Iako je poznat po svom radu u modnoj fotografiji, Koludrović se redovito igra s kontrastima između formalnog i neslužbenog, te publici u ovom izložbenom projektu predstavlja svoje mikrokozmose – kolekcije likova i karaktera, predmeta i tema. Fotografije stvara kroz različite eksperimente između digitalnog i analognog, stoga njegovi foto-eseji često prolaze različite alate, tehnike i procese – od fotografija napravljenih s profesionalnom digitalnom kamerom ili pak s mobilnim telefonom, do DIY tehnika skeniranja i printanja, a recentno i uporabe AI alata.
Koludrović kroz izložbu ”Memoria” donosi autorsku arhivu koja se razvijala tijekom posljednjih deset godina, počevši od prvih koraka profesionalne karijere i projekata modne fotografije, do portreta i umjetničkih radova s naglašenim dokumentarnim elementima. Izložbom tako predstavlja dosadašnje radove u balansiraju između spontanih i insceniranih prizora, stvarajući unikatne vizualne narative te nove interpretacije i relacije, istodobno pružajući svjež uvid u njegov opsežan fotografski opus.
Filip Koludrović je fotograf čiji su radovi objavljeni u prestižnim međunarodnim časopisima poput WJS, Vogue, Numero i GQ, a među brendovima s kojima je ostvario suradnje nalaze se Chanel, Hermes, Gucci, Celine i Givenchy. Godine 2022. primio je nominaciju British Fashion Councila, koji je prepoznao njegovu inovativnost i doprinos kreativnoj industriji, imenovavši ga ‘Next Generation Creative’, a 2024. postao je kreativni direktor Vogue Adria. U 2023. objavio je knjigu ‘I have never been to America’, fotografski putopis zemljom koju do tada zapravo nije posjetio, u čijem je stvaranju koristio AI tehnologiju.
Ove zime, jedno od najljepših mjesta hrvatske kulturne baštine postaje pozornica na kojoj svjetlo preuzima glavnu ulogu. Dvorac Trakošćan, simbol plemićke elegancije i romantičarskog duha, pretvara se u „Dvorac svjetla“ – spektakularnu svjetlosnu izložbu koja spaja umjetnost, povijest i emociju. Perivoj i park-šuma koji okružuju dvorac, poznati po svojoj mirnoći i prirodnom šarmu, dobit će sasvim novu dimenziju. Od 7. studenog 2025. do 11. siječnja 2026., Trakošćan će zasjati tisućama svjetlosnih instalacija koje stvaraju bajkoviti svijet u kojem prošlost diše kroz svjetlo, a svaka šetnja postaje putovanje kroz vrijeme.
U svijetu Jasmine Kosanović sve je moguće – plava boja postaje nebo i more, lutke pripovijedaju priče, a antičko staklo otkriva ranjivost ljudskog postojanja. Njezin rad, prožet nježnošću i dječjom znatiželjom, poput je mosta između stvarnosti i bajke, gdje se odrasli vraćaju u svijet igre, a emocije postaju opipljive. Njezina nova izložba Krhka vječnost, otvorena do 9. studenog u Arheološkom muzeju u Zagrebu, spaja antičko staklo s njezinim unutarnjim svijetom, pozivajući nas da se prepustimo nježnosti u vremenu koje često slavi grubost.
U prostoru Laube, dok se svjetlo obavija oko staklenih površina i metalnih konstrukcija, već osamnaestu godinu zaredom dolazi do susreta prošlosti i budućnosti hrvatske umjetnosti kroz projekt Erste fragmenti. Mladi hrvatski umjetnici, oni pred kojima se tek otvara svijet, donose djela koja su istovremeno izazov i promišljanje, a gledatelju ostavljaju slobodu da odabere vlastiti put kroz slojeve boja i tekstura koje oblikuju njihovu viziju.
U prostoru zagrebačke Galerije Miroslav Kraljević ovih se dana otvara izložba koja ne traži da je razumijemo, nego da je osjetimo. Pokret, ostanak, povratak naziv je nove izložbe WHW Akademije, koja propituje ono što se rijetko izgovara – gdje počinje, a gdje prestaje sloboda kretanja, pripadanja i povratka. Dvanaest umjetnika i umjetnica iz različitih dijelova svijeta u svojim su radovima otvorili prostor između granice i doma, između tijela koje luta i pogleda koji ostaje.
Ako mislite da znate povijest svoje zemlje — pripremite se da budete razoružani vizualnim spektaklom: u srcu Zagreba, u Galeriji Klovićevi dvori, upravo je otvorena grandiozna izložba pod naslovom „U početku bijaše kraljevstvo“ — centralni događaj kojim se obilježava 1100 godina Hrvatskoga kraljevstva.
U središtu Zagreba, u prostoru Etnografskog muzeja koji čuva slojeve povijesti, 22. listopada otvara se međunarodna izložba Na izmaku svitanja, kustosa kolektiva WHW i Ane Kovačić. Ova izložba, okupljajući petnaest umjetnika iz različitih dijelova svijeta, oblikuje prostor susreta između osobnog i kolektivnog, stvarnog i simboličkog, istražujući identitet kao krhku tvar koja se neprestano mijenja pod pritiscima povijesti, politike i sjećanja. Smještena unutar institucije čije su zbirke same po sebi svjedočanstvo kolonijalnih odnosa, izložba postaje prostor preispitivanja — onaj u kojem umjetnost otvara pitanja o pripadanju, nasljeđu i solidarnosti, a ne nudi lake odgovore.
Na trećem programu Hrvatske radiotelevizije, u trenucima kada ne očekujete ništa osim uobičajenog programskog šuma, iznenada se pojavi kadar koji kao da je zalutao iz nekog drugog vremena. Slika se zadrži, glas zapne u petlji, a prostor između izgovorenog i neizgovorenog ispuni se neobičnom tišinom. Upravo u toj tišini, u tom kvaru koji postaje poetski, započinje novi video-performans Karla Štefaneka — AaaaEeeeIiiiOoooUuuu — premijerno prikazan u okviru 60. Zagrebačkog salona. U njemu televizijski eter postaje poligon za istraživanje glasa, slike i jezika, dok granica između informiranja i umjetnosti nestaje u trenutku u kojem medij sam sebe ogoljuje.
U subotu, 11. listopada, Meštrovićev paviljon u Zagrebu privukao je poglede prolaznika, ali i znatiželju cijele umjetničke scene, jer ga je u potpunosti obavila nova instalacija Nore Turato, naslovljena Aaaaaaaaaaaaaaa!!!. Rad, koji je dio serije pools7, spaja monumentalnost javnog prostora i intimnost umjetničkog istraživanja, otvarajući pitanja komunikacije i izražavanja, ali i refleksije o društvu u kojem živimo. Turatin potez, kako sama ističe, jednako je zrcalo njoj kao autorici, koliko i prostoru i ljudima koji ga svakodnevno promatraju.
Na reviji brenda Lokomotiva, iza kojeg stoji dizajnerica Lana Puljić, Damir Begović ponovno je pokazao da je moda za njega prije svega – umjetnost izražavanja. Njegov dolazak bio je poput performansa u pokretu, pažljivo osmišljen do posljednjeg detalja, s notom teatralnosti koja uvijek uspijeva privući poglede.
Na sinoćnjoj reviji brenda Lokomotiva, iza kojeg stoji dizajnerica Lana Puljić, domaća influencerica Ivana Pirizović još je jednom potvrdila zašto se njezino ime sve češće spominje u kontekstu besprijekornog modnog ukusa. Na crvenom tepihu pojavila se u pomno osmišljenoj kombinaciji koja je vješto spajala eleganciju poslovnog stila i neukrotivi duh Divljeg zapada.
Na nedavnoj reviji domaćeg modnog brenda Lokomotiva, iza kojeg stoji dizajnerica Lana Puljić, pažnju je – kao i obično – plijenila domaća influencerica Ivana Mišković, koja je i ovaj put modnu scenu pretvorila u vlastiti performans stila. Njezin look bio je spoj romantične eterike i urbanog stava, skladan kontrast koji kao da pripovijeda priču o ženi koja se ne boji ni snova ni asfalta.
Postoji nešto gotovo hipnotično u načinu na koji Sara Renar stvara glazbu. Njezin novi singl “Pustinja / The Desert” još jednom potvrđuje da je riječ o jednoj od najautentičnijih autorica domaće scene – umjetnici koja se ne boji propitivati granice između jezika, zvuka i tišine.