Od brojnih diss trackova koje su Kendrick Lamar i Drake razmijenili tijekom svoga „rata“ ove godine, jedan je imao najveći odjek. Kendrickova pjesma “Not Like Us” je postala neizbježan ljetni hit nakon što je objavljena u svibnju. Ova je pjesma donijela Lamaru njegov prvi solo singl broj jedan na Billboard Hot 100 ljestvici i držala je prvo mjesto na Hot Rap Songs ljestvici 14 tjedana.
No, jednako brzo kako je “Not Like Us” postao komercijalni fenomen, pojavila su se pitanja o njegovim šansama za nominaciju na dodjeli Grammyja 2025. godine: Može li pjesma s optužbama za pedofiliju konkurirati manje kontroverznim kandidatima? „Mislim da članovi akademije cijene izvrsnost,“ rekao je Harvey Mason Jr., izvršni direktor Recording Academy, za TMZ mjesec dana nakon što je pjesma objavljena. „Cijene ono što je aktualno, što se događa. To je relevantna pjesma koja ima utjecaj na toliko razina. Toliko kreativnosti i talenta. Volio bih vjerovati da članovi Akademije to prepoznaju i glasaju kako treba.“
No Like Us nije kao drugi diss trackovi
Lamaru dobivanje Grammyja nije strano — tijekom karijere osvojio ih je 17 — ali “Not Like Us” ponovno je otvorio rasprave o složenom odnosu te institucije s hip-hopom tijekom godina, a posebno o priznavanju diss trackova kao umjetničkog oblika vrijednog priznanja.
„Kada pomislite na pjesmu koja je diss, pomislite na negativnu pjesmu, a Grammyji vole slaviti pozitivnost i izvrsnost,“ objasnio je za Variety Sean Momberger, koji je zajedno s Mustardom i Sounwaveom producirao “Not Like Us”. „Ali mislim da je zato ova pjesma drugačija, jer ima tako pozitivan osjećaj i tako je slavljenička. Počela je kao diss pjesma, ali nakon prvih nekoliko tjedana nekako se odmaknula od rap sukoba. Sada je to samo dio svakodnevnog života.“
Zapravo, Recording Academy nije u potpunosti protiv odavanja počasti diss trackovima. Ironično, posljednja pjesma takve vrste koja je nominirana za Grammy bila je upravo Drakeova “Back to Back”, usmjerena protiv Meeka Milla, koja je 2016. nominirana u kategoriji za najbolju rap izvedbu.
Not Like Us trebao bi dominirati u rap kategorijama, ali teško da će slaviti u nekoj od glavnih
Kako god bilo, neosporiv uspjeh i kulturnu relevantnost pjesme “Not Like Us” bit će nemoguće zanemariti u procesu glasanja — pod uvjetom, naravno, da Lamarov tim službeno prijavi pjesmu za nagradu. Lamar je tijekom godina bio nominiran za otprilike 50 Grammyja, ali uglavnom je pobjeđivao u rap kategorijama i nijednom nije pobijedio u jednoj od kategorija iz tzv. „velike četvorke” (album, pjesma i snimka godine te najbolji novi izvođač). Nije nerealno pretpostaviti da će “Not Like Us” dominirati u žanrovskim kategorijama, no natjecanje za najveće nagrade u općim kategorijama moglo bi se pokazati težim.
„U cijelom polju, ne želim reći da je to daleka mogućnost,“ dodaje Momberger. „Bio je to ogroman trenutak i pjesma, ali vidjet ćemo. Znam da su Billie Eilish i drugi izvođači također objavili zaista dobre pjesme. No mislim da je ovo velika pobjeda za hip-hop zbog toga kakav hip-hop jest: Pjesma se pojavi niotkuda, bez ikakvog plana. Hip-hop je najcool, najprogresivniji žanr, i ovo pokazuje da ne postoji formula za hit pjesmu.“
Nakon što je ove godine osvojio publiku na Dori debitantskim nastupom i duetom “Baby Lasagna”, Matt Shaft donosi nešto potpuno drugačije – novu pjesmu jednostavno nazvanu “Ljeto”. No, nemoj da te ime zavara – ovo nije još jedan hit za tulume, zalaske i koktele. Ovo je pjesma za tišinu. Za reset. Za trenutak u kojem si napokon sam sa sobom.
Antonija Šola, kantautorica prepoznatljivog glasa i senzibiliteta, još jednom potvrđuje zašto je već godinama jedna od najvoljenijih glazbenih autorica u regiji. Ovaj je tjedan predstavila spot za pjesmu Čuvaj me, premijerno izvedenu na 17. CMC festivalu u Vodicama, gdje su je publika i kritika dočekali s oduševljenjem.
Ako ste ovih dana prošetali Gornjim gradom, znate o čemu pričamo – plato Gradec ponovno je epicentar dobre hrane, glazbe i ljetne zabave. Baš Naš festival vratio se jači nego ikad prije, a osim odlične atmosfere pod lampicama i DJ ritmova zbog kojih se ostaje do ponoći, ono što ove godine osvaja na prvu definitivno je – hrana.
Nakon što nas je osvojio introspektivnim „Scratch Our Itch“ i zarazno razigranim „Everybody“, kantautor i multiinstrumentalist Srđan Petric donosi treći singl s debitantskog EP-a You Never Know — emotivnu i osobnu pjesmu pod nazivom „Danielino“.
Ljeto je godišnje doba koje traži glazbu s dušom – onu koja te osvaja već na prvo slušanje, poziva na bijeg od svakodnevice i budi najnježnije emocije. Upravo takva je nova pjesma „Tebi pripadam“, kojom se Alen Đuras, jedan od najautentičnijih vokala domaće glazbene scene, vraća na radare glazbenih zaljubljenika.
Zagreb, početak ljeta. Na playlisti preslušavamo Dry Your Eyes, novu pjesmu Filipa Rudana koja nas već na prvo slušanje vodi u drugačiji svemir — mekši, introspektivniji, atmosferičan poput soundtracka za sumrak u velikom gradu. Onog trenutka kad se sve smiri, a emocije krenu govoriti.
Neki glasovi ne prestaju odjekivati – čak ni kada se oko njih sve promijeni. Takav je glas Pere Galića, kultnog frontmena Opće opasnosti, koji nakon emotivnog i glazbeno intenzivnog razdoblja odlučuje napraviti hrabar korak: započinje samostalnu karijeru i predstavlja svoj prvi solo singl Na kraju. I to na način koji je i moćan i ranjiv – točno onakav kakvog ga pamtimo.
U svijetu u kojem se glazba sve češće sklapa iz fragmenata, uz pomoć softverskih alata i naknadnih produkcijskih čuda, pojavio se netko tko nas nježno, ali odlučno podsjeća da srce glazbe i dalje kuca u živoj, neponovljivoj svirci. Janko Novoselić, cijenjeni hrvatski jazz bubnjar i istaknuto ime domaće instrumentalne scene, najavio je izlazak albuma Jazz Kvartet novim singlom Alone Together — pjesmom koja nije samo još jedna jazz obrada poznatog standarda, nego manifest jedne glazbene filozofije.
Kad Rihanna zakorači na crveni tepih, svijet stane. Kad to učini u Chanel couture kreaciji koja zahtijeva 840 sati ručnog rada, tada moda prestaje biti samo estetika i postaje – emocija.
Godina 2025. ostat će zapamćena kao trenutak u kojem se svijet mode naklonio dvjema ženama koje su je decenijama oblikovale. Anna Wintour i Donatella Versace – dva neponovljiva imena, dvije karijere koje su istovremeno započele, a sada zajedno izlaze iz epicentra modne moći. Nije slučajno što se i njihov profesionalni oproštaj događa istovremeno – jer koliko god bile različite, Anna i Donatella oduvijek su bile savršeni kontrapunkti, ravnoteža moći, ukusa i utjecaja.
U svijetu celebrityja često nas iznenade priče koje zvuče kao urbane legende, ali kada je riječ o Riti Ori, jedna od njih zaista je – istinita. I dok je danas prepoznajemo po upečatljivim nastupima, hrabrom modnom stilu i besprijekornom glasu, njezina karijera započela je daleko prije nego što je svijet naučio pjevati stihove "Anywhere" ili "Let You Love Me". Zapravo, Rita Ora jednom je – makar na trenutak – zakoračila u svijet koji je oblikovao djetinjstva milijuna: svijet Harryja Pottera.