Sjećate li se prve, šokantne naslovnice Anne Wintour za Vogue?
Premda današnjim očima djeluje sasvim uobičajeno, naslovnica američkog Voguea iz studenoga 1988. godine bila je prava modna prekretnica. Ispod natpisa “stvarna cijena izgleda”, izraelska manekenka Michaela Bercu gleda mimo objektiva, ima razbarušenu kosu i nosi sjajnu, draguljima ukrašenu couture jaknu Christiana Lacroixa, vrijednu deset tisuća dolara.
Upravo je ta naslovnica najavila tiho, ali snažno prestrojavanje jedne od najutjecajnijih modnih institucija i označila dva važna “prva puta”: bio je to debi Anne Wintour kao glavne urednice Voguea, ali i prvi put u povijesti časopisa da je na naslovnici osvanulo — traper.
Britanka iz Londona, Wintour, koja je ovaj tjedan — nakon 37 godina — odstupila s čelne pozicije (ostaje, doduše, u ulozi globalne uredničke direktorice Voguea i glavne direktorice sadržaja Condé Nasta), zaposlena je upravo s ciljem da prodrma i pomladi imidž brenda. Njezina prethodnica, Grace Mirabella, zaslužna je za nagli porast čitanosti, ali sve više je, prema vlastitim riječima, gubila vezu s duhom osamdesetih. U uredništvu Condé Nasta sve se češće šaptalo da Vogue gubi oštrinu. Uostalom, Mirabella je legendarni ured crvene boje koji je naslijedila od Diane Vreeland prebojila u bež — upravo je to metafora koju će mnogi kasnije koristiti da je opišu kao suviše opreznu i neambicioznu.
Od 1980. do 1988., gotovo svaku naslovnicu Voguea snimao je Richard Avedon, fotograf poznat po svojem strogom, minimalističkom stilu. Modeli su pozirali u studiju, pod teškom šminkom i s velikim komadima nakita. Sve je bilo odmjereno, elegantno, gotovo aristokratski distancirano — u jasnoj suprotnosti s popularnim ženskim tjednicima na kioscima.
Nasuprot tomu, Wintourin prvijenac bio je topao, spontan i razigran. Umjesto u studiju, Peter Lindbergh snimao je na otvorenom. Michaela Bercu nije gledala u kameru, oči su joj bile poluzatvorene, kosa razbarušena — izgledala je poput glamurozne djevojke s ulice. Nepretencioznost naslovnice dodatno je naglasila još jedna najava na njoj: “pariška visoka moda — uzvišena, ali ne i umišljena.”
“Bilo je to nešto lako, ležerno, trenutak uhvaćen na ulici — jer to i jest bio trenutak s ulice. I to je bila cijela poanta,” prisjetila se Wintour u povodu 120. obljetnice izlaženja Voguea.
A tu su bile i — traperice. Ne luksuzna interpretacija američke svakodnevice, već običan, izblijedjeli traper s Guess potpisom. Brend je tada još bio nov, a najpoznatiji trenutak dotad doživio je tri godine ranije, kad ih je nosio Michael J. Fox u ulozi Martyja McFlya u filmu Povratak u budućnost.
Wintourin debi, i stilom i stylingom, bio je izjava — hrabra, vizionarska i znakovita. U godinama koje su slijedile, oblikovala je urednički identitet koji njezini prethodnici vjerojatno ne bi ni razmotrili: na naslovnice su počele stizati pop ikone, pa čak i muškarci — poput Richarda Gerea koji se pojavio uz tadašnju suprugu Cindy Crawford.
No iza te slavne naslovnice ipak se krila doza slučajnosti. Kako je sama ispričala, traperice nisu bile planirane. Michaela je trebala nositi cijeli Christian Lacroix kostim — jaknu i suknju — no suknja joj nije pristajala.
“(Michaela) se netom vratila s odmora u Izraelu i dobila je koji kilogram,” prisjetila se Wintour u intervjuu za Vogue 2012. godine, pa dodala: “Nije to bilo važno. Zapravo, to je dodatno pojačalo želju da se visoku modu skine s pijedestala i baci u stvarni život — da vidimo što će se dogoditi.”
Čak su i tiskari bili toliko zatečeni tom naslovnicom da su telefonom provjeravali je li došlo do pogreške. Wintour danas tvrdi da nije razmišljala o “poruci”, no znala je bolje od većine koliko naslovnica znači.
“Nakon toga su počela tumačenja: da je riječ o spoju visoke i ulične mode, da je Michaela trudna, da je u pitanju neka religijska simbolika… Ništa od toga nije bilo istinito,” rekla je. “Samo sam pogledala tu fotografiju i osjetila da se mijenja vjetar. A od naslovnice ne možete poželjeti više.”
Još jedan dan, još jedna "kontroverzija" iz kuhinje internetskih woke aktivista koje vrijeđaju – ni manje ni više nego – traperice. Da, dobro ste pročitali. Ovaj put na meti im je Sydney Sweeney, glumica koju svijet poznaje po sjajnim ulogama u serijama Euphoria i White Lotus, a sada i po, navodno, “problematičnim” trapericama iz kampanje American Eaglea.
U svijetu luksuzne mode, gdje se svaki potez mjeri u milijardama i svaka promjena izaziva seizmičke pomake u kreativnim krugovima, vijest da LVMH razmatra prodaju brenda Marc Jacobs zvuči kao kraj jednog poglavlja — ili možda početak mnogo uzbudljivijeg nastavka.
Kultni crveni potplat, simbol odvažnosti, luksuza i vječne elegancije, od kolovoza je napokon dostupan i hrvatskim zaljubljenicama u modu. Maison Christian Louboutin, sinonim za vrhunsku parišku sofisticiranost, otvorio je svoja web-shop vrata novim europskim tržištima, među kojima se od ovog mjeseca nalazi i Hrvatska.
Kada krajem kolovoza sunce obasja kamene stube pored Grand hotela Bonavia, Rijeka prestaje biti samo luka i kulturno središte – tada postaje prava prijestolnica mode. U petak, 29. kolovoza s početkom u 20.30 sati, 17. izdanje manifestacije Riječke stepenice ponovno donosi spoj visoke mode, mladih talenata, održivosti i kreativne ekonomije – potvrđujući status najvećeg modnog događaja u Hrvatskoj.
U doba kada se reklama ne mjeri prema estetskoj vrijednosti, nego prema razini ideološke podobnosti, američka glumica Sydney Sweeney — poznata po ulogama u serijama Euphoria i The White Lotus — uspjela je učiniti nešto gotovo zaboravljeno: nasmijati, zavesti i iznervirati "pravednike" jednim jedinim potezom markera.
Na vrhu piramide luksuza, gdje se glamur ne broji u karatima već u milijardama eura, nešto se opasno klima. LVMH – neupitni vladar modne industrije, sinonim za prestiž, kvalitetu i nedostižnu eleganciju – suočava se s krizom koja više nije samo „trenutna tržišna oscilacija“. Ovo je ozbiljan zaokret u narativu luksuza kakvog poznajemo. I to ne bilo kakvog luksuza, već onog pod čijim okriljem se nalaze imena poput Louis Vuittona, Diora, Celine, Fendija i Givenchyja.
Dok većina sportaša grmi snagom, on dominira tišinom. Dominik Livaković, čuvar hrvatske mreže i čovjek kojem se vjeruje kad sve ovisi o jednoj lopti, postao je zaštitno lice trećeg poglavlja globalne kampanje "Protect Your Craft" luksuznog brenda MACKAGE. Ovaj put nije riječ samo o odjeći – riječ je o filozofiji života.
U sezoni kada tražimo lagano, prozračno, promišljeno i lijepo – stiže MIAMIA. Novi hrvatski modni brend dizajnerice Mie Bakunić spaja jednostavnost, eleganciju i svrhovitost u kolekciji koja ne prati trendove, nego ritam žene koja zna što želi.
Jesenska sezona donosi povratak klasike – a kamel torba iz najnovije kolekcije modne kuće Mona je definitivno must-have dodatak koji podiže svaki outfit. Ručno rađena od najkvalitetnije prirodne juneće kože, ova mekana torba odiše luksuzom i bezvremenskom elegancijom, dok bogata tekstura galanterijske kože dodaje sofisticiranu notu svakom stylingu.
Ikona domaće pop scene i najveća regionalna zvijezda Severina, ponovno diže temperaturu ovog ljeta – i to doslovno. U četvrtak, 7. kolovoza u podne, najavila je izlazak pjesme "Pumpaj, Seve brate", koja, sudeći po najavi, nosi zaraznu energiju, pomaknutu dozu humora i nezaobilaznu dozu životne istine.
Dok sunce još nemilosrdno prži, a misli su nam u lepršavim haljinama i sandalama, modni insajderi već imaju novu opsesiju. Džemper iz najnovije H&M Studio capsule kolekcije postao je IT komad sezone — i to prije nego što su prvi listovi počeli žutjeti.