je ravnoteža između jasnog, oblikovanog kroja te opuštene siluete, stvarajući pritom prepoznatljiv osjećaj bezvremenskog luksuza koji naglašava modernu ženstvenost.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.