Šepuriti se u trenirkama, tenisicama i sportskoj opremi s tri pruge možda čini čuda za vaš street style outfit, ali zaista biste trebali znati što ta tri retka znače. Dakle, pripremite se za kratku povijesnu lekciju o brendiranju.
Ako niste znali, Adidas se pojavio na sceni u Njemačkoj nakon Prvog svjetskog rata kada je osnivač tvrtke, Adolf ‘Adi’ Dassler, počeo popravljati obuću. Nakon toga je počeo izrađivati sportske cipele u majčinoj kući u Herzogenaurachu, u Njemačkoj, zajedno sa svojim bratom Rudolfom, kada su im se poslovne ideje probudile. Otvorili su tvrtku poznatu kao Tvornica sportske obuće braće Dassler, koja je postala prilično uspješna jer su do 1928. godine opskrbljivali međunarodne sportaše cipelama.
Logo poznatog brenda je nastao na zanimljiv način
Ukratko, njihova tvornica cipela počela je proizvoditi vojnu opremu kada je započeo Drugi svjetski rat, prije nego što se totalnom mobilizacijom 1943. pretvorila iz proizvođača čizama u tvornicu oružja. Adi i Rudolf su se razišli 1948. nakon nesuglasica, što je dovelo do toga da njegov brat osnuje suparničku sportsku tvrtku Puma – ali to je već druga priča.
Godine 1949. Adi je smislio legendarni logo s tri pruge i preimenovao tvrtku koristeći kombinaciju svog imena i prezimena – Adi i Dassler, naravno – stvarajući Adidas. Prvi logo bio je sastavljen od šiljaste cipele za atletiku – s tri pruge – koja je stajala između produženih repova dva slova ‘d’ u ”Adidas”, dok je ispod stajala riječ ‘‘Sportschuhe” (što na njemačkom znači sportske cipele).
Samo pravi fanovi znaju što stoji iza logotipa poznatog brenda
Internetska stranica sportskog giganta objašnjava: “Ovaj logo, zajedno s ‘3-stripes’ zaštitnim znakom koji se počeo pojavljivati na svakoj cipeli (i kasnije na odjeći), pokrenuo je sve. Te prepoznatljive pruge, usput, nemaju numerološko značenje.” Naime, završile su na prvom paru Adidas cipela nakon što je Dassler testirao nekoliko verzija i brojeva pruga te otkrio da su tri najistaknutije na fotografijama – što je bio važan faktor za novi sportski brend koji je želio privući pažnju. “Očito je uspjelo, ”3-stripes” je i dalje svjetski poznat zaštitni znak koji simbolizira Adidas.”
Dugogodišnji kupci Adidasa znat će da je cvjetni logo također kasnije predstavljen 1972. godine, koji je imao tri lista s tri pruge koje prolaze kroz njega, kad je tvrtka proširila svoju ponudu na sportsku odjeću.
Ali unatoč svim promjenama, ‘‘skrivena poruka” iza tri pruge uvijek je ostala dosljedna. Kao što ste vjerojatno primijetili, linije su postavljene u obliku trokuta koji podsjeća na planinu. Prema Hatchwiseu, to bi trebalo predstavljati ”prepreke koje treba savladati tijekom rada na postizanju vašeg atletskog cilja” – kao što Miley Cyrus kaže, ”to je uspon”.
Nekad smo s pomalo superiornim osmijehom gledali američke filmove i mislili: „Aww, kako slatko, ali to kod nas nikad ne bi prošlo.“ Danas? Danas Europom paradiraju kolone automobila okićenih ružičastim i plavim balonima, dok mladi par u Zagrebu, Pragu ili Milanu pritišće tipku koja će – uz dim, konfete i svjetlosne efekte vrijedne polufinala Eurosonga – otkriti je li njihova beba on ili ona.
Čim otvorite oči, ruke se već refleksno pružaju prema telefonu. Alarm utihne, a vi, napola još sanjivi, već kucate po ekranu. Provjeravate poruke, pregledavate Instagram, skrolate TikTok – a da i ne ustanete iz kreveta. Možda mislite: „Samo malo, brzo ću pogledati...“ No, što ako vam kažemo da upravo taj ‘mali trenutak’ može upropastiti cijelo jutro?
Petra Pinjuh danas je ime koje izaziva znatiželju i divljenje, ali njezin put do coacha za partnerske veze i seksulanost nije bio klasičan, niti očekivan. Iza nje stoji uspješna korporativna karijera, godine vođenja timova i postizanja ciljeva u svijetu prodaje, ali i duboka spoznaja da „savršeno“ izvana ne znači ispunjeno iznutra. Upravo to nezadovoljstvo, pomiješano s intuicijom i strašću za ljudskim odnosima, dovelo ju je do odluke da napusti siguran posao i zakorači u svijet koji mnogi još uvijek smatraju tabuom.
Ako ste milenijalac – osoba rođena između 1981. i 1996. godine – možda ćete se osjećati prozvano jer postoji fenomen koji je upravo vas stavio pod lupu: millennial pause.
Postoji trenutak na internetu koji otkriva više o našoj dobi nego sve ankete zajedno. Nije to filter, ni emoji, ni traper kroj iz ormara – nego način na koji pritišćemo “record” i kako se izgledamo u prvih par sekundi videa.
Ghosting, gaslighting, negging… kao da popis toksičnih ljubavnih trendova nije već dovoljno dug, na scenu je stigao još jedan – quiet dumping. Najkraće rečeno, riječ je o ljubavnom ponašanju koje kombinira pasivnu agresiju quiet quittinga iz poslovnog svijeta i emocionalnu okrutnost ghostinga, ali uz daleko suptilniju, dugotrajniju i često bolniju metodu prekida.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.