Sofia Vergara vratila se na male ekrane na velika vrata novom mini-serijom na Netflixu – Griselda. Najpoznatija kolumbijska glumica u seriji glumi Griseldu Blanco, jedinu ženu koja je dospjela do pozicije narkobosa zloglasnoga kartela Medellin, i koja je tijekom 1970-ih i 1980-ih kontrolirala uvoz kokaina iz Kolumbije u SAD.
Ovo je samo još jedna u nizu serija u posljednje vrijeme temeljenih na stvarnim zločincima koje su oduševile svijet. Otkrivamo vam tko je bila Griselda Blanco.
Griselda Blanco pokrenula je kokainski rat na ulicama Miamija
Poznata pod nadimcima „Kuma Kokaina“ i „Crna Udovica“, Griselda Blanco bila je 1970-ih vođa tzv. Medellinskog klana, kriminalne organizacije koju je kasnije „proslavio“ Pablo Escobar.
Rođena je 1943., a njezin život nije bio nimalo lagan. S 19 godina pobjegla je od kuće i majčinog dečka koji ju je seksualno zlostavljao. Prema priči jednog bivšeg partnera, tvrdila je da je sa samo 11 godina počinila prvo ubojstvo, kada je otela i ubila drugo dijete.
Godine 1964. preselila se u SAD i u New Yorku započela svoju narko-karijeru. Devet godina kasnije istjerana je iz države, ali brzo se vratila, ovaj put u Miami. Tijekom razdoblja u kojemu je „vladala“ Miamijem, broj ubojstava u gradu povećao se za nekoliko stotina, policija je organizirala poseban odjel posvećen isključivo borbi protiv njezine organizacije, a to se razdoblje naziva Cocaine Cowboy Wars.
Griselda Blanco na kraju je puštena iz zatvora zbog zdravlja, a skončala je na ulici
Njena je vladavina završila je 1985. kada je konačno uhićena te osuđena na 15 godina zatvora. Dok je bila iza rešetaka naručila je brojna ubojstva, zbog čega joj je kazna produživana.
Griselda Blanco na svojoj posljednjoj poznatoj fotografiji, iz 2005. godine.FOTO: Profimedia
Godine 2004. deportirana je natrag u Medellin zbog lošeg zdravstvenog stanja. U posljednjim godinama života navodno se promijenila te počela živjeti miran život daleko od kriminala.
Ipak, prošlost ju je dostigla u rujnu 2012., kada je ubijena na ulici u Medellinu dok je izlazila iz mesnice. Imala je 69 godina.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.
Dokumentarni film redateljskog dvojca Biljane Tutorov i Petra Glomazića, nastao uz hrvatsku kreativnu i produkcijsku podršku, uvršten je u prestižni World Cinema Documentary Competition, donoseći globalnoj publici intimnu i borbenu priču majke i kćeri koje čuvaju svoju planinu i identitet.
Serijal Apetitlih, koji već tri nedjelje na HRT1 u 16:50 vodi gledatelje na kulinarsko putovanje kroz povijest i okuse, postao je jedno od najugodnijih televizijskih iznenađenja sezone. Reakcije publike jasno pokazuju da su autori pogodili savršenu mjeru između edukativnog i zabavnog sadržaja. Od putovanja vlakom nekadašnjim rutama Austro-Ugarske, do mirisa tradicionalnih jela koja se prenose generacijama, serijal uspijeva istodobno probuditi nostalgiju i inspirirati gledatelje da sami zavire u stare kuharice svojih baka.
83. izdanje Zlatnih globusa donosi najveći broj nominacija za film One Battle After Another, ulazak vampira u utrku za prestižne nagrade i - po prvi put u povijesti - posebnu kategoriju za podcaste.
Pjevačica Feminnema otvoreno je progovorila o vjeri, obitelji i društvenim temama, a njezine objave izazvale su podijeljene reakcije na društvenim mrežama.
Trajno isključenje Dalibora Matanića iz DHFR-a mnogi već nazivaju presedanom u domaćoj filmskoj industriji, ali i jasnom porukom o nultoj toleranciji prema nasilju i zloupotrebi moći u profesionalnom okruženju.