HELLO
HELLO! #HelloItsMe

U četvrtak 22. veljače, udruga za promicanje i zaštitu prava trans, interspolnih i rodno varijantnih osoba kolekTIRV na konferenciji za medije predstavila je kampanju „Ja sam kao ti“. Kampanju čiji cilj je informiranje i osvještavanje javnosti o izazovima s kojima se transrodne osobe susreću u našemu društvu podržala je svojim sudjelovanjem i Severina Vučković.

Rezultati istraživanja, koje je na reprezentativnom uzorku metodom telefonske ankete provela agencija Ipsos, pokazali su značajnu razinu prihvaćanja transrodnih osoba kod građanki i građana Hrvatske. Njih 80 posto izražava pozitivan ili neutralan stav. Gotovo 40% građana u potpunosti prihvaća transrodnost, smatra ju prirodnom pojavom, jednim od mogućih osjećaja rodne pripadnosti, a samo 11 posto misli da je to bolest koju ne treba prihvaćati i treba ju liječiti. Više od polovice ispitanika smatra da transrodne osobe trebaju imati pravo odabira spola u osobnim dokumentima, pravo na korištenje toaleta spola u kojem se osoba izjašnjava te zapošljavanja na poslovima koji uključuju direktan rad s djecom.

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

Objavu dijeli Severina (@severina)

Kampanju vodimo pod sloganom ‘Ja sam kao ti’ kojim ukazujemo na to koliko smo svi slični, ali i na ono što je transrodnim osobama uskraćeno, a ne bi smjelo biti. Rezultati istraživanja u potpunosti nam daju za pravo reći da transfobnim i homofobnim osobama nije mjesto u tijelima i institucijama koje odlučuju o našim pravima. Sljedećih 15 dana Zagreb će krasiti plakati transrodnih osoba s njihovim prijateljima, partnerima i obitelji te se nadamo da će naše poruke razumijevanja i podrške doći do što više domova, rekao je Espi Tomičić izvršni koordinator udruge kolekTIRV.

Diana Avdić, izvršna koordinatorica udruge kolekTIRV, govorila je o izazovima u zdravstvenoj skrbi s kojima se transrodne osobe susreću – od manjka stručnjaka na Listi, preko diskriminacije HZZO-a do spore procedure promjene oznake spola u Hrvatskoj. Također je najavila simpozij za medicinske stručnjake i psihologe o zdravlju transrodnih osoba, koji će se održati 8. i 9. ožujka u Zagrebu.

Želim jasno naglasiti da pravo na zdravstvenu skrb transrodnih osoba nije i ne može biti ideološko, već isključivo i jedino znanstveno, odnosno medicinsko pitanje – ali i pitanje ravnopravnosti. Obratit ćemo se svim saborskim zastupnicima, a želimo dijalog s Ministarstvom zdravstva, ministrom Vilijem Berošom te s HZZO-om, zaključila je Diana Avdić.

PROČITAJTE: Najveća regionalna zvijezda Severina uputila je najljepšu poruku svojim fanovima

Zbog manjka regulacije, troškovi zdravstvene skrbi za neke trans osobe nisu pokriveni osnovnim zdravstvenim osiguranjem, odnosno HZZO odbija pokriti dio troškova i time kontinuirano diskriminira trans osobe što su već utvrdili i pravobraniteljica za ravnopravnost spolova i hrvatski sudovi.

Kampanja „Ja sam kao ti“ poziv je na podršku transrodnim osobama u ostvarivanju njihovih prava, s ciljem stvaranja inkluzivnog društva koje uvažava sve različitosti, a medijski su je podržali Jutarnji list, radio Yammat i RTL televizija.


druge vijesti

oscaki

Oscari napuštaju televiziju: Od 2029. ekskluzivno na YouTubeu

U povijesnom preokretu koji mijenja način na koji milijuni gledatelja diljem svijeta prate prestižne filmske nagrade, Oscari će od 2029. godine biti ekskluzivno emitirani na YouTubeu. Ova promjena označava kraj više desetljeća dugog prijenosa ceremonije na televizijskom kanalu ABC i početak nove ere u kojoj digitalne platforme preuzimaju primat u prijenosu velikih kulturnih događaja.

Film/TV

18 prosinca 2025

hippy garden

Četvrt stoljeća Hippy Gardena: Kako je vizija Đurđice Vorkapić postala simbol urbane elegancije

Obilježavanje dvadeset i pete obljetnice modnog brenda Hippy Garden predstavljalo je snažnu i promišljenu sintezu estetske dosljednosti, emocionalne dubine i suvremene urbane profinjenosti, kojom je još jednom potvrđena iznimna kreativna vizija dizajnerice Đurđice Vorkapić, autorice prepoznatljivog modnog rukopisa koji već četvrt stoljeća oblikuje žensku siluetu kroz prizmu snage, elegancije i suptilne mističnosti. Kroz jasno definiran estetski kod, koji ostaje vjeran vlastitim temeljima, a istodobno otvoren suvremenim interpretacijama, Hippy Garden kontinuirano stvara snažne urbane ikone, gradeći brend koji je istovremeno autentičan, prepoznatljiv i nepogrešivo svoj.

Modne vijesti

18 prosinca 2025

prahir

Zašto svi ovog Božića govore o Prahir nakitu i zašto je to najpoželjniji dar koji traje cijeli život?

U blagdanskom razdoblju, kada se svakodnevica usporava, a toplina doma i obiteljske tradicije dolaze u prvi plan, pažnja se sve više usmjerava prema vrijednostima koje nadilaze prolaznost trenutka. Božić je vrijeme u kojem se vraćamo jednostavnim, ali snažnim osjećajima pripadnosti, zahvalnosti i bliskosti, a upravo u tim trenucima mali detalji poprimaju posebno značenje. U tom kontekstu, Prahir nakit već generacijama gradi svoju priču kao simbol trajnosti, emocije i profinjene elegancije.

Modne vijesti

18 prosinca 2025