Planirate kupiti skupo računalo? Evo na što obratiti pozornost
Odluka o ulaganju u novo računalo velika je i ovisi o nekoliko faktora, Vašim potrebama, svrsi korištenja i isplativosti. Znajući koliko brzo nove tehnologije dolaze na tržište, potrošiti par tisuća eura na novi laptop, odnosno PC može biti kobna, pa ćemo Vam mi pomoći odabrati.
Za prosječnog korisnika, koji svoje računalo koristi za surfanje internetom, slanje i provjeravanje e-mailova i gledanje filmova, nema potrebe za kupnjom skupog uređaja.
Ako računalo koristite samo za Internet i Word, skupo računalo vam ne treba
Standardni modeli s osnovnim procesorima (Intel i AMD su najsigurniji odabir) i ograničenim kapacitetom memorije (Između 8-16 GB RAM-a se preporučuje, nikad ispod 6) u potpunosti zadovoljavaju gledanje YouTubea ili scrolanje Amazonom.
S druge strane, korisnici koji se bave zahtjevnijim aktivnostima poput video montaže, grafičkog dizajna ili programiranja, u današnje doba čak i gaminga, imat će veliku koristi od jačeg procesora, veće radne memorije (RAM-a) i napredne grafičke kartice.
Skupa računala najčešće kupuju profesionalci u kreativnim industrijama i strastveni ljubitelji videoigara. Napredni softverski alati zahtijevaju snažan hardver (procesor, zasebna grafička, dovoljno modernog RAM-a i memorije) kako bi se osigurala stabilnost sustava, brza obrada podataka i riješio problem bugova ili nepotrebnih glitcheva. Također, moderne video-igre, Photoshop, softver za uređivanje multimedije i slični softveri traže zasebne grafičke procesore (GPU, Graphics Processing Unit) kako bi se osigurala glatka i konstantna reprodukcija slike s visokom razlučivosti.
Skupo računalo je veliko ulaganje, ali se i isplati
Važan aspekt koji treba uzeti u obzir je dugoročna isplativost vaše investicije. Iako je skupo računalo značajno ulaganje, ono će ujedno i duže trajati, neće se trebati popravljati toliko često, te vam neće biti potrebne česte nadogradnje sustava.
Ukratko, skupo računalo isplati se onima kojima je potrebna jača snaga računala jer rade intenzivnije zadatke, dok se svakodnevni korisnik Interneta, YouTubea i e-maila ne treba brinuti – za njegove potrebe dovoljne su jeftinije opcije.
Umjetna inteligencija sve je prisutnija u našim životima, a njezina primjena iz dana u dan postaje raznolikija. AI više nije samo alat za analizu podataka ili industrijsku automatizaciju sada sudjeluje u kreativnosti, glazbi, komunikaciji i svakodnevnim navikama. Unatoč čestim raspravama o prednostima i rizicima, jedno je sve jasnije: kada se koristi odgovorno, AI može povezati ljude na načine koji su prije bili nezamislivi.
Xiaomi je nedavno predstavio svoj najnapredniji robotski usisavač Robot Vacuum 5 Pro, inteligentnog kućnog asistenta koji svakodnevno održavanje doma podiže na razinu potpuno nove sofisticiranosti.
Zimski dani imaju neku posebnu čar, onu koja se ne može opisati samo svjetlucavim lampicama i mirisom cimeta. To je čar trenutaka provedenih s ljudima koje volimo, dok zajedno hodamo i istražujemo skrivene kutke gradova ili jednostavno uživamo u prirodi obasjanoj blagim zimskim suncem.
Kad se jutro polako razlije po Zagrebu, grad se budi u ritmu između snova i stvarnosti, a život postaje kolekcija trenutaka koji zaslužuju da ih zabilježimo. Upravo u tim prvim zrakama sunca, gdje svaka ulica skriva svoju priču, započinje mali dnevni ritual Dubravke i Donovana, spoj stila, slobode i elegancije. Njihova nova Fiat Grande Panda nije samo automobil; ona je pokretni dnevni boravak, svjedok svakog osmijeha, svakog pogleda i svakog mirisa grada koji se otkriva korak po korak. U HELLO! duhu, tu svakodnevicu pretvaramo u lifestyle, gdje moda, gastronomija, urbana avantura i elegancija vožnje postaju trenuci koji nadilaze običan dan i pretvaraju ga u priču koju vrijedi ispričati.
Luksuz je dugo bio sinonim za sjaj, visoki sjaj. Za komade koji blistaju pod reflektorima, za etikete koje se prepoznaju i prije nego što primijetiš sam proizvod. No posljednjih godina dogodila se tiha revolucija: ljudi su počeli otvarati prozore svojih života i dopuštati svježem zraku da promijeni pravila igre. Novi luksuz više nije ekskluzivan, nego uključiv. Nije bučan, nego smiren. Nije nešto što posjeduješ da bi impresionirao svijet, nego da bi olakšao život sebi. Jednostavnost je postala cool. I to ne kao trend, nego kao filozofija.
Internet je danas poput šarma na prvom spoju. Može djelovati očaravajuće, glatko i dotjerano izvana, ali čim shvatiš da je sve samo scenografija i prazna retorika, gubiš interes. Nema ništa privlačnije od veze u kojoj su stvari jasne, u kojoj je sve izrečeno bez muljanja, bez “vidjet ćemo”, bez šarenih fraza koje zvuče lijepo, ali ne znače baš ništa.
Savršeno izbrušeni smijeh na Instagramu, nedjeljni stol pun avokada koji se u stvarnosti već pretvorio u mrzovoljnu smeđu pastu, te “spontana” fotografija s plaže iza koje stoji dvadesetak pokušaja i jedan izgorjeli nos. Čini se da smo svi zajedno odigrali jednu dugačku predstavu idealnog života, ali publika se polako razilazi. Danas je u modi nešto sasvim drugačije. Novi luksuz je kada se više ne trudimo izgledati luksuzno.
U svijetu u kojem su marketinške parole ponekad jednako glasne kao sportski komentatori koji prenose finale, generacija Z i milenijalci mirno su podigli ruku i rekli: dosta nam je buke. Prestali su se paliti na prazna obećanja i „sjajne“ kampanje koje sjaje samo do trenutka kada otvoriš kutiju i vidiš da unutra zapravo nema ničega osim puno plastike i još više razočaranja.
Pjevačica je nakon glasanja u Europskom parlamentu podržala inicijativu „My Voice, My Choice“ i poručila da je zajedništvo građanki i građana ključno za stvarne društvene promjene.
Advent u Zagrebu i ove godine potvrđuje status jednog od najuzbudljivijih glazbenih programa u regiji. Rijetke su prilike da se karizmatični umjetnici čuju u intimnom, blagdanskom okruženju, a upravo takvo iskustvo priređuje EU Advent. Nakon velikog koncerta u zagrebačkoj Areni, na Europski trg stiže Damir Urban, u petak, 27. prosinca, u ambijent obasjan toplim adventskim svjetlima.
Supruga Matea Kovačića na isti je dan proslavila 33. rođendan i drugu godišnjicu svog modnog brenda, prisjetivši se početaka i zahvalivši onima koji je podržavaju.