Pet žena protiv algoritma: Priča o borbi koja bi mogla promijeniti djetinjstvo
Na Drugom programu Hrvatske radiotelevizije večeras se prikazuje dokumentarni film „Zamka društvenih mreža – pet žena protiv pet velikih platformi“, koji bez senzacionalizma, ali s potpunom jasnoćom, razotkriva najopasniji oblik moći našeg doba – onu koja oblikuje svijest djece iza ekrana. U vremenu kad je granica između zabave i ovisnosti postala neprimjetna, a djetinjstvo se pretvoreno u tržište pažnje, pet žena iz različitih dijelova svijeta odlučilo je suočiti se s nečim što nadilazi pojedinačnu odgovornost. Njihova borba nije samo pravna, nego duboko osobna, jer svaka od njih zna što znači izgubiti dijete u digitalnom vakuumu.
Dokumentarni film „Zamka društvenih mreža“ otvara prostor koji se u javnosti rijetko iskreno propituje – pitanje tko zapravo upravlja našim emocijama, mislima i svakodnevicom kad smo neprestano spojeni. Alexis, Elisabet, Sofia, Laure i Socheata nisu junakinje u klasičnom smislu; one su majke, liječnice, odvjetnice, žene koje su prepoznale da je tišina opasnija od otpora. Njihov glas ne zvuči kao prosvjed, već kao poziv na buđenje – za generaciju koja raste pred kamerom, ali bez pogleda u oči.
„Zamka društvenih mreža“: Film koji pokazuje što se događa kad djeca postanu korisnici, a ne ljudi
Ono što „Zamka društvenih mreža“ donosi nije samo statistika o vremenu provedenom na ekranima ili podaci o ovisnosti. Film razotkriva emocionalni krajolik koji stoji iza svake minute skrolanja, svaku nesanicu, svaku tišinu u sobi u kojoj dijete sjedi pod svjetlom telefona. Pokazuje kako algoritmi prepoznaju slabosti brže nego roditelji, kako se društvena validacija pretvara u valutu, a osamljenost u tržišnu nišu.
Dok pratimo Alexis, prvu koja je Metu tužila zbog poticanja na samoubojstvo, u njezinu se pogledu vidi više od osobne tragedije – vidi se borba protiv svijeta koji mjeri vrijednost djeteta prema broju lajkova. Elisabet je u samo nekoliko dana okupila desetke tisuća roditelja i potaknula zabranu pametnih telefona u školama. Sofia, psihijatrica, liječi djecu koja su u dobi od sedam godina već ovisna o ekranima, a Socheata pomaže policiji u potrazi za internetskim predatorima. Laure pak mijenja zakone koji štite tehnološke divove, pokušavajući sustav nagnati da prepozna ono što je ljudsko.
Film ne optužuje tehnologiju, nego podsjeća da moć bez odgovornosti uvijek završava istom posljedicom – gubitkom čovjeka.
U zagrebačkom shopping centru King Cross svečano je otvorena nova L’Occitane trgovina – 15. po redu u Hrvatskoj i osma u Zagrebu. Ovaj korak približava prepoznatljivo provansalsko iskustvo njege i ljepote brojnim vjernim kupcima na vrhunskoj shopping lokaciji.
Blagdani su vrijeme okupljanja, zajedničkih trenutaka i opuštanja, a mnogi ih najradije provode uz gledanje omiljenih božićnih filmova i hit serija u krugu obitelji i prijatelja. Upravo zato Telemach ove godine dodatno obogaćuje blagdansko iskustvo svojih korisnika – vrhunskom TV zabavom bez ograničenja.
Blagdansko vrijeme nije samo razdoblje veselja i darivanja, već trenutak kada usporimo, posvetimo se sebi i drugima te podijelimo istinsku ljepotu darivanja. Keune, obiteljska tvrtka za njegu kose s tradicijom dugu gotovo stoljeće, vjeruje da najbolji darovi nisu samo lijepi, već promišljeni, osobni i darovani s namjerom, bilo da ih poklanjate najbližima, svom timu ili čak sebi. Lijepa kosa, ističu u Keuneu, nije samo izgled, već osjećaj, samopouzdanje i užitak u svakodnevnim trenucima, a upravo taj osjećaj ova blagdanska sezona stavlja u prvi plan.
Priprema se peto zagrebačko izdanje konferencije i pokreta koji mijenja pravila igre, vizionara koji pomjeraju granice i razgovora koji ostavljaju trajni utjecaj na zajednicu i pojedince.
U organizaciji Hrvatskog sportskog saveza gluhih obilježeno je stoljeće ustrajnosti, vrhunskih sportskih uspjeha i borbe za ravnopravnost, uz dodjelu priznanja najistaknutijim sportašima, trenerima i partnerima sporta gluhih.
KING CROSS je u novootvorenom moderniziranom dijelu centra otvorio brojne trgovine, za još bolji shopping uz najmoderniji Interspar u Hrvatskoj. Trgovine brandova kao što su CCC, Douglas, Liupka, Mass, s.Oliver, Tom Tailor te ljekarna Farmacia dodatno obogaćuju ponudu shopping centra KING CROSS. Ove nove trgovine donose još veći shopping izbor i savršene prilike za kupovinu blagdanskih darova uz bogat asortiman za sport, kozmetiku, modu, uređenje doma te ljepotu i zdravlje.
Jutro bez dobre kave za mnoge je tek napola započet dan. Ona je mali osobni ritual, trenutak tišine prije obveza, ali i savršena kulisa za duga druženja, razgovore koji se ne žure i pauze koje su – nužne. I dok se kava danas nudi gotovo na svakom koraku, istinska izvrsnost ipak nije posvuda. Ona se prepoznaje u detaljima, znanju i dosljednosti. A mi znamo gdje se skriva.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
Godinama se činilo da je Gmail adresa nešto što dobiješ jednom – i zauvijek ostaje isto. Bez obzira na to jesi li je otvorio kao tinejdžer, pod nadimkom koji danas zvuči neugodno, ili prije nego što si mogao predvidjeti koliko će Google račun postati važan dio svakodnevice.