Primijetili ste već da je i ovaj listopad obojen u ružičasto. I ne, to ne znači da je ružičasta odjevna boja sezone jesen-zima 2023., već je kao i svake godine sve u znaku podrške ženama koje vode borbu protiv karcinoma dojke. Ovo je mjesec u kojem barem jednom u godini ne žmirimo na potresna, ali iznimno bitna svjedočanstva žena koje skreću pozornost na važnost samopregleda i ranog otkrivanja karcinoma, kao i na važnost psihološke podrške oboljelima i njihovim bližnjima.
Marina Hasija(33) kaže kako su joj ružičasti listopad i brojne kampanje o borbi protiv raka dojke spasile život, jer su ju nagnale da učini samopregled i otkrije malu, neobičnu i bolnu kvržicu na dojci u svojoj 23. godini. Upravo zato danas otvoreno progovara o borbi za život i o potpori bližnjih koja joj je bila toliko važna na putu ozdravljenja.
Iako nije imala genetske predispozicije za maligne bolesti, jasno se sjeća jednog predavanja na fakultetu kad su pričali o karcinomu, a nju je prožeo neki čudan osjećaj:
„Nisam taj osjećaj povezala ni sa čim, mislila sam da je samo zagušljivo u predavaonici, ali ga se točno sjećam. Nakon toga je došao listopad, mjesec borbe protiv raka dojke, i znam da su me poruke iz tih kampanja odjednom pronalazile na svakom kutu“,priča nam ova stručnjakinja za odnose s javnošću.
Dva mjeseca kasnije odlučila je obaviti samopregled dojke i tad je napipala kvržicu: „Ponovno sam osjetila onaj čudni unutarnji osjećaj s predavanja i bilo mi je jasno da je rak vjerojatno tada krenuo“, ispričala nam je dalje. Prvi nalaz bio je uredan i svi oko nje su odahnuli, no duboko u sebi znala je da nešto nije u redu pa se vratila na dodatne pretrage s kojima je dobila potpuno drugačiji nalaz, a nakon samo nekoliko dana podvrgnuta je operaciji.
Podrška bližnjih i optimizam da će sve biti dobro
Iako je tumor izvađen, Marina se morala suočiti sdodatnim terapijama, od kojih je svaka imala neke svoje posljedice i s kojima se također trebalo uhvatiti u koštac.
Danas, deset godina kasnije, Marina je podijelila svoju priču u sklopu kampanje Budi TU. Budi CE.koja uz Cedevita okus Pink Grejp donacijom podržava udruge za borbu protiv raka dojke, a oboljelima i njihovim bližnjima pomaže kroz savjete psihologa i svjedočanstva žena koje su preboljele ovu zloćudnu bolest.
Marina i psiholozi slažu se oko toga kako Biti TU za svoje bližnje koji se bore s ovom teškom bolešću:
Zadržite optimizam da će sve biti dobro, ali zapamtite da ne morate uvijek biti jaki.
Kad je najteže i kad vam se plače najbolje je pustiti da to izađe iz vas, a onda obrisati suze i diviti se malim sitnicama poput sunčevih zraka i pustiti bližnje da budu tu uz vas.
Budite iskreni i vrlo jasno recite onima koji vas okružuju kad želite razgovarati o bolesti, a kad biste radije razgovarali o drugim temama. Jednako tako, ako ste podrška, pitajte svoje oboljele o čemu danas žele razgovarati i kako provesti dan.
Recite bližnjima da vas i dalje pozivaju na druženja, a vi dođite ako ste dobro. Ako niste, lezite i gledajte serije ili što vas već veseli dok ne budete bolje.
Otvoreno tražite pomoć oko stvari koje niste u stanju sami napraviti. Vaši bližnji će biti sretni ako mogu biti korisni i pomoći, a vi ćete odahnuti.
Čitajte što o svemu kažu psiholozi i oni koji su ovu borbu već prošli.
„10 godina kasnije, mogu reći da sam puno toga naučila. Koliko god snage da ti uzme ta podmukla bolest, ipak ti da neki inat koji ti pokaže da zapravo možeš sve, čak i ono što u najluđim projekcijama nisi mogao niti zamisliti. Često te slomi, ali i izvuče iz tebe najjači štit i oklop, a najslađe je kad kasnije shvatiš da si ih uspio držati i u svojoj najslabijoj fazi. To stanje nosiš cijeli život i nije uvijek lako, ali ti u mnogim stvarima preusmjeri fokus na ono bitno, a ujedno je i dobar podsjetnik da o svom zdravlju treba brinuti. Zato su tu kampanje i ljudi koji dijele svoju priču što mislim da je zaista važno, jer ako samo jedna osoba zbog toga ipak obavi preventivni pregled, već smo učinili puno.“
Cijelu Marininu priču pogledajte u videu na stranici kampanje Budi TU. gdje možete pronaći i članke sa savjetima psihologa te video svjedočanstva žena koje su uspješno prebrodile karcinom.
Prvo izdanje Sjever media & design festa, koji se 24. i 25. travnja održava na Sveučilištu Sjever u Koprivnici, uspješno je započelo danas, okupivši gotovo tisuću gostiju, studenata i stručnjaka iz svijeta dizajna, medija i kreativnih industrija. Festival, koji se odvija pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija, Grada Koprivnice i Googlea, privukao je vodeće stručnjake, dizajnere, medijske profesionalce i kreatore, a program obuhvaća brojne panele, predavanja i radionice koji slave kreativnost i sadržaj s pečatom.
U utorak 29. travnja u terminu od 23:15 sati na Prvom programu Hrvatske televizije (HRT– HTV1) pogledajte posljednju epizodu ove sezone emisije „Razgovor s razlogom“ urednice i voditeljice Morane Kasapović.
David Peranić jedini je hrvatski stručnjak za digitalni marketing koji je dobio priliku gostovati na HeroConf & BrightonSEO - središnjem europskom događanju koje svake godine okuplja vodeće profesionalce iz svijeta digitalnog oglašavanja i SEO industrije.
Jedan od najuspješnijih filmova prošle godine „Konklava“ možete ekskluzivno ponovno pogledati od 24.4. do 7.5. u CineStaru i ostalim kinima u distribuciji Blitz filma.
Sa svojih 100 godina u 2025., Esplanade ostaje simbol zagrebačke elegancije, otpornosti i zajedništva. Od svojih veličanstvenih početaka do dinamične sadašnjosti, hotel Esplanade dokazuje da neke stvari s godinama doista postaju sve bolje.
L'Oréal Grupa objavila je da su sve njezine operativne lokacije u Europi, odnosno tvornice, distribucijski i istraživački centri te uredi, uključujući i ured u Hrvatskoj, prešle na 100% korištene energije iz obnovljivih izvora. Ovaj važan korak dio je L'Oréalove strategije održivosti i ambicioznih planova do 2030. godine. Europa ima važnu ulogu u globalnom poslovanju kompanije, s 19 od ukupno 38 tvornica, od kojih se 11 nalazi u Francuskoj.
Dan planeta Zemlje nosi snažnu poruku i podsjetnik je svima nama: naš odnos prema planeti oblikuje našu budućnost. Važno je da se ne zadržimo samo na riječima već donesemo male svakodnevne odluke koje stvaraju kolektivni efekt. Klimatske promjene, gubitak bioraznolikosti i prekomjerno korištenje resursa zahtijevaju naše djelovanje. Dan planeta Zemlje zato više nije samo datum – on je snažan podsjetnik da je promjena nužna.
Ove sezone Jana Nails donosi najtraženiju kolekciju trajnih lakova koja briše pravila i daje ti slobodu da mijenjaš uloge kako god poželiš - jer svaki dan biraš svoju priču!