Od brojnih diss trackova koje su Kendrick Lamar i Drake razmijenili tijekom svoga „rata“ ove godine, jedan je imao najveći odjek. Kendrickova pjesma “Not Like Us” je postala neizbježan ljetni hit nakon što je objavljena u svibnju. Ova je pjesma donijela Lamaru njegov prvi solo singl broj jedan na Billboard Hot 100 ljestvici i držala je prvo mjesto na Hot Rap Songs ljestvici 14 tjedana.
No, jednako brzo kako je “Not Like Us” postao komercijalni fenomen, pojavila su se pitanja o njegovim šansama za nominaciju na dodjeli Grammyja 2025. godine: Može li pjesma s optužbama za pedofiliju konkurirati manje kontroverznim kandidatima? „Mislim da članovi akademije cijene izvrsnost,“ rekao je Harvey Mason Jr., izvršni direktor Recording Academy, za TMZ mjesec dana nakon što je pjesma objavljena. „Cijene ono što je aktualno, što se događa. To je relevantna pjesma koja ima utjecaj na toliko razina. Toliko kreativnosti i talenta. Volio bih vjerovati da članovi Akademije to prepoznaju i glasaju kako treba.“
No Like Us nije kao drugi diss trackovi
Lamaru dobivanje Grammyja nije strano — tijekom karijere osvojio ih je 17 — ali “Not Like Us” ponovno je otvorio rasprave o složenom odnosu te institucije s hip-hopom tijekom godina, a posebno o priznavanju diss trackova kao umjetničkog oblika vrijednog priznanja.
„Kada pomislite na pjesmu koja je diss, pomislite na negativnu pjesmu, a Grammyji vole slaviti pozitivnost i izvrsnost,“ objasnio je za Variety Sean Momberger, koji je zajedno s Mustardom i Sounwaveom producirao “Not Like Us”. „Ali mislim da je zato ova pjesma drugačija, jer ima tako pozitivan osjećaj i tako je slavljenička. Počela je kao diss pjesma, ali nakon prvih nekoliko tjedana nekako se odmaknula od rap sukoba. Sada je to samo dio svakodnevnog života.“
Zapravo, Recording Academy nije u potpunosti protiv odavanja počasti diss trackovima. Ironično, posljednja pjesma takve vrste koja je nominirana za Grammy bila je upravo Drakeova “Back to Back”, usmjerena protiv Meeka Milla, koja je 2016. nominirana u kategoriji za najbolju rap izvedbu.
Not Like Us trebao bi dominirati u rap kategorijama, ali teško da će slaviti u nekoj od glavnih
Kako god bilo, neosporiv uspjeh i kulturnu relevantnost pjesme “Not Like Us” bit će nemoguće zanemariti u procesu glasanja — pod uvjetom, naravno, da Lamarov tim službeno prijavi pjesmu za nagradu. Lamar je tijekom godina bio nominiran za otprilike 50 Grammyja, ali uglavnom je pobjeđivao u rap kategorijama i nijednom nije pobijedio u jednoj od kategorija iz tzv. „velike četvorke” (album, pjesma i snimka godine te najbolji novi izvođač). Nije nerealno pretpostaviti da će “Not Like Us” dominirati u žanrovskim kategorijama, no natjecanje za najveće nagrade u općim kategorijama moglo bi se pokazati težim.
„U cijelom polju, ne želim reći da je to daleka mogućnost,“ dodaje Momberger. „Bio je to ogroman trenutak i pjesma, ali vidjet ćemo. Znam da su Billie Eilish i drugi izvođači također objavili zaista dobre pjesme. No mislim da je ovo velika pobjeda za hip-hop zbog toga kakav hip-hop jest: Pjesma se pojavi niotkuda, bez ikakvog plana. Hip-hop je najcool, najprogresivniji žanr, i ovo pokazuje da ne postoji formula za hit pjesmu.“
Kad se srpanjske noći spuste nad Dunav, a svjetla Petrovaradina počnu plesati u ritmu najglasnijeg festivala jugoistočne Europe, EXIT postaje više od glazbenog događanja – on postaje manifest kulture, stila i generacijskog pulsa. Ove godine, na jubilarnom 25. izdanju festivala, jedno ime posebno odzvanja među regionalnim snagama – Hiljson Mandela.
Dok sunce polako tone iza horizonta i zlatne nijanse preplavljuju Petrovaradinsku tvrđavu, Novi Sad postaje pozornica svjetskih razmjera. Exit festival, jedan od najspektakularnijih glazbenih događaja jugoistočne Europe, večeras otvara svoja vrata tisućama glazbenih nomada željnih ritma, plesa i trenutaka koji se pamte.
Kad se na svjetskoj sceni pojavi ime Grace Jones, znate da dolazi nešto drugačije, nešto što se ne da ukalupiti. Jedna od najoriginalnijih umjetnica 20. stoljeća, legenda koja je svojim stilom i stavom redefinirala granice glazbe, mode i scene, 8. kolovoza stiže u spektakularnu pulsku Arenu. Adria Summer festival donosi koncert za pamćenje — večer u kojoj će Grace Jones, bez dlake na jeziku i s punim intenzitetom, pokazati zašto je i danas neprikosnovena.
Istra je sinoć odjekivala bezvremenskim punk rock ritmovima koje su donijele britanske legende The Stranglers u jedinstvenom ambijentu impresivne Cave Romane. Iako je nebo bacilo kišnu zavjesu na koncert, vjernu publiku nije zaustavila ni kapljica – s kabanicama i kišobranima u rukama, okupljeni su plesali, pjevali i zajedno stvarali atmosferu za pamćenje.
Glazbena scena ove godine dobiva poseban dar – novi Damirov singl pod nazivom „Daljine“. Pjesma u kojoj se jasno osjeća iskrena emocija i autentičnost, pravo je osvježenje za sve ljubitelje kvalitetne glazbe. „Nadam se da ćete zavoljeti Daljine. Jako se dobro osjećam u ovoj pjesmi, uživao sam u studiju, snimajući ovaj spot i sad jedva čekam vaše dojmove. Uživo ćemo je pjevati i na koncertu na Trsatskoj Gradini, 15. kolovoza 2025. Jedva čekam čuti Daljine u zborskoj izvedbi!“, poručuje Damir uz prepoznatljiv osmijeh i pozitivnu energiju.
Ljeto u Opatiji upravo je dobilo savršeni soundtrack. Petar Grašo, jedan od najvoljenijih izvođača regionalne glazbene scene, vraća se na Ljetnu pozornicu u velikom stilu – koncertom koji će 24. srpnja obilježiti Dan grada Opatije i donijeti glazbenu večer za pamćenje.
U vremenu u kojem glazba često prolazi poput brzog refrena na društvenim mrežama, postoje umjetnice koje i nakon tri desetljeća stvaranja ostaju postojane, autentične i iskrene. Marija i Ivana Husar, sestre čiji su se glasovi urezali u kolektivnu memoriju publike, ove godine obilježavaju velikih 30 godina karijere — i to na najljepši mogući način: svečanim božićnim koncertom 16. prosinca u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog.
Split u srpnju diše glazbom. More miriše, grad pulsira, a večeri kao da su stvorene za koncertne doživljaje pod vedrim nebom. Ove sezone jedan od najuzbudljivijih trenutaka sprema se 11. srpnja – Matija Cvek dolazi na pozornicu Split Park festivala i najavljuje glazbenu večer za pamćenje.
U svijetu u kojem sve glasnije govorimo, ponekad najviše kaže – tišina. Ona nije bijeg, već izbor. Ona ne znači odsutnost riječi, nego prisutnost u trenutku. Upravo je ta ideja bila polazište pjevačici koja zna kako spojiti emociju, ritam i autentičnost u jedno.
Kad se s prvim beatovima na Petrovaradinskoj tvrđavi zatrese horizont, a svjetla festivala pretvore Novi Sad u najvibrantniji grad regije – znate da ste stigli na pravo mjesto, u pravo vrijeme. Exit je više od festivala. On je poziv na istraživanje. Jer dok noći pripadaju glazbi, dani u Novom Sadu pripadaju – vama.
Postoji trenutak u životu svakog muškarca kad tiho, bez buke, izgovoriš sebi: "Dosta je." U slučaju Johnnyja Deppa, ta rečenica je bila glasna, ogoljena i nefiltrirana: “F*ck you.” No nije to bio bijes. Bila je to kapitulacija pred očekivanjima svijeta — i istovremeno ultimativno oslobađanje.
Modni svijet ponovno drži dah — The Devil Wears Prada dobiva svoj nastavak, a nova glumačka imena na modnoj pisti Runway magazina garantiraju da nas očekuje pravi haute couture spektakl. Lucy Liu, Justin Theroux, B.J. Novak i Pauline Chalamet pripremaju se za test iz modne pismenosti, a jedno pitanje visi u zraku: mogu li oni doista ispravno napisati Gabbana?