Već jedanaestu godinu zaredom, upravo to donosi Midsummer Scene Festival, prestižno kulturno događanje koje je Dubrovnik učinilo nezaobilaznom ljetnom adresom za ljubitelje vrhunskog teatra, estetskog doživljaja i nezaboravne atmosfere. Od 22. lipnja do 6. srpnja, čitav grad postaje kulisa, a povijesna tvrđava Lovrjenac, Knežev dvor i uske kamene ulice pretvaraju se u žive slike iz neke glamurozne prošlosti – ali s daškom suvremene drame.
Sve je počelo 2014., gotovo skromno, jednom predstavom na Lovrjencu. Malo tko je tada mogao zamisliti da će taj moment pokrenuti kulturni val koji će godinama kasnije okupljati tisuće gledatelja iz cijelog svijeta. Danas, Midsummer Scene nije samo festival – to je životni stil. To je ljetni bijeg u svijet estetike, jezika, britkog humora i dubokih emocija. To je pozivnica u kazališni raj.
Ovog ljeta, glavnu riječ vodi satirična senzacija – “Škola skandala” Richarda Brinsleyja Sheridana, u režiji Freda Graya, mladog redateljskog asa s londonskog West Enda. I ne, ovo nije obična izvedba – ovo je raskošni spektakl u kojem briljira elitna britanska postava, okružena ekstravagantnim kostimima Roberta Suracea, svjetlosnom magijom Aleksandra Mondecara i scenografijom koja oduzima dah. “Škola skandala” prva je Sheridanova komedija manira izvedena u Hrvatskoj, i donosi upravo ono što današnje društvo i dalje obožava: tračeve, dvostruke igre, duhovite podvale i zrcalo društvenih normi. Ako mislite da su današnji tabloidi okrutni, pričekajte da upoznate kakvi su bili u 18. stoljeću – uz čašu vina i miris soli u zraku.
No, Midsummer Scene ne bi bio ono što jest bez svoje duboke veze s lokalnom kulturnom baštinom. Tako će se 28. lipnja, u veličanstvenom Kneževom dvoru, održati Držić Day – večer posvećena geniju hrvatske renesansne drame, Marinu Držiću. U suradnji s Domom Marina Držića, svjedočit ćemo ekskluzivnoj promociji engleskih prijevoda njegovih remek-djela “Skup” i “Venere i Adona”. Prijevodi su rezultat suradnje glumca i prevoditelja Filipa Krenusa i profesorice Wendy Bracewell – dinamičnog tandema koji spaja znanost i umjetnost, prošlost i sadašnjost, Hrvatsku i svijet. Večer kulminira nastupom nezaboravne Adele Anderson – glazba, emocija i poezija u jednom dahu.
Za sam kraj, 6. srpnja, festival donosi pravi dragulj: “I, Peaseblossom”, vilinsku monodramu inspiriranu Shakespeareovim Snom ljetne noći. U režiji Philipa Parra i izvedbi Filipa Krenusa, uz inovativnu animaciju Josepha Herschera, ovo nije samo predstava – ovo je poetski let između svijeta ljudi i vila, između stvarnosti i sna. Interaktivna, razigrana, dirljiva – predstava već ima svoj poziv za prestižni Shakespeare Festival u Veroni 2025., što dovoljno govori o njezinoj čaroliji.
I zato – ako ste ovog ljeta željni nečeg više od uobičajenog godišnjeg odmora, nečeg što će vas dotaknuti, inspirirati i oplemeniti – Midsummer Scene Festival vas čeka. U Dubrovniku, gdje se povijest i kazalište surađuju pod zvjezdanim nebom, a publika postaje dio umjetnosti.
Festival se održava uz podršku Turističke zajednice grada Dubrovnika i Grada Dubrovnika, te u produkciji Brilliant Events Dubrovnik i londonskog Honey-Tongued Theatre Productionsa. I da, odjenite večernju toaletu jer ovo nije samo kulturni događaj. Ovo je ljeto s potpisom stila.
Advent u Zagrebu i ove godine potvrđuje status jednog od najuzbudljivijih glazbenih programa u regiji. Rijetke su prilike da se karizmatični umjetnici čuju u intimnom, blagdanskom okruženju, a upravo takvo iskustvo priređuje EU Advent. Nakon velikog koncerta u zagrebačkoj Areni, na Europski trg stiže Damir Urban, u petak, 27. prosinca, u ambijent obasjan toplim adventskim svjetlima.
Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog bila je ispunjena do posljednjeg mjesta na božićnom koncertu Marije Husar Rimac i Ivane Husar Mlinac. Ulaznice su rasprodane mjesec i pol dana unaprijed, a publika je očito prepoznala da ih očekuje glazbeni događaj izvan uobičajenog. Sestre Husar ponudile su potpuno novo iskustvo zahvaljujući svježim aranžmanima i vrhunskoj produkciji producenta Filipa Gjuda.
Riječ je o prvom ovakvom konceptu izvan Austrije, a na zagrebačku pozornicu dolazi izvorni bečki orkestar Strauss Capelle Vienna pod umjetničkim vodstvom Francisca Supina.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
U povijesnom preokretu koji mijenja način na koji milijuni gledatelja diljem svijeta prate prestižne filmske nagrade, Oscari će od 2029. godine biti ekskluzivno emitirani na YouTubeu. Ova promjena označava kraj više desetljeća dugog prijenosa ceremonije na televizijskom kanalu ABC i početak nove ere u kojoj digitalne platforme preuzimaju primat u prijenosu velikih kulturnih događaja.
Obilježavanje dvadeset i pete obljetnice modnog brenda Hippy Garden predstavljalo je snažnu i promišljenu sintezu estetske dosljednosti, emocionalne dubine i suvremene urbane profinjenosti, kojom je još jednom potvrđena iznimna kreativna vizija dizajnerice Đurđice Vorkapić, autorice prepoznatljivog modnog rukopisa koji već četvrt stoljeća oblikuje žensku siluetu kroz prizmu snage, elegancije i suptilne mističnosti. Kroz jasno definiran estetski kod, koji ostaje vjeran vlastitim temeljima, a istodobno otvoren suvremenim interpretacijama, Hippy Garden kontinuirano stvara snažne urbane ikone, gradeći brend koji je istovremeno autentičan, prepoznatljiv i nepogrešivo svoj.
U blagdanskom razdoblju, kada se svakodnevica usporava, a toplina doma i obiteljske tradicije dolaze u prvi plan, pažnja se sve više usmjerava prema vrijednostima koje nadilaze prolaznost trenutka. Božić je vrijeme u kojem se vraćamo jednostavnim, ali snažnim osjećajima pripadnosti, zahvalnosti i bliskosti, a upravo u tim trenucima mali detalji poprimaju posebno značenje. U tom kontekstu, Prahir nakit već generacijama gradi svoju priču kao simbol trajnosti, emocije i profinjene elegancije.