Javnozdravstvena akcija „Nevidljivi teret“ u povodu obilježavanja Svjetskog dana šećerne bolesti
Simboličnom šetnjom i plavim balonima pod geslom #NevidljiviTeret, skrenuta je pozornost na izazove s kojima se svakodnevno susreću osobe s dijabetesom tipa 1.
Uoči Svjetskog dana šećerne bolesti, u središtu Zagreba održana je javnozdravstvena akcija „Nevidljivi teret“. Cilj akcije bio je skrenuti pozornost na nevidljive terete s kojima se svakodnevno suočavaju osobe koje žive s dijabetesom te potaknuti razumijevanje i zajedništvo šire zajednice.
Okupljanje je održano kod Zdenca života ispred Hrvatskog narodnog kazališta, mjesta koje simbolizira vitalnost i mogućnost kvalitetnog života unatoč dijagnozi dijabetesa. U isto su vrijeme na Zdenac života stigla i dva plava balona #NevidljiviTeret – jedan sa Sveučilišne klinike Vuk Vrhovac, a drugi iz KBC-a Zagreb (Rebro).
Balone su simbolično do Zdenca nosile osobe koje žive s dijabetesom tipa 1, njihovi prijatelji, obitelji i građani koji su im se spontano pridružili u znak podrške. Baloni #NevidljiviTeret predstavljaju svakodnevne izazove koje dijabetes nosi – od stalnog praćenja razine glukoze i planiranja obroka, do prilagodbe svake fizičke aktivnosti i doze inzulina. Iako su ti napori često nevidljivi okolini, oni su stvaran i trajni teret koji oboljeli nose svaki dan. Poruka akcije bila je jasna: taj nevidljivi teret postaje lakši kada postoji razumijevanje, podrška i zajedništvo.
“Akcija Nevidljivi teret snažan je podsjetnik da šećerna bolest iako često nevidljiva oku, svakodnevno oblikuje živote tisuća ljudi. Osobe sa šećernom bolešću tipa 1, njihovi bližnji i cijela zajednica zaslužuju našu trajnu podršku – ne samo na Svjetski dan šećerne bolesti, već svaki dan. Dobra kontrola šećerne bolesti zahtijeva niz svakodnevnih odluka – o prehrani, tjelesnoj aktivnosti, doziranju inzulina – koje se nadovezuju na sve druge životne izazove. Upravo zato moderna tehnologija ima ključnu ulogu: od uređaja za kontinuirano mjerenje glukoze do pametnih inzulinskih pumpi koje omogućuju bolju kontrolu bolesti, smanjuje neizvjesnost i značajno unapređuju kvalitetu života oboljelih. Kao dijabetolog, s ponosom podržavam ovu akciju koja podiže svijest o često nevidljivim, ali za oboljele i njihove obitelji velikim naporima koje svakodnevno ulažu. Tehnologija, edukacija i zajedništvo – to su temelji na kojima gradimo bolju budućnost za sve koji žive sa šećernom bolešću.” naglasio je prof. dr. sc. Dario Rahelić, predstojnik Sveučilišne klinike za endokrinologiju, dijabetes i bolesti metabolizma Vuk Vrhovac.
„Dijabetes melitus tip 1 može se razviti u djeteta bilo koje dobi, od dojenačke do adolescencije. Tijekom odrastanja svako razdoblje nosi svoje specifičnosti vezane za regulaciju dijabetesa, što zahtijeva usku suradnju bolesnika, obitelji i članova medicinskog tima, kako bi se uskladile potrebe za dobrim zbrinjavanjem bolesti sa svim drugim elementima odrastanja. Briga o dijabetesu zahtijeva svakodnevno donošenje niza odluka o dozi inzulina, prehrani i aktivnostima, koje se nadovezuju na druge svakodnevne odluke i izazove tijekom odrastanja i odgoja djeteta. Stoga kao društvo moramo pružiti podršku i razumijevanje pacijentima i njihovim obiteljima, i to ne samo ovaj jedan dan.“ dodala je doc. dr. sc. Nevena Krnić, pročelnica Zavoda za dječju endokrinologiju i dijabetes, KBC Zagreb.
Akciju su podržali Hrvatski savez dijabetičkih udruga (HSDU) i Zagrebačko dijabetičko društvo (ZDD), s ciljem podizanja svijesti o važnosti dostupnosti modernih tehnoloških rješenja koja svakodnevno olakšavaju život osobama s dijabetesom.
„Ovom akcijom želimo podsjetiti javnost da dijabetes nije uvijek vidljiv izvana, ali je svakodnevno 24 h prisutan u životu oboljelih. No uz svakodnevnu motivaciju, pravilniju prehranu, tjelesnu aktivnost i suvremenu terapiju i tehnologiju, osobe s dijabetesom tipa 1 mogu voditi ispunjen, aktivan i kvalitetan život. Dijabetes im neće biti prepreka za ostvarivanje svih životnih želja i postignuća“, istaknuo je Davor Bučević, predsjednik Hrvatskog saveza dijabetičkih udruga.
Plavi balon, koji su sudionici akcije nosili do Zdenca života, dio je međunarodne inicijative Big Blue Balloon Challenge – globalnog pokreta koji simbolično „diže“ svijest o dijabetesu i povezuje gradove i zajednice diljem svijeta s istim ciljem: učiniti nevidljivi teret vidljivim. Ove se godine obilježava peto izdanje globalne kampanje, koja je prošle godine dosegla gotovo 200 milijuna ljudi. U izazovu može sudjelovati svatko, dovoljno je objaviti fotografiju s plavim balonom uz hashtag #BlueBalloonChallenge.
Studeni je mjesec u kojem se odaje počast ne samo osobama koje žive s dijabetesom tipa 1, već i roditeljima, skrbnicima i voljenima čija svakodnevna podrška čini neprocjenjivu razliku. Jer upravljanje dijabetesom često je čin neprekidnog balansiranja, baš poput držanja balona u zraku – zahtijeva pažnju, predanost i snagu.
Akcijom „Nevidljivi teret“ građanima je upućena poruka da dijabetes ne mora biti prepreka ispunjenom i aktivnom životu, osobito kada postoje razumijevanje, podrška zajednice te suvremena tehnološka i terapijska rješenja koja značajno modu pridonijeti boljoj kontroli bolesti i kvaliteti života.
U zagrebačkom shopping centru King Cross svečano je otvorena nova L’Occitane trgovina – 15. po redu u Hrvatskoj i osma u Zagrebu. Ovaj korak približava prepoznatljivo provansalsko iskustvo njege i ljepote brojnim vjernim kupcima na vrhunskoj shopping lokaciji.
Blagdani su vrijeme okupljanja, zajedničkih trenutaka i opuštanja, a mnogi ih najradije provode uz gledanje omiljenih božićnih filmova i hit serija u krugu obitelji i prijatelja. Upravo zato Telemach ove godine dodatno obogaćuje blagdansko iskustvo svojih korisnika – vrhunskom TV zabavom bez ograničenja.
Blagdansko vrijeme nije samo razdoblje veselja i darivanja, već trenutak kada usporimo, posvetimo se sebi i drugima te podijelimo istinsku ljepotu darivanja. Keune, obiteljska tvrtka za njegu kose s tradicijom dugu gotovo stoljeće, vjeruje da najbolji darovi nisu samo lijepi, već promišljeni, osobni i darovani s namjerom, bilo da ih poklanjate najbližima, svom timu ili čak sebi. Lijepa kosa, ističu u Keuneu, nije samo izgled, već osjećaj, samopouzdanje i užitak u svakodnevnim trenucima, a upravo taj osjećaj ova blagdanska sezona stavlja u prvi plan.
Priprema se peto zagrebačko izdanje konferencije i pokreta koji mijenja pravila igre, vizionara koji pomjeraju granice i razgovora koji ostavljaju trajni utjecaj na zajednicu i pojedince.
U organizaciji Hrvatskog sportskog saveza gluhih obilježeno je stoljeće ustrajnosti, vrhunskih sportskih uspjeha i borbe za ravnopravnost, uz dodjelu priznanja najistaknutijim sportašima, trenerima i partnerima sporta gluhih.
KING CROSS je u novootvorenom moderniziranom dijelu centra otvorio brojne trgovine, za još bolji shopping uz najmoderniji Interspar u Hrvatskoj. Trgovine brandova kao što su CCC, Douglas, Liupka, Mass, s.Oliver, Tom Tailor te ljekarna Farmacia dodatno obogaćuju ponudu shopping centra KING CROSS. Ove nove trgovine donose još veći shopping izbor i savršene prilike za kupovinu blagdanskih darova uz bogat asortiman za sport, kozmetiku, modu, uređenje doma te ljepotu i zdravlje.
Jutro bez dobre kave za mnoge je tek napola započet dan. Ona je mali osobni ritual, trenutak tišine prije obveza, ali i savršena kulisa za duga druženja, razgovore koji se ne žure i pauze koje su – nužne. I dok se kava danas nudi gotovo na svakom koraku, istinska izvrsnost ipak nije posvuda. Ona se prepoznaje u detaljima, znanju i dosljednosti. A mi znamo gdje se skriva.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
Godinama se činilo da je Gmail adresa nešto što dobiješ jednom – i zauvijek ostaje isto. Bez obzira na to jesi li je otvorio kao tinejdžer, pod nadimkom koji danas zvuči neugodno, ili prije nego što si mogao predvidjeti koliko će Google račun postati važan dio svakodnevice.