Kraj filma Barbie: Dirljiva priča o procesu koji svaka djevojka mora proći da bi postala žena
SPOILER ALERT! Ako još niste gledali film Barbie, dopustite si da ga doživite u kinu, ako jeste - nastavite čitati.
09 kolovoza 202321:00
Dina PlevnikZamjenica glavnog urednika / Deputy editor
Kad je Greta Gerwig izjavila da će film Barbie biti sve ono što nismo očekivali, apsolutno je bila u pravu.
Film s Margot Robbie i Ryanom Goslingom zahvaljujući odličnom marketinškom timu, mjesecima je podizao temperaturu otkačenim najavama i svijet obojio ružičastom bojom, uspomenama na lukicu s kojom su se mnoge žene igrale kad su bile djevojčice te pokrenuo brojne modne trendove, koji su zavladali modnim pistama i gradskim asfaltom.
Uz odličan plesni hit Dua Lipe i nasmijano lice Margot Robbie koja je “iskakala iz svakog kuta”, mjesecima smo živjeli u uvjerenju da ćemo u kinu pogledati vrckasti, ženstveni film pun duhovitih scena i romantičnih zapleta, no ovaj je film sve samo ne površna priča.
Kraj filma Barbie još kopka i one koji su ga pogledali
Početak filma uistinu počinje idilično – Barbie i Ken stižu u Barbieland i kreću s uobičajenim aktivnostima. Sve je ružičasto, predivno i zabavno, Barbie lutkice imaju svu moć, a Kenovi su ovdje samo kako bi bili oku ugodni i popunili rupe na plesnom podiju.
Ipak, Barbie polako počinje kopkati egzistencijalna kriza zbog čega počinje razmišljati o svrsi svog postojanja. Kad dobije rijetku priliku da dozna što se događa u pravom svijetu, u njega odlazi s ružičastim naočalama na očima te ostaje šokirana kad shvati kako svijet zaista funkcionira te da nikoga zapravo nije briga za plavokosu lutku kojoj je najveći uspjeh iskombinirati savršen outfit.
U pravom svijetu Barbie upoznaje Gloriju i njezinu kći Sashu s kojima se vraća u Barbieland puna novih spoznaja i teška srca. Za to vrijeme iz stvarnog svijeta vratio se i Ken koji je ostalim Kenovima uspio prenijeti seksističke ideje iz stvarnog svijeta te im pomoći da nekako isperu mozak svojim Barbie prijateljicama i pretvore ih u trofeje koje su im ujedno i sluškinje.
Gloria svojim govorom o patrijarhatu uspijeva “probuditi” Barbie lutke iz te situacije te im pomoći da posvađaju Kenove i vrate moć u svoje ruke.
Barbie i Ken zaključuju da su oboje imali egzistencijalne krize, a odlučna Barbie govori Kenu kako joj treba vremena da otkrije tko je ona, bez njega.
U Barbielandu sve se vraća na staro, no osviještene Barbie lutke odlučuju da je vrijeme za promjene te da bi Barbie lutke i Kenovi trebali imati jednaka prava. Gloria, koja je iz ove avanture izašla uz bolju povezanost sa svojom kćeri, predlaže da se napravi Obična Barbie lutka što je i glavna poruka filma.
Naime, pretpostavlja se da je Greta ovim filmom htjela svim ženama objasniti da su savršene upravo takve kakve jesu, i da nema smisla težiti nerealnim očekivanjima.
Kakvo značenje ima sam kraj filma Barbie?
Na samom kraju pojavljuje se starica za koju su mnogi mislili da je Bog, no zapravo predstavlja Ruth Handler, ženu koja je izmislila Barbie. Barbie ju je već upoznala kad je bila u stvarnom svijetu i ona je njezin anđeo čuvar.
Barbie i starica ulaze u praznu bijelu prazninu, što stvara osjećaj da je stara Barbie umrla i da prelazi u novu fazu života, Barbie govori o svojim brigama za budućnost i priznaje da se više ne osjeća kao Barbie. Ovdje čujemo lijepu rečenicu iz najave, gdje Ruth govori Barbie, “Ljudi imaju samo jedan kraj. Ideje žive vječno.” Ruth također priznaje da je stvorila lutku u vrijeme kada su ženski ideali bili drugačiji, rekavši: “Moramo stajati mirno kako bi naše kćeri mogle pogledati unatrag i vidjeti koliko su daleko došle.”
Barbie iz ovog iskustva uči da više ne želi biti ideja, već da želi biti ona koja zamišlja i kreira.
Ruth govori Barbie da zatvori oči, a odjednom se pojavljuju slike djevojaka i žena različitih godina. Ova montaža koju je Greta Gerwig nabavila od glumačke postave iz filma ispunjena je emocijama te pokušava dostići razumijevanje punog opsega ženstvenosti, uključujući rođenje, djetinjstvo i generacijsku ljubav.
Sljedeći put kad vidimo Barbie, ona je se nalazi u stražnjem dijelu automobila dok je Gloria, Sasha i Glorijin muž ostavljaju ispred poslovne zgrade. Svi joj požele sreću, a Barbie odlazi do recepcije, gdje veselo objavljuje: “Došla sam vidjeti svog ginekologa.”
Uz njezin posljednji osmijeh koji vidimo na platnu, pretpostavljamo da je Barbie, koja sad ima ljudske emocije, strahove i želju za stvarnim životom, od lutke postala – prava žena.
U povijesnom preokretu koji mijenja način na koji milijuni gledatelja diljem svijeta prate prestižne filmske nagrade, Oscari će od 2029. godine biti ekskluzivno emitirani na YouTubeu. Ova promjena označava kraj više desetljeća dugog prijenosa ceremonije na televizijskom kanalu ABC i početak nove ere u kojoj digitalne platforme preuzimaju primat u prijenosu velikih kulturnih događaja.
Kada Steven Spielberg najavi novi film, filmski svijet ne reagira – on staje. Upravo se to dogodilo nakon što su se u New Yorku i Los Angelesu pojavili misteriozni jumbo plakati s jednostavnom, ali snažnom porukom: „Sve će biti otkriveno.“ Nekoliko dana kasnije stigla je potvrda – objavljen je prvi trailer za „Disclosure Day“, novi znanstvenofantastični film legendarnog redatelja, čija je premijera zakazana za 12. lipnja 2026. godine.
Jedna od najgledanijih Netflixovih serija posljednjih godina vraća se s novom sezonom koja donosi značajne promjene – ne samo u Emilynom privatnom životu, već i u njezinoj profesionalnoj karijeri. Peta sezona serije „Emily u Parizu“, koja na platformu stiže 18. prosinca, širi svoju priču izvan granica francuske prijestolnice i vodi gledatelje u Rim, grad koji će imati ključnu ulogu u razvoju radnje.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.
Dokumentarni film redateljskog dvojca Biljane Tutorov i Petra Glomazića, nastao uz hrvatsku kreativnu i produkcijsku podršku, uvršten je u prestižni World Cinema Documentary Competition, donoseći globalnoj publici intimnu i borbenu priču majke i kćeri koje čuvaju svoju planinu i identitet.
Serijal Apetitlih, koji već tri nedjelje na HRT1 u 16:50 vodi gledatelje na kulinarsko putovanje kroz povijest i okuse, postao je jedno od najugodnijih televizijskih iznenađenja sezone. Reakcije publike jasno pokazuju da su autori pogodili savršenu mjeru između edukativnog i zabavnog sadržaja. Od putovanja vlakom nekadašnjim rutama Austro-Ugarske, do mirisa tradicionalnih jela koja se prenose generacijama, serijal uspijeva istodobno probuditi nostalgiju i inspirirati gledatelje da sami zavire u stare kuharice svojih baka.
83. izdanje Zlatnih globusa donosi najveći broj nominacija za film One Battle After Another, ulazak vampira u utrku za prestižne nagrade i - po prvi put u povijesti - posebnu kategoriju za podcaste.
U povijesnom preokretu koji mijenja način na koji milijuni gledatelja diljem svijeta prate prestižne filmske nagrade, Oscari će od 2029. godine biti ekskluzivno emitirani na YouTubeu. Ova promjena označava kraj više desetljeća dugog prijenosa ceremonije na televizijskom kanalu ABC i početak nove ere u kojoj digitalne platforme preuzimaju primat u prijenosu velikih kulturnih događaja.
Obilježavanje dvadeset i pete obljetnice modnog brenda Hippy Garden predstavljalo je snažnu i promišljenu sintezu estetske dosljednosti, emocionalne dubine i suvremene urbane profinjenosti, kojom je još jednom potvrđena iznimna kreativna vizija dizajnerice Đurđice Vorkapić, autorice prepoznatljivog modnog rukopisa koji već četvrt stoljeća oblikuje žensku siluetu kroz prizmu snage, elegancije i suptilne mističnosti. Kroz jasno definiran estetski kod, koji ostaje vjeran vlastitim temeljima, a istodobno otvoren suvremenim interpretacijama, Hippy Garden kontinuirano stvara snažne urbane ikone, gradeći brend koji je istovremeno autentičan, prepoznatljiv i nepogrešivo svoj.
U blagdanskom razdoblju, kada se svakodnevica usporava, a toplina doma i obiteljske tradicije dolaze u prvi plan, pažnja se sve više usmjerava prema vrijednostima koje nadilaze prolaznost trenutka. Božić je vrijeme u kojem se vraćamo jednostavnim, ali snažnim osjećajima pripadnosti, zahvalnosti i bliskosti, a upravo u tim trenucima mali detalji poprimaju posebno značenje. U tom kontekstu, Prahir nakit već generacijama gradi svoju priču kao simbol trajnosti, emocije i profinjene elegancije.