Objavljena u svibnju, pjesma je dosegnula vrhove britanskih ljestvica, osiguravši pjevačici prvi broj 1 u više od desetljeća. I u SAD-u, “Padam Padam” se postojano uspinjao na Billboardovoj dance ljestvici. Ipak, put do pop dominacije nije bio bez rupa. Na mnogo načina, plesna pjesma je ogledalo svoje zvijezde: zabavna, svjetlucava osoba koja ugađa publici svojom vrckavom prirodom, ali je pritom ustrajna i odlučna, piše The Independent.
Kao što je slučaj s većinom pop hitova, iza zvijezde stoji grupa drugih umjetnika koje jednako vrijedno rade u sjeni. U slučaju “Padama”, ta grupa uključuje Lostboya – pravim imenom Pete Rycroft – koji je producirao pjesmu i koautor je teksta zajedno s norveškom spisateljicom Inom Wroldsen.
Rođenje hita “Padam Padam” može se pratiti od jednog poslijepodneva u veljači prošle godine u Londonu, kada su se Rycroft i Wroldsen prvi put sreli. Na kraju su napisali gromoglasni dance-pop hit u samo dva dana. Suprotno uvriježenom mišljenju, “Padam” – riječ koja je sada doista u gay leksikonu – nije hommage istoimenoj pjesmi Edith Piaf iz 1951. (iako oboje autora priznaje da je Piafin valcer imao nešto utjecaja na njihov kreativni proces, a Minogue je govori o vezi između to dvoje). Sam naslov je onomatopeja za otkucaj srca.
Govoreći o temama pjesme, Wroldsen je rekla Independentu da su ljudi “stvarno zabrinuti samo za pet stvari“. Jedna od tih stvari je ljubav. Wroldsen neprestano traži nove načine da opiše taj osjećaj. “Udana sam za Engleza, a moja bi svekrva iz sjevernog Londona uvijek govorila: ‘Oh, srce mi puca, ped-ou’”, objašnjava. “Otišla sam u studio i bilo mi je u glavi, ali ‘ped-ou’ ne zvuči baš lijepo. Pa smo napravili ‘padam’.”
Sposobnost “Padama” da uđe u uho nije slučajna. Rycroft kaže da je pisanje pop glazbe “delikatna znanost o tome da budete dovoljno zanimljivi, ali i ona stvar zbog koje želite vrištati na festivalu bez stvarnog razmišljanja – a to je puno teže nego što izgleda“. Nakon što su završili s pisanjem, Wroldsen je znala da su pogodili pop zlato. Ona uspoređuje pisanje pjesama s pecanjem, glazbenici se upuštaju u avanturu i nadaju se da će nešto veliko zagristi. “Ponekad upecam haringu, ponekad stvarno dobrog lososa. Ovo je bio losos.”
Autori pjesme odmah su znali da žele Kylie Minogue da je izvede.FOTO: PROFIMEDIA
Autori su dugo razmišljali o tome koji bi izvođač bio idealan za njihovu pjesmu. Znali su da kičasta priroda pjesme odgovara samo određenim izvođačima. Pojavljivala se mogućnost da ode nekom eurovizijskom izvođaču ili Riti Ori. To je bilo, naravno, dok Kylie Minogue nije čula pjesmu. Timu australske pjevačice se “isprva nije svidjelo” što je zainteresirana, no to džepnu Veneru nije spriječilo. Pjesma je debitirala na 26. mjestu britanske ljestvice i vrlo brzo pronašla veliku – i vrlo glasnu – bazu obožavatelja na internetu.
Iako je Padam Padam bio hit ljeta, radio-stanice ga isprva nisu voljele
Recept za uspjeh je bio tu: zarazna nova pjesma, sjajna produkcija, privlačan koncept, ogroman online zamah i, naravno, Kylie. Nisu, međutim, svi voljeli “Padam”. “Pokušavali smo to pustiti na radiju. Bilo je posvuda, svi su pričali o tome i bilo je barem na prva dva mjesta na ljestvici – ali Radio 1 i Capital odbijali su ga pustiti, uglavnom zato što je ona starija žena” kaže Rycroft. Glasnogovornik BBC Radio 1 rekao je u to vrijeme: “Svaka se pjesma razmatra za popis za reprodukciju na temelju njezinih glazbenih vrijednosti i toga je li prava za našu ciljanu publiku, a odluke se donose od slučaja do slučaja.”
Za Inu Wroldsen, koja ima 39 godina, rad s Kylie Minogue bio je ostvarenje snova. “Malo sam starija od ove mlade djece koja dolaze… Kad sam čula demo, mislila sam da nitko [osim nje] ne bi mogao izvesti ovu pjesmu.” Starost i seksizam koji okružuju tako veličanstveno izdanje učinili su iskustvo gorko-slatkim – i za Wroldsen i za Rycrofta. Potonji ne štedi kada razmišlja o reakciji. “Mogao sam to vidjeti jasno kao dan; to je definitivno bio poziv na buđenje”, kaže. “Postoje drugi 55-godišnji umjetnici, David Guetta na primjer, i on je očito posvuda na radiju, jer je tip i ima neke nevjerojatne melodije. ‘Padam’ je trebao biti na radiju od početka i to je samo problem radijskih postaja”.
Padam Padam donio je Kylie novu popularnost.FOTO: PROFIMEDIA
Ubrzo, međutim, radio postaje su ostale bez izbora. “Svi, uključujući njezine obožavatelje i Twitter, poludjeli su i počeli zvati postaje”, kaže Rycroft. “Na kraju su postaje popustile i stavile je na svoju C listu. Imao sam pjesme koje su bile manji društveni fenomen, a bile su ravno na A listi. Dakle, C lista se čini kao uvreda, ali to je zapravo bila mala pobjeda za nju”. Na kraju, javnost je bila ta koja je zagovarala ovu seks-pozitivnu himnu godine.
Wroldsenin sin tinejdžer bio je taj koji joj je prvi ispričao o tome koliko je Padam postao hit na internetu. Iako je ova spisateljica prije toga postigla velike hitove s pjesmama poput “How Deep Is Your Love” Calvina Harrisa i “Rockabye“ Seana Paula, “Padam Padam” je ono zbog čega se osjeća kao dio “kulturnog fenomena”.
I Wroldsen i Rycroft zahvaljuju LGBT+ zajednici za uspjeh pjesme. “Nisu odustali i samo su je pokrenuli“, kaže ona. Za Rycrofta je to što je pjesma postala neslužbena himna za Pride2023. bila “ogromna čast“. Unatoč tome što nije zaštitno lice pjesme “Padam”, Rycroft priznaje da je popularnost pjesme bila pomalo bizarno iskustvo, s obzirom na to da ju je do sada čuo kako se svira na vjenčanjima, ali čak i – sprovodima.
U svijetu glazbe postoje trenuci koji nadilaze običan koncertni doživljaj i prerastaju u kulturni događaj o kojem se govori tjednima, mjesecima, pa i godinama. Jedan takav tren upravo se najavljuje u Zagrebu. Nakon što je publici prošle godine uputio obećanje koje se čeka s posebnim uzbuđenjem, legendarni Al Bano – jedan od najprepoznatljivijih talijanskih glasova i čovjek čija je karijera ispisala dio suvremene glazbene povijesti – ove ga sezone i ispunjava.
Advent kod Matoša jedan je od najčarobnijih i najfotografiranijih adventskih kutaka u gradu. I dok se centar guši u kaosu i prometu, na istočnoj strani Strossmayerovog šetališta bilježimo sve veći broj posjetitelja kojima je ovaj skriveni dragulj postao adventsko utočište i mjesto za uživanciju u miru.
Mladi Zagrepčani i studenti ekonomije, Grga Brkjačić (19) i Ante Dvoravić (18), odlučili su prije pola godine ostvariti dugo sanjanu ideju – stvoriti vlastiti party koncept koji redefinira način na koji mladi u Hrvatskoj doživljavaju izlaske. Tako je rođen WHOPS, projekt kojim su Grga i Ante odlučili unijeti svježinu i novu energiju u domaću klupsku scenu.
Nebojša Slijepčević i Stanko Herceg birali najbolje učeničke filmove o iskustvu izbjeglica. U žiriju i mlada osoba s izbjegličkim iskustvom iz DR Konga; u programu sudjelovalo više od 100 učenika.
Winter Jaska otvorila je svoja vrata u potpuno novom izdanju i već je prvog vikenda potvrdila zašto je to moderni, opušteni i drugačiji zimski festival. Nova lokacija u prostoru nekadašnje Vojarne pretvorila se u zimski kvart u kojem su se posjetitelji mogli prepustiti dobroj energiji, ugodnom ritmu i atmosferi koja donosi predah od svakodnevice.
Nakon uspješnog ljetnog singla Sami i njegove nedavno objavljene klupske remiks verzije, Melita Lovričević vraća se s novim singlom Nema vremena. Pjesma donosi svjež spoj elektronike, drum’n’bassa i jazza, obrađujući svima poznatu frazu “nemam vremena” te je pretvarajući u glazbeno pitanje koje nas potiče na razmišljanje: ako nam vrijeme doista stalno izmiče, što činimo s onim koje nam je preostalo?
Zagrebački Vintage Industrial Bar ove će zime biti epicentar domaće rock energije. PIPSCHIPS&VIDEOCLIPS, jedan od najutjecajnijih i najdosljednijih bendova hrvatske glazbene scene, rasprodali su svih pet najavljenih koncerata u rekordnom roku – a interes publike toliko je nadmašio očekivanja da je dodan i šesti datum, 3. siječnja 2026. Time Pipsi postaju prvi bend koji u povijesti Vintagea svira rezidenciju dugu čak šest uzastopnih večeri.
Advent u Zagrebu ove će godine obogatiti dolazak Dream Gospel Choira iz Harlema, zbora koji se u međunarodnim glazbenim krugovima smatra najzanimljivijim predstavnikom nove generacije gospela i koji će 17. prosinca 2025. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog održati koncert ispunjen energijom, emocijom i autentičnom američkom duhovnom tradicijom. Zagrebačka publika imat će priliku doživjeti večer u kojoj će moćni višeglasni vokali, slojevite harmonije i profesionalna izvedba spojiti duh Harlema i svečanu atmosferu predblagdanskog vremena.
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.