Javnozdravstvena akcija „Nevidljivi teret“ u povodu obilježavanja Svjetskog dana šećerne bolesti
Simboličnom šetnjom i plavim balonima pod geslom #NevidljiviTeret, skrenuta je pozornost na izazove s kojima se svakodnevno susreću osobe s dijabetesom tipa 1.
Uoči Svjetskog dana šećerne bolesti, u središtu Zagreba održana je javnozdravstvena akcija „Nevidljivi teret“. Cilj akcije bio je skrenuti pozornost na nevidljive terete s kojima se svakodnevno suočavaju osobe koje žive s dijabetesom te potaknuti razumijevanje i zajedništvo šire zajednice.
Okupljanje je održano kod Zdenca života ispred Hrvatskog narodnog kazališta, mjesta koje simbolizira vitalnost i mogućnost kvalitetnog života unatoč dijagnozi dijabetesa. U isto su vrijeme na Zdenac života stigla i dva plava balona #NevidljiviTeret – jedan sa Sveučilišne klinike Vuk Vrhovac, a drugi iz KBC-a Zagreb (Rebro).
Balone su simbolično do Zdenca nosile osobe koje žive s dijabetesom tipa 1, njihovi prijatelji, obitelji i građani koji su im se spontano pridružili u znak podrške. Baloni #NevidljiviTeret predstavljaju svakodnevne izazove koje dijabetes nosi – od stalnog praćenja razine glukoze i planiranja obroka, do prilagodbe svake fizičke aktivnosti i doze inzulina. Iako su ti napori često nevidljivi okolini, oni su stvaran i trajni teret koji oboljeli nose svaki dan. Poruka akcije bila je jasna: taj nevidljivi teret postaje lakši kada postoji razumijevanje, podrška i zajedništvo.
“Akcija Nevidljivi teret snažan je podsjetnik da šećerna bolest iako često nevidljiva oku, svakodnevno oblikuje živote tisuća ljudi. Osobe sa šećernom bolešću tipa 1, njihovi bližnji i cijela zajednica zaslužuju našu trajnu podršku – ne samo na Svjetski dan šećerne bolesti, već svaki dan. Dobra kontrola šećerne bolesti zahtijeva niz svakodnevnih odluka – o prehrani, tjelesnoj aktivnosti, doziranju inzulina – koje se nadovezuju na sve druge životne izazove. Upravo zato moderna tehnologija ima ključnu ulogu: od uređaja za kontinuirano mjerenje glukoze do pametnih inzulinskih pumpi koje omogućuju bolju kontrolu bolesti, smanjuje neizvjesnost i značajno unapređuju kvalitetu života oboljelih. Kao dijabetolog, s ponosom podržavam ovu akciju koja podiže svijest o često nevidljivim, ali za oboljele i njihove obitelji velikim naporima koje svakodnevno ulažu. Tehnologija, edukacija i zajedništvo – to su temelji na kojima gradimo bolju budućnost za sve koji žive sa šećernom bolešću.” naglasio je prof. dr. sc. Dario Rahelić, predstojnik Sveučilišne klinike za endokrinologiju, dijabetes i bolesti metabolizma Vuk Vrhovac.
„Dijabetes melitus tip 1 može se razviti u djeteta bilo koje dobi, od dojenačke do adolescencije. Tijekom odrastanja svako razdoblje nosi svoje specifičnosti vezane za regulaciju dijabetesa, što zahtijeva usku suradnju bolesnika, obitelji i članova medicinskog tima, kako bi se uskladile potrebe za dobrim zbrinjavanjem bolesti sa svim drugim elementima odrastanja. Briga o dijabetesu zahtijeva svakodnevno donošenje niza odluka o dozi inzulina, prehrani i aktivnostima, koje se nadovezuju na druge svakodnevne odluke i izazove tijekom odrastanja i odgoja djeteta. Stoga kao društvo moramo pružiti podršku i razumijevanje pacijentima i njihovim obiteljima, i to ne samo ovaj jedan dan.“ dodala je doc. dr. sc. Nevena Krnić, pročelnica Zavoda za dječju endokrinologiju i dijabetes, KBC Zagreb.
Akciju su podržali Hrvatski savez dijabetičkih udruga (HSDU) i Zagrebačko dijabetičko društvo (ZDD), s ciljem podizanja svijesti o važnosti dostupnosti modernih tehnoloških rješenja koja svakodnevno olakšavaju život osobama s dijabetesom.
„Ovom akcijom želimo podsjetiti javnost da dijabetes nije uvijek vidljiv izvana, ali je svakodnevno 24 h prisutan u životu oboljelih. No uz svakodnevnu motivaciju, pravilniju prehranu, tjelesnu aktivnost i suvremenu terapiju i tehnologiju, osobe s dijabetesom tipa 1 mogu voditi ispunjen, aktivan i kvalitetan život. Dijabetes im neće biti prepreka za ostvarivanje svih životnih želja i postignuća“, istaknuo je Davor Bučević, predsjednik Hrvatskog saveza dijabetičkih udruga.
Plavi balon, koji su sudionici akcije nosili do Zdenca života, dio je međunarodne inicijative Big Blue Balloon Challenge – globalnog pokreta koji simbolično „diže“ svijest o dijabetesu i povezuje gradove i zajednice diljem svijeta s istim ciljem: učiniti nevidljivi teret vidljivim. Ove se godine obilježava peto izdanje globalne kampanje, koja je prošle godine dosegla gotovo 200 milijuna ljudi. U izazovu može sudjelovati svatko, dovoljno je objaviti fotografiju s plavim balonom uz hashtag #BlueBalloonChallenge.
Studeni je mjesec u kojem se odaje počast ne samo osobama koje žive s dijabetesom tipa 1, već i roditeljima, skrbnicima i voljenima čija svakodnevna podrška čini neprocjenjivu razliku. Jer upravljanje dijabetesom često je čin neprekidnog balansiranja, baš poput držanja balona u zraku – zahtijeva pažnju, predanost i snagu.
Akcijom „Nevidljivi teret“ građanima je upućena poruka da dijabetes ne mora biti prepreka ispunjenom i aktivnom životu, osobito kada postoje razumijevanje, podrška zajednice te suvremena tehnološka i terapijska rješenja koja značajno modu pridonijeti boljoj kontroli bolesti i kvaliteti života.
Ekipa Judo kluba osoba s invaliditetom Ishi ovoga je tjedna boravila u francuskom Houlgateu, gdje se tijekom vikenda održava završni turnir iz serije natjecanja Europske judo unije namijenjenih judokama s invaliditetom. Hrvatsku na ovom prestižnom događaju predstavlja 15 sportaša Ishija, koji će snage odmjeriti s konkurencijom iz cijele Europe.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.