Zastrašujući svijet brenda koji drži samo veličine XS i S: Kako je Brandy Melville od omiljenog postao omražen?
Modni brend namijenjen tinejdžerima iznimno je popularan u cijelom svijetu, a zastrašujuće je to što promovira ideju da njihovu odjeću mogu nositi samo vitki.
16 veljače 2024
Brandy Melville
16 veljače 202409:00
Dina PlevnikZamjenica glavnog urednika / Deputy editor
Jeste li čuli za odjeću s potpisom Brandy Melville? U razdoblju kasnih devedesetih i ranih dvijetisućitih jedan od najpoželjnijih modnih brendova za mlade bio je Abercrombie&Fitch koji je promovirao ideju da tinejdžeri moraju izgledati poput modela s naslovnica, a u čijim su dućanima radili samo najzgodniji prodavači (bez majica) koji su se prema kupcima morali ponašati bahato kako bi pokazali da su bolji od njih jer su – zgodni. Brend je bio sinonim za političku nekorektnost te je odbijao uvrstiti plus size veličine u svoju ponudu, no godinama je bio nevjerojatno popularan, a postoji i danas, uz nove modele poslovanja, naravno.
Kad je na Netflixu izašao dokumentarac “White Hot” koji je razotkrio sve prljave tajne brenda Abercrombie&Fitch, mnogi pripadnici generacije Z komentirali su kako “tako nešto danas ne bi moglo proći”, no ipak i dan danas postoje modni brendovi namijenjeni tinejdžerima koji promoviraju nezdravu sliku i nekima nedostižne ideale te ideju da si cool samo ako si i kad si vitak. Riječ je naravno, o brendu Brandy Melville, o kojem se u posljednje vrijeme dosta govori na društvenim mrežama.
Otkako su društvenim mrežama počele kružiti snimke iz dućana Brandy Melville koji drži samo najmanje veličine te kojem su vrata tako uska da punija osoba kroz njih ne bi mogla proći, mnogi su odlučili u svoj glavi stisnuti nevidljivu tipku “cancel” kad je o tom brendu riječ.
Premda fotografije iz trgovina ovog brenda ipak pokazuju da priča s vratima nije istina, činjenica je da brend Brandy Melville izvrsno posluje, ali i da drži samo najmanje veličine, što se lako može provjeriti u internet trgovini dućana. Rijetko koji komadi dostupni su u “velikoj veličini M”.
Modeli koje brend Brandy Melville unajmljuje također su izuzetno vitki, neki bi rekli čak i previše, pa nije čudo što mnoge zabrinjava da brend promovira nezdrave ideje zbog čega bi mlade djevojke mogle dobiti neki od poremećaja u prehrani ili se jednostavno osjećati loše i nedovoljno dobro.
Koja je povijest brenda Brandy Melville?
Brandy Melville zapravo nije ništa novo. Riječ je o brendu koji je osamdesetih godina prošlog stoljeća u Italiji pokrenuo Silvio Marsan, a čiji logo predstavlja dvoje zaljubljenih, odnosno njega i Brandy, lijepu Amerikanku u koju se zaljubio.
Početkom dvijetisućitih ovaj je brend doživio veliku popularnost u Kaliforniji, a sada se, s povratkom trendova iz dvijetisućitih ponovno vratio na modnu mapu tinejdžerica koje obožavaju njegove pristupačne, a atraktivne modele koji, nažalost, stižu samo u malim veličinama.
95 posto ljudi poremećaje u prehrani razvija u dobi od 12 do 25 godina, naglašavaju oni koji strahuju da moda Brandy Melville itekako opasno utječe na mlade djevojke koje žele izgledati “kao s Instagrama”.
Pravo brenda na vlastitu filozofiju ili opasnost za umove koji se tek oblikuju? Mnogi vjeruju da je Brandy Melville ovo potonje.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Osvježite svoj stil uz popularne brendove Converse i Vans i iskoristite ekskluzivnu promociju u kojoj pri kupnji dva artikla drugi, jeftiniji, plaćate samo 0,10 eura.
Nova holiday kolekcija “Je suis à moi” brenda Moé donosi nježnu, ali snažnu poruku o ženi koja živi u skladu sa sobom i svojim ritmom, ženi koja ne traži tuđe potvrde i ne podliježe očekivanjima drugih, već u potpunosti pripada sebi i prostoru u kojem se osjeća najposebnije – u vlastitoj koži. Kolekcija, koja spaja profinjeni satenski sjaj, delikatnu talijansku čipku i siluete koje grle tijelo bez da ga sputavaju, zamišljena je kao oda intimnosti, ritualu samoće i slavlju vlastite snage i elegancije. Tri komada – NUIT, FLEUR i ÂME – simboliziraju tri stanja žene: njezinu noć, njezin procvat i njezinu dušu, dok svaki kroj evocira trenutke koje žena posvećuje samo sebi, svojoj nježnosti, svojoj snazi i svojoj tihoj eleganciji.
Ponekad se najvažnije stvari događaju u tišini. U kratkom trenutku prije žurbe, u dahu koji se produbi kad se sve drugo stiša, u onom osjećaju kada znaš da ne moraš nikamo stići da bi bila dovoljno. Upravo iz tih trenutaka nastala je nova MIAMIA kolekcija jesen/zima 2025./2026., “Trenutak koji traje”, zamišljena kao prostor u kojem žena može usporiti, biti prisutna i birati ono što joj istinski odgovara.
Newyorški metro – mjesto susreta, kontrasta i neočekivanih priča – sada je i inspiracija za najnoviju Métiers d’Art kolekciju Chanela. „Metro pripada svima. Studenti, tinejdžeri, inovatori, državnici – svi ga koriste. Poput filmskih junaka, svaki od njih piše svoju priču kroz ono što nosi“, opisuje Matthieu Blazy, umjetnički direktor modnih aktivnosti Chanela.
Nova eNVy room Bridal 2026 kolekcija predstavlja najveće i najraznovrsnije izdanje brenda do sada, a otvara i novo poglavlje u kojem se prepoznatljiv dizajnerski rukopis nadograđuje smirenim i promišljenim smjerovima. Kolekcija nastaje kao rezultat dugogodišnjeg razvoja estetike koja je brendu donijela snažnu poziciju u domaćoj bridal modi, a temelji se na jasnoj konstrukciji, pažljivo biranim materijalima i stabilnom osjećaju mjere.
Proljeće 2026. donosi kolekciju koja spaja ikonične siluete, reciklirane materijale i inovacije u održivosti, uz platformu za dijalog i promjene unutar modne industrije.
U svijetu gdje se moda sve rjeđe doživljava samo kao odjeća, a sve češće kao osobna poetika i manifest kreativnosti, CHANEL je povukao potez koji će se dugo prepričavati. Kuća je službeno objavila da je A$AP Rocky – glazbenik, glumac, ikona stila i čovjek koji podjednako lako mijenja ritam kao i estetike – postao njihov novi ambasador. I dok se modni svijet još pita može li nešto ovako biti očekivano, odgovor je jednostavan: kada je u pitanju Rocky, neočekivano je postalo njegov zaštitni znak.
Prepoznatljiv po svojem glamuru i perfekcionizmu, stilist i modni vizionar Marko Grubnić ponovno demonstrira kako izgled može biti osobni potpis, manifest i umjetnička izjava.
U svijetu mode, gdje se vizije mijenjaju brže nego se ispisuju trendovski manifesti, odlazak darija vitalea iz versacea u manje od godinu dana djeluje poput munje koja nakratko rasiječe nebo pa nestane, ostavljajući za sobom više pitanja nego odgovora. Njegov kratki mandat pretvorio se u fantastično zgusnutu priču o ambiciji, industrijskim tektonskim poremećajima, estetskim sudarima i suptilnim političkim turbulencijama koje rijetko dospiju na površinu. A ipak, svaki detalj otkriva novu perspektivu o tome kako se velika modna kuća nosi s vlastitom prošlošću i budućnošću, pogotovo u trenutku kad promjena vlasništva neminovno pomiče sve unutarnje kotačiće.
Američka voditeljica otvoreno podržala zakon koji će zabraniti korištenje društvenih mreža mladima do 16 godina i poručila da taj potez štiti djecu od ovisnosti, pornografije i gubitka socijalnih vještina.