HELLO
HELLO! #HelloItsMe

Ne slušajte što je Radiohead rekao: pop nikada neće umrijeti. 2023. je i svaki tjedan se objavljuju nove pop pjesme. Himna iz 2023. ‘Padam Padam’ čak je dospjela na prvo mjesto čuvene Time Out listenajbolje pjesme stoljeća sa svojim euforičnim elektropop vibracijama, a ‘Barbie’ pjesma Dua Lipe ‘Dance the Night’ je također tu je među njima.

PROČITAJTE: Kako je nastao hit ljeta Padam Padam?

Ali naravno, 21. stoljeće je dugo i morate napraviti mjesta i za klasike. Postoje fantastične pop pjesme iz svih razdoblja i sve zaslužuju mjesto na konačnom popisu. Ovdje ćete pronaći sve od Outkasta do MIA-e, od Kelisa do Harryja Stylesa. Jedini kriterij? Morate se osjećati dobro i mora vas natjerati da poželite ustati i zaplesati. Sve ove melodije čine upravo to, a onda i neke. Čitajte dalje za najbolje pop pjesme ikada snimljene.

‘Padam Padam’ by Kylie Minogue

Kylie i dalje osvaja svijet. Nakon što ste ovu pjesmu čuli otprilike milijun puta u svijetu tijekom ljeta 2023., ‘Padam Padam’ se učvrstila u samom vrhu pjesama koje će sigurno izazvati euforiju na plesnom podiju. ‘And we don’t need to use our words, Wanna see what’s underneath that T-shirt’,  Minogue izaziva slušatelje ovim riječima u seksi i neozbiljnoj elektropop pjesmi o požudi na prvi pogled. I volimo vidjeti 55-godišnju pop zvijezdu u najboljim godinama, kako slavi svoju seksualnost.

‘Umbrella’ od Rihanne s Jay-Z-jem

Rihanna je kraljica pop glazbe, ali ništa se nije usporedilo s ‘Umbrella’ otkad je objavljena (znamo, to je kontroverzna izjava). ‘Umbrella’ ne samo da je svijetu u cjelini predstavila jednu od najvećih pop zvijezda, već je također uvela pop-kulturnu dinastiju, s kolegom mogulom Jay-Z-jem koji ju je supotpisao. Čim čujete uvod (i ‘uh-huh, uh-huh), znate da ste u vožnji, ali ništa vas ne može pripremiti za refren nakon mosta. Ako to ne vrištite iz sveg glasa, činite to pogrešno. Živjela kraljica Ri.

‘Toxic’ Britney Spears

Na ovom kultnom singlu iz 2003. Britney se transformira u pritajenu femme fatale, a glas joj se uzdiže i utapa preko poremećenog aranžmana sintisajzerskih žica koji se ne bi činio neumjesnim u Hitchcockovom filmu. Čak i sada, gotovo dva desetljeća kasnije i s pokretom #FreeBritney koji je istaknuo užasan tretman koji je morala pretrpjeti, to je dezorijentirajuće zapanjujuće pop remek-djelo.

‘Hits Different’ Taylor Swift

Između spašavanja obožavatelja od zaštitara Jobswortha na turneji Eras, ponovnog snimanja svog trećeg studijskog albuma, Speak Now (Taylor’s Version), i hodanja s poluproblematičnim frontmenom, Taylor Swift je našla vremena da objavi tri nove pjesme u sklopu albuma ‘Midnights’ (Til Dawn Edition).’ ‘Hits Different’, iz 2022., plesni je srceparajući hit, koji detaljno opisuje njezin prekid od dečka Joea Alwyna, s kojim je bila šest godina. I melodramatična je i tinejdžerska tjeskoba, prepuna stihova poput ‘Zamišljala sam te s drugim zaljubljenim djevojkama, a onda sam povratila na ulici’ dok ona letimice prelazi preko prošlih veza. Ali pjesma ima emocionalnu zrelost žene sigurne u svoju istinu, koja ravnodušno prihvaća kraj bez krivnje ili zlobe. To je melankolična, nostalgična, optimistična i prikladna priča za nedavno slobodne djevojke. Kraljica Tay opet pogađa metu.

‘Rolling in the Deep’ od Adele

Londonska diva eksplodirala je do međunarodne slave ovom pjesmom, objavljenom kada je imala samo 21 godinu – iako njezin glas nosi stručnost žene desetljećima starije. Visokodosežni vokal, uvodna nota koja ježi kosti i uvijek povezana tema okaljane ljubavi donijeli su Adele dvije nagrade Grammy dok su obožavatelji diljem svijeta plakali uz himnu rastanka.

‘Torn’ Natalie Imbruglia

Beth iz serije ‘Neighbours’ obrađuje četiri godine staru grunge pjesmu prvi put snimljenu na danskom: stvarno ne zvuči kao recept za čisto pop zlato. Ali prozračni gitaristički aranžman i pjevačicin krajnje iskreni vokal katapultirali su ‘Torn’ u status klasika za sva vremena, pretvarajući mutnu tjeskobu Ednaswap originala u složenu i odraslu skicu sloma nakon raspada. Osjetite kako vam srce poskakuje kad zasvira taj uzvišeni gitaristički outro.

‘Dance the Night’ Dua Lipe

Kraljica popa Dua Lipa nas od 2015. blagoslivlja glazbom, ali njezino izdanje Dance the Night iz 2023. moglo bi biti jedno od najrazvikanijih dosad (savjet: to je zato što je bilo u Barbie). Dua je imala epizodnu ulogu u novom filmu, pa se može reći da je pjesma postala prilično velika stvar. Ali Barbie ili ne Barbie, ovo je lagani, prozračni pop hit koji počinje ozbiljno slatkom violinom i na trenutke podsjeća na disko, ali i dalje odzvanja Lipinim legendarnim zvukom Ella Doyle.

‘Single Ladies (Put a Ring on It)’ Beyoncé

Naravno, mogli smo umjesto toga odabrati ‘Crazy in Love’, ali postoji nešto još transcendentnije u odi Queen Bey o solo letenju. Super-elegantni ritmovi i dosadno upečatljivi vokalni hookovi kombiniraju se kako bi stvorili takav trenutni klasik da ga je čak i Liza Minnelli obradila. I to prilično dobro.

‘Rehab’ Amy Winehouse

‘Rehab’ je uvijek bila sjajna pop pjesma, ali nakon tragične smrti Amy Winehouse 2011., dobila je i nevjerojatno dirljivu kvalitetu. Produkcija Marka Ronsona nadahnuta doo-wopom obavija pjevačev glas poput pokrivača od kašmira, stvarajući bezvremensku odu prkosu koja snažno pogađa sa svakim posljednjim “no, no, no”. Počivaj u miru Amy.

‘Dancing on My Own’ od Robyn

Bezbrojne pjesme govore o otklanjanju boli, ali malo njih postiže emocionalnu katarzu svevremenske gorko-slatke pjesme švedske pjevačice. Ironija je, naravno, u tome što nitko nikada ne pleše sam na pjesmu ‘Dancing On My Own’ – pod će se uvijek ispuniti u sekundi kad udare ti uvodni sintisajzeri, a cijeli spoj će se ujediniti za neboderski refren.

‘Hey Ya!’ od Outkasta

Outkast ATLien André 3000 uzeo je pauzu od mijenjanja rap glazbe za ove neočekivano sunčane povratke iz 60-ih u kojima superzvijezda hit pauzira kao emcee i glumi vođu benda. U diskografiji neočekivanih obrata, to je bio potez koji nitko nije mogao vidjeti da dolazi od ‘Ms. Jacksonova legenda i još jedan dokaz da André može učiniti gotovo sve.

‘Party in the U.S.A.’ Miley Cyrus

Ova pjesma potječe iz druge ere Cyrus, prije nego što se transformirala u Robina Thickea, sekspota s jezikom Genea Simmonsa. Ova središnja točka između moderne Miley i Hannah Montane je zraka sunca u moru nesnosnih pjesama.

‘Hollaback Girl’ Gwen Stefani

Priča se da je ovo prvo mjesto na ljestvici iz 2004. bilo namjenjeno Courtney Love, koja je u jednom intervjuu navodno opisala Stefani kao ‘navijačicu’. U svakom slučaju, ne može se poreći da minimalni ritam koji osiguravaju Neptunes i dalje snažno pogađa, ili da Stefani zvuči sjajno sričući ‘B-A-N-A-N-A-S’ preko toga.

‘Hips Don’t Lie’ Shakire s Wyclefom Jeanom

Doći do vrha njezinog globalnog probojnog hita ‘Whenever, Wherever‘ uvijek je bio težak zadatak, ali Shakira je to uspjela 2005. s ovim kolosalnim reggaeton bopom. Više od 15 godina kasnije, ‘Hips Don’t Lie’ i dalje okuplja sve na plesnom podiju, iako ne uspijevaju svi ponoviti Wyclefov ‘Shakira, Shakira’ u ritmu.

‘SexyBack’ Justina Timberlakea

‘Za one koji tvrde da vraća sex, sex nikada nije ni otišao!’, našalio se certificirani Sexy MF Prince kada je JT počeo blještaviti na ljestvicama s ovim timbalandovim produciranim all-timerom koji spaja sirovu seksualnost i funk bonafides. Prince je, naravno, bio u pravu. Ali što se tiče preispitivanja karijere, Timberlakeova je prava za knjige: ‘SexyBack’ ne zatvara toliko vrata pjevačevom poglavlju o ramenokosom boy bendu koliko ga spaljuje do temelja.

‘Uptown Funk’ Marka Ronsona i Bruna Marsa

Mark Ronson i Bruno Mars doista su pogodili zlato ovim hitom. Ne samo da je ‘Uptown Funk’ bio najbolji na dodjeli Grammyja 2015., čak je osvojio i snimku godine, nego je postao treći najgledaniji video ikada na YouTubeu. Plesni podiji za vjenčanja više nikada neće biti isti.

‘Call Me Maybe’ Carly Rae Jepsen

Ova je pjesma učinila 2012. godinom popularne glazbe nakon što je pjesma Justina Biebera i Selene Gomez katapultirala ovu pjesmu na radiju. Jepson od tada nije imala još jedan jednako veliki hit, ali je omogućila milijune ishitrenih flertova i traženja telefonskih brojeva. Hvala, Carly Rae!

‘Poker Face’ Lady Gage

Cijeli Gagin katalog je slavlje individualnosti, savezništva i dopuštanja da se vijori vaša čudna zastava. ‘Poker Face’ ostaje glavni dio pop panteona zahvaljujući svojim tmurno glamuroznim melodijama i bombastičnim glasovnim prijelomima. Osim toga, Gaga je uspjela godinama šuljati rečenicu ‘J*** ** ****’ na radiju, a da to nitko nije primijetio. Ako to nije znak kraljice, ništa nije.

‘Paper planes’ MIA

Maya Arulpragasam možda je ostala kao čista kultna umjetnica, koja se bavila kritički hvaljenim rubovima sa svojim divljim eklektičnim gulašom elektronike, svjetskih utjecaja i kontroverznih mišljenja. Međutim, morala je samo otići i napraviti jedno pravo pop remek-djelo, zar ne? Utemeljen na interpolaciji ‘Straight To Hell‘ grupe The Clash, troma, neodoljivo zarazna podloga ‘Paper Planes’ plete polusatiričnu priču o MIA-inim poteškoćama u dobivanju američke vize. Uspavljujući hit, njegovo istaknuto mjesto u soundtrackovima za ‘Pineapple Express‘ i ‘Slumdog Milliomnaire’ dovelo ga je do toga da je konačno srušio ljestvice, i to uvelike.

‘Starships’ Nicki Minaj

Najslađa, najhiperaktivnija i kaleidoskopska pjesma kraljice hip-hopa titanska je eksplozija energije. Prijelaz s zaraznog hooka na brzi rap, preko slatkih melodija i valovite elektronike, doista čini da se osjećate uzvišeno bez obzira na to jeste li zapravo “viši od m*******”. Čisti kaos i apsolutna eksplozija.

‘Royals’ od Lorde

Izvoz malog grada Novog Zelanda imao je samo 15 godina kada je napisala ovaj međunarodni megahit koji je smanjio opsjednutost hip-hopa blistavošću i hvalisanjem. To nije nešto što se često događa u pop glazbi, što čini nevjerojatno rijetke, zamršeno slojevite, ultraotmjene ‘Royals’ još većim blagom. ‘Let me be your ruler’, pjevala je Lorde. ‘Da, molim’, odgovorili su milijuni.

‘Bad Guy’ Billie Eilish

Poput kolege iz pop kraljevske obitelji Lorde, Eilish je bila tek tinejdžerica kada je izbacila ovu subverzivnu odu lošem ponašanju. Udarni ritmovi brata Finneasa i jezivi hookovi drže cijelu stvar na okupu, ali Eilishin zadimljeni glas — koji graniči između duboko uznemirujućeg i veselog — prodaje cijelu jezovitu stvar. Rezultat ju je učvrstio kao antitezu čiste pop zvijezde i nasmrt prestrašio roditelje njezine ciljane publike.

‘Good as Hell’ od Lizzo

Klasik koji odmah stvara osjećaj, Lizzov ‘Good as Hell’ sama je definicija zaraznog zahvaljujući odmah prepoznatljivom klavirskom ritmu, Lizzovoj snažnoj, ali razigranoj kadenci i sveopćoj, univerzalnoj sposobnosti da natjera svakoga u dometu da se šepuri tijekom cijelog trajanja .

‘Get Lucky’ Daft Punka s Pharrellom

Nakon što su osam godina plutali svemirom u svemirskom brodu u obliku piramide, francuski kućni roboti vratili su se na Zemlju kako bi snimili… povratni disko album? Reakcije na Random Access Memories ostaju mješovite, ali njegov vodeći singl je neprikosnoveni dragulj, spajajući Pharrellov falset vokal i izrazito funky gitaru Chic demigod Nilea Rodgersa za sudar prošlosti i budućnosti koji vrti cijelu noć do sunca.

‘Dynamite’ od BTS-a

K-Pop supergrupa osvojila je svijet i čini se da nema znakova usporavanja. Srećom, dugo očekivani debi benda na engleskom jeziku je isporučen, otevši eter i talk showove svojom savršeno kalibriranom glazbom. Dvadeset godina nakon što je NSYNC rekao ‘bye bye bye’, novi pop kraljevi podigli su svoju zastavu i osvojili svijet.

‘Adore You’ Harryja Stylesa

Solo karijera bivše zvijezde One Directiona otišla je na mnoga neočekivana mjesta, ništa više nego na njegovom nedavnom, žanrovski skakućućem albumu “Fine Line”. I dok funky ‘Watermelon Sugar’ donosi dvosmisleno, ‘Adore You’ je Styles u svom najsimpatičnijem i najzaraznijem obliku: spora, energična i vokalno ljupka instant klasika. Kao bonus, nadrealni video pokazuje kako je srcelomac zaljubljen u ogromnu ribu… i to je sve.

‘No Tears Left to Cry’ Ariane Grande

Arianina evolucija od slatko-slatke pop princeze do najistaknutijeg kroničara Kama Sutre svoje generacije bila je zapanjujuća, iako malo previše za neke rane obožavatelje koji su hvatali bisere. Pogodila je univerzalno privlačnu slatku točku s ovim bopom iz 2018., koji se penje do stratosfere sa svakim ponavljanjem ‘pokupiti’ ga’. Dok se njezin glas obrušava i uzdiže, čini se da potvrđuje dolazak globalne superzvijezde čiji je talent veći od njezinog najvišeg konjskog repa.

‘Drivers license’ Olivije Rodrigo

Popov sadašnji nasljednik eksplodirao je na sceni s ovom univerzalno zadivljujućom, emocionalno zrelom pričom o tinejdžerskoj čežnji: klavirskom baladom s otuđenom melodijom, pokretačkim backbeatom i nekim od najhrabrijih vokala novijeg popa. Rodrigo svoju ljubav prema Taylor Swift nikada ne krije, toliko da je obožavatelji nazivaju drugim Taylor, dok hejteri plaču. Koliko god to vrijedilo, Swift (za razliku od Courtney Love) je obožavateljica… a glasine i dalje kruže o nadolazećoj suradnji koja bi mogla uzdrmati pop svijet do temelja.

‘Sorry’ od Justina Biebera

Uzimajući pauzu od stvaranja glazbe kako bi se malo usredotočili na odrastanje, Biebs su se vratili s ‘Purpose’ 2015. ‘Sorry’, drugi singl s albuma, miksao je Skrillex — i to u potezu genija i iznenađujuće skromnosti , isključio se iz glazbenog videa i umjesto toga usredotočio na često oponašanu skupinu plesača.

‘Titanium’ Davida Guette sa Siom

Osnažujući, eskalirajući i pun sirove snage, ‘Titanium’ je ono što se događa kada jedan od najboljih svjetskih producenata upozna jednog od svojih najplodnijih pop pisaca. Naime: vatromet. Sia je možda postigla daljnji uspjeh ljuljajući se s lustera, ali kao pjevačica nikad nije bila eksplozivnija nego ovdje.

‘Happy’ Pharrella Williamsa

Samo netko tako ufuran u pop kulturu poput Williamsa mogao bi uzeti pjesmu za jednokratnu upotrebu iz filma Minions i pretvoriti je u trajnu odu izvrsnom raspoloženju. Zamislite to ovako: tri godine nakon ‘Happy’, Justin Timberlake pokušao je ponoviti njegove dobre vibracije za soundtrack Trollsa. Ali, ovdje ne govorimo o Justinu Timberlakeu.

‘Hotline Bling’ Drakea

Uklonite brdo memeova, zanemarite Drakeov prekrasni tatin ples i ova će pop pjesma i dalje biti pobjednička za vjeke vjekova. Taj delikatni, cureći calypso ritam bez napora sliježe ramenima s ljubavnika koji nikad ne zove, pretvarajući klasičnu priču o duhovima u izrazito plesnu osvetničku pjesmu kojoj bi svatko – uključujući bivše – jedva odolio. Nije ni čudo što je doslovno bilo neizostavno cijelo ljeto ‘15.

‘Milkshake’ od Kelisa

Kelisino hvalisanje da njezin “milkshake dovodi sve dječake u dvorište” dalo je ovoj magnetskoj himni na plesnom podiju noge. Potaknut vrhunskim Neptunesovim ritmom za sva vremena, to je pop-R&B bop jednako svjež kao kad je izašao (kao dio Kelisova izvrsnog albuma ‘Tasty’) 2003. godine.

‘Hung Up’ od Madonne

Nikada, nikad ne otpisujte Madonnu: možda je njezin najveći prkos konvencijama (od mnogih) to što je nastavila s pravim pop hitovima sve do srednje dobi. ‘Hung Up’ čak nije ni jedini kandidat za najbolju Madonninu pop pjesmu dvadeset prvog stoljeća, ali je najbolja, veličanstveni disco banger turbopuhan nadahnutom interpolacijom Abbinog ‘Gimme! Gimme! Gimme! (a men after midnighti)’.

‘Despacito’ Luisa Fonsija i Daddyja Yankeeja

Gotovo neizbježna između 2017. i 2018., ‘Despacito’ je jedna od onih pjesama koje su postale toliko prevladavajuće da su ljudi pogrešno shvatili njezinu sveprisutnost kao dosadnu. Međutim, nekoliko godina kasnije, ultra-glatki sudar latino popa i reggaetona nevjerojatno je ostario od statusa pjesme ljeta do klasika koji se može potvrditi.

‘Bootylicious’ Destiny’s Childa

Iskreno govoreći, još uvijek nismo sigurni što je točno ova pjesma, a 20 godina kasnije još uvijek nismo sigurni jesmo li spremni za to. Ali ono što je sigurno jest da je legendarna djevojačka grupa, suočena s neizbježnošću Beyoncéinog solo uspona, zapalila još jednu posljednju vatru kako bi ušla u 2000-te, a plesni podij nikada nije bio isti.

‘Firework’ Katy Perry

Dijelom himna za plesni podij, dijelom inspirativna moćna pjesma, ‘Firework’ je bilo treće izdanje Katy Perry s albuma ‘Teenage Dream’ iz 2010. i velika točka uspona u njezinoj karijeri. Osvojio je MTV-jev VMA 2011. za video godine i zaradio dvije nominacije za Grammy, a sva halabuka oko Setha Rogena i The Interviewa Jamesa Franca dala mu je još jedan poticaj u publicitetu 2014.

‘Work It’ Missy Elliott

Missyin avangardni pristup pop-prožetom hip-hopu najbolji je kada uz sebe ima certificiranog majstora Timbalanda i nema uparujućih hitova s istom mješavinom kaotičnog veselja, neobičnosti i pop senzibiliteta kao što je ‘Work It’. Samo umjetnik tako okretan kao što je Missy mogao je uzeti zbrkanu masu slogova maskiranih unatrag i učiniti ih jednim od najprepoznatljivijih refrena ere… i jednim od najvećih refrena karaoke večeri.

‘Can’t Get You Out of My Head’ Kylie Minogue

Mlada Kylie Minogue postigla je brojne globalne hitove u kasnim 80-ima s nizom bezobraznih pjesama koje su kapitalizirale slavu koju je stekla ulogom u australskoj sapunici ‘Neighbours’. No vjerojatno joj je trebalo do 2001. da konačno objavi pravo remek-djelo: ‘Can’t Get You Out of My Head’ sparno je, disco-pop savršenstvo, sa svojim ‘la la la’ hook-om koji je predodređen da ostane u našim glave do kraja stoljeća i dalje.

‘American Boy’ od Estelle s Kanye Westom

Obje strane bare se šepure na ovoj pulsirajućoj povratnoj pjesmi koja zauzima prostor između diska, hip hopa i popa. Estellein vokal prožet koknijem savršen je protuotrov za Kanyeovo hvalisanje… nije mali zadatak, s obzirom na to da je tip visok 1,85 cm čistog ega. Čak i ‘Ye zauzima stražnje sjedalo u odnosu na Estelle kad puca iz svih cilindara.

‘Since U Been Gone’ Kelly Clarkson

Simon Cowell je možda Kelly Clarkson učinio slavnom, ali ‘Since U Been Gone’ ju je učinila zvijezdom. Osim gledatelja American Idola i dvoje ljudi koji su gledali From Justin to Kelly, ovo je bio pravi svjetski uvod u Clarkstonov moćni kapacitet pluća i vrhunac pop-rock eksplozije ranih noughty-a. Vesela himna za raskid dolazi poput veličanstvenog križanja Avril Lavigne i pjesme “I Will Survive”. Prikladno u ravnom krugu pop svijeta, sada se redovito uništava na talent showovima diljem svijeta.

‘Let Me Blow Ya Mind’ od Eve s Gwen Stefani

Uglađeni, razmetljivi spori džem koji se susreće na raskrižju hip-hopa i popa, Evin najveći hit u biti je četverominutno ne baš skromno hvalisanje uspjehom u karijeri. To je nešto što muški reperi rade cijelo vrijeme, ali na neki način uzvraćaju udarac kada to radi žena. Neka mrzitelji glume užas. Mi ostali ćemo biti vani na plesnom podiju i namakati se u svilenkastom sasu.

‘Blinding Lights’ od The Weeknda

The Weeknd je pop teškaš otkako je 2015. izbacio svoju pjesmu ‘Can’t Feel My Face’ punu kokaina. Ali kanadska je superzvijezda digla stvari na višu razinu s ‘Blinding Lights’, čudovištem pokretanim sintisajzerima koje je nekako uspjelo uljepšajte ljeto Covida, pucajući iz automobila posvuda dok su ljudi bježali od svojih mjehurića. Više od godinu dana kasnije, njegova moć je samo rasla.

‘Crazy’ Gnarlsa Barkleya

Davno prije nego što je zbog njegovog odvratnog svjetonazora i optužbi za zlostavljanje bilo lako reći ‘Jebi se’ Cee-Lo Greenu, bivši voditelj Goodie Mob udružio je snage s producentom Danger Mouseom kako bi izdao ovu uglađenu psihodeličnu soul krivulju. Petnaest godina kasnije, još uvijek se osjeća veličanstveno strano.

‘Clint Eastwood’ od Gorillaza

Blur su uvijek bili najinventivniji među britpop bendovima. Ali oko 1994. nitko ne bi razumno očekivao da će se u roku od jednog desetljeća vođa benda Damon Albarn ponovno izmisliti kao frontmen kaleidoskopskog, bezgraničnog crtanog pop benda pod nazivom Gorillaz, niti da će spomenuti crtani pop bend uistinu postati veći od Zamutiti. Teško je to natjecanje, ali njihov debitantski singl ‘Clint Eastwood’ možda ostaje njihov najbolji trenutak, jezivo ukočen komad hip-popa s prizvukom špageti vesterna, s ubojitim repanjem Del the Funky Homosapiena.

druge vijesti