Jane Birkin i torba koja je osvojila svijet: Originalni Hermès Birkin prodan za vrtoglavih 10 milijuna dolara
Izlizana, izgrebana i nimalo savršena – baš kao i njezina slavna vlasnica. Originalna Hermès Birkin torba, dizajnirana posebno za neponovljivu Jane Birkin, prodana je za nevjerojatnih 10 milijuna dolara, oborivši sve dosadašnje rekorde i službeno postavši najskuplja torba u povijesti modne industrije.
U online aukciji kuće Sotheby’s, u kolekciji koja je uključivala i raritete Alexandera McQueena i Christiana Diora, ova povijesna torba izazvala je pravu digitalnu buru. Nakon desetominutnog licitiranja između devet kolekcionara, pobjedu je odnio privatni kupac iz Japana. No, prava priča zapravo ne leži u milijunima – već u simbolici.
Naime, ovo nije obična Birkin torba. Ovo je ona Birkin torba – prva, koju je Jane nosila gotovo svakodnevno između 1985. i 1994. godine. Torba nosi njezine inicijale „J.B.”, tragove UNICEF i Médecins du Monde naljepnica, pa čak i mini srebrne grickalice za nokte, koje je Jane uvijek nosila sa sobom. Autentično, osobno, neponovljivo.
June 9, 2025, New York, New York, USA: Jane Birkin???s Original Hermes Birkin Bag, crafted nearly forty years ago by the esteemed French fashion house Hermes, this all-black leather prototype, now known as The Original Birkin, laid the foundation for what would become the most iconic and sought-after handbag in the world. seen during the press preview for Sotheby???s Luxury Week June 2025 held at Sotheby???s New York. (Credit Image: ? Nancy Kaszerman/ZUMA Press Wire) Pictured: gv,general view,Image: 1008901301, License: Rights-managed, Restrictions: -GBR, -SWE, -ARG, -NOR, -CZE, -MEX, -BEL, -NLD, -TWN, -HUN, -FIN, -JPN, -PRT, -PER, -FRA, -SVN, -CHN, Model Release: no, Pictured: gv,general viewFOTO: PROFIMEDIA
„Riječ je o izvanrednom trenutku u povijesti mode i luksuza,” izjavila je Morgane Halimi iz Sotheby’sa. “Ova prodaja dokazuje koliko snažno jedan predmet može utjeloviti strast, stil i naslijeđe.”
Ironično, Birkin torba nije rođena iz želje za statusnim simbolom, već iz čiste praktičnosti. Legenda kaže da je Jane, tada mlada majka, na letu iz Pariza za London razgovarala s tadašnjim predsjednikom Hermèsa, Jean-Louisom Dumasom, žaleći se da nema torbu dovoljno veliku za sve što joj treba. Skica je nastala na papirnatoj vrećici za mučninu – i ostala zauvijek urezana u modnu povijest.
I dok mnogi današnji vlasnici svoje Birkinice čuvaju pod staklenim zvonom, ova je torba živjela – putovala, trošila se, bila dio svakodnevice žene koju je nadahnula. Jane Birkin, koja nas je napustila 2023., jednom je u šali rekla: „Blago meni, kad umrem, ljudi će se sjećati samo torbe.” Možda je bila u pravu – ali upravo ta torba danas govori priču o njoj bolje nego bilo koja biografija.
June 9, 2025, New York, New York, USA: Jane Birkin’s Original Hermes Birkin Bag, crafted nearly forty years ago by the esteemed French fashion house Hermes, this all-black leather prototype, now known as The Original Birkin, laid the foundation for what would become the most iconic and sought-after handbag in the world. seen during the press preview for Sotheby’s Luxury Week June 2025 held at Sotheby’s New York.,Image: 1008952674, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: noFOTO: PROFIMEDIA
Osvježite svoj stil uz popularne brendove Converse i Vans i iskoristite ekskluzivnu promociju u kojoj pri kupnji dva artikla drugi, jeftiniji, plaćate samo 0,10 eura.
Nova holiday kolekcija “Je suis à moi” brenda Moé donosi nježnu, ali snažnu poruku o ženi koja živi u skladu sa sobom i svojim ritmom, ženi koja ne traži tuđe potvrde i ne podliježe očekivanjima drugih, već u potpunosti pripada sebi i prostoru u kojem se osjeća najposebnije – u vlastitoj koži. Kolekcija, koja spaja profinjeni satenski sjaj, delikatnu talijansku čipku i siluete koje grle tijelo bez da ga sputavaju, zamišljena je kao oda intimnosti, ritualu samoće i slavlju vlastite snage i elegancije. Tri komada – NUIT, FLEUR i ÂME – simboliziraju tri stanja žene: njezinu noć, njezin procvat i njezinu dušu, dok svaki kroj evocira trenutke koje žena posvećuje samo sebi, svojoj nježnosti, svojoj snazi i svojoj tihoj eleganciji.
Ponekad se najvažnije stvari događaju u tišini. U kratkom trenutku prije žurbe, u dahu koji se produbi kad se sve drugo stiša, u onom osjećaju kada znaš da ne moraš nikamo stići da bi bila dovoljno. Upravo iz tih trenutaka nastala je nova MIAMIA kolekcija jesen/zima 2025./2026., “Trenutak koji traje”, zamišljena kao prostor u kojem žena može usporiti, biti prisutna i birati ono što joj istinski odgovara.
Newyorški metro – mjesto susreta, kontrasta i neočekivanih priča – sada je i inspiracija za najnoviju Métiers d’Art kolekciju Chanela. „Metro pripada svima. Studenti, tinejdžeri, inovatori, državnici – svi ga koriste. Poput filmskih junaka, svaki od njih piše svoju priču kroz ono što nosi“, opisuje Matthieu Blazy, umjetnički direktor modnih aktivnosti Chanela.
Nova eNVy room Bridal 2026 kolekcija predstavlja najveće i najraznovrsnije izdanje brenda do sada, a otvara i novo poglavlje u kojem se prepoznatljiv dizajnerski rukopis nadograđuje smirenim i promišljenim smjerovima. Kolekcija nastaje kao rezultat dugogodišnjeg razvoja estetike koja je brendu donijela snažnu poziciju u domaćoj bridal modi, a temelji se na jasnoj konstrukciji, pažljivo biranim materijalima i stabilnom osjećaju mjere.
Proljeće 2026. donosi kolekciju koja spaja ikonične siluete, reciklirane materijale i inovacije u održivosti, uz platformu za dijalog i promjene unutar modne industrije.
U svijetu gdje se moda sve rjeđe doživljava samo kao odjeća, a sve češće kao osobna poetika i manifest kreativnosti, CHANEL je povukao potez koji će se dugo prepričavati. Kuća je službeno objavila da je A$AP Rocky – glazbenik, glumac, ikona stila i čovjek koji podjednako lako mijenja ritam kao i estetike – postao njihov novi ambasador. I dok se modni svijet još pita može li nešto ovako biti očekivano, odgovor je jednostavan: kada je u pitanju Rocky, neočekivano je postalo njegov zaštitni znak.
Stigla je dugoočekivana zimska kolekcija brenda MINAMI. Riječ je o hrvatskom brendu koji je zadnjih pet godina dosljedan svojoj filozofiji spajanja profinjenosti i jednostavnosti. Naime, u svakom njegovom komadu vidljiva je ravnoteža između jasnog, oblikovanog kroja te opuštene siluete, stvarajući pritom prepoznatljiv osjećaj bezvremenskog luksuza koji naglašava modernu ženstvenost.
Britanski PR stručnjak tvrdi da su Harryjeve šale i medijski nastupi postali neučinkoviti te znak gubitka identiteta nakon odlaska iz kraljevske obitelji.
Glumac otkriva kako je politički govor o Tibetu doveo do dvadesetogodišnje zabrane prisustvovanja Oscaru i zašto nikada nije požalio što ga je izrekao.