Renomirani hrvatski oftalmolog Dean Šarić poručuje: “Zbog mobitela će za 10 do 15 godina pola čovječanstva biti kratkovidno”
Gostujući u podcastu Ane Radišić, Šarić je otkrio kako je u mladosti mislio da će biti arhitekt te ispričao zašto ga je jedna priča njegovog pacijenta posebno rastužila.
Mobiteli, laptopi, tableti, sve to dovodi do kratkovidnosti kod mladih ljudi, sve češće i kod djece pa je pretpostavka da će za 10 do 15 godina čak polovica čovječanstva imati problema s kratkovidnošću, otkrio je doc.dr.sc. Dean Šarić, dr. med. gostujući u podcastu kod Ane Radišić.
Šarić je vodeći refrakcijski i transplantacijski kirurg s dvadesetogodišnjim iskustvom u području laserske korekcije vida te u području transplantacijske kirurgije, a iza njega je više od 25 000 zahvata. No on na svoju impresivnu karijeru gleda vrlo prizemno te tvrdi da ne voli kad se medicina glorificira.
„Ne treba praviti famu od svega. Često kažu da je medicina umjetnost, ali ja bih prije rekao da je fini zanat. Ja konkretno ne bih volio apstraktnog umjetnika da mi radi na oku, htio bih radije pravog zanatliju“, kaže Šarić koji nije o medicini maštao od djetinjstva. Štoviše.
„Mislio sam da sam ekstremno pametan za fiziku i matematiku i da ću studirati arhitekturu. Onda sam došao u MIOC i shvatio da nisam baš toliko pametan i da nije to za mene. Pa sam nekako došao do prirodnih znanosti, a medicina se ukazala kao dobra prilika da možeš napredovati u znanosti, ali i biti koristan ljudima“, otkrio je Šarić. Pojasnio je i da danas nema osobe koja u nekom trenutku života neće imati neki problem s očima, makar bila riječ samo o dioptriji. Kratkovidnost se, zahvaljujući suvremenom načinu života koji uključuje korištenje tehnologije puno više nego prije, proširila kao pošast.
„Posebno bi na to trebali paziti oni koji su skloni kratkovidnosti, odnosno ako su roditelji kratkovidni, njihova djeca bi trebala redovito ići na preglede. Preporuka je da dijete treba barem jedan sat dnevno provesti vani, gledajući u daljinu, u šetnji ili gdje god, ali bitno da je maknuto od ekrana“, savjetuje Šarić koji svoj radni dan počinje u klinici, nakon toga radi privatno, a to uključuje i rad vikendom pa ističe da najviše pati njegova obitelj – supruga i kćer.
„Žena je od starta znala što je čeka, ali kćeri koja je sad u predpubertetskoj fazi je dosta teško shvatiti zašto joj ne mogu pomagati oko zadaće i zašto me nikad nema“, kaže liječnik koji se redovito nalazi na popisu najdoktora. Otkrio je da takav ritam može imati jer spava kratko – svega tri do četiri sata. Osim rada, njegov posao uključuje i neprestane edukacije u inozemstvu, vrlo često i u Americi.
„Ako se nečim bavite, morate ići tamo gdje se najviše može naučiti, a to je u mom slučaju Američka oftalmološka akademija. Ako želite držati korak sa svijetom, ako želite svojim pacijentima koliko-toliko suvremenu uslugu, morate pratiti sve novosti“, poručuje Šarić koji najnovija znanja u oftalmologiji prakticira u poliklinici Optical Express. Riječ je o poliklinici koja se nametnula kao vodeća u području oftalmologije zahvaljujući ulaganju u opremu i tehnologiju, ali i u znanje svojih zaposlenika te u kojoj se rješavaju razne vrste problema s vidom – od laserske korekcije koju su među prvima doveli u Hrvatsku, do zamjene leće i operacije sive mrene (katarakte).
Šarić ističe da vrlo dobro pamti svoje pacijente čak i godinama nakon, ali naročito pamti kad možda nekim pacijentima nije mogao pomoći.
„Nekad nažalost ima situacija kad ne možete pomoći ili možete samo malo pomoći. Sjećam se jednog pacijenta koji je nekoliko puta dolazio na operaciju, kratko vrijeme bi bio dobro i nakon toga se stanje vrati na isto. I onda mi je rekao da razumije sve, ali da moli za još jednu operaciju kako bi još jedanput vidio valu u kojoj se rodio. To mi je bilo baš teško“, prisjeća se Šarić, inače veliki zaljubljenik u motore i sport, naročito nogomet i tenis. Posebna motivacija mu je kad može utjecati na mlade ljude i kad mu kažu da ih je nekim svojim primjerom ili savjetom usmjerio u odabiru karijere.
A na pitanje Ane Radišić što bi još u svojoj karijeri htio napraviti, kaže:
„Volio bih u Mostaru podignuti na veću razinu transplantaciju rožnice, tamo je malo zahtjevnije posložiti stvari nego kod nas, i to je još nešto što bi htio u karijeri ostvariti“, zaključio je Šarić.
Podcast Ane Radišić s Deanom Šarićem možete pogledati na Aninom You Tube kanalu te na audio platformama Apple Podcast, Spotify i Deezer.
Ekipa Judo kluba osoba s invaliditetom Ishi ovoga je tjedna boravila u francuskom Houlgateu, gdje se tijekom vikenda održava završni turnir iz serije natjecanja Europske judo unije namijenjenih judokama s invaliditetom. Hrvatsku na ovom prestižnom događaju predstavlja 15 sportaša Ishija, koji će snage odmjeriti s konkurencijom iz cijele Europe.
Zagreb je proteklog tjedna ponovno dokazao da zna kako pretvoriti opušteno druženje u događaj o kojem će se danima pričati. Drugo izdanje LUVA Partyja okupilo je klijente, partnere i prijatelje agencije LUVA, ali i niz ljudi iz poslovnog, medijskog i društvenog života, koji su se vrlo brzo uklopili u živu i dinamičnu atmosferu večeri. Od prvih dolazaka bilo je jasno da se radi o susretu koji spaja profesionalnost, srdačnost i suvremeni duh zagrebačke scene.
U hrvatskom sportskom kalendaru malo je događaja koji iz godine u godinu uspijevaju zadržati jednaku snagu simbolike, okupljanja i kontinuiteta kao što je to slučaj s Noći vaterpola. Premda se mijenjaju generacije igrača i mijenja se struktura domaće i međunarodne scene, tradicija okupljanja vaterpolske zajednice na koncu sezone ostaje čvrsta i prepoznatljiva. Od 2007. do danas, ovaj događaj oblikovao se u ritual sabiranja sportskih uspjeha, odavanja priznanja i podsjećanja na zajednički put koji vaterpolo u Hrvatskoj čini jednom od najstabilnijih i najuspješnijih sportskih grana.
Hrvatski premium brend Merla, poznat po najkvalitetnijim stolnjacima i posteljinama proizvedenim u Hrvatskoj, otvorio je svoj prvi pop-up u Splitu. Smješten na prvom katu City Center One, prostor nudi kupcima iz Dalmacije priliku da uživo vide, dodirnu i odaberu tkanine koje su osvojile tisuće domova diljem Hrvatske.
Booking.com otkriva da će 2026. godina biti godina putovanja po mjeri osobnosti i želja putnika jer putnici sve češće biraju odredišta koja odražavaju njihove navike, interese i temperament. Istraživanje pokazuje da putnici rado istražuju nova prijateljstva i odnose na putovanjima jer takva iskustva omogućuju bolje upoznavanje sebe i drugih. Sve veća skupina putnika koristi tehnologiju za pronalaženje mjesta povezanih s uspomenama jer takva mjesta bude nostalgiju i stvaraju nove slojeve emocionalnog doživljaja. Značajan broj putnika putuje u skladu s horoskopom jer žele uskladiti svoju energiju s kozmičkim ritmovima koji ih nadahnjuju. Ovakvi trendovi pokazuju da će putovanja u 2026. godini biti osobnija, eksperimentalnija i usmjerenija autentičnom identitetu putnika.
Jesensko izdanje edukativne radionice Stilska Jednadžba, u organizaciji stilistice Ivane Pavić, održano je ovaj vikend u Zagrebu i još jednom potvrdilo zašto se ovaj projekt s razlogom smatra jedinstvenim u Hrvatskoj. Ivana je prva u Hrvatsku ponudila analizu boja kao profesionalnu uslugu te već više od pet godina aktivno radi na demokratizaciji stilističkih usluga, čineći ih dostupnima svakoj ženi. Upravo s ciljem da znanje o stilu, bojama i odijevanju učini dostupnim svakoj ženi – bez obzira na godine, budžet ili životni stil – Ivana kontinuirano organizira ovakve radionice koje spajaju edukaciju, iskustvo i inspiraciju.
Tvrtka Medikor obilježava 30 godina tijekom kojih je izrasla u vodećeg medtech lidera u Hrvatskoj. Uz mrežu od 1.000 partnerskih ljekarni i dvoznamenkasti rast, tvrtka nastavlja širenje strateškim izlaskom na tržište Europske unije u 2026. godini.
Ponekad se čini da savršen beauty trenutak zahtijeva cijeli arsenal proizvoda, no onda se pojave oni mali, pažljivo osmišljeni dragulji koji sve mijenjaju. Upravo takva mala revolucija stiže iz suradnje dvaju domaćih brendova – Ruka Beauty i JN Beauty – koji su udružili estetiku, stručnost i filozofiju „manje je više“ te stvorili mini glam duo koji stane u svaku torbicu, a pruža neočekivano snažan efekt.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.