Znate li kako na najbolji mogući način osigurati čist zrak u kući i uredu?
Donosimo najučinkovitije rješenje za trajno čist i svjež zrak u domu i na poslu!
26 studenoga 2024
Plug-in Hybrid 220 omogućuje svakodnevne vožnje samo na struju s dosegom do 66 km u kombinaciji s učinkovitom Toyotinom hibridnom tehnologijom pete generacije.
S prodanih gotovo 900.000 primjeraka u Europi od plasiranja na tržište 2017. godine, originalni model Toyota C-HR bio je svojevrsna prekretnica za marku Toyota i privukao je publiku kojoj su bitni stil i elegancija, a sve zahvaljujući svom nekonvencionalnom dizajnu izvana i unutra, značajkama koje ga čine zabavnim za vožnju i vrhunskoj kvaliteti.
Nova Toyota C-HR opravdava svoje naslijeđe i ide korak dalje te je savršen spoj upečatljive elegancije, energične vožnje i vodeće u klasi učinkovitosti, posebno usmjeren na to da prekorači očekivanja europskih kupaca svojom premium kvalitetom i održivosti.
Ikonska silueta nalik na coupé modele, koju je po prvi put prikazao njezin prethodnik, dodatno ističe izgled Toyota C-HR Plug-in Hybrid modela koji je širi, samouvjereno izgleda i ima zapanjujuće 20-inčne kotače u inačici Plug-in Hybrid 220, a razina sofisticiranosti dizajna podignuta je za ljestvicu više.
Zahvaljujući holističkom i personaliziranom iskustvu, sve je u vozilu podređeno kupcu, a već priznate i poznate senzorne kvalitete na novom modelu Toyota C-HR još su više zahvaljujući opsežnim promjenama korištenih materijala koji su savršeno upareni s vrhunskim detaljima i značajkama.
Nova Toyota C-HR posebno je razvijena kako bi ispunila očekivanja europskih kupaca, što uključuje lokalni dizajn, projektiranje i proizvodnju te primjenu inovativnih novorazvijenih rješenja, uključujući prijem i obradu podataka od drugih vozača širom kontinenta u stvarnom vremenu.
Sve verzije novog modela Toyota C-HR, uključujući Plug-in Hybrid 220, opremljene su najnovijom, petom generacijom Toyotine hibridne tehnologije te imaju značajno unaprijeđenu dinamiku vozila i pružaju osjećaj uzbuđenja pri vožnji koja je sigurna i tiha.
U inačici Plug-in Hybrid 220, nova Toyota C-HR pruža jednostavnu i glatku vožnju kakvu može pružiti samo pravo električno vozilo (EV), s dosegom do 66 km (u WLTP kombiniranom ciklusu), što omogućuje obavljanje svih svakodnevnih vožnji u načinu rada samo na struju, a sve prema uobičajenim potrebama europskih kupaca.
Zahvaljujući dvojnom DNA kodu, Toyota C-HR Plug-in Hybrid 220 automatski se prebacuje u hibridni način rada kad se baterija isprazni, što vozaču pruža osjećaj bezbrižnosti i fleksibilnost u vidu vodeće u klasi Toyotine hibridne tehnologije koja jamči neprekidnu učinkovitost pri svakom putovanju.
Pored verzije Toyota C-HR Plug-in Hybrid 220 dostupna su tri hibridna električna pogonska sklopa, što jasno pokazuje Toyotina nastojanja da primijeni više različitih tehnologija na putu ka ugljičnoj neutralnosti. Toyota smatra da kupci trebaju više opcija te pristupačna i praktična vozila koja će im pomoći da brže prijeđu na rješenja koja omogućuju smanjivanje emisija CO2, a sve to kako bi se u budućnosti osigurao uspješan prelazak na mobilnost s nula štetnih emisija.
Iznimno učinkovita verzija, Hybrid 140, ima 1,8-litreni motor snage 140 DIN ks, a namijenjena je kupcima koji žele još više uzbuđenja pri vožnji, dok verzija Hybrid 200 savršeno kombinira snagu i učinkovitost 2,0-litrenog motora snage 197 DIN ks i momenta od 190 Nm. Opcija Hybrid 200 AWD-i omogućuje bezbrižnu i sigurnu vožnju s pogonom na sva četiri kotača. Osim veće snage i momenta, pruža bolju trakciju i stabilnost, omogućuje precizniju vožnju u zavojima i bezbrižniji osjećaj pri vožnji u različitim uvjetima na cesti.
Osim što je vodeća u klasi po pitanju učinkovitosti na cesti, nova Toyota C-HR dodatno smanjuje štetni utjecaj po okoliš uvođenjem novih, recikliranih materija koji nisu životinjskog porijekla, kao i kroz napredne tehnologije koje smanjuju težinu vozila i omogućuju niže emisije CO2 u fazi proizvodnje.
Toyotin najbolji u klasi PHEV pogonski sklop kombinacija je optimizirane razine upravljivosti, veće udobnosti pri vožnji i boljeg kočenja kako bi osjet pri vožnji verzije Toyota C-HR Plug-in Hybrid 220 bio još moćniji, energičniji i zabavniji. Sve inačice novog modela Toyota C-HR opremljene su najnovijom, petom generacijom Toyotine hibridne tehnologije koja omogućuje savršeno usklađivanje povećanja snage i niskih razina štetnih emisija.
Iskustvo pri vožnji verzije Plug-in Hybrid 220 nema premca u klasi zahvaljujući dvojnom DNA kodu. Posjeduje živahne performanse i glatki osjet pri vožnji za svakodnevne potrebe vožnje u načinu rada samo na struju s dosegom do 66 km (u WLTP kombiniranom ciklusu), što je više od onoga što prosječni europski kupac prijeđe svaki dan tijekom vožnje.
Ako se baterija isprazni tijekom duljeg putovanja, vozilo se automatski prebacuje na hibridni način rada i aktivira se vodeća u klasi Toyotina hibridna tehnologija koja jamči učinkovito putovanje kamo god želite.
PHEV pogonski sklop modela sastoji se od električnog motora snage 163 DIN KS (120 kW) na prednjoj osovini, dok je energija pohranjena u snažnoj litij-ionskoj bateriji od 13,6 kWh, a tu je i 2,0-litreni motor snage 152 DIN KS (112 kW). Sustav tako raspolaže ukupnom snagom od 223 DIN KS (164 kW), što modelu Plug-in Hybrid 220 omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,4 sekunde.
Performanse su usklađene s učinkovitosti, pa je potrošnja goriva 0,9 l/100 km, a emisije CO2 u WLTP kombiniranom ciklusu vožnje su vrlo niskih 19 g/km. Zahvaljujući sustavu dvostrukog motora bez spojke nema trenja i habanja, pa Plug-in Hybrid 220 može potrošiti značajno manje goriva pri radu u hibridnom načinu u odnosu na većinu konkurentnih PHEV vozila.
Kao i sve četiri opcije pogonskog sklopa modela Toyota C-HR, Plug-in Hybrid 220 dodatno je unaprijeđen kako bi se udovoljilo potrebama europskih kupaca i upotrebljava podatke od svih vozača širom kontinenta u stvarnom vremenu. Odaziv gasa optimiziran je kako bi se postigao direktniji i konzistentniji osjet pri ubrzanju, a to je ostvareno zahvaljujući novoj kalibraciji ulazne osjetljivosti papučice koja omogućuje jednostavnu kontrolu i brzo reagiranje.
Na novom modelu Toyota C-HR živahna upravljivost još je malo poboljšana, a na verziji PHEV to nimalo ne utječe na dinamičnost vožnje dijelom zahvaljujući poboljšanoj Toyotinoj novoj strukturi (TNGA) koja donosi veću torzijsku krutost karoserije i istovremeno smanjuje masu vozila.
Po prvi put na nekom vozilu marke Toyota u svijetu, Plug-in Hybrid 220 ima tehnologiju upravljanja osjetljivu na frekvenciju ZF (FSC), koja poboljšava razinu upravljivosti i udobnost pri vožnji. Hidromehanički sustav povećava amortizaciju pri niskim frekvencijama kako bi se osigurala veća kontrola karoserije u pogledu kotrljanja i nagiba te kako bi se zadržala bolja kontrola u zavojima. Pri visokoj frekvenciji amortizacija se smanjuje kako bi se povećala udobnost pri vožnji.
Toyota C-HR Plug-in Hybrid 220 rezultat je posvećenosti razvoju kako bi se maksimalno iskoristile jedinstvene mogućnosti i zahtjevi za PHEV.
Kako bi se dodatno poboljšala već impresivna učinkovitost PHEV vozila, vozilo upotrebljava pumpu za crpljenje topline iz vanjskog zraka, a iskorištava i toplinu motora, a kako bi pružio podršku sustavu klimatizacije zimi i smanjio trošenje baterije, čime se automatski povećava doseg u načinu rada samo na struju (EV).
Upotreba komponenti s najnovije modularne platforme – Toyotine nove globalne konstrukcije (TNGA), omogućuje ugradnju PHEV baterije ispod ploče i izvan putničkog prostora, čime se gravitacijsko središte vozila spušta. To uvelike doprinosi razini upravljivosti modela Toyota C-HR Plug-in Hybrid 220, a i eliminira svaku mogućnost negativnog utjecaja na prostranost kabine i smanjivanja putničkog prostora.
Kako bi se dodatno poboljšala razina akustičnosti u putničkom prostoru i udobnost pri vožnji, Plug-in Hybrid 220 ima dodatni amortizer sprijeda, dok su strana dodane komponente platforme TNGA na stražnji ovjes kako bi se postigla veća krutost i poboljšala razina upravljivosti.
Sustav kombinira analitičke podatke o stanju na cesti i uvjetima u prometu s aktivnim učenjem o redovnim rutama korisnika i stilom vožnje kako bi automatski optimizirao upotrebu potpuno električnog načina vožnje i tako osigurao maksimalnu učinkovitost.
Nova funkcija izrade „Geo -fence“ dodatno optimizira upotrebu baterije tijekom čitavog putovanja tako što analizira planiranu rutu i automatski prebacuje između načina rada EV i HV prilikom vožnje izvan područja niskih emisija, a kako bi se osigurala što dulja vožnja u načinu EV prilikom ulaska u područja niskih emisija.
Bolja regeneracija (eng. Regeneration Boost) jamči iskustvo nalik vožnji s jednom papučicom i pruža do 80 % kočenja tijekom vožnje, ovisno o tome koja je od triju postavki odabrana (nježno, srednje ili snažno), što omogućuje lakšu vožnju i kretanje prometom.
Višu razinu bezbrižnosti i veću kontrolu omogućuje sustav kontrole pri kretanju nizbrdo eng. Adaptive Hill Control Logic, koji primjenjuje pomoć motora pri vožnji nizbrdo kako bi se smanjila potreba da vozač pritišće papučicu kočnice, a zbog čega je vožnja jednostavnija. Također mijenja ubrzavanja na brežuljkastim cestama ovisno o nagibu kako bi se osiguralo intuitivnije ubrzanje.
Dostupna su četiri načina rada pogonskog sklopa: način rada EV, način rada Auto EV/HV, način rada HV i način rada s punjenjem.
Osim unaprijed postavljenih načina rada Normal, Eco i Sport, koji su već standardni na većini hibridnih i plug-in hibridnih vozila, vozačko iskustvo u novom vozilu Toyota C-HR može se dodatno prilagoditi putem opcije za odabir načina vožnje na središnjoj konzoli. Prema željama vozača, prilagođena kombinacija vrste pogona, upravljanja i postavki klimatizacije može se spremiti za kasniji odabir u bilo kojem trenutku.
Ugrađeni punjač od 6,6 kW omogućuje vozilu Toyota C-HR Plug-in Hybrid 220 da napuni svoju bateriju od nula do 100 % za manje od dva i pol sata kad se upotrebljavaju trofazni kabel i zidni punjač Wallbox (dostupni opcionalno). Punjenje je moguće i putem obične kućne utičnice s kabelom za punjenje Mode 2 koji se isporučuje u osnovnoj opremi.
Punjenje se može pokretati i prekidati na daljinu uz pomoć aplikacije MyToyota dok je vozilo priključeno na punjenje, a aplikacije će uživo mjeriti napredak punjenja i doseg u načinu rada samo na struju. Kako bi stvari bile još praktičnije, može se kreirati raspored punjenja i baterija se može puniti u trenutku kad to korisniku odgovara, primjerice, tijekom noći kad su cijene električne energije obično najniže.
Nova Toyota C-HR dizajnirana je da se ističe svojim upečatljivim stilom koji dodatno naglašava ikonsku siluetu koja nalikuje onoj coupé modela, s dinamičnim i oštrim linija za upečatljiv dojam.
Sprijeda je redizajnirana 3D konstrukcija sa spektakularnim potpuno LED prednjim svjetlima s ugrađenim pokazivačima smjera, upečatljiva dizajna u obliku strelice, a oštre linije dodatno naglašavaju dodanu razinu sofisticiranosti ovog dizajnerskog rješenja. U osnovnoj razini opreme, po prvi put na tržištu, naziv modela integriran je izravno u potpuno LED stražnja svjetla i osvjetljava se prilikom približavanja i udaljavanja od vozila (kao jedno od svjetala u okviru funkcije svjetla dobrodošlice).
Ovaj upečatljiv izgled dodatno je naglašen jedinstvenom novom dvobojnom karoserijom, gdje se kontrastno crna boja krova proteže sve do stražnjeg kraja automobila i do tri trećine njegove površine kako bi se kreirao upečatljiv i elegantan izgled. Dvobojna karoserija dostupna je za verzije Premiere i GR SPORT Editions Plug-in Hybrid 220.
Kako bi se ispunila vizija kreiranja „konceptnog automobila za cestovnu primjenu”, nova Toyota C-HR donosi premium značajke, primjerice kvake na uvlačenje, koje su po prvi put prisutne na nekom vozilu Toyota. Neizmjerna pažnja pridana je detaljima kako bi se posebno naglasili, a to je učinjeno primjenom inovacija pri proizvodnji pa je tako, primjerice rub vrata pomaknut direktno do sklopa stražnjeg svjetla, bez dodatnog okvira, kako bi se dodatno istaknuo futuristički izgled vanjštine.
Plug-in Hybrid 220, kao i svi ostali modeli više razine opreme, ima jedinstven panoramski stakleni krov koji propušta više svjetla i pruža osjećaj prostranosti s 3 cm dodatnog prostora za galu u stražnjem dijelu putničkog prostora. Zahvaljujući inovativnim premaznim sredstvima odnosno slojevima održava toplinu za hladnijih dana u putničkom prostoru, a sprečava pregrijavanje kad je vrijeme sunčano, čime se smanjuje potreba za upotrebom klimatizacije. To dolazi u paketu s 5 kg manjom težinom, što je postignuto zahvaljujući tome što više nije potrebno klasično sjenilo za sunce, a što dodatno poboljšava učinkovitost.
Vozilo je šire za 35 mm i ima nove naplatke od lake legure, od čak 20 inča na modelu Plug-in Hybrid 220, dok je prednji prevjes za 25 mm kraći, što pruža dojam dinamičnosti i kompaktnosti automobila iz svakog kuta.
U novom vozilu Toyota C-HR senzorne kvalitete pomaknute su na višu razinu zahvaljujući opsežnoj promjeni vrste korištenih materijala i u kombinaciji s novim značajkama koje pružaju izniman i emotivan doživljaj za korisnike.
Sustav ambijentalne rasvjete u 64 boje, po prvi put u nekom vozilu Toyota, potiče smirenost kod putnika. Tijekom dana, direktna i indirektna rasvjeta mijenja se svaki sat, od jarkih nijansi ujutro do opuštenih tonova za večer, a može se odabrati i neka od 14 programiranih tema ovisno o raspoloženju za svako od putovanja. Rasvjeta je također sinkronizirana s klima-uređajem, pa upotrebljava toplije boje kad se putnički prostor grije, a hladnije kad se temperatura u unutrašnjosti spušta. Ujedno je putem ambijentalne rasvjete dodatno poboljšana sigurnost jer se ambijentalna rasvjeta upotrebljava za signalizaciju upozorenja koje emitiraju funkcija Safe Exit Assist (za siguran izlazak iz vozila) i prokativni sustav za pomoć pri vožnji, eng. Proactive Driving Assist.
Područje je posebno usmjereno na vozača, što znači da su svi upravljački elementi i potrebne informacije dostupni na dohvat ruke na upravljaču, a da vozač pritom ne mora micati pogled s ceste. Plug-in Hybrid 220 ima head-up zaslon i, kao i većina modela Toyota C-HR, potpuno novu i potpuno digitalnu ploču s instrumentima odnosno zaslon od 12,3 inča, čiji je prioritet osigurati jasnu vidljivost najvažnijih informacija, primjerice onih o brzini i postavkama za pomoć pri vožnji, kao i optimizirati iste za rad jednim dodirom. Zaslon se može personalizirati odabirom jedne od četiriju dostupnih tema (Casual, Smart, Tough ili Sporty) i upotrebom tri dostupne opcije za raspored prikaza brojčanika.
Toyota Smart Connect pruža povezanije iskustvo za multimedijske sadržaje, s ugrađenim glasovnim pomoćnikom i mogućnosti bežičnog povezivanja pametnog telefona putem značajke Apple CarPlay ili Android Auto. Dodirni zaslon od 12,3 inča savršeno je integriran u modelu Plug-in Hybrid 220 i ostalim odabranim verzijama prema vrsti opreme, a sadrži (po prvi put u nekom vozilu Toyota) JBL visokotonski zvučnik, metalni s efektom prigušenja i s posebnim perforacijama koje jamče vrhunsku kvalitetu zvuka. Na zvučniku je ugraviran logotip JBL.
Osim što je ambijent u njemu ugodniji, putnički prostor novog modela Toyota C-HR ima i zrak bolje kvalitete zahvaljujući tehnologiji nanoeX™, sustavu koji raspršuje mirkoskopske kapljice vode koje pročišćavaju zrak, uklanjaju alergene, neugodne mirise i potiču hidrataciju kože.
Praktičnost je poboljšana putem aplikacije MyToyota, koja sadrži brojne korisne funkcije kao što su zaključavanje/otključavanje vrata i uključivanje klimatizacije za zagrijavanje ili rashlađivanje automobila prije kretanja na putovanje.
Parkiranje je udobnije zahvaljujući zaslonu Panoramic View Monitor, a kako bi sve bilo još praktičnije, dostupan je poluautonomni napredni sustav za pomoć pri parkiranju Advanced Parking System, što nije uobičajeno za ovu klasu vozila, a uz pomoću kojeg možete uparkirati vozilo bez upotrebe ruku ili putem pametnog telefona dok se nalazite izvan vozila.
U usporedbi s prethodnim modelom Toyota C-HR, nova generacija ima i prtljažnik veće zapremnine.
Novom modelu Toyota C-HR nema premca u ekološkom smislu u okviru ponude iz Toyotina asortimana. Postavlja nove standarde u pogledu održivosti, smanjenja štetnih emisija i upotrebe recikliranih materijala.
U odnosu na svog prethodnika, za novi je model korištena dvostruko veća količina reciklirane plastike koja je upotrijebljena u više od 100 različitih dijelova automobila. To, između ostalog, uključuje 19 dijelova koji sadrže najmanje 80 % recikliranog materijala.
Pored unutarnjih plastičnih dijelova i podnih prostirki od recikliranih materijala, nove sintetičke presvlake sjedala izrađene su od recikliranih plastičnih boca – i to su prve Toyotine presvlake takve vrste. Opsežnom analizom i ispitivanjima osigurano je da izgledom, osjetom i izdržljivošću reciklirani materijali rabljeni u novom modelu Toyota C-HR budu iste ili bolje kvalitete od izvorne opcije.
Prelaskom s kože na sintetiku i materijale koji nisu životinjskog porijekla za presvlaku kola upravljača, dodatno su smanjene emisije CO2. Ovaj novi materija pruža isti, pa čak i bolji, izgled i osjet kao prava koža, a u osnovnoj je opremi za sve inačice modela.
PHEV baterije proizvode se lokalno u Europi, što znači da je ugljični otisak iznimno učinkovitog modela Plug-in Hybrid 220 dodatno smanjen jer su transportne udaljenosti kraće.
Zahvaljujući inovativnom dizajnu i tehnologiji, poduzete su dodatne mjere kako bi se smanjila težina pojedinih dijelova, čime je smanjena potrošnja goriva, što u konačnici donosi manje štetan učinak po okoliš.
Sve verzije novog modela Toyota C-HR u osnovnoj opremi imaju sustav Toyota T-Mate, što uključuje treću generaciju brojnih značajki za aktivnu sigurnost i pomoć pri vožnji sustava Toyota Safety Sense za još veću sigurnost i bolju podršku i pomoć pri vožnji.
Na novom vozilu Toyota C-HR, najnovija generacija sustava Toyota Safety Sense obuhvaća sustave za zaštitu prije sudara s više funkcija i boljim nadzorom područja oko automobila.
Najnoviji sustav za zaštitu prije sudara i proaktivni sustav za pomoć pri vožnji neprekidno nadziru cestu u potrazi za znakovima opasnosti i mogu automatski upozoriti vozača, ili mogu automatski smanjiti gas i preuzeti kontrolu nad kočenjem ako detektiraju neizbježnu opasnost.
Sustav za zadržavanje u prometnom traku pomaže novom modelu Toyota C-HR da se sigurno drži svoje zadane putanje, navodi ga prema cestovnim oznakama, rubovima ceste ili vozilima ispred, čime se dodatno poboljšava sigurnost jer je omogućena bezbrižnija vožnja tijekom dugih dionica po autocesti. Sustav funkcionira u kombinaciji s potpuno prilagodljivim regulatorom brzine i podešava brzinu pri vožnji po autocesti dok istovremeno nadzire upotrebu kola upravljača i papučica. Ako se ne upotrijebe u zadanom vremenskom roku, sustav može pokrenuti zaustavljanje u slučaju nužde odnosno hitno zaustavljanje.
Poboljšani potpuno prilagodljivi regulator brzine sadrži novu značajku, sustav za pomoć kod pretjecanja, eng. Overtake Prevention Support, koji sprječava nehotično pretjecanje na autocesti po pogrešnoj strani vozila, dok sustav posebne regulacije ovisno o pokazivaču smjera, eng. Turn Signal Linked Control, pomaže vozaču da se sigurno prestroji, odgovarajućom brzinom i na pravilnu udaljenost od vozila ispred.
Na većim prometnicama i autocesti, sustav za prepoznavanje prometnih znakova emitira vizualna upozorenja o važnim informacijama, primjerice znakovima upozorenja i znakovima za ograničenje brzine. Najnovija verzija poboljšana je značajkom podešavanje ograničivača brzine jednim dodirom prema informacijama koje se dobiju o prometnim znakovima.
Nova Toyota C-HR u osnovnoj opremi ima i dodatne sustave za zaštitu, primjerice sustava upozorenja za nekorištenje sigurnosnih pojaseva na stražnjim sjedalima koji upozorava vozača ako dijete ili kućni ljubimac na stražnjem sjedalu nemaju vezan sigurnosni pojas, kao i funkciju Safe Exit Assist koja emitira upozorenje ako se pokušaju otvoriti vrata dok se neko drugi vozilo ili biciklist približavaju vozilu straga.
Za novi model Toyota C-HR opcijski je dostupan prošireni paket. On obuhvaća poboljšani sustav za aktivno zadržavanje u prometnom traku (LCA) i prednji sustav za otkrivanje vozila pod pravim kutom, koji su posebno osmišljeni da upozore vozača kad mu se neka druga vozila približe s lijeve ili desne strane na križanjima. Sustav Driver Monitor Camera bolje prati stanje vozača i povezan je sa sustavom za zaustavljanje u slučaju nužde, dok sustav automatskih dugih svjetala automatski podešava visinu svjetlosnog snopa prednjih svjetala kako bi se maksimalno izbjegla mogućnost zasljepljivanja vozača koji vam dolaze u susret.
Kako bi sve bilo maksimalno praktično za kupce, putem modula za prijenos podataka u vozilu dostupne su jednostavne revizije i bežične nadogradnje softvera.
Marina Abramović i Massimo Dutti udružili su se za zajedničku izložbu u sklopu Miami Art Weeka.
03 prosinca 2024
Proslavljeni ilustrator Tomislav Tomić donosi fantastičan svijet zmajeva u najnovijoj knjizi „Zmajska arka“, koja nudi nezaboravno putovanje kroz razne kontinente i vrste zmajeva.
03 prosinca 2024
Dino Rađa i Viktorija Rađa istražili su ljepote Vijetnama i uživali u nevjerojatnim znamenitostima, prirodi i autentičnoj kuhinji.
03 prosinca 2024
Ovakve fotke mogle bi "slomiti internet".
03 prosinca 2024
Ella Dvornik oduševila je Instagram raskošnim borom s ugrađenim lampicama.
03 prosinca 2024