Minea rasplakala i rasplesala Lisinski: spektakl koji je pretvorio rođendan u slavlje cijele generacije
Prošli tjedan Zagreb je disao u ritmu nostalgije i čiste radosti – dvorana Lisinski postala je epicentar emocija, pjesme i plesa. Renata Končić Minea, ikona hrvatske pop i dance scene, proslavila je 30 godina karijere i rođendan koncertom “Minea & prijatelji – Mojih 30 godina”. A ono što je pripremila publici bilo je mnogo više od koncerta – bio je to vatromet sjećanja, ljubavi i energije koji će se dugo pamtiti.
Već s prvim taktovima “Vrapci i komarci” publika je ustala, a 25 plesača rasplesalo je cijelu dvoranu. Svaki Minein hit, od “Rano” do “Da me ’oće Stipe”, dočekan je kao himna jedne generacije. Lisinski je pulsirao, a publika je pjevala iz sveg glasa, pretvarajući koncert u zajednički glazbeni ritual.
Posebnu čar dodali su prijatelji na sceni – od emotivnog dueta s Alenom Bičevićem i plesne energije uz Maria Rotha, do iznenadnog pojavljivanja Daniela Popovića koji je oživio “Đuli” i podsjetio na dane kada su njegove pjesme osvajale cijelu Jugoslaviju. Dirljive trenutke obilježila je i pjesma “Mrvica”, posvećena njezinu ocu, dok je podrška iz publike – od Jacquesa Houdeka do Enisa Bešlagića – pokazala koliko Minea ima posebno mjesto na domaćoj sceni.
Nakon dva i pol sata, umjesto umorne zvijezde, publiku je dočekala razdragana slavljenica koja je s osmijehom priznala da će joj trebati vremena da sabere emocije: “Ovo je bila jedna od onih večeri koju ću pamtiti cijeli život.” I dok su je buketi i pokloni zatrpavali u garderobi, najveći poklon stigao je od publike – tisuće glasova koji su pjevali s njom, od prve do zadnje pjesme.
A baš kada su svi mislili da je kraj, Minea je ponovno iznenadila – sišla je među publiku i pola sata strpljivo pozirala s fanovima, dok su djeca i odrasli redom grlili svoju glazbenu heroinu. Bila je to potvrda da je Minea i nakon 30 godina karijere jednako prisna, iskrena i puna energije kao na samom početku.
Jubilej je ispao mnogo više od retrospektive – bio je dokaz da Minea i dalje živi scenu punim plućima, s više od 70 nastupa godišnje i vojskom obožavatelja koji joj uzvraćaju ljubavlju. Jer ako je išta pokazala ova večer, to je da Minea ne pripada samo prošlosti – ona i dalje stvara sadašnjost i inspirira budućnost domaće pop glazbe.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.