Modni svijet bruji: Antonin Tron preuzima Balmain i otvara novo zlatno doba pariškog luksuza
Balmain ulazi u novo poglavlje — i to s imenom koje modna publika već godinama izgovara sa znatiželjom, poštovanjem i laganom dozom mistike. Antonin Tron, francuski dizajner i osnivač brenda Atlein, imenovan je novim kreativnim direktorom jedne od najutjecajnijih modnih kuća na svijetu.
Ova vijest nije samo najava promjene. To je najava novog početka za Balmain, ali i nastavak globalnog “velikog kreativnog reseta” koji je posljednjih godina preoblikovao svijet visoke mode. Nakon desetljeća dominacije Oliviera Rousteinga, koji je brend podigao na razinu pop-kulturnog fenomena, Balmain se sada vraća svojim korijenima — sofisticiranosti, krojačkom majstorstvu i senzualnoj arhitekturi siluete — ali s modernim, promišljenim i emocionalnim pristupom koji je Tronov zaštitni znak.
Rođen u Francuskoj i školovan na slavnoj Kraljevskoj akademiji likovnih umjetnosti u Antwerpenu, Antonin Tron dio je iste zlatne generacije koja je iznjedrila imena poput Demne (Balenciaga) i Glenn Martensa (Y/Project, Diesel). Svoj je profesionalni put započeo u odjelima za mušku modu Louis Vuittona, a potom nastavio u Givenchyju i Balenciagi, gdje je imao priliku surađivati s vizionarima poput Nicolasa Ghesquièra, Alexandera Wanga i Demne.
No, pravi trenutak preokreta došao je 2016. godine, kada je osnovao vlastiti brend Atlein — nazvan po “atléin”, starogrčkoj riječi za “tjelesno”, čime je simbolično povezao modu, pokret i fizičku energiju tijela. Njegov Atlein bio je oda formi, strukturi i pokretu — krojačka poezija u pokretu, izražena kroz savršeno drapirane jersey haljine, fluidne krojeve i taktilni minimalizam.
Od nagrada do globalne prepoznatljivosti
Već dvije godine nakon osnutka, Tron je osvojio ANDAM nagradu za najbolju prvu kolekciju, što ga je učvrstilo kao jednog od najperspektivnijih novih glasova francuske mode. Njegove su kreacije ubrzo postale dostupne u luksuznim buticima diljem svijeta — Bergdorf Goodman u New Yorku, The Webster u Miamiju, Galeries Lafayette u Parizu i Boon the Shop u Seulu — dok su modni insajderi hvalili njegovu sposobnost da spoji tehničku preciznost i emotivnu estetiku.
Tron ne dizajnira haljine, on gradi oblike. Njegov rukopis prepoznatljiv je po skulpturalnom krojenju, organskim linijama i gotovo zenističkom poimanju mode. On modu ne vidi kao trend, nego kao prostor — arhitekturu pokreta.
Fashion designer Antonin Tron on the catwalk Atlein show, Runway, Autumn Winter 2025, Paris Fashion Week, France – 09 Mar 2025,Image: 974294440, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: noFOTO: PROFIMEDIA
Novi Balmain: Između senzualnosti i intelekta
U svojoj prvoj izjavi koju je dao kao kreativni direktor, Tron je naglasio kako Balmain vidi kao kuću koja „utjelovljuje savoir-faire, kulturu, senzualnost i eleganciju — modu koja je blistava, precizna i smjela.“ Njegove riječi su u skladu s misijom osnivača Pierrea Balmaina, koji je 1945. godine govorio da je “krojenje arhitektura pokreta”.
Tronov Balmain, prema svemu sudeći, neće biti bučan — bit će emocionalan, isklesan i svjesno tih. Umjesto logomanije i instant prepoznatljivosti, očekuje se povratak zanatu, teksturi, pokretu, intimnosti siluete i poeziji u tkanini.
Svoj debi za Balmain predstavit će u ožujku 2026., na Pariškom tjednu mode, u sezoni jesen/zima 2026., a cijela industrija već spekulira da bi to mogao biti jedan od najznačajnijih trenutaka godine.
“Zahvalan sam Olivieru Rousteingu što je Balmain pretvorio u globalni brend kakav je danas,” rekao je Tron, jasno izražavajući poštovanje prema svom prethodniku.
Rousteing, koji je s 25 godina postao najmlađi kreativni direktor u povijesti kuće i prvi crni dizajner ženskih kolekcija na čelu francuske modne kuće, iza sebe ostavlja četrnaest godina kreativne odvažnosti, inovativne komunikacije i impresivnog rasta. Pod njegovim vodstvom, Balmain je postao sinonim za glamur nove generacije – od Beyoncé i Rihanne do Kim Kardashian i Naomi Campbell.
Danas, kada Tron preuzima njegovu ulogu, Balmain ulazi u novo poglavlje – mirnije, intelektualnije, ali ništa manje zavodljivo.
Predsjednik Balmaina Rachid Mohamed Rachid izjavio je da su „iznimno zadovoljni što mogu poželjeti dobrodošlicu Antoninu Tronu“, istaknuvši njegov „promišljeni pristup dizajnu, ukorijenjen u umjetnost i zanatsku vještinu“.
Uz njega, Matteo Sgarbossa, izvršni direktor koji je u Balmain stigao iz Givenchyja, ističe da je Tronovo razumijevanje pokreta i materijala „nastavak Balmainove filozofije“ te da „modu vidi kao prostornu umjetnost, građenu oko tijela s preciznošću i emocijom“.
Sgarbossa dodaje: „Naš je cilj ostvariti san Balmaina – san o povezanosti, eleganciji i smislu. Malo je luksuznih brendova koji tako uspješno spajaju bogatu prošlost s naprednim sadašnjim trenutkom. S Antoninom, vjerujem da počinjemo novo, uzbudljivo poglavlje.“
U vrijeme kada modna industrija prolazi kroz masivne promjene, a gotovo svaka velika kuća mijenja kreativnog direktora, izbor Antonina Trona djeluje kao strateški potez. On nije celebrity-dizajner, nije lice Instagrama — on je krojač, arhitekt, mislilac.
U njegovim je rukama Balmain siguran — ali i spreman za renesansu. Očekuje se da će Tron unijeti novu dimenziju luksuza: onu tihe snage, suptilne senzualnosti i krojačke perfekcije. U vremenu brze mode, Balmain pod njegovim vodstvom mogao bi ponovno postati ono što je oduvijek bio — mjesto gdje se moda ponovno doživljava kao umjetnost.
Antonin TronÕs Atlein back on track works well. The fall 2023 collection was elegant and elevated even if itÕs only made with a handful of mass-production-friendly materials. Paris, France. Monday, March 6, 2023//MILIVOJEVIC_SIPA.0148957/Credit:Vladimir Milivojevic/SIPA/2303080947,Image: 761190006, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: noFOTO: PROFIMEDIA
Osvježite svoj stil uz popularne brendove Converse i Vans i iskoristite ekskluzivnu promociju u kojoj pri kupnji dva artikla drugi, jeftiniji, plaćate samo 0,10 eura.
Nova holiday kolekcija “Je suis à moi” brenda Moé donosi nježnu, ali snažnu poruku o ženi koja živi u skladu sa sobom i svojim ritmom, ženi koja ne traži tuđe potvrde i ne podliježe očekivanjima drugih, već u potpunosti pripada sebi i prostoru u kojem se osjeća najposebnije – u vlastitoj koži. Kolekcija, koja spaja profinjeni satenski sjaj, delikatnu talijansku čipku i siluete koje grle tijelo bez da ga sputavaju, zamišljena je kao oda intimnosti, ritualu samoće i slavlju vlastite snage i elegancije. Tri komada – NUIT, FLEUR i ÂME – simboliziraju tri stanja žene: njezinu noć, njezin procvat i njezinu dušu, dok svaki kroj evocira trenutke koje žena posvećuje samo sebi, svojoj nježnosti, svojoj snazi i svojoj tihoj eleganciji.
Ponekad se najvažnije stvari događaju u tišini. U kratkom trenutku prije žurbe, u dahu koji se produbi kad se sve drugo stiša, u onom osjećaju kada znaš da ne moraš nikamo stići da bi bila dovoljno. Upravo iz tih trenutaka nastala je nova MIAMIA kolekcija jesen/zima 2025./2026., “Trenutak koji traje”, zamišljena kao prostor u kojem žena može usporiti, biti prisutna i birati ono što joj istinski odgovara.
Newyorški metro – mjesto susreta, kontrasta i neočekivanih priča – sada je i inspiracija za najnoviju Métiers d’Art kolekciju Chanela. „Metro pripada svima. Studenti, tinejdžeri, inovatori, državnici – svi ga koriste. Poput filmskih junaka, svaki od njih piše svoju priču kroz ono što nosi“, opisuje Matthieu Blazy, umjetnički direktor modnih aktivnosti Chanela.
Nova eNVy room Bridal 2026 kolekcija predstavlja najveće i najraznovrsnije izdanje brenda do sada, a otvara i novo poglavlje u kojem se prepoznatljiv dizajnerski rukopis nadograđuje smirenim i promišljenim smjerovima. Kolekcija nastaje kao rezultat dugogodišnjeg razvoja estetike koja je brendu donijela snažnu poziciju u domaćoj bridal modi, a temelji se na jasnoj konstrukciji, pažljivo biranim materijalima i stabilnom osjećaju mjere.
Proljeće 2026. donosi kolekciju koja spaja ikonične siluete, reciklirane materijale i inovacije u održivosti, uz platformu za dijalog i promjene unutar modne industrije.
U svijetu gdje se moda sve rjeđe doživljava samo kao odjeća, a sve češće kao osobna poetika i manifest kreativnosti, CHANEL je povukao potez koji će se dugo prepričavati. Kuća je službeno objavila da je A$AP Rocky – glazbenik, glumac, ikona stila i čovjek koji podjednako lako mijenja ritam kao i estetike – postao njihov novi ambasador. I dok se modni svijet još pita može li nešto ovako biti očekivano, odgovor je jednostavan: kada je u pitanju Rocky, neočekivano je postalo njegov zaštitni znak.
Stigla je dugoočekivana zimska kolekcija brenda MINAMI. Riječ je o hrvatskom brendu koji je zadnjih pet godina dosljedan svojoj filozofiji spajanja profinjenosti i jednostavnosti. Naime, u svakom njegovom komadu vidljiva je ravnoteža između jasnog, oblikovanog kroja te opuštene siluete, stvarajući pritom prepoznatljiv osjećaj bezvremenskog luksuza koji naglašava modernu ženstvenost.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.