Već mnogima naširoko poznato mjesto u središtu Zagreba, bistro Beštija, ima pregršt noviteta, koji će uz stalne, zasigurno dovesti i nove zaljubljenike u klasične, a opet kompleksne okuse. Jesenski meni, koji potpisuje glavni chef Mateo Davidović, svu svoju kreativnost pokazao je kroz pet predjela, šest glavnih jela i dva deserta u jesenskom meniju. Masarykova 11/1, bez ikakve sumnje, mjesto je gdje će ove jeseni svi hedonisti i ljubitelji dobre hrane, pronaći svoj stol. Fokus novog menija bistroa, višegodišnjeg nositelja Michelinovog priznanja Bib Gourmanda, je na sezonskim namirnicama, a temelji se na dostupnosti lokalnih proizvoda i suvremenoj interpretaciji klasičnih okusa, ali sa svojim jedinstvenim twistom.
Predjela
Tatarski biftek jelo je zbog kojeg se mnogi vraćaju u Beštiju, a na jesenskom meniju, ostaje klasičan u srži, ali je obogaćen koštanom srži i suncokretovim sjemenkama i žumanjkom. Drugi novitet među predjelima je jadranska tuna, koja se služi s juzuom (hibridom limuna i mandarine), a japanski štih dobiva zahvaljujući prahu nori algi. Vrlo izdašno jesensko predjelo je i tost s bukovačama, ricottom i pečenim lukom. U predjelima se našao još jedan tost, koji se služi s kozicama i chilli i češnjakom. Tu je i mousse pašteta od pilećih jetrica s džemom od šljiva i crnog vina, s tostiranom briocheom sa strane, jelo koje će zadovoljiti kriterije i najzahtjevnijih gostiju. Među predjelima je i domaća focaccia sa sezamom i ekstra djevičanskim maslinovim uljem Belić – jedno od onih jela koje se uvijek dodatno naručuje. Zbog velikog interesa, na jesenskom meni ponovno su kozice s maslacem od chilija i češnjaka, servirane na tostu. Tu je i domaća focaccia, koja se savršeno sljubljuje s Belić ekstra djevičanskim maslinovim uljem.
Glavna jela
Klasici su vječni, pa je tako Beštija zadržala svoj bavette stake, koji u jesenskom meniju dolazi s klasičnim francuskim pepper sauceom i shiitake gljivama. Svoje mjesto među novitetima našla je i pasta coperta. Coperta na talijanskom znači dekica, a upravo je ova domaće rađena tjestenina u tom obliku. Poslužuje se s pireom od pečene bundeve i telaggio sirom, a cijela priča zaokružena je listovima pržene kadulje. Svinjetina je također jedan od noviteta, a u izvedbi Beštije svinjski kare služi se s jusom i domaće rađenim maslacem od jabuke. Vegetarijansko jelo na jesenskom meniju je pečeni celer, koji se servira s kremom od celera i crnog češnjaka, zaslužnog za umami. U ovoj kombinaciji dolaze prvo tostirani kesteni, pa onda okupani u temeljcu s maslacem i biljem. Jelo je završeno geliranom kovrčavom kaduljom. Novost u Beštiji je i mokra riža, inače vrlo popularno jelo u dijelovima Južne Amerike i Azije. U izvedbi kuhinje u Masarykovoj 11/1 radi se s dagnjama kuhanima s đumbirom, daikonom, sokom od limuna, limunskom travom, češnjakom i lukom. Mjesto na novom meniju našla je i losos pastrva, koja na tanjure gostiju stiže s dahl lećom, domaćim labnehom, hrskavom šalotom i špinatom.
Prilozi
U Beštiju je jesenski meni donio četiri priloga. Prvi je kremasti pire krumpir, serviran s konfitiranim češnjakom. Tu je i sezonska jesenska salata koja se služi s vinegretom od lješnjaka, posuta Parmigianino odležanim 24 mjeseca. Jesenski meni donio je i pravi comfort food iz djetinjstva; špinat s bešamelom. Novost je i confit od cvjetače s pireom od pečene cvjetače, ukiseljenim grožđicama i curry uljem.
Slatko
Ljubitelji deserta došli su na svoje. Beštija u ponudi ima dva noviteta. Prvi je topla čokoladna torta (bezglutenska), servirna s toplim zabaglioneom i pekan orasima. Drugi desert je izvedenica pite od jabuka. Točnije, između lisnatih kora nalazi se bogati nadjev od jabuke dopunjen diplomat kremom i domaćim karamel umakom.
Ekipa Judo kluba osoba s invaliditetom Ishi ovoga je tjedna boravila u francuskom Houlgateu, gdje se tijekom vikenda održava završni turnir iz serije natjecanja Europske judo unije namijenjenih judokama s invaliditetom. Hrvatsku na ovom prestižnom događaju predstavlja 15 sportaša Ishija, koji će snage odmjeriti s konkurencijom iz cijele Europe.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Postoji nešto gotovo meditativno u darivanju biljke – osobito one koja je u isto vrijeme i skulptura, i dizajnerski predmet, i živi podsjetnik na pažnju koju ste nekome posvetili. Upravo zato posljednjih godina sve više kreativnih duša otkriva ljepotu kokedama, delikatnih zelenih kugli omotanih mahovinom koje izgledaju kao da lebde između prirode i umjetnosti.
Nakon gotovo tisuću dana šutnje, potresa i dugotrajnih radova, jedan od najintimnijih prostora hrvatske kulturne baštine ponovno će oživjeti: Atelijer Meštrović sredinom prosinca otvara svoja vrata s novim stalnim postavom, promišljenim s iznimnom pažnjom i dubokim poštovanjem prema životu i djelu Ivana Meštrovića.