HELLO
HELLO! #HelloItsMe

Zaboravite na kazalište koje propovijeda. Ovdje nema gotovih poruka. Nema lakih riječi. Umjesto toga, dobivamo prostor — prostor za propitivanje, za emotivnu rezonanciju, za kolektivnu tišinu koja govori više od riječi. Riječ je o kazalištu koje šapće umjesto da viče, ali šapatom probija kroz buku svakodnevice.

Najznačajniji događaj festivala svakako je LACRIMA, monumentalna izvedba Caroline Guiele Nguyen, koja će dva puta zasjati na sceni Zagrebačkog kazališta mladih. Raskošno, emotivno i politički duboko, ovo je kazalište koje se ne zaboravlja. Kroz priču o vjenčanici izrađenoj za englesku princezu, ali viđenu očima žena iz Francuske, Indije i Vijetnama, otvaraju se slojevi globalne ekonomije, kolonijalne povijesti i ženske svakodnevice. Naš pogled više nikada neće biti isti.

Za one koji traže tišinu kao umjetnički čin, predstava HÉRITAGE Cédrica Eeckhouta u Kazalištu Kerempuh postaje prostor osobnog pomirenja i kontemplativne snage. Autor i njegova majka na sceni bez filtera, bez iluzije, grade kazalište od onoga što je ostalo neizgovoreno. Ova predstava ne zaziva aplauze, nego prisutnost — rijetku i dragocjenu u vremenu brzih odgovora.

IL RISVEGLIO talijanskog majstora Pippoa Delbona vraća se kao ritual — poetski, tjelesni, glazbeni. Nakon svjetskih pozornica, ovaj komad tišine i duhovne prisutnosti dolazi u Gavellu i sa sobom donosi pitanje: što ostaje nakon gubitka? I kako ponovno disati, hodati, osjećati?

I naposljetku, SANS TAMBOUR — kazališni eksperiment Samuela Achachea u kojem se glazba Roberta Schumanna pretače u arhitekturu raspada. Scenografija doslovno pada pred nama, dok izvođači pokušavaju stvoriti novu intimu usred ruševina. Ovdje kazalište nije priča, već osjećaj — krhak, prolazan, ali moćan.

Zagrebački rujan tako postaje više od mjeseca — postaje stanje duha. Festival svjetskog kazališta 2025. donosi kazalište koje se ne gleda površno, nego proživljava, predstave koje nas ne ostavljaju istima. Ulaznice su već dostupne, a vi? Jeste li spremni zakoračiti u prostor u kojem kazalište ne traži publiku, nego suputnike?

Više informacija potražite na službenoj stranici Festivala svjetskog kazališta i društvenim mrežama. Ulaznice dostupne online putem sustava Core Event i na prodajnim mjestima Tiska.


druge vijesti

svaki put ina

Kako tehnologija i umjetna inteligencija mijenjaju način na koji putujemo?

Umjetna inteligencija sve je prisutnija u našim životima, a njezina primjena iz dana u dan postaje raznolikija. AI više nije samo alat za analizu podataka ili industrijsku automatizaciju sada sudjeluje u kreativnosti, glazbi, komunikaciji i svakodnevnim navikama. Unatoč čestim raspravama o prednostima i rizicima, jedno je sve jasnije: kada se koristi odgovorno, AI može povezati ljude na načine koji su prije bili nezamislivi.

Tech

15 prosinca 2025

de llure

Savršen božićni poklon za fashionistice: Dizajnerski nakit koji spaja luksuz, stil i bezvremenost

U potrazi za božićnim poklonom koji nije tek još jedan predmet, već promišljena gesta, modno osviještene žene uvijek traže isto: estetiku, kvalitetu i priču. De’llure je upravo takav izbor, nakit koji ne viče, ali se pamti. Brend koji dolazi iz “tvornice luksuza” zagrebačke obitelji Prahir u sebi nosi onu rijetku ravnotežu između suvremenog minimalizma i suptilnog glamura, idealnu za fashionistice koje znaju da je pravi stil uvijek nenametljiv.

Shopping

15 prosinca 2025

sam u kući

Od filmske nostalgije do domaćeg božićnog hita: Legendarna pjesma iz filma “Sam u kući 2” dobila službeni hrvatski prepjev

Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.

Glazba/Festivali

15 prosinca 2025

Kraj woke ludosti u 2026. Hello Magazin Croatia Hrvatska

Povratak realnosti u televiziji i medijima: Kraj woke ludosti u 2026.

Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.

Film/TV

15 prosinca 2025