Kako digitalna ljepota oblikuje naše lice i percepciju svijeta?
U srcu Zagreba, između bijelih zidova Z Centra, postavljaju se platna američke umjetnice Gretchen Andrew, čiji rad „Facetune Portraits“ otvara nevidljive slojeve naše digitalne svakodnevice i stavlja pred nas pitanje što znači „stvarno“ lice u vremenu algoritama. Publika ulazi u prostor gdje ulje na platnu susreće robotiku, gdje potezi kistom surađuju s programiranim pokretima i gdje se stvarnost susreće s digitalnim idealom ljepote, a svaka sjenka i svaka linija zrcale našu opsjednutost filtriranim identitetima. Gretchen Andrew ne nudi odgovore, već priziva promišljanje o tome kako aplikacije za uređivanje lica oblikuju naše poimanje sebe i drugih, i kako je proces „facetuniranja“ postao gotovo neprimjetan ritual svakodnevnog predstavljanja.
Umjetnica već dugi niz godina istražuje granice između klasične umjetnosti i tehnologije, spajajući fotografske snimke, ulje, algoritme i robotiku u projekte koji postavljaju pitanje moći vizualnog u digitalnom dobu. Prije nego se posvetila suvremenoj praksi, pod mentorstvom slikara Billyja Childisha, bavila se konceptualnom umjetnošću internetskih pretraživača i sistemima koji oblikuju način na koji vidimo svijet. Njezini radovi izlagani su u prestižnim galerijama i muzejima u Europi i SAD-u, a serija „Facetune Portraits – Universal Beauty“ nedavno je našla svoje mjesto u kolekciji Whitney Museum of American Art.
Dvosmislenost između stvarnog i algoritamskog lica
Serija „Facetune Portraits“ nastala je iz fascinacije transformacijom identiteta pod digitalnim utjecajem i algoritamskim idealima ljepote. Andrew kombinira fizičko i digitalno, omogućavajući robotici da na platno prenese korekcije koje inače ostaju skrivene iza aplikacija. Na jednom platnu pojavljuju se dvostruki portreti – s jedne strane lice kakvo jest, a s druge verzija oblikovana algoritmom. Takav spoj naglašava napetost između stvarnog i zamišljenog, između individualnosti i standarda ljepote koji se nameću globalno, brišući lokalne kulturne razlike. U izvedbama iz serije Universal Beauty, motive nalazimo među natjecateljicama ljepote iz različitih zemalja, a svaka linija, svaka mrlja i svaki potez kistom otkriva nesklad između ručno stvaranog i strojno generiranog. Posjetitelji Zagreba dobivaju priliku vidjeti u kojoj mjeri digitalna ljepota oblikuje percepciju svijeta i kako umjetnost otkriva procese koje često ne primjećujemo, proces u kojem algoritmi i kultura surađuju i sukobljavaju se u oblikovanju identiteta.
U zagrebačkom shopping centru King Cross svečano je otvorena nova L’Occitane trgovina – 15. po redu u Hrvatskoj i osma u Zagrebu. Ovaj korak približava prepoznatljivo provansalsko iskustvo njege i ljepote brojnim vjernim kupcima na vrhunskoj shopping lokaciji.
Blagdani su vrijeme okupljanja, zajedničkih trenutaka i opuštanja, a mnogi ih najradije provode uz gledanje omiljenih božićnih filmova i hit serija u krugu obitelji i prijatelja. Upravo zato Telemach ove godine dodatno obogaćuje blagdansko iskustvo svojih korisnika – vrhunskom TV zabavom bez ograničenja.
Blagdansko vrijeme nije samo razdoblje veselja i darivanja, već trenutak kada usporimo, posvetimo se sebi i drugima te podijelimo istinsku ljepotu darivanja. Keune, obiteljska tvrtka za njegu kose s tradicijom dugu gotovo stoljeće, vjeruje da najbolji darovi nisu samo lijepi, već promišljeni, osobni i darovani s namjerom, bilo da ih poklanjate najbližima, svom timu ili čak sebi. Lijepa kosa, ističu u Keuneu, nije samo izgled, već osjećaj, samopouzdanje i užitak u svakodnevnim trenucima, a upravo taj osjećaj ova blagdanska sezona stavlja u prvi plan.
Priprema se peto zagrebačko izdanje konferencije i pokreta koji mijenja pravila igre, vizionara koji pomjeraju granice i razgovora koji ostavljaju trajni utjecaj na zajednicu i pojedince.
U organizaciji Hrvatskog sportskog saveza gluhih obilježeno je stoljeće ustrajnosti, vrhunskih sportskih uspjeha i borbe za ravnopravnost, uz dodjelu priznanja najistaknutijim sportašima, trenerima i partnerima sporta gluhih.
KING CROSS je u novootvorenom moderniziranom dijelu centra otvorio brojne trgovine, za još bolji shopping uz najmoderniji Interspar u Hrvatskoj. Trgovine brandova kao što su CCC, Douglas, Liupka, Mass, s.Oliver, Tom Tailor te ljekarna Farmacia dodatno obogaćuju ponudu shopping centra KING CROSS. Ove nove trgovine donose još veći shopping izbor i savršene prilike za kupovinu blagdanskih darova uz bogat asortiman za sport, kozmetiku, modu, uređenje doma te ljepotu i zdravlje.
Jutro bez dobre kave za mnoge je tek napola započet dan. Ona je mali osobni ritual, trenutak tišine prije obveza, ali i savršena kulisa za duga druženja, razgovore koji se ne žure i pauze koje su – nužne. I dok se kava danas nudi gotovo na svakom koraku, istinska izvrsnost ipak nije posvuda. Ona se prepoznaje u detaljima, znanju i dosljednosti. A mi znamo gdje se skriva.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
Godinama se činilo da je Gmail adresa nešto što dobiješ jednom – i zauvijek ostaje isto. Bez obzira na to jesi li je otvorio kao tinejdžer, pod nadimkom koji danas zvuči neugodno, ili prije nego što si mogao predvidjeti koliko će Google račun postati važan dio svakodnevice.