Sjećate li se prve, šokantne naslovnice Anne Wintour za Vogue?
Premda današnjim očima djeluje sasvim uobičajeno, naslovnica američkog Voguea iz studenoga 1988. godine bila je prava modna prekretnica. Ispod natpisa “stvarna cijena izgleda”, izraelska manekenka Michaela Bercu gleda mimo objektiva, ima razbarušenu kosu i nosi sjajnu, draguljima ukrašenu couture jaknu Christiana Lacroixa, vrijednu deset tisuća dolara.
Upravo je ta naslovnica najavila tiho, ali snažno prestrojavanje jedne od najutjecajnijih modnih institucija i označila dva važna “prva puta”: bio je to debi Anne Wintour kao glavne urednice Voguea, ali i prvi put u povijesti časopisa da je na naslovnici osvanulo — traper.
Britanka iz Londona, Wintour, koja je ovaj tjedan — nakon 37 godina — odstupila s čelne pozicije (ostaje, doduše, u ulozi globalne uredničke direktorice Voguea i glavne direktorice sadržaja Condé Nasta), zaposlena je upravo s ciljem da prodrma i pomladi imidž brenda. Njezina prethodnica, Grace Mirabella, zaslužna je za nagli porast čitanosti, ali sve više je, prema vlastitim riječima, gubila vezu s duhom osamdesetih. U uredništvu Condé Nasta sve se češće šaptalo da Vogue gubi oštrinu. Uostalom, Mirabella je legendarni ured crvene boje koji je naslijedila od Diane Vreeland prebojila u bež — upravo je to metafora koju će mnogi kasnije koristiti da je opišu kao suviše opreznu i neambicioznu.
Od 1980. do 1988., gotovo svaku naslovnicu Voguea snimao je Richard Avedon, fotograf poznat po svojem strogom, minimalističkom stilu. Modeli su pozirali u studiju, pod teškom šminkom i s velikim komadima nakita. Sve je bilo odmjereno, elegantno, gotovo aristokratski distancirano — u jasnoj suprotnosti s popularnim ženskim tjednicima na kioscima.
Nasuprot tomu, Wintourin prvijenac bio je topao, spontan i razigran. Umjesto u studiju, Peter Lindbergh snimao je na otvorenom. Michaela Bercu nije gledala u kameru, oči su joj bile poluzatvorene, kosa razbarušena — izgledala je poput glamurozne djevojke s ulice. Nepretencioznost naslovnice dodatno je naglasila još jedna najava na njoj: “pariška visoka moda — uzvišena, ali ne i umišljena.”
“Bilo je to nešto lako, ležerno, trenutak uhvaćen na ulici — jer to i jest bio trenutak s ulice. I to je bila cijela poanta,” prisjetila se Wintour u povodu 120. obljetnice izlaženja Voguea.
A tu su bile i — traperice. Ne luksuzna interpretacija američke svakodnevice, već običan, izblijedjeli traper s Guess potpisom. Brend je tada još bio nov, a najpoznatiji trenutak dotad doživio je tri godine ranije, kad ih je nosio Michael J. Fox u ulozi Martyja McFlya u filmu Povratak u budućnost.
Wintourin debi, i stilom i stylingom, bio je izjava — hrabra, vizionarska i znakovita. U godinama koje su slijedile, oblikovala je urednički identitet koji njezini prethodnici vjerojatno ne bi ni razmotrili: na naslovnice su počele stizati pop ikone, pa čak i muškarci — poput Richarda Gerea koji se pojavio uz tadašnju suprugu Cindy Crawford.
No iza te slavne naslovnice ipak se krila doza slučajnosti. Kako je sama ispričala, traperice nisu bile planirane. Michaela je trebala nositi cijeli Christian Lacroix kostim — jaknu i suknju — no suknja joj nije pristajala.
“(Michaela) se netom vratila s odmora u Izraelu i dobila je koji kilogram,” prisjetila se Wintour u intervjuu za Vogue 2012. godine, pa dodala: “Nije to bilo važno. Zapravo, to je dodatno pojačalo želju da se visoku modu skine s pijedestala i baci u stvarni život — da vidimo što će se dogoditi.”
Čak su i tiskari bili toliko zatečeni tom naslovnicom da su telefonom provjeravali je li došlo do pogreške. Wintour danas tvrdi da nije razmišljala o “poruci”, no znala je bolje od većine koliko naslovnica znači.
“Nakon toga su počela tumačenja: da je riječ o spoju visoke i ulične mode, da je Michaela trudna, da je u pitanju neka religijska simbolika… Ništa od toga nije bilo istinito,” rekla je. “Samo sam pogledala tu fotografiju i osjetila da se mijenja vjetar. A od naslovnice ne možete poželjeti više.”
Zamišljeno prolazimo pored šarenih baroknih pročelja, u rukama nosimo ledenu kavu, a sunce u zlatnim valovima ljubi obalu. U zraku se osjeća sol, ali i nešto puno profinjenije — miris stila. Upravo u tom spoju urbanog i mediteranskog nastaje nova modna priča brenda ELFS, snimljena na šarmantnim lokacijama Rijeke i Voloskog.
U svijetu u kojem se moda sve češće svodi na minimalizam i monokromiju, nova kolekcija brenda Cataleya by Martina Ješe dolazi kao pravo modno osvježenje – raskošna, smjela i duboko ženstvena. Ova kolekcija ne pristaje na kompromise. Ona govori jasno, hrabro i samouvjereno – baš poput žene kojoj je namijenjena.
Ako postoji modni dodatak koji ne izlazi iz mode, koji podiže svaku kombinaciju i istovremeno govori o ukusu, samopouzdanju i stilu – to je dobra torba. A kada torba dolazi iz radionice MONE, omiljene regionalne modne kuće s tradicijom u kvaliteti i estetici, znamo da nas očekuje nešto posebno.
Izlizana, izgrebana i nimalo savršena – baš kao i njezina slavna vlasnica. Originalna Hermès Birkin torba, dizajnirana posebno za neponovljivu Jane Birkin, prodana je za nevjerojatnih 10 milijuna dolara, oborivši sve dosadašnje rekorde i službeno postavši najskuplja torba u povijesti modne industrije.
Pariz ponovno diše visoku modu. Tjedan koji svake sezone nadilazi granice onoga što odjeća može biti, postaje manifest najuzvišenije estetike – Haute Couture Week, vrijeme kada modni dizajn postaje likovna umjetnost, emocija, iskustvo.
Chris Martin, frontmen Coldplaya, pokazao je svoj opušteni i duhoviti duh tijekom nedavnog koncerta u Madisonu, samo nekoliko dana nakon što je nenamjerno otkrio privatni skandal vezan uz šefa tehnološke tvrtke Astronomer. Naime, Martin je tijekom njihove svjetske turneje u Bostonu „uhvatio“ na poljupcu izvršnog direktora Andyja Byrona i šeficu ljudskih resursa Kristin Cabot, što je potom odjeknulo na društvenim mrežama i u medijima.
Svima nam je poznato da glazbeni svijet nije samo mjesto sjajnih hitova i spektakularnih nastupa, već i priča o složenim odnosima, emotivnim previranjima i tajnama koje pjevači i producenti skrivaju iza kulisa. Jedna od njih je i dugo nagađana veza između Taylor Swift i njezina nekadašnjeg menadžera Scootera Brauna.
Scooter Braun, jedan od najutjecajnijih glazbenih menadžera novijeg doba, poznat po suradnji s imenima kao što su Justin Bieber, Ariana Grande i Taylor Swift, u nedavnom je intervjuu otvoreno progovorio o svojoj bivšoj suradnji s kontroverznim reperom Kanyeom Westom, te se pritom emotivno distancirao od njegovih antisemitskih ispada koji su posljednjih godina izazvali ogorčenje diljem svijeta.
Dok su svjetski mediji šuškali o vjenčanju godine, punom glamura, raskoši i zvjezdanih gostiju, Sara Foster – kći slavnog Davida Fostera – odlučila je otkriti što se zapravo događalo iza zrcala blještavila i medijske pompe. Na svom popularnom podcastu „The World’s First Podcast“ Sara je podijelila iskrene dojmove s događaja na kojem je bila gošća, dajući dozu autentičnosti i odbacujući brojne predrasude.