Ako vas je oduvijek fascinirala britanska moda, punk scena, haljine i kreacije koje s toliko stila, ali i osobnosti nose britanske princeze i pop zvijezde poput Harryja Stylesa, Eltona Johna i Charlie XCX, The Design Museum u Londonu pravo je mjesto za vas. Ondje se upravo održava izložba pod nazivom Rebel: 30 Years of London Fashion, a redakcija portala Hello! Croatia, na svom putovanju u London nije ju propustila posjetiti.
Ovu modnu izložbu trebao bi posjetiti svaki pravi fan visoke mode, ali i bilo tko kome je potrebna inspiracija i novi pogled na život, čega britanskim kreativcima nikad nije nedostajalo. Škrti na riječima no bogati u kreativnom stilu, Britanci itekako dobro znaju što je moda, a ova fascinantna izložba to uistinu zorno prikazuje.
Izložba Rebel: 30 Years of London Fashion cool je kao što i zvuči
Otvaranje se poklopilo s Tjednom mode u Londonu, 16. rujna 2023. godine, a vrata će biti otvorena sve do 11. veljače 2024. godine.
Ova izložba itekako je bitna za modnu industriju, a predstavlja jedno od najopširnijih istraživanja suvremene modne kulture ikada organiziranih u Ujedinjenom Kraljevstvu.
Organizatori naglašavaju kako je izložba Rebel: 30 Years of London Fashion neviđen pogled na to kako se kuje karijera u modi i na mnoštvo mogućnosti koje londonska modna scena nudi mladim kreativcima. Na kraju krajeva, i najveća imena britanske modne scene, poput Vivienne Westwood i tragično preminulog Alexandera McQueena jednom su bili samo klinci s velikom vizijom.
Ova nevjerojatno inspirativna izložba sadrži preko 100 inovativnih modnih lookova iz revolucionarnih debitantskih i ranih kolekcija britanskih modnih dizajnera, od kojih su mnogi ušli u povijest pop kulture.
Sjećate se legendarne haljine u obliku labuda glazbenice Björk?
Baš svaki komad predstavljen na izložbi Rebel: 30 Years of London Fashion uistinu je nevjerojatno pogledati, no teško je riječima opisati kako je stajati na pola metra od ONE legendarne haljine u obliku labuda koju je glazbenica Björk nosila na dodjeli Oscara 2001. godine, a koja je postala slavnija i od nje same.
Vidjeli smo i ekscentrično odijelo na napuhavanje koje je nosio Stan Smith na dodjeli nagrada BRIT Awards i ono što nas je posebno oduševilo – odijelo Harryja Stylesa iz spota “Golden”.
Na izložbi Rebel: 30 Years of London Fashion predstavljene su i kolekcije britanskih modnih brendova kao što su JW Anderson, Wales Bonner, Erdem, Molly Goddard, Christopher Kane, Simon Roch, Russell Sage i mnogi drugi, a moramo priznati da je jedan izložak fascinantniji od drugog.
Ove zime, jedno od najljepših mjesta hrvatske kulturne baštine postaje pozornica na kojoj svjetlo preuzima glavnu ulogu. Dvorac Trakošćan, simbol plemićke elegancije i romantičarskog duha, pretvara se u „Dvorac svjetla“ – spektakularnu svjetlosnu izložbu koja spaja umjetnost, povijest i emociju. Perivoj i park-šuma koji okružuju dvorac, poznati po svojoj mirnoći i prirodnom šarmu, dobit će sasvim novu dimenziju. Od 7. studenog 2025. do 11. siječnja 2026., Trakošćan će zasjati tisućama svjetlosnih instalacija koje stvaraju bajkoviti svijet u kojem prošlost diše kroz svjetlo, a svaka šetnja postaje putovanje kroz vrijeme.
U svijetu Jasmine Kosanović sve je moguće – plava boja postaje nebo i more, lutke pripovijedaju priče, a antičko staklo otkriva ranjivost ljudskog postojanja. Njezin rad, prožet nježnošću i dječjom znatiželjom, poput je mosta između stvarnosti i bajke, gdje se odrasli vraćaju u svijet igre, a emocije postaju opipljive. Njezina nova izložba Krhka vječnost, otvorena do 9. studenog u Arheološkom muzeju u Zagrebu, spaja antičko staklo s njezinim unutarnjim svijetom, pozivajući nas da se prepustimo nježnosti u vremenu koje često slavi grubost.
U prostoru Laube, dok se svjetlo obavija oko staklenih površina i metalnih konstrukcija, već osamnaestu godinu zaredom dolazi do susreta prošlosti i budućnosti hrvatske umjetnosti kroz projekt Erste fragmenti. Mladi hrvatski umjetnici, oni pred kojima se tek otvara svijet, donose djela koja su istovremeno izazov i promišljanje, a gledatelju ostavljaju slobodu da odabere vlastiti put kroz slojeve boja i tekstura koje oblikuju njihovu viziju.
U prostoru zagrebačke Galerije Miroslav Kraljević ovih se dana otvara izložba koja ne traži da je razumijemo, nego da je osjetimo. Pokret, ostanak, povratak naziv je nove izložbe WHW Akademije, koja propituje ono što se rijetko izgovara – gdje počinje, a gdje prestaje sloboda kretanja, pripadanja i povratka. Dvanaest umjetnika i umjetnica iz različitih dijelova svijeta u svojim su radovima otvorili prostor između granice i doma, između tijela koje luta i pogleda koji ostaje.
Ako mislite da znate povijest svoje zemlje — pripremite se da budete razoružani vizualnim spektaklom: u srcu Zagreba, u Galeriji Klovićevi dvori, upravo je otvorena grandiozna izložba pod naslovom „U početku bijaše kraljevstvo“ — centralni događaj kojim se obilježava 1100 godina Hrvatskoga kraljevstva.
U središtu Zagreba, u prostoru Etnografskog muzeja koji čuva slojeve povijesti, 22. listopada otvara se međunarodna izložba Na izmaku svitanja, kustosa kolektiva WHW i Ane Kovačić. Ova izložba, okupljajući petnaest umjetnika iz različitih dijelova svijeta, oblikuje prostor susreta između osobnog i kolektivnog, stvarnog i simboličkog, istražujući identitet kao krhku tvar koja se neprestano mijenja pod pritiscima povijesti, politike i sjećanja. Smještena unutar institucije čije su zbirke same po sebi svjedočanstvo kolonijalnih odnosa, izložba postaje prostor preispitivanja — onaj u kojem umjetnost otvara pitanja o pripadanju, nasljeđu i solidarnosti, a ne nudi lake odgovore.
Na trećem programu Hrvatske radiotelevizije, u trenucima kada ne očekujete ništa osim uobičajenog programskog šuma, iznenada se pojavi kadar koji kao da je zalutao iz nekog drugog vremena. Slika se zadrži, glas zapne u petlji, a prostor između izgovorenog i neizgovorenog ispuni se neobičnom tišinom. Upravo u toj tišini, u tom kvaru koji postaje poetski, započinje novi video-performans Karla Štefaneka — AaaaEeeeIiiiOoooUuuu — premijerno prikazan u okviru 60. Zagrebačkog salona. U njemu televizijski eter postaje poligon za istraživanje glasa, slike i jezika, dok granica između informiranja i umjetnosti nestaje u trenutku u kojem medij sam sebe ogoljuje.
U subotu, 11. listopada, Meštrovićev paviljon u Zagrebu privukao je poglede prolaznika, ali i znatiželju cijele umjetničke scene, jer ga je u potpunosti obavila nova instalacija Nore Turato, naslovljena Aaaaaaaaaaaaaaa!!!. Rad, koji je dio serije pools7, spaja monumentalnost javnog prostora i intimnost umjetničkog istraživanja, otvarajući pitanja komunikacije i izražavanja, ali i refleksije o društvu u kojem živimo. Turatin potez, kako sama ističe, jednako je zrcalo njoj kao autorici, koliko i prostoru i ljudima koji ga svakodnevno promatraju.
Na reviji brenda Lokomotiva, iza kojeg stoji dizajnerica Lana Puljić, Damir Begović ponovno je pokazao da je moda za njega prije svega – umjetnost izražavanja. Njegov dolazak bio je poput performansa u pokretu, pažljivo osmišljen do posljednjeg detalja, s notom teatralnosti koja uvijek uspijeva privući poglede.
Na sinoćnjoj reviji brenda Lokomotiva, iza kojeg stoji dizajnerica Lana Puljić, domaća influencerica Ivana Pirizović još je jednom potvrdila zašto se njezino ime sve češće spominje u kontekstu besprijekornog modnog ukusa. Na crvenom tepihu pojavila se u pomno osmišljenoj kombinaciji koja je vješto spajala eleganciju poslovnog stila i neukrotivi duh Divljeg zapada.
Na nedavnoj reviji domaćeg modnog brenda Lokomotiva, iza kojeg stoji dizajnerica Lana Puljić, pažnju je – kao i obično – plijenila domaća influencerica Ivana Mišković, koja je i ovaj put modnu scenu pretvorila u vlastiti performans stila. Njezin look bio je spoj romantične eterike i urbanog stava, skladan kontrast koji kao da pripovijeda priču o ženi koja se ne boji ni snova ni asfalta.
Postoji nešto gotovo hipnotično u načinu na koji Sara Renar stvara glazbu. Njezin novi singl “Pustinja / The Desert” još jednom potvrđuje da je riječ o jednoj od najautentičnijih autorica domaće scene – umjetnici koja se ne boji propitivati granice između jezika, zvuka i tišine.