Iznajmljujete smještaj? Ove sezone možete potpuno digitalizirati papirologiju
Hrvatska kao turistička destinacija podrazumijeva velik broj osoba koje se bave iznajmljivanjem, preciznije njih više od 90.000 registrirano je u Hrvatskoj. Iznajmljivanje iziskuje mnogo papirologije, međutim s novom hrvatskom aplikacijom tome je došao kraj.
Hrvatska kao omiljena turistička destinacija podrazumijeva i velik broj osoba koje se bave iznajmljivanjem. Preciznije, u Hrvatskoj je registrirano više od 90.000 iznajmljivača koji omogućuju najam apartmana, kuća, vikendica, soba, smještajnih jedinica u kampovima svim turistima. Kao i većina djelatnosti u Hrvatskoj, i iznajmljivanje smještaja podrazumijeva nemalu količinu papirologije. Ipak, tome je došao kraj.
Iako legenda kaže kako osobe koje se bave iznajmljivanjem smještaja u principu ne rade ništa, realnost je ipak nešto drugačija. Izrada cjenika, prijava i odjava gostiju, izdavanje računa i evidencije prometa, prijava PDV-a na proviziju stranih portala i agencija za promociju smještajnih jedinica, plaćanje paušalnog poreza i prireza, podnošenje TZ2 obrasca, samo su dio obveza koje osobe koje se bave iznajmljivanjem moraju ispunjavati kako bi poslovali po zakonu i propisima.
Od ove godine primjenjuje se Direktiva o administrativnoj suradnji, prema kojoj će Porezna uprava imati bolji uvid u podatke o osobama koje iznajmljuju svoje smještajne jedinice. Najveća promjena je da se tom Direktivnom uvodi i godišnja obveza izvještavanja za internetske portale, kao što su primjerice Airbnb ili Booking.com. Ti će portali u siječnju dostavljati svojim Poreznim upravama podatke o svim prihodima i informacijama o registriranim iznajmljivačima za prethodnu godinu, a ti će se podaci razmjenjivati sa zemljama u kojima iznajmljivači imaju svoje prebivalište.
SPOJ TEHNOLOGIJE I POREZNOG ZNANJA
Kako bi zamijenili nepotrebnu količinu papirologije, tim mladih stručnjaka, informatičara i poreznih savjetnika, spojio je svoje znanje i iskustvo i razvio jednostavnu i vrlo korisnu aplikaciju koja iznajmljivačima omogućuje da uz samo nekoliko klikova ispune sve svoje obveze prema Poreznoj upravi. Riječ je o aplikaciji eIznajmljivači koja je namijenjena svim fizičkim osobama koje samostalno iznajmljuju turistima apartmane, kuće, vikendice, sobe i smještajne jedinice u kampovima na području Hrvatske.
„Kroz aplikaciju iznajmljivači mogu riješiti sve svoje administrativne obveze koje imaju – od izdavanja računa, automatskog vođenja evidencije prometa, obračunavanja PDV-a na proviziju, automatskog kreiranja obrazaca za Poreznu upravu, do slanja obrazaca direktno u Poreznu upravu.“, kažu nam autori aplikacije.
POREZNI STRUČNJACI STOJE NA RASPOLAGANJU
Brojne porezne obveze i njihove česte izmjene zahtijevaju znanje, vrijeme, novac, odlazak u Poreznu upravu i FINA-u, a znamo koliko to može biti frustrirajuće. Web aplikacija eIznajmljivači jedinstvena je na hrvatskom tržištu, jer uz to što omogućuje potpunu digitalizaciju svih obveza po osnovi iznajmljivanja smještajnih jedinica, iznajmljivači imaju na raspolaganju i podršku poreznih savjetnika za sva pitanja i nedoumice.
„Kada imaju pitanje u vezi iznajmljivanja ili obveza prema Poreznoj upravi, obračuna PDV-a i izdavanja računa i sl, porezni savjetnici stoje na raspolaganju za odgovor i savjet, tako da je i to dodatan benefit za korištenje usluge.“, govore nam autori aplikacije.
Aplikacija je trenutno dostupna kao Internet portal www.eiznajmljivaci.com, a uskoro se očekuje i lansiranje mobilne aplikacije.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.