Film Anora prošle je nedjelje ispisao povijest Oscara na više načina – ne samo da je Sean Baker osvojio čak četiri Oscara u istoj večeri za isti film (film, režija, originalni scenarij i montaža), nego je i s budžetom od samo šest milijuna dolara ovaj nezavisni film o seksualnoj radnici postao jedan od „najjeftinijih“ osvajača prestižnog kipića u povijesti.
Nakon pobjede Anore na festivalu u Cannesu, distribuciju je preuzeo studio Neon, kojemu utrka za Oscara nije bila nepoznanica – oni su stajali iza distribucije Parazita Bong Joon-hoa iz 2019., još uvijek jedinog filma na stranome jeziku koji je osvojio Oscara za najbolji film. Na tu su kampanju bili potrošili oko 20 milijuna dolara, a uspješna kampanja Anore stajala je nešto manje – 18 milijuna dolara. To je mnogo manje od iznosa koje veliki studiji troše na promociju svojih blockbustera (marketinški budžet većine holivudskih filmova u pravilu je dva do tri puta veći od produkcijskoga), ali je i dalje tri puta više nego što su Sean Baker i ekipa potrošili za snimanje filma.
Najveći kandidati za Oscara potrošili su višestruko više na marketing nego na produkciju
Neonova strategija bila je usmjerena na privlačenje Generacije Z i „običnih“ ljudi, umjesto tradicionalnih kritičara i vodećih medijskih figura, objasnio je izvršni direktor Tom Quinn za Variety.
Primjerice, jednodnevna pop-up trgovina s promotivnim materijalima filma “Anora“ pojavila se u studenom na parkiralištu automehaničarske radionice King’s of Body na Melrose Avenue u Los Angelesu. Već u 10 ujutro stvorili su se redovi od 300 obožavatelja, iako se trgovina otvarala tek u 15 sati.
Prodavani su razni odjevni predmeti i posteri, dostupni i putem Neonove internetske trgovine. Među njima su bile crvene tange s natpisom “little wifey”, po cijeni od 15 dolara, te majice sa sloganima iz filma, uključujući “Stay jealous, babe!”, “You hit the lotto, bitch!” i “Fuckin’ Cinderella” (35 dolara).
U ponudi su bile i dvije limitirane umjetničke grafike u retro stilu koje prikazuju glavnu glumicuMikey Madison u zavodljivim pozama. Na jednoj piše “This isn’t allowed … but I like you”, a na drugoj “She’ll take care of everything you need”. Na holivudsku premijeru filma Neon nije pozvao kritičare i glasače za Oscare, nego seksualne radnice koje su redom film pohvalile kao autentičan.
Uspjeh kampanje dokaz je snage ovakve strategije, ali i promjena u demografskom sastavu Akademije, piše britanski Guardian. Glavni konkurenti “Anori“ na dodjeli Oscara – “The Brutalist“, “Conclave“ i “A Complete Unknown“ – percipirani su kao filmovi za „stare ljude“, dok je Anora pozicionirana kao film za cool mladu publiku.
Bakerov film snimljen je s budžetom od 6 milijuna dolara, što ga čini najjeftinijim među nominiranima za najbolji film. I “The Brutalist“, snimljen za 10 milijuna dolara, također je bio film smiješno malog budžeta kada ih se usporedi s blockbusterima koji koštaju po 150 ili 200 milijuna.
Oba filma zaradila su nešto više od 40 milijuna dolara, no “Anora“ će dodatno profitirati zahvaljujući streaming ugovorima s Appleom i Amazonom. Film je trenutačno među najgledanijima na tim platformama, a najavljena je i nova kino-distribucija.
Kandidati za Oscara sada uz pomoć sponzorstava vraćaju novac uložen u kampanju
Konkurentski indie distributer A24, koji stoji iza filma “The Brutalist”, lansirao je skromniju kolekciju promotivnih proizvoda, uključujući dvije majice i malu maketu društvenog centra (baziranog na koncentracijskom logoru) koji dizajnira glavni arhitekt u filmu. Ograničena serija od 500 komada prodavana je za 75 dolara i već je rasprodana.
S druge strane, “A Complete Unknown“ pokušava nadoknaditi velike troškove – početni budžet bio je 70 milijuna dolara, a na marketing je potrošeno još toliko – kroz sponzorske suradnje. Levi’s prodaje smeđu kožnatu jaknu inspiriranu filmom za 1200 dolara, dok su traperice u vintage stilu dostupne za 495 dolara. Motor marke Triumph, koji u filmu vozi Timothée Chalamet kao Bob Dylan, prodaje se za 12895 dolara.
U međuvremenu, njujorški koktel bar Dante udružio se s Dylanovim brendom viskija Heaven’s Door Tennessee Whiskey i distributerom Searchlight Pictures kako bi ponudio ekskluzivni koktel pod nazivom “Like a Rolling Stone”.
“Željeli smo stvoriti piće koje odražava Dylanov sirovi, autentični stil i njegovu sposobnost da spaja žanrove, baš kao što je spojio folk, rock i blues u svojoj glazbi”, rekli su iz tog bara.
Film “Conclave“, koji prikazuje zakulisne igre oko izbora novog pape, koštao je 20 milijuna dolara, dok su marketinški troškovi vjerojatno blago premašili taj iznos. Iako službeni promotivni materijali nisu dostupni, poduzetni trgovci izradili su neslužbene majice koje prikazuju energične scene pušenja e-cigareta likova u filmu, kao i set naljepnica s crtanim prikazima glavnih likova, uz natpis “messy bitch convention”.
U trenutku kada su milijuni fanova diljem svijeta pomislili da je nemoguće ponovno stvoriti magiju Hogwartsa – HBO je odlučio pokušati. I uspjeli su nas ponovno zaintrigirati. Nakon mjeseci nagađanja i tišine, napokon znamo kako izgleda novi Hagrid – a još važnije, znamo tko će ga glumiti.
Iako je globalna zvijezda, Brad Pitt nije zadovoljan svojom izvedbom u filmovima 'Upoznajte Joea Blacka' i 'Rijeka sjećanja'. Danas bi ih odigrao drukčije.
Ljubitelji magije, pozor! HBO je upravo najavio početak produkcije nove Harry Potter serije, i to ni manje ni više nego u čuvenim Warner Bros. Studios Leavesden, mjestu gdje je originalna čarolija i započela. Premijera se očekuje 2027., ali već sada možemo osjetiti uzbuđenje koje se širi brže od patronusa.
Još jedna dragocjena uspomena s početka 2000-tih vraća se na male ekrane! Nakon brojnih povrataka serija iz tog razdoblja, Scrubs – medicinska humoristična serija koja je osvojila generacije gledatelja – uskoro dolazi u obnovljenom izdanju.
Serija Wednesday postala je jedan od najvećih hitova 2022. godine. Uskoro izlazi druga sezona koja će nas ovog ljeta i jeseni ponovno povesti u mračni, ali duhoviti svijet Akademije Nevermore.
Modni svijet ponovno drži dah — The Devil Wears Prada dobiva svoj nastavak, a nova glumačka imena na modnoj pisti Runway magazina garantiraju da nas očekuje pravi haute couture spektakl. Lucy Liu, Justin Theroux, B.J. Novak i Pauline Chalamet pripremaju se za test iz modne pismenosti, a jedno pitanje visi u zraku: mogu li oni doista ispravno napisati Gabbana?
Moramo priznati – treća sezona Netflixovog južnokorejskog trilera Squid Game donosi puno toga što vrijedi pogledati. Intenzivne i emocionalno snažne priče likova poput igrača 456 Seong Gi-huna (Lee Jung-jae), igračice 149 Jang Geum-ja (Kang Ae-shim) i igrača 222 Kim Jun-heeja (Jo Yu-ri) vraćaju nas u srž serije: u borbu za preživljavanje gdje su ulozi previsoki, a moral često nepostojeći. Nakon neuspješnog pokušaja prevrata u finalu druge sezone, novi izazovi postaju brutalniji, igre krvavije, a napetost gotovo nepodnošljiva.
Uoči spektakularnih koncerata Beyoncé u Atlanti, njezina turneja Cowboy Carter doživjela je neugodan udarac – ukradeni su tvrdi diskovi s neobjavljenom glazbom i planovima nastupa.
U trenutku kada su milijuni fanova diljem svijeta pomislili da je nemoguće ponovno stvoriti magiju Hogwartsa – HBO je odlučio pokušati. I uspjeli su nas ponovno zaintrigirati. Nakon mjeseci nagađanja i tišine, napokon znamo kako izgleda novi Hagrid – a još važnije, znamo tko će ga glumiti.
U svijetu muške mode, gdje klasika često caruje, rijetki su trenuci kada se klasičan komad poput crnog odijela uspije reinterpretirati na način koji oduzima dah. Upravo to je postigao pjevač Matija Cvek — u ovoj besprijekornoj, ali odvažno pomaknutoj inačici crnog odijela, dokazao je kako crno nije rezervirano isključivo za zimu, večernje domjenke ili stroge protokole. Crno, u njegovoj izvedbi, postaje ljetna poezija.
Tamo gdje se klasika i šljokice susreću, nastaje – magija. A u slučaju glazbenog spektakla “Disco Opera 2025”, riječ je o čistoj eksploziji ritma, emocije i neodoljive nostalgije. Nakon serije rasprodanih koncerata i oduševljenih reakcija diljem regije, ova glazbena senzacija vraća se na veliku pozornicu Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog – i to 25. listopada, u još glamuroznijem i produkcijski raskošnijem izdanju.
Nekadašnja djevojka iz susjedstva, danas jedna od najomiljenijih globalnih pop zvijezda, Kylie Minogue već desetljećima simbolizira nešto mnogo više od glazbe. Za brojne pripadnike LGBTQ+ zajednice, njezin lik i djelo postali su gotovo mitski – ona nije samo pjevačica, već utjelovljenje slobode, prihvaćanja i radosti. No, kako je ovaj fenomen počeo? I zašto upravo Kylie?