Kako digitalna ljepota oblikuje naše lice i percepciju svijeta?
U srcu Zagreba, između bijelih zidova Z Centra, postavljaju se platna američke umjetnice Gretchen Andrew, čiji rad „Facetune Portraits“ otvara nevidljive slojeve naše digitalne svakodnevice i stavlja pred nas pitanje što znači „stvarno“ lice u vremenu algoritama. Publika ulazi u prostor gdje ulje na platnu susreće robotiku, gdje potezi kistom surađuju s programiranim pokretima i gdje se stvarnost susreće s digitalnim idealom ljepote, a svaka sjenka i svaka linija zrcale našu opsjednutost filtriranim identitetima. Gretchen Andrew ne nudi odgovore, već priziva promišljanje o tome kako aplikacije za uređivanje lica oblikuju naše poimanje sebe i drugih, i kako je proces „facetuniranja“ postao gotovo neprimjetan ritual svakodnevnog predstavljanja.
Umjetnica već dugi niz godina istražuje granice između klasične umjetnosti i tehnologije, spajajući fotografske snimke, ulje, algoritme i robotiku u projekte koji postavljaju pitanje moći vizualnog u digitalnom dobu. Prije nego se posvetila suvremenoj praksi, pod mentorstvom slikara Billyja Childisha, bavila se konceptualnom umjetnošću internetskih pretraživača i sistemima koji oblikuju način na koji vidimo svijet. Njezini radovi izlagani su u prestižnim galerijama i muzejima u Europi i SAD-u, a serija „Facetune Portraits – Universal Beauty“ nedavno je našla svoje mjesto u kolekciji Whitney Museum of American Art.
Dvosmislenost između stvarnog i algoritamskog lica
Serija „Facetune Portraits“ nastala je iz fascinacije transformacijom identiteta pod digitalnim utjecajem i algoritamskim idealima ljepote. Andrew kombinira fizičko i digitalno, omogućavajući robotici da na platno prenese korekcije koje inače ostaju skrivene iza aplikacija. Na jednom platnu pojavljuju se dvostruki portreti – s jedne strane lice kakvo jest, a s druge verzija oblikovana algoritmom. Takav spoj naglašava napetost između stvarnog i zamišljenog, između individualnosti i standarda ljepote koji se nameću globalno, brišući lokalne kulturne razlike. U izvedbama iz serije Universal Beauty, motive nalazimo među natjecateljicama ljepote iz različitih zemalja, a svaka linija, svaka mrlja i svaki potez kistom otkriva nesklad između ručno stvaranog i strojno generiranog. Posjetitelji Zagreba dobivaju priliku vidjeti u kojoj mjeri digitalna ljepota oblikuje percepciju svijeta i kako umjetnost otkriva procese koje često ne primjećujemo, proces u kojem algoritmi i kultura surađuju i sukobljavaju se u oblikovanju identiteta.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.