Marijana Dabo Percan za HELLO! otkriva kako je Istru pretvorila u destinaciju boutique luksuza i nezaboravnih vjenčanja
Predsjednica Kreativne Istre i osnivačica Tijare govori nam o transformaciji Istre u međunarodnu destinaciju vjenčanja, snazi kreativnih industrija i emociji koja stoji iza svakog savršeno ispričanog eventa.
Istra ovaj vikend ulazi u novu eru – uz prvo izdanje Istria Wedding Open Days, projekta koji po prvi put povezuje cijelu regiju kroz hotele, heritage vile, kreativce i industriju vjenčanja. Upravo je ovaj događaj povod naše priče s Marijanom Dabo Percan, ženom koja već gotovo dva desetljeća oblikuje event scenu, gradi most između tradicije i suvremenog luksuza te Istru pozicionira kao destinaciju autentičnih iskustava i visokog profila.
Kao producentica luksuznih vjenčanja, koordinatorica protokola i predsjednica Kreativne Istre pri HGK ŽK Pula, Marijana se posljednjih 18 godina nalazi u središtu transformacije regije – od modnih događanja i ceremonija u pulskim povijesnim lokacijama do brendiranja Istre kao vrhunske boutique wedding destinacije. U razgovoru za HELLO! otkriva zašto je autentičnost ključ njezine vizije, kako spaja kulturu i luksuz te što stoji iza stvaranja iskustava koja mladenci i gosti pamte cijeli život.
Kako je Vaša osobna vizija oblikovala Tijaru i njezine projekte poput TIJARAsposaNEWS festivala i Istria Wedding Open Days?
Moja vizija je oduvijek bila ista, a to je stvarati projekte koji imaju identitet i svrhu. Tijara je nastala kao spoj estetike, mode, protokola, kulture i emocije. Kao mjesto koje briše granicu između kreativnog i profesionalnog. Upravo zato su TIJARAsposaNEWS i Istria Wedding Open Days prirodni nastavak te priče. Oni povezuju ljude, lokacije, industrije i institucije, stvaraju platformu za rast i pomiču granice onoga što se u Istri smatralo mogućim.
Što Vas je inspiriralo da krenete u transformaciju Istre u destinaciju luksuznih vjenčanja i kako danas vidite njezin potencijal na međunarodnoj sceni?
Istra ima nešto što se riječima teško da objasniti. Spoj elegancije, povijesti i autentičnosti. Danas Istru vidim kao destinaciju koja može stati uz bok najvećim svjetskim wedding spotovima ali s jednim velikim adutom, a to je autentična, neispričana priča. Svijet traži upravo kulturu, boutique luksuz, intimu i iskustvo.
Koji su najveći izazovi u balansiranju profesionalnog vodstva, organizacije visokoprofilnih događaja i privatnog života?
Izazov je u činjenici da radim posao koji ne poznaje radno vrijeme, ali ni moj karakter ne poznaje rutinu. Moj privatan život uči me prisutnosti, a posao viziji i ritmu. I jedno i drugo živim punim intenzitetom ali s jasnim osjećajem prioriteta.
Možete li opisati proces kreiranja jedinstvenih iskustava za klijente?
Kreiranje iskustva počinje slušanjem, a nastavlja se konceptualizacijom gdje povezujem estetiku, lokaciju, emociju i priču. Potom slijedi produkcija koja povezuje timove, protokol, koordinaciju, dizajn i logistiku. Završna realizacija je trenutak kada se cijela vizija pretvara u stvarnost. Mislim da klijenti najviše osjećaju to što im posvećujem vrijeme i iskrenu namjeru da stvorimo nešto što ih predstavlja.
Na koji način Tijara surađuje s lokalnim hotelima, vilama i pružateljima usluga?
Suradnju gradimo na povjerenju i zajedničkoj ambiciji da Istru učinimo prepoznatljivom destinacijom boutique luksuza. Radimo s hotelima, heritage vilama, dizajnerima, kreativcima, OPG-ovima i kulturnim institucijama. Ta mreža je danas ekosustav koji stvara novu vrijednost i doprinosi razvoju kulturno-kreativne ekonomije u cijeloj regiji. Kao predsjednica Sekcije kulturno-kreativnih industrija Kreativna Istra pri HGK Županijskoj komori Pula, dodatno radim na tome da upravo umrežavanje postane sustavno, održivo i uključivo, jer razvoj destinacije i proizvoda počinje zajedničkim djelovanjem cijelog sektora.
Kako vidite ulogu žena u poduzetništvu i kulturno-kreativnim industrijama? Koji je vaš savjet za mlade liderice?
Vidim je snažnom, prirodnom i sve glasnijom. Žene u kreativnim industrijama donose emociju, organizaciju i intuiciju. Moj savjet je da ne čekaju savršen trenutak i da je autentičnost najveća prednost koju mogu imati.
Što čini jednu destinaciju uistinu autentičnom u svijetu vjenčanja?
Autentičnost nastaje kada destinacija ne pokušava biti nešto drugo već hrabro pokazuje ono što jest. Lokalna priča, kultura, ljudi, arhitektura, hrana, zvuk i mirisi, to je ono što se pamti. IWOD je upravo zato nastao, da predstavi Istru ne kao kulisu, nego kao živu emociju.
Koliko Vam institucionalna suradnja pomaže u realizaciji projekata?
Suradnja institucija presudna je za projekte koji su veći od jedne tvrtke. Ona daje okvir, stabilnost, vidljivost i omogućuje dugoročno planiranje. Javni i privatni sektor moraju disati kao jedan ako želimo stvoriti snažan regionalni brend i zato mi je ta sinergija iznimno važna.
Tijara objedinjuje evente, luksuzna vjenčanja i protokol. Koja je tajna uspješnog spajanja tih segmenata?
Tajna je u razumijevanju da estetika bez strukture i protokol bez emocije nemaju smisla. U mom radu sve počinje od storytellinga, nastavlja se planiranjem, a završava u iskustvu koje mora biti i lijepo i funkcionalno. To je ravnoteža koju sam gradila godinama.
Koji su Vaši planovi za internacionalizaciju Tijare do 2027.?
Želim postaviti Istru na mapu najpoželjnijih europskih wedding destinacija i razviti još snažniju mrežu partnerstava s međunarodnim institucijama, turističkim tržištima i globalnim brendovima. Fokus mi je na boutique luksuzu, kulturnoj baštini i projektima koji povezuju kreativne industrije s turizmom.
Vaša najdraža uspomena iz organizacije događaja?
Najposebniji trenuci su oni kada par, nakon dugih mjeseci planiranja, prvi put zakorači u prostor. Ta emocija, to je razlog zbog kojeg radim ovaj posao. To su trenuci koji i meni ostaju u srcu.
Možete li prisjetiti trenutka velikog izazova i kako ste ga prebrodili?
Svaki veliki događaj nosi izazove bile to vremenske prilike, logistika pa čak i napad šišmiša s kojim sam se borila na otvaranju velikog događaja uz bok visokih dužnosnika. Naučila sam da se najveća profesionalnost vidi upravo tada, u krizama, ne u idealnim uvjetima.
Povijesni hotel u samom srcu starog grada Korčule, s više od 110 godina hotelske tradicije, nakon potpune obnove i redizajna ulazi u novu fazu razvoja kao ekskluzivni heritage hotel s pet zvjezdica.
Limitirana kolekcija Jabuka & Cimet, koju ljubitelji Atelier Rebula s nestrpljenjem iščekuju svake godine te raskošan, intenzivan i simboličan Bereket, dvije su mirisne priče koje na profinjen način spajaju tradiciju i toplinu
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
U vrijeme kada gradska svakodnevica često ostavlja premalo prostora za odmor, Gorski kotar postaje sve privlačnija alternativa onima koji traže jednostavniji ritam i odmor od svakodnevice. Mrkopalj se ističe kao mirno, zeleno i dobro povezano mjesto, a nova kuća Silver House nadovezuje se na te vrijednosti kroz pristup koji spaja udobnost, toplinu i autentičan karakter gorskog kraja. Riječ je o obiteljskom projektu koji je zamišljen kao siguran i ugodan prostor za boravak te kao početna točka za istraživanje prirodnih ljepota koje okružuju ovaj dio Hrvatske.
Nova godina nosi nove tonove, a 2026. slavi nježnost i prozračnost u interijerima. Pantone je za boju godine odabrao Cloud Dancer (11-4201) – bijelu koja nije samo bijela. To je boja zraka u pokretu, smirena, a opet izražajna, koja prostorima daje dah i prostranost, a oku pruža spokoj i jasnoću.
Postoji nešto gotovo meditativno u darivanju biljke – osobito one koja je u isto vrijeme i skulptura, i dizajnerski predmet, i živi podsjetnik na pažnju koju ste nekome posvetili. Upravo zato posljednjih godina sve više kreativnih duša otkriva ljepotu kokedama, delikatnih zelenih kugli omotanih mahovinom koje izgledaju kao da lebde između prirode i umjetnosti.
U danu koji prirodno poziva na tišinu, usporavanje i povratak sebi, Matija Cvek objavio je novu pjesmu – onu koja ne traži pažnju glasno, ali je dobiva iskreno. Objavljena na Božić, pjesma Dom su ljudi (radni naziv prema poruci) donosi jednostavnu, ali duboko univerzalnu misao: dom nisu ni gradovi ni adrese, nego ljudi s kojima dijelimo život.
U Ujedinjenom Kraljevstvu utrka za vrh glazbenih ljestvica svake je godine u prosincu žešća nego u bilo kojem drugom razdoblju. Tijekom božićnog tjedna i najveće zvijezde i manje poznata imena ulažu iznimne napore kako bi s pjesmom ili albumom dosegli prvo mjesto – jer se božićni broj jedan smatra osobito prestižnim i simbolički snažnim uspjehom.
Vratimo se nakratko u veljaču. Dodjela Grammyja 2025. godine i Beyoncé koja ispisuje povijest. Ne samo da joj je napokon dodijeljena najvažnija nagrada večeri, album godine, nego je postala i prva crna žena koja je osvojila Grammy za najbolji country album – za Cowboy Carter. Nedavne promjene koje je uvela Recording Academy tu pobjedu čine još monumentalnijom: moguće je da je Beyoncé ujedno i posljednja osoba koja će ikada osvojiti tu nagradu u tom obliku.
Godinama se činilo da je Gmail adresa nešto što dobiješ jednom – i zauvijek ostaje isto. Bez obzira na to jesi li je otvorio kao tinejdžer, pod nadimkom koji danas zvuči neugodno, ili prije nego što si mogao predvidjeti koliko će Google račun postati važan dio svakodnevice.