Martin Scorsese jedan je od najvećih redatelja današnjice, a kada govori o filmovima nema dlake na jeziku.
U razgovoru za GQ uoči izlaska svog najnovijeg filma Killers of the Flower and Moon, 80-godišnji redatelj govorio je o svom životu, karijeri i tome kako su filmovi o superherojima, posebno Marvelovi filmovi, promijenili industriju nagore.
„Opasnost postoji u tome što to čini našoj kulturi, jer će sada odgojiti generacije koje će misliti da su jedini filmovi takvi filmovi“, rekao je Scorsese.
„Što znači da onda moramo uzvratiti jače. I to mora doći od samih filmaša. I imat ćemo, znate, braću Safdie, imat ćemo Chrisa Nolana, znate na što mislim?“
Scorseseu su Marvelovi filmovi već dulje vrijeme neprijatelji
Ovo nije prvi put da je Scorsesenapao Marvel. Godine 2019. je rekao da filmovi o stripovskim superjunacima nisu filmska umjetnost, već su više poput tematskih zabavnih parkova.
„Mislim da proizvedeni sadržaj zapravo nije film“, rekao je Scorsese. „To je gotovo kao da umjetna inteligencija snima film. Ali to ne znači da nemate nevjerojatne redatelje i ljude za specijalne efekte koji rade prekrasna umjetnička djela“.
Scorsese je objasnio da filmska industrija nije ista kao što je bila prije gotovo sedam desetljeća kada je on započinjao karijeru.
Rekao je da studiji više nisu „zainteresirani za podržavanje pojedinačnih glasova koji izražavaju svoje osobne osjećaje ili svoje osobne misli i osobne ideje uz veliki budžet. A ono što se sada dogodilo je da su to stavili na leđa onoga što nazivaju nezavisnim filmovima“.
Scorsese nema dlake na jeziku kada govori o filmu.FOTO: Getty
Scorsese je zagovornik očuvanja starih filmova, a ovog je ljeta prisustvovao sastanku s drugim slavnim redateljima i šefom Warner Bros. Discoveryja Davidom Zaslavom nakon nedavnih otkaza u Turner Classic Moviesu, tvrtki koja bi se trebala brinuti o očuvanju holivudske filmske baštine.
Marvelovi filmovi nisu jedino što Scorseseu smeta u svijetu filma danas
Nisu samo Marvelovi filmovi ono što mu smeta. Prošlog listopada Scorsese je oštro osudio „odbojnu’“ opsjednutost filmske industrije ocjenama što smatra ponižavajućim. Smatra da nije dobro za film kao umjetnost da je jedini način na koji se gleda kvaliteta filmova to kakvu su brojčanu ocjenu dobili od kritičara, kao što rade poznate stranice poput Rotten Tomatoes, koja prikazuje postotak pozitivnih recenzija za svaki pojedini film i tako ih rangira po kvaliteti.
Također je rekao da je od 1980-ih industrija postala zainteresiranija za gledanost i koliko novca filmovi donose. U ovome intervjuu za GQ rekao je da je odbio sugestije producenata filma The Departed (za koji je osvojio Oscara) kada su ga pokušavali nagovoriti da „poštedi“ jednog od glavnih likova kako bi se oko njega mogla napraviti franšiza.
„Ono što su htjeli bila je franšiza. Nije se radilo o moralnom pitanju toga treba li osoba živjeti ili umrijeti. A onda su dečki iz studija izašli i bili su jako tužni, jer jednostavno nisu htjeli film. Htjeli su franšizu. Meni je to značilo: ne mogu više raditi ovdje“.
U novom Scorseseovom filmu glavne uloge imaju Robert De Niro, Lily Gladstone i Leonardo DiCaprio.FOTO: Getty
Na pitanje o tome umiru li kina kao institucije objasnio je da ne misli da je tako, ali da kina moraju učiniti više kako bi privukla gledatelje. „Mislim da će uvijek biti kino dvorana, jer ljudi filmove žele doživjeti zajedno s drugima“, rekao je Scorsese.
„Ali u isto vrijeme, kino dvorane moraju napredovati kako bi postale mjesta gdje će ljudi htjeti otići i uživati u iskustvu gledanja filma“.
Novi Scorseseov film, Killers of the Flower Moon, izlazi u Americi 20. listopada.
Dokumentarni film redateljskog dvojca Biljane Tutorov i Petra Glomazića, nastao uz hrvatsku kreativnu i produkcijsku podršku, uvršten je u prestižni World Cinema Documentary Competition, donoseći globalnoj publici intimnu i borbenu priču majke i kćeri koje čuvaju svoju planinu i identitet.
Serijal Apetitlih, koji već tri nedjelje na HRT1 u 16:50 vodi gledatelje na kulinarsko putovanje kroz povijest i okuse, postao je jedno od najugodnijih televizijskih iznenađenja sezone. Reakcije publike jasno pokazuju da su autori pogodili savršenu mjeru između edukativnog i zabavnog sadržaja. Od putovanja vlakom nekadašnjim rutama Austro-Ugarske, do mirisa tradicionalnih jela koja se prenose generacijama, serijal uspijeva istodobno probuditi nostalgiju i inspirirati gledatelje da sami zavire u stare kuharice svojih baka.
83. izdanje Zlatnih globusa donosi najveći broj nominacija za film One Battle After Another, ulazak vampira u utrku za prestižne nagrade i - po prvi put u povijesti - posebnu kategoriju za podcaste.
HBO je, tijekom glamurozne prezentacije za medije u užurbanoj i uvijek inspirativnoj atmosferi New Yorka, službeno najavio vijest koja je uzbudila obožavatelje diljem svijeta, potvrdivši da franšiza „Igra prijestolja“ ulazi u svoju najsnažniju razvojnu fazu do sada, jer će dvije velike serije iz Westerosa dobiti nove sezone svake godine sve do 2028., tako da se publika može pripremiti na kontinuirani povratak u ovaj mračno-epski svemir koji i dalje oblikuje suvremenu televiziju.
Modni svijet ponovno bruji – Miranda Priestly se vraća! Nakon gotovo dva desetljeća, Meryl Streep i Anne Hathaway ponovno su zajedno na velikom platnu u nastavku filma Vrag nosi Pradu. Prvi teaser koji je upravo objavio 20th Century Studios pokazuje trenutak koji je već zaludio internet: Miranda i Andy susreću se u dizalu, a Streep u svojem prepoznatljivom stilu izgovara legendarno: „Dugo ti je trebalo.”
Pop boje, blagdanski motivi i luksuzne teksture definiraju Chanel Holiday ekskluzivnu blagdansku selekciju modnih dodataka koja u prvi plan stavlja sofisticiranu interpretaciju božićne estetike. Kolekcija je osmišljena kao hommage sezoni slavlja, uz naglasak na detalje koji čine razliku.
Postoje LEGO setovi koji se slažu, izlože i s vremenom padnu u zaborav. A postoje i oni rijetki, pomno osmišljeni modeli koji nadilaze granicu igračke i postaju predmet želje, razgovora i statusa. Upravo takav je novi LEGO Icons set inspiriran serijom Stranger Things – Creel House, mračna kuća iz Hawkinsa koja u Hrvatsku stiže za svega nekoliko dana i već sada se smatra jednim od najpoželjnijih kolekcionarskih izdanja ove godine.
Eurosong je desetljećima volio sebe zamišljati kao sigurno utočište glazbe – prostor u kojem se politika zaustavlja na vratima pozornice, a reflektori obasjavaju isključivo pjesme, izvođače i obećanje zajedništva. No povijest tog natjecanja pokazuje da se stvarnost uvijek, prije ili kasnije, probije kroz scenografiju. Odluka Nema, pobjednika Eurosonga 2024., da vrati svoj trofej Europskoj radiodifuznoj uniji (EBU), nije samo osobni čin savjesti, nego i simbolički rez u tkivu natjecanja koje se već godinama bori s vlastitim proturječnostima.