Xiaomi je 18. listopada 2023. u Galeriji Kranjčar u Zagrebu predstavio izložbu fotografija o procesu stvaranja Lepoglavske čipke, koje je autor, priznati i nagrađivani fotograf Anto Magzan snimio pametnim telefonom iz najnovije Xiaomi 13T serije.
Izložba dolazi ni mjesec dana od globalnog predstavljanja najnovije Xiaomi 13T serije (Berlin, 26. rujna 2023.) pametnih telefona dizajniranih i stvorenih za korisnike diljem svijeta koji žele unaprijediti svoja umijeća stvaranja fotografskih i videografskih remek-djela.
A doista, prava remek djela nastaju kada se takav uređaj nađe u rukama i na oku profesionalnog fotografa i umjetnika poput Ante Magzana, koji kroz 13 vrhunskih, zrcalno jasnih fotografija prenosi posvećenost i emociju u složenom procesu izrade Lepoglavske čipke, hrvatskog fenomena i zaštićene svjetske nematerijalne baštine na UNESCO listi od 2009. Sve fotografije snimio je Xiaomi 13T Pro modelom s objektivom moderne Leica kamere.
„Živimo u vremenu kada većinu fotografija kreiramo pametnim telefonima stoga je kvaliteta kamere od presudne važnosti. Upravo smo suradnjom Xiaomija i Leice zakoračali u novo poglavlje mobilne fotografije. Vjerujem da smo fotografijama snimljenima Xiaomi 13T serijom uspjeli dočarati koliko je višestoljetna tradicija stvaranja Lepoglavske čipke jedinstveno umijeće. Željeli smo pokazati da suvremena smartphone tehnologija, tradicijske i umjetničke vještine te svjetska baština mogu biti moćan spoj koji ujedinjuje modernost i tradicionalost, približujući ju tako i novim generacijama”, rekla je Mirela Polić, marketing menadžerica Xiaomija za Hrvatsku i Sloveniju.
Xiaomi 13T serija donosi dva originalna Leica načina fotografiranja – Leica Authentic Look i Leica Vibrant Look. Oba načina osiguravaju očaravajuće fotografije s prirodnom rerodukcijom boja, jakim kontrastom i definicijom sjene. Sami doživljaj snimanja kamerom Xiaomi 13T Pro uređaja, ali i doživljaj gledanja umijeća stvaranja čipke, fotograf Magzan opisuje inspirativnim iskustvom: „Ovo je prva izložba fotografija koje sam zabilježio pametnim telefonom i doista mogu reći da se, zahvaljujući današnjoj tehnologiji, a osobito suradnjom Xiaomija i Leice, granice fotografija snimljenih profesionalnim kamerama i pametnim telefonima brišu. Kamera Xiaomi 13T Pro uređaja hvata nevjerojatne, istančane detalje, a kada se ispred nje nađu vrijedne ruke koje na poseban, starinski način i precizno izrađuju tu vrhunsku čipku, onda je doživljaj još jači. Drago mi je da sam mogao kroz Leica objektiv Xiaomi 13T Pro uređaja prenijeti taj doživljaj široj publici”, istaknuo je Magzan.
Stvaranju izložbe doprinijela je i Zadruga lepoglavske čipke, koja se od osnivanja 2003. na inicijativu Grada Lepoglave zalaže za nastavak i održivost tradicije lepoglavske čipke, za što je dobila i mnoge domaće i međunarodne nagrade. Predsjednica zadruge Karmen Šoštarić na predstavljanju izložbe fotografija nastale kamerom Xiaomi 13T Pro uređaja naglasila je da je to odlična dodatna i moderna promocija umijeća stvaranja Lepoglavske čipke i ujedno i hrvatskog fenomena na listi UNESCO-ve nematerijalne kulturne baštine.
„Čipka se izrađuje na području Lepoglave još od 14. stoljeća i veže se počecima za Pavlinski samostan koji je tada bio izvor kulturnog života i napretka. Riječ je o čipki na batiće ili klepanoj čipki, a umijeće klepanja prenosilo se s koljena na koljeno i tako se ta tradicija njegovala i sačuvala do danas. Posebnost pri izradi čipke je da se koristi dedek ili ded – jastuk valjkastog oblika, bateki – drvena vretenca, muštra – predložak čipke, gumbašnice ili pribadače i heknadlin – igla na kukicu, dok se osnovni princip izrade čipke svodi na ispreplitanje niti pomoću batića u vidu osnove i potke, a vještim prebacivanjem batića popunjavaju se iscrtani ornamenti”, rekla je Šoštarić.
Xiaomi 13T serija dostupna je na hrvatskom tržištu. Uz kupnju bilo kojeg modela iz Xiaomi 13T serije (Xiaomi 13T ili Xiaomi 13T Pro) kupci će na poklon dobiti Mi Smart Air Fryer 3.5L. Ponuda traje do 31.10., a dostupna je na sljedećoj poveznici: www.xiaomi.com.hr
Umjetna inteligencija sve je prisutnija u našim životima, a njezina primjena iz dana u dan postaje raznolikija. AI više nije samo alat za analizu podataka ili industrijsku automatizaciju sada sudjeluje u kreativnosti, glazbi, komunikaciji i svakodnevnim navikama. Unatoč čestim raspravama o prednostima i rizicima, jedno je sve jasnije: kada se koristi odgovorno, AI može povezati ljude na načine koji su prije bili nezamislivi.
Xiaomi je nedavno predstavio svoj najnapredniji robotski usisavač Robot Vacuum 5 Pro, inteligentnog kućnog asistenta koji svakodnevno održavanje doma podiže na razinu potpuno nove sofisticiranosti.
Zimski dani imaju neku posebnu čar, onu koja se ne može opisati samo svjetlucavim lampicama i mirisom cimeta. To je čar trenutaka provedenih s ljudima koje volimo, dok zajedno hodamo i istražujemo skrivene kutke gradova ili jednostavno uživamo u prirodi obasjanoj blagim zimskim suncem.
Kad se jutro polako razlije po Zagrebu, grad se budi u ritmu između snova i stvarnosti, a život postaje kolekcija trenutaka koji zaslužuju da ih zabilježimo. Upravo u tim prvim zrakama sunca, gdje svaka ulica skriva svoju priču, započinje mali dnevni ritual Dubravke i Donovana, spoj stila, slobode i elegancije. Njihova nova Fiat Grande Panda nije samo automobil; ona je pokretni dnevni boravak, svjedok svakog osmijeha, svakog pogleda i svakog mirisa grada koji se otkriva korak po korak. U HELLO! duhu, tu svakodnevicu pretvaramo u lifestyle, gdje moda, gastronomija, urbana avantura i elegancija vožnje postaju trenuci koji nadilaze običan dan i pretvaraju ga u priču koju vrijedi ispričati.
Luksuz je dugo bio sinonim za sjaj, visoki sjaj. Za komade koji blistaju pod reflektorima, za etikete koje se prepoznaju i prije nego što primijetiš sam proizvod. No posljednjih godina dogodila se tiha revolucija: ljudi su počeli otvarati prozore svojih života i dopuštati svježem zraku da promijeni pravila igre. Novi luksuz više nije ekskluzivan, nego uključiv. Nije bučan, nego smiren. Nije nešto što posjeduješ da bi impresionirao svijet, nego da bi olakšao život sebi. Jednostavnost je postala cool. I to ne kao trend, nego kao filozofija.
Internet je danas poput šarma na prvom spoju. Može djelovati očaravajuće, glatko i dotjerano izvana, ali čim shvatiš da je sve samo scenografija i prazna retorika, gubiš interes. Nema ništa privlačnije od veze u kojoj su stvari jasne, u kojoj je sve izrečeno bez muljanja, bez “vidjet ćemo”, bez šarenih fraza koje zvuče lijepo, ali ne znače baš ništa.
Savršeno izbrušeni smijeh na Instagramu, nedjeljni stol pun avokada koji se u stvarnosti već pretvorio u mrzovoljnu smeđu pastu, te “spontana” fotografija s plaže iza koje stoji dvadesetak pokušaja i jedan izgorjeli nos. Čini se da smo svi zajedno odigrali jednu dugačku predstavu idealnog života, ali publika se polako razilazi. Danas je u modi nešto sasvim drugačije. Novi luksuz je kada se više ne trudimo izgledati luksuzno.
U svijetu u kojem su marketinške parole ponekad jednako glasne kao sportski komentatori koji prenose finale, generacija Z i milenijalci mirno su podigli ruku i rekli: dosta nam je buke. Prestali su se paliti na prazna obećanja i „sjajne“ kampanje koje sjaje samo do trenutka kada otvoriš kutiju i vidiš da unutra zapravo nema ničega osim puno plastike i još više razočaranja.
Pjevačica Feminnema otvoreno je progovorila o vjeri, obitelji i društvenim temama, a njezine objave izazvale su podijeljene reakcije na društvenim mrežama.
Trajno isključenje Dalibora Matanića iz DHFR-a mnogi već nazivaju presedanom u domaćoj filmskoj industriji, ali i jasnom porukom o nultoj toleranciji prema nasilju i zloupotrebi moći u profesionalnom okruženju.