Nicolasu Cageu već je John Travolta oteo lice u akcijskom klasiku Face/Off — ali slavni glumac ne želi to dopustiti umjetnoj inteligenciji.
Govoreći na filmskom festivalu u Newport Beachu prošli tjedan, Oscarom nagrađeni glumac održao je strastven govor o prijetnji koju umjetna inteligencija predstavlja ne samo za glumce nego i filmsku industriju općenito.
“Za mene je filmska izvedba u velikoj mjeri unikatan, organski proces izrađen od nule“, rekao je Cage tijekom primanja u čast grupe mladih glumaca. “Ona proizlazi iz srca, iz mašte, iz misli i detalja i razmišljanja i brušenja i pripremanja.”
Nicolas Cage upozorio je mlade glumce da ne pristaju na tehnologiju koja ih može zamijeniti
Nastavio je: “Postoji nova tehnologija, tehnologija s kojom se ja nisam morao boriti 42 godine, sve donedavno. Ali ovih 10 mladih glumaca, ova generacija, sasvim sigurno će se boriti, oni to zovu EBDR.”
EBDR je vrsta generativne umjetne inteligencije stvorene fizičkim sudjelovanjem izvođača. To je jedna od dvije vrste tzv. digitalnih replika koje su dopuštene ugovorom između sindikata glumaca i holivudskih studija koji je postignut po završetku štrajkova prošle godine.
Prema ugovoru, iako bi tehnologija mogla smanjiti broj dana tijekom kojih je glumac potreban na setu, studiji su i dalje dužni plaćati izvođačima punu cijenu. Na primjer, ako je glumac radio samo tri dana umjesto pet zbog toga što je pristao na EBDR, svejedno bi bio plaćen za punih pet dana. Međutim, Cageova zabrinutost oko tehnologije nadilazi plaće.
“Ova tehnologija želi uzeti vaš instrument“, upozorio je Cage svoje kolege glumce. “Mi smo instrumenti kao filmski glumci. Ne skrivamo se iza gitara i bubnjeva.”
Dodao je: “Studiji žele ovo kako bi vam mogli promijeniti lice nakon što ste već snimili ulogu — mogu vam promijeniti lice, mogu promijeniti vaš glas, mogu promijeniti vaš govor tijela, mogu promijeniti vašu izvedbu.”
Navodeći svoju cameo ulogu u filmu The Flash kao primjer tehnologije na djelu, Cage je pozvao svoje kolege izvođače da budu skeptični i da “razmotre ono što ja zovem MGMLMTMM: moj glas, moje lice, moje tijelo, moja mašta — moja izvedba.”
Zaključio je: “Zaštitite svoj instrument.”
Nicolas Cage se već neko vrijeme buni na tehnologiju koja zagorčava život glumcima
Cage se nije ustručavao podijeliti svoju zabrinutost kada je u pitanju tehnologija koja mijenja izvedbu; izrazio je sličnu frustraciju nakon izlaska The Flasha na proljeće prošle godine. U filmu se Cage pojavljuje nakratko kao Superman, ali glumac je otvoreno izjavio da njegova scena u filmu nije ona koju je snimio.
“Kad sam pogledao film, na ekranu sam bio ja kako se borim s golemim paukom. Nisam to radio na snimanju“, rekao je Cage za Yahoo Entertainment. “Nisam to radio.”
Kako se Nicolas Cage prisjeća, snimio je scenu u kojoj Superman “svjedoči kraju svemira“, i dodao: “Nisam imao dijalog pa sam morao očima prenijeti emocije.”
Nicolas se tom temom pozabavio i tijekom srpanjskog razgovora za The New Yorker. “Užasavam se toga“, rekao je glumački veteran o umjetnoj inteligenciji. „Bio sam vrlo glasan u vezi s tim“.
Zatim se požalio: “Pitam se, znate, gdje će istina umjetnika završiti? Hoćemo li biti zamijenjeni? Hoćemo li biti modificirani? Gdje će biti otkucaji srca? Mislim, što će raditi s mojim tijelom i licem kad budem mrtav? Ne želim da rade išta s tim!”
Ako ste mislili da su se intrige visokog društva i sukobi iza pozlaćenih fasada smirili – razmislite ponovno. HBO je službeno obnovio The Gilded Age za četvrtu sezonu, i to uoči same završnice treće, koja stiže 10. kolovoza. Ova glamurozna povijesna drama Juliana Fellowesa (Downton Abbey) i dalje fascinira publiku diljem svijeta, a njezina popularnost nezaustavljivo raste.
U životima slavnih, u kojima su reflektori stalno upaljeni, najglasnije drame često su one koje se odvijaju u tišini. Tako je i s obitelji Beckham, čija se unutarnja dinamika već neko vrijeme provlači između redova, Instagram lajkova i propuštenih obiteljskih okupljanja. A sada, kad se Victoria Beckham priprema za premijeru svoje nove Netflix dokumentarne serije, javnost se pita jedno: gdje su Brooklyn i Nicola?
Svijet je nestrpljiv, a legendarni Michael Jackson ponovno osvaja velike ekrane. Najavljen za travanj 2026., biografski film Michael donosi intiman i dojmljiv prikaz života čovjeka koji je zauvijek promijenio glazbenu industriju i postao bezvremenska ikona.
Zaboravite sve što ste dosad mislili o transformacijama na malim ekranima — Naomi Watts upravo je podigla ljestvicu. Na prvim fotografijama sa seta nove serije Ryana Murphyja American Love Story, britanska glumica (56) gotovo je neprepoznatljiva u ulozi neponovljive Jacqueline Kennedy Onassis. Nestala je poznata platinasta bob frizura, a zamijenila ju je bogata tamnosmeđa nijansa, upečatljive sunčane naočale, elegantan šešir širokog oboda i savršeno krojen crni komplet dostojan stila američke prve dame.
Jesenska sezona magije i mistike uskoro stiže – kultni film Practical Magic iz 1998. godine dobiva svoj nastavak! Nakon gotovo tri desetljeća, vještice Sally i Gillian Owens spremne su ponovno osvojiti naše ekrane i srca.
Buđenje usred noći za mnoge je poznat scenarij – sat pokazuje 3:14, vi ste budni, a mozak počinje vrtjeti film: što je uzrok? Je li ovo normalno? Hoću li moći zaspati natrag? Ako vam se to događa češće nego što biste željeli, niste jedini. No, dobra je vijest da nije uvijek znak problema – osim ako se ponavlja gotovo svake noći.
Kada govorimo o ljetnoj eleganciji s dozom talijanskog šarma i profinjene nonšalancije, teško je zaobići Ivu Radić. U posljednjem editorijalu koji priziva bezbrižne dane pod mediteranskim suncem, Iva je još jednom pokazala kako minimalistički styling može imati maksimalan dojam.
U svijetu gdje se estetika i funkcionalnost sve više stapaju, Zara Home i Collagerie ponovno su udružili snage u jednoj od najiščekivanijih lifestyle suradnji ove sezone. Nova kolekcija za proljeće/ljeto 2025., pod nazivom Zara Home x Collagerie: A Common Thread, pravo je slavlje kreativnosti, tekstura i boja – i podsjetnik da i svakodnevni predmeti mogu biti čista umjetnost.
U doba kada digitalni svijet često nadjačava čaroliju pisane riječi, jedan roman tiho, ali odlučno vraća djecu – i odrasle – knjizi, prirodi i mašti. "Kora i začarani izvor", drugi roman riječke autorice Franke Blažić, ne samo da oživljava mitološku baštinu Gorskog kotara, već i pokreće kulturni val koji će uskoro obuhvatiti književnost, film i kazalište.