Sjećate li se prve, šokantne naslovnice Anne Wintour za Vogue?
Premda današnjim očima djeluje sasvim uobičajeno, naslovnica američkog Voguea iz studenoga 1988. godine bila je prava modna prekretnica. Ispod natpisa “stvarna cijena izgleda”, izraelska manekenka Michaela Bercu gleda mimo objektiva, ima razbarušenu kosu i nosi sjajnu, draguljima ukrašenu couture jaknu Christiana Lacroixa, vrijednu deset tisuća dolara.
Upravo je ta naslovnica najavila tiho, ali snažno prestrojavanje jedne od najutjecajnijih modnih institucija i označila dva važna “prva puta”: bio je to debi Anne Wintour kao glavne urednice Voguea, ali i prvi put u povijesti časopisa da je na naslovnici osvanulo — traper.
Britanka iz Londona, Wintour, koja je ovaj tjedan — nakon 37 godina — odstupila s čelne pozicije (ostaje, doduše, u ulozi globalne uredničke direktorice Voguea i glavne direktorice sadržaja Condé Nasta), zaposlena je upravo s ciljem da prodrma i pomladi imidž brenda. Njezina prethodnica, Grace Mirabella, zaslužna je za nagli porast čitanosti, ali sve više je, prema vlastitim riječima, gubila vezu s duhom osamdesetih. U uredništvu Condé Nasta sve se češće šaptalo da Vogue gubi oštrinu. Uostalom, Mirabella je legendarni ured crvene boje koji je naslijedila od Diane Vreeland prebojila u bež — upravo je to metafora koju će mnogi kasnije koristiti da je opišu kao suviše opreznu i neambicioznu.
Od 1980. do 1988., gotovo svaku naslovnicu Voguea snimao je Richard Avedon, fotograf poznat po svojem strogom, minimalističkom stilu. Modeli su pozirali u studiju, pod teškom šminkom i s velikim komadima nakita. Sve je bilo odmjereno, elegantno, gotovo aristokratski distancirano — u jasnoj suprotnosti s popularnim ženskim tjednicima na kioscima.
Nasuprot tomu, Wintourin prvijenac bio je topao, spontan i razigran. Umjesto u studiju, Peter Lindbergh snimao je na otvorenom. Michaela Bercu nije gledala u kameru, oči su joj bile poluzatvorene, kosa razbarušena — izgledala je poput glamurozne djevojke s ulice. Nepretencioznost naslovnice dodatno je naglasila još jedna najava na njoj: “pariška visoka moda — uzvišena, ali ne i umišljena.”
“Bilo je to nešto lako, ležerno, trenutak uhvaćen na ulici — jer to i jest bio trenutak s ulice. I to je bila cijela poanta,” prisjetila se Wintour u povodu 120. obljetnice izlaženja Voguea.
A tu su bile i — traperice. Ne luksuzna interpretacija američke svakodnevice, već običan, izblijedjeli traper s Guess potpisom. Brend je tada još bio nov, a najpoznatiji trenutak dotad doživio je tri godine ranije, kad ih je nosio Michael J. Fox u ulozi Martyja McFlya u filmu Povratak u budućnost.
Wintourin debi, i stilom i stylingom, bio je izjava — hrabra, vizionarska i znakovita. U godinama koje su slijedile, oblikovala je urednički identitet koji njezini prethodnici vjerojatno ne bi ni razmotrili: na naslovnice su počele stizati pop ikone, pa čak i muškarci — poput Richarda Gerea koji se pojavio uz tadašnju suprugu Cindy Crawford.
No iza te slavne naslovnice ipak se krila doza slučajnosti. Kako je sama ispričala, traperice nisu bile planirane. Michaela je trebala nositi cijeli Christian Lacroix kostim — jaknu i suknju — no suknja joj nije pristajala.
“(Michaela) se netom vratila s odmora u Izraelu i dobila je koji kilogram,” prisjetila se Wintour u intervjuu za Vogue 2012. godine, pa dodala: “Nije to bilo važno. Zapravo, to je dodatno pojačalo želju da se visoku modu skine s pijedestala i baci u stvarni život — da vidimo što će se dogoditi.”
Čak su i tiskari bili toliko zatečeni tom naslovnicom da su telefonom provjeravali je li došlo do pogreške. Wintour danas tvrdi da nije razmišljala o “poruci”, no znala je bolje od većine koliko naslovnica znači.
“Nakon toga su počela tumačenja: da je riječ o spoju visoke i ulične mode, da je Michaela trudna, da je u pitanju neka religijska simbolika… Ništa od toga nije bilo istinito,” rekla je. “Samo sam pogledala tu fotografiju i osjetila da se mijenja vjetar. A od naslovnice ne možete poželjeti više.”
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Lunilou nastavlja svoju cozy zimsku priču i donosi drugi drop kolekcije Izabel x Katrine x Sophia, koji se ovoga puta u potpunosti seli u najudobniju oazu doma – spavaću sobu. U trenutku kada se ritam grada stišava, a blagdanski svjetlucavi detalji pozivaju na usporavanje, nova linija otvara prostor za male rituale koji život čine mekšim.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Osvježite svoj stil uz popularne brendove Converse i Vans i iskoristite ekskluzivnu promociju u kojoj pri kupnji dva artikla drugi, jeftiniji, plaćate samo 0,10 eura.
Nova holiday kolekcija “Je suis à moi” brenda Moé donosi nježnu, ali snažnu poruku o ženi koja živi u skladu sa sobom i svojim ritmom, ženi koja ne traži tuđe potvrde i ne podliježe očekivanjima drugih, već u potpunosti pripada sebi i prostoru u kojem se osjeća najposebnije – u vlastitoj koži. Kolekcija, koja spaja profinjeni satenski sjaj, delikatnu talijansku čipku i siluete koje grle tijelo bez da ga sputavaju, zamišljena je kao oda intimnosti, ritualu samoće i slavlju vlastite snage i elegancije. Tri komada – NUIT, FLEUR i ÂME – simboliziraju tri stanja žene: njezinu noć, njezin procvat i njezinu dušu, dok svaki kroj evocira trenutke koje žena posvećuje samo sebi, svojoj nježnosti, svojoj snazi i svojoj tihoj eleganciji.
Ponekad se najvažnije stvari događaju u tišini. U kratkom trenutku prije žurbe, u dahu koji se produbi kad se sve drugo stiša, u onom osjećaju kada znaš da ne moraš nikamo stići da bi bila dovoljno. Upravo iz tih trenutaka nastala je nova MIAMIA kolekcija jesen/zima 2025./2026., “Trenutak koji traje”, zamišljena kao prostor u kojem žena može usporiti, biti prisutna i birati ono što joj istinski odgovara.
Newyorški metro – mjesto susreta, kontrasta i neočekivanih priča – sada je i inspiracija za najnoviju Métiers d’Art kolekciju Chanela. „Metro pripada svima. Studenti, tinejdžeri, inovatori, državnici – svi ga koriste. Poput filmskih junaka, svaki od njih piše svoju priču kroz ono što nosi“, opisuje Matthieu Blazy, umjetnički direktor modnih aktivnosti Chanela.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.