HELLO
HELLO! #HelloItsMe

Koreografija osmišljena u suradnji s renomiranom Larisom Lipovac, upečatljivi kostimi iz radionice cijenjenog Silvija Vujičića, te vizualna produkcija pod vodstvom Aleksandra Rapaića samo su dijelovi mozaika koji će oblikovati ovu scensku izvedbu. No, iza svega stoji jasna vizija – uhvatiti taj osjećaj napetosti, nemira i očekivanja koji nosi sama pjesma.

Inspiriran nadrealnim ambijentom Glavne pošte u Puli, spot “Južina” donosi estetski sofisticiranu priču, nalik filmskom snoviđenju. Taj isti vizualni identitet prenijet će se na opatijsku pozornicu, gdje će spoj svjetlosnih efekata, animacija i koreografskih elemenata gledateljima omogućiti da osjete svaki takt pjesme na sasvim drugačiji način.

Tim koji stoji iza ovog projekta okuplja umjetnike s bogatim iskustvom i jasnom estetikom. Frane Pamić, redatelj spota, već se istaknuo svojim radom na projektima ansambla LADO, dok je Silvije Vujičić u kazališnim krugovima prepoznat kao izniman kostimograf. Svaki segment nastupa osmišljen je do najsitnijeg detalja, a izvođač naglašava koliko mu je važno prenijeti emociju pjesme kroz svaki aspekt izvedbe.

PROČITAJTE: Otkrivamo vam sve o pjesmi “Južina” s kojom Luka Nižetić želi osvojiti Doru!

Pripreme za nastup uključivale su ne samo glazbene probe, već i intenzivne plesne i vokalne treninge. Svaki pokret, svaki kadar, svaka nota mora biti dio skladne cjeline koja će dočarati atmosferu pjesme. “Južina” nije samo pjesma – ona je iskustvo, emotivno i vizualno putovanje koje će publiku povesti u svijet nemira i iščekivanja.

Iako se vizualni elementi spota neće doslovno prenijeti na pozornicu, koloristika i atmosfera ostat će ključni dijelovi ovog nastupa. Očekuju nas iznenađenja, neočekivani detalji i scenski momenti koji će držati publiku prikovanom za ekrane.

U razgovoru otkrivamo kako je nastala ideja za spot, koliko je truda uloženo u njegovu realizaciju te kako se emocije prenose s ekrana na pozornicu. Osim toga, razgovaramo i o samoj pjesmi – njezinom značenju, inspiraciji i osobnom značaju za izvođača.

PROČITAJTE: Omiljeni domaći pjevač vraća se na Doru, a Luka Nižetić s Južinom želi pomesti sve kandidate

Natjecateljski duh Dore donosi uzbuđenje, ali naš sugovornik ne gleda na glazbu kroz prizmu natjecanja. Njegova misija je ispričati priču, prenijeti osjećaj i ostaviti neizbrisiv trag u sjećanju publike.

Kako se pripremao za ovaj nastup? Kakve nas vizualne poslastice očekuju na pozornici? I što točno možemo očekivati od “Južine” u live verziji? Saznajte u ekskluzivnom razgovoru s izvođačem koji ne poznaje kompromise kada je riječ o umjetničkoj viziji.

Ocijenite pjesmu "Južina"

Vidi Rezultate

Loading ... Loading ...
Kako planirate prenijeti vizualnu estetiku iz spota “Južina” na pozornicu Dore? Možemo li očekivati slične scenografske elemente?

Video broj nam je dao smjernice i sigurno ćemo koristiti određene elemente koreografije iz spota na sceni. Trudili smo se spojiti ton, sliku i pokret u jednu cjelinu. Svaki element bit će važan za prenošenje vibea pjesme, od animacije na video wallu, dinamike i režije svjetla na pozornici, do koreografije koju je osmislila poznata koreografkinja Larisa Lipovac, moja dugogodišnja prijateljica i suradnica. Gledatelji će sigurno prepoznati elemente iz spota, ali bit će tu i nadogradnji i zanimljivih iznenađenja. Mogu samo reći da pripremamo ludi nastup, kako i priliči ‘Južini’.

Tko je sve uključen u kreativni tim za Vaš nastup na Dori? Možete li otkriti imena suradnika zaduženih za scenografiju, koreografiju i kostimografiju?

Larisa Lipovac zadužena je za koreografiju koja će se naslanjati na atmosferu pjesme i spota, a uz nju je Silvio Vujičić, cijenjeni hrvatski kostimograf, diplomirani modni dizajner i akademski slikar, zadužen za kostime. Aleksandar Rapaić osmislit će animacije za video wall, s njim sam već surađivao na zadnjem nastupu na Dori, na pjesmi ‘Brutalero’. Mali smo tim, ali uigran, svi su vrhunski profesionalci i u potpunosti im vjerujem.

Spot za “Južinu” sniman je na nekoliko lokacija u Puli. Hoće li te lokacije imati simboličko značenje u vašem nastupu na Dori?

Put nas je odveo do Pule, gdje smo iskoristili nekoliko lokacija, a najfascinantniji je bio nadrealni prostor Glavne pošte, koji svojim interijerom odgovara baš nekom Lynchevom filmu. Nećemo se referirati na lokaciju, već više na koloristiku koja se provlači kroz video.

Kako ste došli na ideju za koncept spota, i koliko će se taj koncept odraziti na vašem nastupu uživo?

Vizualni identitet pjesme za mene je jednako bitan kao i sama glazba, jer smatram da uz melodiju i tekst njezin vizualni doživljaj može dodatno pojačati atmosferu i emociju kod publike. S ‘Južinom’ mi je posebno bilo važno da vizualno uhvatimo taj osjećaj nemira, lude energije koja se nakuplja u zraku i manifestira na unutarnje stanje i ponašanje. Spot je bio zamišljen kao neka vrsta sna u kojem se izmjenjuju simboličke slike mojih osjećaja, kao nešto što ne možeš objasniti riječima, ali možeš osjetiti. Frane Pamić, redatelj spota, pretvorio je ideju u sliku, a prema reakcijama mislim da je u tome uspio. Prvi dojam je ključan, a dobar spot i dobra scenska izvedba mogu pjesmi dati dodatnu snagu i uvjerljivost.

luka nižetić

Pjesma “Južina” nosi specifičnu atmosferu. Kako planirate prenijeti taj osjećaj publici tijekom nastupa na Dori?

Kroz posebno pripremljene animacije koje će se prikazivati na video wallu, koreografske elemente i svjetlosne intervencije.

Hoće li Vaš nastup uključivati posebne vizualne efekte ili tehnologiju kako bi se postigao željeni ugođaj?

Uključit ćemo neke vizualne efekte ali neka to ostane iznenađenje.

Možemo li očekivati iznenađenja ili neočekivane elemente tijekom Vašeg nastupa na Dori?

Kako sam rekao u prethodnom odgovoru, bit će iznenađenja, trudit ćemo se zadržati pažnju gledatelja od prve do zadnje sekunde nastupa.

Kako ste odabrali suradnike za produkciju spota i nastupa? Što Vas je privuklo njihovom radu?

Larisu Lipovac znam već dugi niz godina i već sam s njom surađivao na nekim svojim projektima, od nastupa na Dori prije pet godina do svog solističkog koncerta u Tvornici. Imam potpuno povjerenje u nju i volim njezine ideje i energiju. S kostimografom Silvijom Vujičićem radim prvi put, upoznat sam s njegovim radom i uspjesima, a u kazališnim krugovima već je dobro poznato ime. Ono što je pripremio za moj nastup je drugačije, blisko atmosferi spota, napravio je zanimljivo rješenje kostima koje će utjecati i na scensku izvedbu. S Aleksandrom Rapaićem, koji radi animacije za video wall, imao sam prilike već raditi za nastup na Dori s pjesmom ‘Brutalero’, pa kako se već dobro znamo nisam puno dvojio tko bi mi radio animacije  ove godine. S redateljem spota Franom Pamićem radim prvi put, ali sigurno ne i zadnji. Oduševio me njegov rad na TV spotovima za ansambl LADO, koje sam slučajno ‘uhvatio’ u prosincu na televiziji, i odmah sam znao da je on prava osoba za ono što tražim za ‘Južinu’. Svaka njegova ideja poklapala se s mojim zamislima, tako da sam se u potpunosti prepustio njegovoj kreativnosti.

luka nižetić

Koliko je vremena i truda uloženo u osmišljavanje i realizaciju spota za “Južinu”?

Pa dobra dva tjedna smo brainstormali. Super je što Frane i ja slično razmišljamo, tako da smo brzo dolazili do rješenja. Kako sam bio oduševljen prostorom pošte u Puli, koji sam negdje vidio na društvenim mrežama, odmah sam mu rekao da bi njezin foaje bio idealan za scenografiju spota. On se s tim složio, i na temelju toga smo gradili i ostale scene. Snimanje spota trajalo je dva dana, jedan u Puli i drugi u Zagrebu, a montaža je potrajala dobrih mjesec dana. Bilo je na kraju nekoliko neprospavanih noći, jer je spot bio predan doslovno pet do 12, I na kraju mogu slobodno reći da je ovo najbolji spot u mojoj dosadašnjoj karijeri.

Hoće li Vaša odjeća na Dori odražavati stil iz spota, ili možemo očekivati nešto potpuno drugačije?

Neće, radi se kompletno nova odjeća koju šiva Silvije Vujičić.

Kako ste se pripremali za vokalnu izvedbu pjesme koja zahtijeva specifičan emotivni naboj?

Odlazim sada nešto češće na satove pjevanja kod svoje profesorice Denis Vasilj. Kod nje uvijek idem pred neke veće nastupe, kao što je u ovom slučaju Dora. Također, na plesnim probama koje su u tijeku isto pjevam kako bih uskladio ples s izvedbom jer zahtijeva određenu kontrolu glasa, da se ne bih previše uspuhao.

Jeste li se suočili s izazovima tijekom prilagodbe studijske verzije pjesme za nastup uživo?

Nisam, jer po pravilima Dore pjesma se ne smije nigdje izvoditi uživo do samog nastupa u Opatiji.

Kako publika reagira na “Južinu”  tijekom vaših nastupa uživo prije Dore?

Kako sam rekao, zbog pravila Dore je još nisam izvodio, ali prema prvim reakcijama na spot i na društvenim mrežama vidim da im se sviđa i da će vrlo brzo postati dio mog standardnog koncertnog repertoara.

Planirate li nakon Dore objaviti dodatne materijale vezane uz “Južinu”, poput remikseva ili akustičnih verzija?

Ne prakticiram inače takve ‘zahvate’ tako da sumnjam, original je ipak original.

Kako se osjećate u vezi s konkurencijom na ovogodišnjoj Dori? Smatrate li da “Južina”  ima ono nešto što je izdvaja?

Ima zaista dobrih pjesama. Drago mi je vidjeti da ima dosta mladih glazbenika, nekih novih lica. Nisam inače ljubitelj natjecateljskih formi jer smatram da je glazba osobni doživljaj i što se nekome sviđa, drugome se ne mora svidjeti. Svima želim da se predstave u najboljem svjetlu i da im ovaj nastup na Dori bude dobra platforma za daljnji rad, a ja ću se potruditi da na opatijsku pozornicu donesem uragan, a ne južinu (haha).

Kako je rad na “Južini” utjecao na Vaš osobni i profesionalni razvoj?

‘Južina’ je pjesma koja će se naći na mom prvom kantautorskom albumu, i to je ono što me najviše veseli. Još prošlo ljeto sam u Komiži, gdje je nastala ‘Južina’, napravio većinu dema za svoj novi album. Lijep je osjećaj kada te nešto inspirira i kada imaš priliku kreativno se izraziti, a dugo nisam napisao nešto svoje autorsko. Volim taj proces stvaranja; možda je to i najuzbudljiviji dio u ovom poslu, nakon koncertnih nastupa. Pozitivni komentari publike na pjesmu su mi dovoljni i dobar poticaj za daljnji autorski rad.

luka nižetić

Možete li podijeliti neku anegdotu ili zanimljivost s procesa snimanja spota ili priprema za nastup?

Pa nema baš ništa posebno što bi bilo zanimljivo, sve je radno, po planu, nije nas zameo snijeg, u roku je sve snimljeno. Što se tiče proba, Larisa čvrsto drži sve konce, a ja samo radim što mi se govori i pijem puno vitamina da se obranim od gripe koja je stalno oko mene.

Kako balansirate između svojih umjetničkih vizija i očekivanja publike i kritike?

Nisam od onih koji kalkuliraju, svih ovih dvadeset godina sam vjeran svom glazbenom izričaju. Ne podilazim trendovima i uvjeren sam da ako radiš ono što voliš, publika će to prepoznati. Ne možeš se svima svidjeti, jer glazba je osobni doživljaj i što se nekome sviđa, drugome se možda ne sviđa. U cijelom ovom procesu najvažnija je na kraju publika. Svaki live nastup me dodatno ispuni i daje mi energiju za dalje.

Što za Vas predstavlja “Južina”  u kontekstu vaše dosadašnje karijere i kako vidite njezin utjecaj na Vaš budući rad?

Još je rano govoriti što ‘Južina’ predstavlja u mojoj karijeri jer je tek mjesec dana u eteru. Prema prvim reakcijama koje vidim, pjesma se ljudima sviđa. Odmah je ušla u trending, a i iz dana u dan broj pregleda na YouTubeu raste. Našla se u prvom tjednu emitiranja i na drugom mjestu nacionalne radijske top liste HR Top 100 i najbolje kotira u radijskom eteru od svih ostalih pjesama s Dore. S njom najavljujem i rad na svom prvom kantautorskom albumu i svakako bi njezin uspjeh bio dobra uvertira za ono što slijedi. Volio bih da ostane trajno među mojom publikom te da postane stalni dio mog repertoara.

Južina ili Proljeće?

Još uvijek Proljeće koje mi je postalo glazbeni ID, pjesma koja mi je otvorila mnoga vrata i pokrenula moju glazbeni karijeru.

Kako biste ocijenili trud HRT-a u organizaciji Dore 2025.? Smatrate li da se svake godine vidi napredak?

Ove godine su se uključili i neki mlađi ljudi, svježa krv u komunikaciji s nama izvođačima, i to odrađuju odlično. Primjećujem da HRT pazi na svaki detalj kako ne bi došlo do nekih nenadanih situacija. Veliki je to pogon ljudi, a do sada, kroz moje četiri godine sudjelovanja na ovoj manifestaciji, nikad se nisam susreo s nekim nedostacima, pa vjerujem da će to tako biti i ovog puta.

Jeste li zadovoljni načinom na koji HRT promovira natjecatelje i same pjesme? Što biste možda voljeli da se unaprijedi?

HRT koristi svoje kanale kroz koje ravnopravno promovira pjesme za ovogodišnju Doru. Tu je i posebna emisija ‘U susret Dori’, tako da mislim da su maksimalno iskoristili svoj eter za promociju svoju nas. Naravno da koristim priliku velikog interesa javnosti za Doru da dodatno, putem svog menadžmenta i diskografske kuće Dallas, ispromoviram pjesmu ‘Južina’, jer mi je plan da se pjesma što duže održi u eteru i u fokusu interesa javnosti, a ne samo do finala Dore.

Kakvo je Vaše iskustvo s produkcijskim timom HRT-a? Osjećate li da izvođači imaju dovoljnu podršku u tehničkom i kreativnom smislu?

Vidjet ćemo u Opatiji jesu li ispoštovane dogovorene tehničke i kreativne stvari, a vjerujem da će biti.

Mislite li da bi HRT trebao ulagati više u vizualni identitet i scenske nastupe na Dori, kako bi se natjecanje približilo razini sličnih europskih izbora za Eurosong?

Nama su predložene mogućnosti korištenja dodatnih efekata koji su dio poboljšanja scenskog nastupa. Neke je osigurao HRT, a neke će svaki izvođač morati podmiriti ovisno o tome za što se odluči. Mislim da HRT ulaže onoliko koliko to trenutno omogućava njihova financijska situacija. Naravno, dosta toga će snositi i sami izvođači, al tako je i na Eurosongu, plaćaš sve što prelazi goli stage.

Koliko je, po Vašem mišljenju, Dora danas relevantna kao glazbeno natjecanje?

Dovoljno je vidjeti uspjeh Baby Lasagne koji mu se dogodio zahvaljujući sudjelovanju na Dori. Do tada je bio anonimac, a nakon toga su mu se otvorila sva vrata europske scene i jedini je domaći glazbenik koji ima ozbiljnu europsku turneju. Još od prvog dana Dora je bila najbolja platforma za predstavljanje svog rada, jer je i najgledanija glazbena priredba. Oko nje se uvijek vode rasprave, što očigledno pokazuje da ljude to zanima i veseli. Svatko ima svoj razlog zašto prati ovo natjecanje, ali kada se dogodi da imamo šansu pobijediti, kao prošle godine, vidite i sami da tada glazbenik ima cjelokupnu podršku javnosti, kao da se radi o svjetskom prvenstvu u nogometu. Doru treba prihvatiti kao šansu i idealnu platformu za predstavljanje svog rada, a na tebi je hoćeš li je znati iskoristiti. Baby Lasagna je u tome uspio i pokazao da se može.

Smatrate li da HRT radi dovoljno na modernizaciji i privlačenju šire publike?

Mislim da da, barem ove godine. Dora nije samo prisutna kroz televizijski eter, nego i radijski, te na njihovim društvenim mrežama. Primijetio sam da se prate trendovi društvenih mreža jer bez njih danas se više ne može odraditi suvisli PR. Lakše je i brže kroz razne platforme doprijeti do većeg broja publike nego što je to bio slučaj kada nije bilo Instagrama, TikToka i Facebooka. Čisto za primjer, čim su se pjesme pojavile na službenom YouTube kanalu Dore, u prvih tjedan dana nekoliko pjesama već je bilo ušlo u trending i u kratkom periodu postiglo zavidan broj pregleda, što samo pokazuje da je publika reagirala. Tako se i moja ‘Južina’ našla u trendingu i s još nekoliko pjesama brzo došla do statusa favorita ovogodišnje Dore, što malo opterećuje, ali također pruža dodatni vjetar u leđa.

Iz Vaše perspektive, tko je bio najslabiji hrvatski predstavnik na Eurosongu, a tko najbolji? Što je, prema Vašem mišljenju, presudno za uspjeh na tom natjecanju i smatrate li da su dosadašnji pobjednici Dore uvijek bili pravi izbor?

Znam tko je bio najbolji, rezultati sami govore a to je Baby Lasagna, naša najuspješnija pjesma na Eurosongu od kad je natjecanja Dore. Za uspjeh općenito, pa tako i za Doru ili Eurosong, mislim da je najvažnije biti svoj, iskren, originalan, samouvjeren, te imati nešto čime se izdvajaš iz mase, a naravno i dobru pjesmu koja se u tom trenutku sviđa najvećem broju ljudi. Nema recepta kakva se pjesma mora pisati za Doru, odnosno Eurosong, svjedočimo da iz godine u godinu sve je više različitih žanrova, i to je ljepota ovog natjecanja, što jednom pobjedi energična, plesna pjesma, a drugi put intimna balada.

Povlači se jedan interesantan komentar po društvenim mrežama i na Forumu, a to je da je HRT ove godine namjerno pustio puno mladih no name izvođača od kojih nekima je ovo i prva pjesma samo da bi osigurao što lakši prolazak nekim etabliranim imenima… Što kažete na to?

Mislim da je zadnjih godina sve više mladih izvođača, debitanata, koji se kroz nastup na Dori žele predstaviti. Opet, tu su i imena koja imaju već dugi niz godina uspješne karijere, poput grupe Magazin, Nipplepeople, Jelene Radan i Marka Škugora; pitanje je tko se uopće prijavio na natjecanje Dore. Evidentno je da je manji broj etabliranih izvođača prisutan na njoj, za razliku od nekih prvih godina Dore. Ne mislim da se na taj način rade kalkulacije, ponavljam, prošlogodišnji pobjednik bio je rezerva i nepoznato ime, tako da se možda među ovim mladim no name izvođačima skriva ponovo neko ime koje će preko noći dobiti svoje mjesto na sceni.

Što mislite o ovim „usiljenim“  favoritima koji se redovno nameću u medijima, uvijek istih pet imena?

Kako mislite usiljenim? Mislim da su se favoriti istaknuli na temelju prvih reakcija publike, trendinga i broja pregleda video broja. Ove godine je prisutan nikad veći broj favorita, svatko ima nekog svoga, nije samo jedno ime istaknuto tako da će sigurno ključna stvar biti live nastup.

Koje biste pjesme izdvojili kao svojih top pet favorita za ovogodišnju Doru i tko bi, po Vašem mišljenju, trebao pobijediti…

Mogu samo reći da se meni najviše svidjela Jelena Rada, volim njezin vokal, emociju izvedbe i atmosferu pjesme, a i francuski joj dobro stoji.

I za kraj, kad napokon možemo očekivati duet sa Severinom?

Kad se napiše pjesma.

druge vijesti