Prvo zlato u povijesti nagrade “Best Use of Colour” Pentawardsa i Pantonea pripalo Studiju Tumpić/Prenc
Po prvi puta u povijesti održavanja Pentawards festivala, u suradnji s Pantoneom, dodijeljena je nagrada za najbolju primjenu boje, čije je zlato pripalo Studiju Tumpić/Prenc. Osim ove posebne nagrade, njihov je projekt “Istriana”, klijenta E Pluribus Unum, osvojio i broncu u kategoriji hrane.
Pentawards slovi kao najvažnije međunarodno natjecanje specijalizirano za dizajn ambalaže, a od ove godine uvodi i posebnu nagradu – “Best Use of Colour”. Dodjeljuje ju u suradnji s Pantoneom, vodećom globalnom kompanijom u svijetu boja koja već više od 50 godina pruža standard boje raznim industrijama, primarno grafičkom dizajnu. Boca maslinovog ulja “Istriana” svoje je mjesto zaslužila natječući se među više od 2 000 prijava iz 60 država svijeta, od kojih je tek 25 projekata odabrano za finaliste.
Osim toga, nakon prošlogodišnjeg srebra za dizajn etikete vina “Šuran”, ove je godine Studio Tumpić/Prenc za projekt “Istriana” osvojio broncu u kategoriji hrane.
Povijest Pentawardsa seže od 2007. godine. U svojih 16 godina postojanja na natječaj je pristiglo preko 30 000 prijava, a pobjednici su svoj trag ostavili na globalnoj pozornici u području dizajna ambalaže. Od svog osnutka Pentawards dizajnerima diljem svijeta pruža neiscrpan izvor inspiracije, dok kroz natjecanje prepoznaje izvrsnost u dizajnu.
O pobjednicima odlučuje međunarodni žiri, a čini ga preko 50 članova iz više od 20 zemalja, te uključuje stručnjake za dizajn ambalaže iz brendova i dizajnerskih agencija kao što su PUMA, The Walt Disney Company, Unilever, Coty, WWF, Microsoft, Lego i drugi.
Pobjednički projekt koji rovinjskom Studiju donosi čak dvije nagrade s ovog prestižnog natjecanja predstavlja bocu ekstra djevičanskog maslinovog ulja koja svojim izgledom spaja prošlost i sadašnjost Istre kao jedne od najboljih regija za maslinarstvo u svijetu.
Navedena prošlost proteže se još u vrijeme Rimskog Carstva, kada je istarsko maslinovo ulje bilo sinonim kvalitete. No, raspadom Carstva, Istra gubi stečeni ugled, a uspijeva ga povratiti prije tridesetak godina, i to zahvaljujući svojim prirodnim preduvjetima za stvaranje vrhunskog maslinovog ulja.
Simbolično, ponovno se pronalaze fragmenti zaboravljenog znanja. Upravo tako nastaje i dizajn “Istriane” – rekonstrukcijom fragmenata amfore ponovno spojenih u smislenu cjelinu.
Osim toga, jednom položena u kutiju, boca postaje djelom specifičnog oblika rimske amfore koja se koristila na području Istre, a u kojoj se pohranjivalo i prenosilo maslinovo ulje.
Ovi su kreativci posebnu pažnju posvetili samoj boji proizvoda, što im je na kraju i donijelo najsjajniju “The Best Use of Colour” nagradu, odabranu prema kriterijima inovativne upotrebe boja, izvedbe projekta, primjene na ambalaži i povezanosti s emocijama.
Naime, boja terakote koja je korištena odgovara boji zemlje na kojoj rastu masline ovog proizvođača, a naziva se još “Terra Rossa”, odnosno Crvena Istra.
No, otišli su i korak dalje, pa su tako u samu boju umiješali postotak prave istarske zemlje. Time svaki kupac zapravo posjeduje komadić crvenice u svojim rukama.
“Nevjerojatan je osjećaj bio vidjeti kako se projekt, u kojeg smo uložili silan trud i vrijeme, pojavio na ogromnom ekranu u trenutku proglašenja prve nagrade za ‘Best Use of Colour’. Izuzetna nam je čast što smo imali priliku svjedočiti tom trenutku, i to uz samog klijenta, Roba Andersona, koji je od početka vjerovao u nas i dao nam slobodu stvaranja”, izjavio je Anselmo Tumpić, kreativni direktor Studija Tumpić/Prenc.
Spomenimo također kako je projekt već zamijetila struka, što dokazuju prethodno dobivene velike nagrade kao što su D&AD Pencil, Dieline, te London International Awards.
Na realizaciji projekta, Studio Tumpić/Prenc surađivao je s talijanskim tvrtkama Wine&Industrial Packaging i Tipografia Crivellari 1918.
Svatko od nas posjeduje dragocjene uspomene koje želimo sačuvati zauvijek – od nezaboravnih putovanja do dragocjenih obiteljskih trenutaka. Klasične fotografije ponovno su postale nezaobilazan izbor za čuvanje uspomena u svom klasičnom i kvalitetnom formatu.
Celebrityi su poznati po ekstravagantnom načinu života, stilu te načinu kako svoj lifestyle prikazuju u javnosti. Donosimo prikaz pet najzanimljivijih nekretnina u vlasništvu celebritya.
Glazbena scena ove godine svjedoči nečemu posebnom – nastupu koji će, prema riječima izvođača, biti prava oluja emocija, energije i vizualnog spektakla. S pjesmom "Južina", koja je već svojim spotom osvojila publiku, naš sugovornik sprema nastup na Dori koji neće ostaviti nikoga ravnodušnim.
Brady Corbet, redatelj filma Brutalist, otkrio je da unatoč velikom uspjehu filma i 10 nominacija za Oscara, živi na rubu siromaštva i nije zaradio ništa od svojih posljednjih filmova.