Povratak realnosti u televiziji i medijima: Kraj woke ludosti u 2026.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.
Tijekom posljednjih desetak godina, mnoge serije bile su dizajnirane ne toliko da ispričaju dobru priču, koliko da zadovolje ideološke kvote. Likovi su često stavljani u narative kao simboli, a ne stvarni protagonisti. Dječja i tinejdžerska publika bila je posebno izložena ovim trendovima, s animiranim serijama i teen dramskim serijama u kojima se rod i seksualna orijentacija koristila kao glavna “lekcija” umjesto da se razvijaju stvarni likovi i radnje.
U 2026., taj trend se počinje lomiti. Otkazivanja serija, završeci priča i smanjenje prisutnosti LGBTQ+ likova doveli su do smanjenja pritiska ideološke proizvodnje. Disney, Netflix i druge platforme zabilježile su prirodne korekcije u programima, čime se omogućuje više prostora za narative koji nisu vođeni ideologijom. To ne znači da se likovi uklanjaju iz medija zbog orijentacije, već da se industrija vraća temeljnim pravilima dobrog storytellinga: karakter, radnja i univerzalne teme zamjenjuju kvantitativnu ideološku reprezentaciju.
Primjeri su već vidljivi: animirana serija Win or Lose uklonila je trans storyline koji je bio u središtu promidžbe, dok su mnoge teen i odrasle serije s LGBTQ+ likovima završile ili nisu obnovljene. Publika to doživljava kao olakšanje – priliku da se zabava vrati u normalu, bez prisilnog “pranja mozga” mladih kroz umjetno namećanje ideologije.
Ono što se događa u 2026. također odražava promjene u preferencijama gledatelja. Nakon višegodišnjeg zasićenja politički motiviranog sadržaja, publika traži priče koje su univerzalne, emocionalno rezonantne i zabavne, a ne moralističke lekcije ili simbolične “kvote zastupljenosti”. Trend smanjenja LGBTQ+ likova može se interpretirati kao korekcija tržišta: televizija i streaming platforme počinju balansirati ideološke ciljeve s potrebama stvarnih gledatelja.
U konačnici, 2026. možda neće biti godina kada su LGBTQ+ likovi potpuno nestali, ali jest godina u kojoj se industrija prestaje forsirati kroz ideološke programe i vraća se osnovnim principima medijske zabave. Likovi više nisu simboli političkih poruka, već stvarni ljudi s kompleksnim pričama. Publika dobiva ono što je tražila: sadržaj koji zabavlja, inspirira i povezuje, a ne uči djecu i mlade što “moraju misliti” prema dnevnoj agendi.
U ovom kontekstu, može se govoriti o kraju woke dominacije u mainstream medijima i povratku normalnoj, realnoj zabavi koja poštuje inteligenciju gledatelja. Industrija pokazuje da je moguće kombinirati inkluzivnost i raznolikost, ali ne po cijenu forsiranih ideoloških narativa. 2026. tako postaje simbolične godine – prijelomnog trenutka kada se balans vraća, a mediji ponovno postaju mjesto kvalitetne priče i zabave, a ne alat za političko oblikovanje svijesti publike.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Dokumentarni film redateljskog dvojca Biljane Tutorov i Petra Glomazića, nastao uz hrvatsku kreativnu i produkcijsku podršku, uvršten je u prestižni World Cinema Documentary Competition, donoseći globalnoj publici intimnu i borbenu priču majke i kćeri koje čuvaju svoju planinu i identitet.
Serijal Apetitlih, koji već tri nedjelje na HRT1 u 16:50 vodi gledatelje na kulinarsko putovanje kroz povijest i okuse, postao je jedno od najugodnijih televizijskih iznenađenja sezone. Reakcije publike jasno pokazuju da su autori pogodili savršenu mjeru između edukativnog i zabavnog sadržaja. Od putovanja vlakom nekadašnjim rutama Austro-Ugarske, do mirisa tradicionalnih jela koja se prenose generacijama, serijal uspijeva istodobno probuditi nostalgiju i inspirirati gledatelje da sami zavire u stare kuharice svojih baka.
83. izdanje Zlatnih globusa donosi najveći broj nominacija za film One Battle After Another, ulazak vampira u utrku za prestižne nagrade i - po prvi put u povijesti - posebnu kategoriju za podcaste.
HBO je, tijekom glamurozne prezentacije za medije u užurbanoj i uvijek inspirativnoj atmosferi New Yorka, službeno najavio vijest koja je uzbudila obožavatelje diljem svijeta, potvrdivši da franšiza „Igra prijestolja“ ulazi u svoju najsnažniju razvojnu fazu do sada, jer će dvije velike serije iz Westerosa dobiti nove sezone svake godine sve do 2028., tako da se publika može pripremiti na kontinuirani povratak u ovaj mračno-epski svemir koji i dalje oblikuje suvremenu televiziju.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Pjevačica i bivša predstavnica Hrvatske na Eurosongu otkrila je intimni trenutak sreće i podijelila fotografije sa svojim partnerom, uz dirljivu poruku o zahvalnosti i ljubavi.
Sedmerostruka dobitnica Porina pokazala je da se ne boji modnih iskoraka – crna čipkana haljina domaćeg brenda ELFS dokaz je da Mia zna balansirati seksepil i sofisticiranost.
Tragična smrt slavnog redatelja Roba Reinera i njegove supruge Michele otvorila je lavinu emocija, a publika se ponovno prisjeća filma koji je zauvijek promijenio romantične komedije.