Od glamuroznih editorijala u Parizu do avangardnih revija u New Yorku, modni svijet prepun je svježih ideja i autentičnih kreacija. Među tim globalnim trendseterima, domaća dizajnerica Marina Matić sa svojim brendom Larie donosi pravo osvježenje i na našu scenu. Njena nova ljetna kolekcija proljeće / ljeto 2025, odiše elegancijom i glamurom, spajajući suvremeni dizajn s bezvremenskom ljepotom ručnog rada. Iako često samozatajna, Marina već deset godina osvaja domaću modnu scenu svojom jedinstvenom vizijom i besprijekornim stilom. Što je inspiriralo ovu talentiranu dizajnericu za novu kolekciju, zašto je najčešće iza svjetla reflektora i koje vrijednosti živi kroz svoj rad – otkrila nam je u nastavku.
Modna vizionarka koja visoku modu čini dohvatljivom
Malo je modnih dizajnera, a posebice u našoj regiji, koji se usuđuju eksperimentirati s visokom modom i haute couture izričajem. Još je rjeđi broj onih koji odlučuju stvarati svakodnevne odjevne komade prožete visokim glamurom. No, to svakako nije slučaj s Marinom Matić, koja već godinama, pod svojim brendom Larie, stvara prava umjetnička djela. Upravo ta sposobnost da s nevjerojatnom lakoćom spoji naizgled nespojivo postala je ključna karika njezinog identiteta, obilježje autentičnosti i jedinstvenog stilskog potpisa. Od prve objavljene kreacije, njezin atelje postao je omiljena destinacija istinskih zaljubljenika u modu. Iako iza sebe broji već puno desetljeće rada u modnoj industriji, a njene kreacije prošetale su crvenim tepihom brojnih globalnih manifestacija, Marina Matić iznimno je samozatajno biće. Na domaćoj sceni pojavljuje se isključivo kada osjeća da njen brend Larie ima nešto zaista značajno za podijeliti s publikom. Ova godina za nju ima poseban značaj budući da brend Larie slavi deset godina postojanja. Nova ljetna kolekcija ujedno predstavlja i 20-tu sezonsku kolekciju koja je ova samozatajna dizajnerica stvarala s posebnom pažnjom, simbolizirajući desetljeće stvaranja i kreativnosti.
“Moda je oduvijek za mene bila igra, ali ona iskonska, bez pravila i bilokakvih granica. Smatram da smo svi zaslužili poigrati se u životu, bilo kroz odjevne komade, osobni stil ili modni izričaj. Upravo iz tog razloga uživam stvarati jedinstvene komade koji unose dašak glamura u svakodnevni život onih koji ih nose. Svaka moja kolekcija odraz je mog unutarnjeg svijeta i strasti prema modi. Svaki detalj, bilo da se radi o ručno vezanim biserima ili precizno izrađenim aplikacijama, nosi sa sobom dio moje vizije i umjetničkog izraza. Na taj način želim prenijeti svoju emociju i potaknuti žene da se odvaže poigrati se s modom, osnaže svoju autentičnost i jačaju samopouzdanje.“ – izdvojila je Marina Matić, osnivačica brenda Larie.
Inspiracija: Izvorne obiteljske vrijednosti
Ljetne kolekcije već su odavno postale sinonim za osvježenje i razigranost na modnoj sceni, a dizajneri nas neprestano iznenađuju svojim jedinstvenim pristupima. Nova Larie kolekcija proljeće / ljeto 2025 odiše profinjenim bijelim i bež tonovima, od snježno bijele do vintage bež boje, koje simboliziraju slobodu, eleganciju i bezvremenost dizajna. Kolekcijom dominiraju statement komadi, oversize sakoi i prozračne haljine, svaki pažljivo osmišljen i ručno izrađen. Posebnost sakoa ogleda se u naglašenim ramenima ukrašenim biserima, nizovima perli i ukrasnim lancima, što cjelokupnom odijelu daje dodatnu dimenziju glamura. Svaka pojedina haljina izrađena je od 30 do 50 metara tkanine, bogato ukrašena vezovima koji daju dojam raskoši i elegancije. Od materijala prevladava saten, čipka, mrežica i muslin. Kolekciju odlikuju ručno izrađeni detalji koji dodatno naglašavaju posvećenost svakom aspektu dizajna, reflektirajući svu složenost i ljepotu kreativnog procesa. Svaki niz perli i bisera je ručno vezen, pri čemu je za neke komade bilo potrebno preko 60 sati predanog ručnog rada. Kolekcija je predstavljena kroz modni editorial nastao na iznimno atraktivnoj lokaciji, u kamenolomu nedaleko od Marinine obiteljske kuće, koji je dugo planirala iskoristiti za svoj editorial, upravo zbog posebnosti njegovog ambijenta. Kreativno vodstvo kampanje potpisuje sama Marina, iza objektiva je Ivana Dobrovoljec, dok je koordinatorica kampanje Marinina sestra i desna ruka, Nikolina Lacković Mandić. Za šminku je zaslužna Dijana Sajko, dok se u ulozi modela našla Maria Magdalena Koprek, na prijedlog Marinine dugogodišnja suradnice Tihane Harapin Zelepugin.
“Ove godine, po drugi put sam postala majka, što je duboko utjecalo na moj rad i kreativni proces. To nježno, malo biće ponovno me podsjetilo na izvorne životne vrijednosti. Upravo me majčinstvo osvijestilo koliko su dragocjeni trenuci koje provodimo s voljenima, koliko je važno primjećivati sitnice, detalje i okružiti se smirajem. Svaki komad u ovoj kolekciji nosi tu emotivnu povezanost i pažnju. Bijela i bež boja simboliziraju upravu tu čistoću dječje duše i eleganciju koju sam, vjerujem, uspjela prenijeti kroz svoje kreacije. Svaki komad je pažljivo osmišljen i ručno izrađen s ljubavlju i potpunom predanošću. Smatram da odjeća treba pričati priču i stvarati uspomene, stoga smo i autentičnom lokacijom – kamena, mira i prostranosti, nastojali naglasiti cjelokupnu ljepotu kolekcije.“ – izdvojila je osnivačica brenda Larie.
Samopouzdanje kao dodana vrijednost
Brend Larie postavio je visoke standarde u modnoj industriji, ističući se svojom posvećenošću detaljima i visokom kvalitetom izrade. Ova posvećenost očituje se u svakom aspektu njihovog stvaranja, od pažljivog odabira materijala do završne ručne obrade. No, ono što izdvaja ovaj brend na tržištu je svakako njegova moć modne transformacije, ne samo kroz estetiku već i kroz način na koji se čovjek osjeća dok nosi njihov komad odjeće. Njihovi modni komadi omogućuju ljudima da izraze svoju jedinstvenu osobnost, privuku pažnju i ostave snažan dojam.
“Svaki detalj u našim kreacijama nosi sa sobom priču o predanosti, ljubavi i poštovanju prema društvu i planeti u kojoj živimo. Za mene, moda nije samo stvaranje odjeće, već i kreiranje dodane vrijednosti u životima ljudi. Moja vizija za Larie je stvaranje kvalitetnih komada odjeće koje će ljudi nositi s ponosom, koja će im donositi radost i jačati samopouzdanje. Vjerujem kako odvažna moda koja spaja kvalitetu, udobnost i jedinstveni dizajn, kao što to čini Larie, može postati snažan alat za jačanje samopouzdanja ljudi, omogućujući im da se osjećaju najbolje u svojoj koži. Uvjerena sam da smo na dobrom putu mijenjati društvo na bolje. Osjećam da moje stvaranje tek dolazi do svog vrhunca i da naš brend tek čekaju najbolje godine. Imam jasnu sliku o tome gdje nas vidim u budućnosti i uvjerena sam da ćemo nastaviti rasti i razvijati se, donoseći radost i inspiraciju ljudima oko nas.” – zaključila je Marina Matić.
Izlizana, izgrebana i nimalo savršena – baš kao i njezina slavna vlasnica. Originalna Hermès Birkin torba, dizajnirana posebno za neponovljivu Jane Birkin, prodana je za nevjerojatnih 10 milijuna dolara, oborivši sve dosadašnje rekorde i službeno postavši najskuplja torba u povijesti modne industrije.
Pariz ponovno diše visoku modu. Tjedan koji svake sezone nadilazi granice onoga što odjeća može biti, postaje manifest najuzvišenije estetike – Haute Couture Week, vrijeme kada modni dizajn postaje likovna umjetnost, emocija, iskustvo.
Postoje trenuci koji se ne planiraju – oni koji se dogode nakon događaja. U tišini grada, kada su cipele već predugo na nogama, a šminka se lagano presijava pod posljednjim svjetlom ulične lampe. Upravo taj trenutak – između euforije i umora, između protokola i intime – inspiracija je za novu kolekciju eNVy rooma za ljeto 2025.
U modnom svijetu gdje raskoš često nadglasava suptilnost, CHANEL je ove sezone odabrao šapat prirode umjesto njezina urlika. Nova Haute Couture kolekcija za jesen/zimu 2025/26 donosi sofisticiran i profinjen povratak izvorištu—u doslovnom i simboličkom smislu.
Neka ljeta dolaze s bukom valova, a neka s tišinom koja govori više od riječi. A'MARIE Cruise & Swim kolekcija za sezonu 2025. nije tu da se pokaže – već da se osjeti. Njezina najnovija kampanja, nazvana Between Moments, oda je svemu onome što najviše volimo o ljetu – trenucima koji ne žele pažnju, ali je svejedno zavređuju.
Sjećate li se onih dječjih pregovora koji su se vrtjeli oko rečenica poput: “Ako pojedeš brokulu, dobit ćeš sladoled”, “Ako napišeš zadaću, možeš gledati crtiće”? Tada su naši roditelji, vjerojatno nesvjesno, primjenjivali ono što danas psiholozi i stručnjaci za osobni razvoj nazivaju dopamin anchoring — jednostavan, znanstveno potkrijepljen način motivacije kroz male, ali ciljane nagrade.
Još jedna dragocjena uspomena s početka 2000-tih vraća se na male ekrane! Nakon brojnih povrataka serija iz tog razdoblja, Scrubs – medicinska humoristična serija koja je osvojila generacije gledatelja – uskoro dolazi u obnovljenom izdanju.
Serija Wednesday postala je jedan od najvećih hitova 2022. godine. Uskoro izlazi druga sezona koja će nas ovog ljeta i jeseni ponovno povesti u mračni, ali duhoviti svijet Akademije Nevermore.
Nakon što je Justin Bieber riješio dugogodišnje financijske nesuglasice sa svojim bivšim menadžerom Scooterom Braunom, uslijedio je pravi glazbeni hit – novi album “Swag”, koji je Braun pohvalio kao „najautentičniji Bieberov album do sada“.
U novom političkom i medijskom vrtlogu, američki predsjednik Donald Trump javno je izrazio namjeru da razmotri mogućnost oduzimanja državljanstva dugogodišnjoj suparnici Rosie O’Donnell. Na svom društvenom mediju Truth Social u subotu je objavio poruku u kojoj je istaknuo kako O’Donnell, prema njegovim riječima, “nije u najboljem interesu naše Velike zemlje”.