Nije tajna da posljednjih nekoliko godina većina filmova koje proizvodi jedan od najvećih holivudskih studija – Disney – baš i nije toliko dobra. To je sada priznao čak i direktor Disneyja, Bob Iger.
“Svjestan sam činjenice da naša izvedba, iz perspektive kvalitete, nije bila na razini standarda koje smo si postavili“, rekao je izvršni direktor tijekom razgovora o prihodima kompanije u četvrtome tromjesečju.
Direktor Disneyja vodio je kompaniju i u zlatno doba uspjeha
Lijepo je vidjeti kako Bob Iger priznaje ono što mnogi obožavatelji Disneyjevih omiljenih brendova — kao što su Marvel i Pixar — već znaju.
Došlo je do niza promašaja na kino blagajnama. Filmovi poput “Elemenata” i “Male sirene” nisu ispunili financijska očekivanja, dok je “Indiana Jones and the Dial of Destiny” bio jedan od najvećih promašaja godine.
Peti dio Indiana Jonesa bio je jedan od najvećih promašaja godine.FOTO: Profimedia
Čak se i nekoć sigurni Marvel Cinematic Universe mučio: “Ant-Man and the Wasp: Quantumania” bio je veliko razočaranje, a projekcije za nadolazeći “The Marvels” nisu obećavajuće. Oba su dobila loše do prosječne recenzije kritičara.
Nedavna Disneyjeva izvedba na kino blagajnama velika su suprotnost nizu velikih hitova koji su definirali Igerov prvi mandat na mjestu izvršnog direktora, od 2005. do 2020., tijekom kojeg je Disney srušio rekorde s animiranim hitom “Frozen” i superherojskim filmovima kao što su “Black Panther” te franšiza “The Avengers“.
Bob Iger, koji je ove godine nakon kratke pauze ponovno sjeo u stolicu šefa kompanije, branio se da je većinu ove godine izašlih filmova naslijedio od prethodnika, kao i da je Disney imao četiri od deset najgledanijih filmova 2022. godine, ali uglavnom je morao priznati da su kritičari u pravu i da je kvaliteta filmova kompanije opala.
Direktor Disneyja priznao je da je kvaliteta važnija od kvantitete
“Kvantiteta zapravo može biti negativna kada je riječ o kvaliteti, i mislim da se upravo to dogodilo. Izgubili smo dio fokusa“, priznao je.
Novi Disneyjev animirani film Wish izlazi ove godine.FOTO: Profimedia
Igerov plan za preuređenje filmskog studija uključuje veću selektivnost i prema nastavcima koji se snimaju i prema novim originalnim filmovima koje Disney predstavlja, rekao je tijekom sastanka.
Istaknuo je “Wish”, nadolazeći film Disney Animationa, kao primjer filma koji obećava. Tko zna hoće li tako i biti, ali svakako je dobro za Disney i fanove njihovih franšiza što čak i šef kompanije priznaje da trenutni smjer jednostavno – nije dobar.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.
Dokumentarni film redateljskog dvojca Biljane Tutorov i Petra Glomazića, nastao uz hrvatsku kreativnu i produkcijsku podršku, uvršten je u prestižni World Cinema Documentary Competition, donoseći globalnoj publici intimnu i borbenu priču majke i kćeri koje čuvaju svoju planinu i identitet.
Serijal Apetitlih, koji već tri nedjelje na HRT1 u 16:50 vodi gledatelje na kulinarsko putovanje kroz povijest i okuse, postao je jedno od najugodnijih televizijskih iznenađenja sezone. Reakcije publike jasno pokazuju da su autori pogodili savršenu mjeru između edukativnog i zabavnog sadržaja. Od putovanja vlakom nekadašnjim rutama Austro-Ugarske, do mirisa tradicionalnih jela koja se prenose generacijama, serijal uspijeva istodobno probuditi nostalgiju i inspirirati gledatelje da sami zavire u stare kuharice svojih baka.
83. izdanje Zlatnih globusa donosi najveći broj nominacija za film One Battle After Another, ulazak vampira u utrku za prestižne nagrade i - po prvi put u povijesti - posebnu kategoriju za podcaste.
Umjetna inteligencija sve je prisutnija u našim životima, a njezina primjena iz dana u dan postaje raznolikija. AI više nije samo alat za analizu podataka ili industrijsku automatizaciju sada sudjeluje u kreativnosti, glazbi, komunikaciji i svakodnevnim navikama. Unatoč čestim raspravama o prednostima i rizicima, jedno je sve jasnije: kada se koristi odgovorno, AI može povezati ljude na načine koji su prije bili nezamislivi.
U potrazi za božićnim poklonom koji nije tek još jedan predmet, već promišljena gesta, modno osviještene žene uvijek traže isto: estetiku, kvalitetu i priču. De’llure je upravo takav izbor, nakit koji ne viče, ali se pamti. Brend koji dolazi iz “tvornice luksuza” zagrebačke obitelji Prahir u sebi nosi onu rijetku ravnotežu između suvremenog minimalizma i suptilnog glamura, idealnu za fashionistice koje znaju da je pravi stil uvijek nenametljiv.
Božići devedesetih nezamislivi su bez Kevina McCallistera, njujorških ulica i bezvremenske pjesme All Alone On Christmas koja se zauvijek urezala u kolektivnu blagdansku memoriju. Upravo je taj filmski klasik ove godine dobio novo, domaće ruho – i to potpuno legalno, uz službeno odobrenje američkih nositelja autorskih prava.
Nakon gotovo dva desetljeća, fanovi kultne serije Sex and the City s nestrpljenjem su dočekali nastavak And Just Like That…, očekujući onu čaroliju, humor i emocionalnu povezanost koja je originalnu seriju učinila legendarnom.
Godina 2026. označava prekretnicu u svijetu televizije i zabave. Nakon godina dominacije tzv. “woke” narativa, kada su LGBTQ+ likovi, rodne ideologije i politički korektne poruke preplavile ekran, industrija polako, ali sigurno počinje vraćati ravnotežu i fokus na ono što publika doista želi gledati. Statistike iz GLAAD-ovog izvještaja Where We Are on TV jasno pokazuju trend: gotovo 41% LGBTQ+ likova s prethodnih sezona neće se vraćati u 2026. – rezultat ne toliko cenzure koliko poslovnih odluka i prirodnog završetka serija, ali u očima mnogih kritičara, ovo simbolizira kraj ere prisilne ideološke uključenosti u mainstream zabavi.