Kako biste uspješno aplicirali i ostvarili poticaje, potrebno je izraditi dobar poslovni plan kojim se dokazuje održivost vaše poslovne ideje. Možda na prvu pomislite da poslovni plan možete sami napisati, što naravno jest točno, ali to nije baš tako jednostavno. Stoga, ako doista želite profesionalno izrađen poslovni plan s kojim ćete si povećati šansu za dobivanje poticaja, bilo bi dobro potražiti pomoć oko istoga. Naravno, mi vam stojimo na raspolaganju!
Ali hajmo vidjeti kakve nedoumice muče one koji odluče sami izraditi poslovni plan…
S obzirom na to da mnogo ljudi pokušava samostalno napisati poslovni plan, shodno tome imaju i razne nedoumice oko poslovnog plana za HZZ poticaje za samozapošljavanje. U nastavku teksta ćemo navesti 7 najčešćih pitanja koji će vam dati odgovor na sve što vas zanima. Pa idemo redom…
Zašto mi je poslovni plan negativno ocijenjen?
Napisali ste poslovni plan, provjerili detalje, činilo vam se da je sve dobro, predali isti u zahtjevu za poticaje, ali ipak – poslovni plan je ocijenjen negativnom ocjenom… Što se dogodilo? Negativno ocijenjen poslovni plan ne znači da je cijeli plan loše razrađen, već je moguće da se dogodio propust u nekom od elemenata koji se ocjenjuje. Neki od propusta mogu biti: 1. greške u financijskom dijelu poslovnog plana, 2. nije dokazana održivost poslovanja, 3. nedostatak inovativnosti projekta, 4. izostavljene ponude/predračuni ili 5. nedovoljno jasno i precizno razrađen poslovni plan za ostvarivanje poticaja za samozapošljavanje.
Kako poslati žalbu?
Ako vaš zahtjev za HZZ poticaje za samozapošljavanje nije ostvario potreban minimum od 65 bodova, onda imate pravo uložiti žalbu. Žalbu je potrebno poslati unutar 10 dana od zaprimanja obavijesti o ocjeni zahtjeva i unutar 15 dana od zaprimanja obavijesti o korištenju ugovornih obveza. U adresaru područnih službi trebate izabrati onu koja se nalazi u županiji gdje je registriran vaš poslovni subjekt. Kako biste što bolje argumentirali svoj prigovor, u žalbu uključite svu dokumentaciju s kojom možete potkrijepiti navedeno. Ujedno možete i nadopuniti poslovni plan te ispraviti sve informacije koje smatrate da utječu na broj bodova.
Žalbu na Obavijest o negativnoj ocjeni zahtjeva za dodjelu potpore male vrijednosti u svrhu samozapošljavanja koju zaprimite započnite na sljedeći način:
“Poštovani,
Dana xxx. podnio sam zahtjev za sufinanciranje samozapošljavanja pod klasom xxx, a nakon izvršenog ocjenjivanja zahtjeva od strane stručnog povjerenstva, upućena mi je Obavijest o negativnoj ocjeni zahtjeva.
Ovim putem podnosim prigovor na predmet i to redom:
Popunjenost i sadržaj poslovnog plana sa priloženim ponudama uz troškovnik (5-15)
Poslovni plan je dokument na temelju kojeg se odobrava potpora. Podrazumijevajući kako se u ocjeni zahtjeva uzima u obzir popunjenost i razumljivost poslovnog plana kao jedan od čimbenika koji može ukazati na potpunost razumijevanja funkcioniranja poslovanja budućeg poduzetnika smatram kako bi trebali dodatno razmotriti pojašnjenja i sljedeće dokaze…
Procjena prihoda i troškova (5-15)
U Poslovnom planu sam detaljno objasnio poduzetnički projekt od samog početka i to naglašavajući kako se radi o uspješnom projektu koji se može realizirati uz vašu potporu. Jedan od pokazatelja uspješnosti je i procjena prihoda i troškova, koji su umanjeni za porez.
Smatram kako sam nakon ponovnog uvida u svoj poslovni plan za isti utvrdio kako realno procijeniti prihode i troškove te sam iste dodatno revidirao…”
I potom nastavite dalje s pojašnjavanjem za svaki sljedeći kriteriji za koji smatrate da možete ostvariti dodatne bodove.
Kako mogu postići da zahtjev bude pozitivno ocijenjen?
Prije ocjenjivanja zahtjeva nužno je utvrditi dva osnovna preduvjeta: 1. tražena dokumentacija je potpuna i 2. troškovnik je u skladu s popisom prihvatljivih troškova. U suprotnom, od podnositelja zahtjeva se traži dopuna dokumentacije. Svaki zahtjev se ocjenjuje po principu bodovanja tako da su različitim elementima pridruženi unaprijed određeni rasponi bodova.
Najveći broj bodova koje je moguće ostvariti je 100, dok je bodovni prag za pozitivnu ocjenu za ostvarivanje poticaja za samozapošljavanje 65 bodova.
Koji su elementi za ocjenjivanje zahtjeva?
Elementi za ocjenjivanje zahtjeva su sljedeći: Radno iskustvo u djelatnosti u kojoj se osoba želi samozaposliti – najviše 15 bodova; Obrazovanje ili dodatne edukacije u djelatnosti u kojoj se osoba želi samozaposliti – najviše 15 bodova… Vrlo važno je napomenuti da je u prethodna dva elementa nužno ostvariti minimalno po 10 bodova! Pa nastavljamo sa elementima… Prvo poduzetničko iskustvo – najviše 5 bodova; Pripremne radionice i savjetovanja Hrvatskog zavoda za zapošljavanje – najviše 5 bodova; Popunjenost i sadržaj poslovnog plana s priloženim ponudama/predračunima uz troškovnik – najviše 15 bodova; Indeks razvijenosti jedinice lokalne samouprave u kojoj se poslovni subjekt osniva – najviše 10 bodova; Procjena prihoda i troškova- najviše 15 bodova; Dodatne prednosti i nedostaci poslovnog plana (održivost i konkurentnost) – najviše 10 bodova; Inovativnost projekta – najviše 5 bodova; Ulaganje u nedostajuće djelatnosti– najviše 5 bodova.
Kako je potrebno evidentirati varijabilne troškove?
Navedeni prihvatljivi troškovi moraju biti: 1. navedeni u obrascu Troškovnika; 2. nužni za izvođenje aktivnosti navedenih u poslovnom planu; 3. u skladu s realnim trenutnim tržišnim cijenama; 4. evidentirani na računu poslovnih subjekta u poreznoj ili računovodstvenoj dokumentaciji, s originalima dokumenata koji dokazuju navedene troškove.
Trebam li u poslovnom planu za samozapošljavanje navesti i neprihvatljive troškove?
U poslovnom planu za samozapošljavanje navodite i druge troškove, a koji neće biti priznati u okviru poticaja. Primjerice, varijabilni dio poticaja za samozapošljavanje ne može se utrošiti na pokriće režija – no, poslovni plan bi svakako trebao uključiti te troškove u računu dobiti i gubitka. Bez tih troškova nije moguće procijeniti potencijalnu održivost poslovanja, pa su zato oni veoma važni. Dakle, neprihvatljive troškove u planu za samozapošljavanje ne možete pokriti varijabilnim iznosom poticaja i nemojte ih uključivati u troškovnik. Ipak, svakako ih izračunajte i uključite u vaš poslovni plan, jer su oni stvarni i o njima će ovisiti opravdanost poslovne ideje.
Kako se prijaviti za dolazak na virtualnu radionicu samozapošljavanje?
Za prijavu dolaska na radionicu ne treba vam korisnički račun. Ujedno, možete odabrati radionicu u bilo kojem gradu u RH, bez obzira na sjedište poduzeća/obrta kojeg osnivate/otvarate. Važno je napomenuti da se termini radionica koje održava HZZ brzo popune i stoga objave novih termina aktivno pratite na stranici https://radionice.hzz.hr/r/list/.
Nakon prijave dobit ćete potvrdni e-mail. Ako e-mail sadrži informacije o uključivanju na online radionicu, sačuvajte e-mail jer će vam na dan održavanja radionice trebati link za uključivanje na radionicu (Microsoft Teams sastanak). Link će biti aktivan najranije 15 minuta prije početka radionice. Ako se u e-mailu ne nalaze upute za uključivanje na radionicu, najkasnije 1 dan prije radionice dobit ćete dodatni e-mail s uputom i linkom za uključivanje na radionicu.
Nadamo se da će vam ovaj članak pomoći oko pisanja poslovnog plana za HZZ poticaje za samozapošljavanje. Ipak, ako niste sigurni da znate i možete napisati dobar poslovni plan ili ako jednostavno ne želite trošiti svoje dragocjeno vrijeme, Knjigovodstveni servis ŽACstar vam stoji na raspolaganju. Imamo iskustva sa pisanjem poslovnih planova i možete nam se obratiti s povjerenjem.
Hvala vam na čitanju – vaš Knjigovodstveni servis ŽACstar!